Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Ambassador

Advanced
Učlanjen(a)
04.07.2007.
Poruke
3.096
Pohvaljen
5
Lokacija
Belgrade
Verovatno jedna od najtežih stvari za iskorenjivanje u Beogradu, pored "četri migavca" je i parkiranje na mestima za invalide.
Ne znam kakav realan efekat ima, ali svakako nije skupo i vrlo efeketno zvuči tabla u Zagrebu.
n6023540833410002888qo8.jpg

Kad sam prošli put bui, nisam zagledao, ali čini mi se da nisam video nepropisno parkirane automobile na tako rezervisanim mestima.

Da li je to toliko teško prekopirati i u Beogradu?
 
Originalno :D Kod nas ima dosta onih koji se parkiraju na invalidska mesta, doduse, i pauk ih dosta cesto nosi.
 
Nisu samo rezervisana parking mesta za invalide problem. Nekima ni zelene povrsine nisu prepreka da se parkiraju. Ovakvu sliku vidjam svaki dan ispred kluba xLagoom kod Brankovog mosta. Nikada, ali zaista nikada, sa ovog mesta pauk nije odneo neko vozilo.

dsc00819ju3.jpg
 
Danas mi je brat rekao da je na jednoj lokaciji u Baba Višnjinoj ulici (deo izmedju Krunske i Njegoseve) predvidjena gradnja podzemno-nadzemne garaze. Malo mi je cudno da je urbanistickom planu tu predvidjeno gradjenje garaze.
 
Gde tacno?? Ja zivim u Baba Visnjinoj. Mozda je mislio na garazu u sklopu neke zgrade.
 
Hvala :)
Je l' moze da bude privatni investitor ili su parking mesta javnog tipa u nadleznosti Parking servisa, dakle monopoliste?
 
To je ludost ako urade. Prvo ta garaza nema tu sta da trazi mnogo bolje mesto bi bilo na pijaci gde vec postoji deo za garazu tj. parking. Tamo treba da ukopaju dva-tri nivoa i ako treba nadzemno naprave jos koji nivo i time bi pokrili potrebe za parkiranjem. Ne znam ko je to projektovao ali ubaciti garazu u sred stambenih zgrada je idiotizam! Drugo ulica je jako uska i nastace opsti haos pogotovo vikendom kad budu pijacni dani. E svasta... Gore mesto nisu mogli da odaberu.
 
@mmilos

Garaža može da bude i privatna. U Ulici Maršala Birjuzova postoji privatna garaža. Mesečna pretplata za mesto je oko 200 evra. U Beogradu bi uskoro trebalo da se krene sa gradnjom privatnih garaža. To je jedini način da za kratko vreme dobijemo dovoljan broj parking mesta u centru grada.
 
Morate da razlučite neke stvari.
Postoji parkiranje uz stambene objekte i uz komercijalne.
Parkiranje uz stambene jedinice apsolutno mora da bude besplatno i obaveza investitora je da uz jedan stan obezbedi najmanje jedno parking mesto.
Druga i duboka je priča urbanističkog haosa u Beogradu koji je na sceni zadnjih 15 god i čije će posledice osećati čitave generacije posle nas. Tako da sad postoje zgrade novogradnje bez parkinga jer investitor koji je do placa došao otkupom stare kućice-uđerice dobija dozvolu za jedan sprat i potkrovlje-gde bio trebalo recimo da budu 4 stana, on će (obavezno)da kroz potkrovlje provuče još dve etaže-odnosno biće ukupno 10 stanova. Tako da su nekad tu bila dovoljna dva parking mesta sada postoji potražnja za 10.
To je sve dragi moju nelegalna gradnja i verovatno nikad neće moći da se dobije upotrebna dozvola( osim ako ministar ne bude neki primitivac kao bivši-kapitalni), ali to potencijalne kupce ne brine previše u tom trenutku, investitor će, otići sa lovom a ovi jadnici će ostati da žive sa problemom.

Uz komercijalne sadžaje može biti pod naplatom.
 
Komercijalna ili uz stambene objekte jedna garaza nema sta da trazi na tom mestu gde je planirana. Garaze uz stambene objekte se grade (zna se gde) ispod zemlje!
 
Pričao sam uopšteno, ne za tvoj slučaj, by the way u pravu si.
 
Koliko se plaća sat parkiranja u centru velikih gradova bivše SFRJ?
„Crvena zona“ u Beogradu najjeftinija
Autor: Goran Svilar, Dopisnici „Blica“ | Foto:G. Srdanov | 27.08.2008. - 09:32

garaza-v.jpg


Ukoliko se uporede cene parkiranja u većim gradovima republika bivše SFRJ, Beograd je u grupi najjeftinijih kad je reč o ceni jednočasovnog parkiranja u najužoj gradskoj zoni. Najskuplji je Zagreb, dok se jeftinijim plaćanjem jednočasovnog zadržavanja u centru grada mogu pohvaliti još vozači u Podgorici i Banja Luci.

Parking u Beogradu na dnevnom i mesečnom nivou je među najskupljim u jugoistočnoj Evropi, rezultati su najnovijeg istraživanju kompanije „Colliers International“, globalnog konsultanta iz oblasti nekretnina. Prilikom istraživanja u obzir nisu uzeti gradovi bivše SFRJ, pa je „Blic“ uporedio cene parkiranja u užoj gradskoj zoni u Beogradu sa gradovima bivše Jugoslavije. Najskuplji je Zagreb, gde parkiranje u crvenoj zoni košta 16 kuna ili 160 dinara za jedan sat, što je čak četiri puta više nego u Beogradu. Relevantnost ovih parametara dobija na značaju zbog činjenice da je sistem parkiranja u najužoj gradskoj zoni (crvenoj) u potpunosti isto uređen. Baš kao u Beogradu, i u Zagrebu vozači ne mogu da ostave svoj automobil u centru duže od sat vremena.
U Sarajevu je parkiranje takođe skuplje nego u Beogradu, ako se kao parametar uzme sat vremena parkiranja u centru. Za parkiranje u prvoj gradskoj zoni, koja se nalazi u samom centru grada, potrebno je izdvojiti dve konvertibilne marke odnosno oko 80 dinara po satu, dok je parkiranje u drugoj i trećoj zoni košta upola manje. Ako vozač želi da u centralnoj gradskoj zoni parkira automobil osam sati, koliko traje radno vreme, može izdvojiti 16 km što iznosi oko 640 dinara. Za razliku od Sarajeva, u Beogradu vozači ne mogu da ostave svoj automobil u crvenoj zoni“ duže od sat vremena.
- To radimo zbog toga da bi, zbog deficita sa parking mestima, postojeći prostor za parkiranje učinili dostupnim što većem broju korisnika - kaže Bojan Bovan, izvršni direktor JKP „Parking Servis“.
Banja Luka ima dve parking zone. Za sat vremena parkiranja u prvoj zoni (crvenoj) potrebno je izdvojiti jednu km ili 40 dinara, pa je parkiranje u užem centru grana neznatno skuplje nego u Beogradu. Na parkiralištima sa automatskom naplatom prvi sat parkiranja košta pola km, a za svaki naredni sat plaća se dodatno jedna marka, što znači da vozač za osam časova parkiranja mora izdvojiti 7,5 KM.
U Ljubljani na centralnom gradskom parkiralištu „Sidro“ sat parkiranja iznosi jedan euro što je opet za dva puta skuplje nego u Beogradu. Na perifernim parkiralištima u glavnom gradu Slovenije koriste se automati. Za jedan sat van centralne gradske zone potrebno je izdvojiti oko 30 centi, što je manje u odnosu na cenu parkiranja u trećoj beogradskoj zoni. gde za Problem sa parkiranjem sve je izraženiji pogotovo ako se ima u vidu da, prema nekim procenama, svaka porodica u proseku ima dva automobila.
Prema istraživanju kompanije „Colliers International“ Cena parkinga u Beogradu na dnevnom nivou iznosi 15,39 dolara, a na mesečnom nivou 200,02. U poređenju sa ostalim glavnim gradovima u jugoistočnoj Evropi, cena parkiranja u Beogradu viša je nego u Tirani u proseku za oko sedam dolara na dnevnom, i 153 na mesečnom nivou, dok je ta razlika u Bukureštu (7,69 USD / 153,86 USD). U Budimpešti i Sofiji cena parkiranja je u odnosu na Beograd niža na dnevnom nivou (13,85 USD u oba grada) dok je na mesečnom nešto viša i iznosi 307,72 USD u Budimpešti i 269,26 USD u Sofiji.
- Do cifre dnevnih karata smo došli tako što smo pomnožili cenu parkiranja za sat vremena u javnim garažama u užem centru grada sa 24. Cenu mesečne pakring karte izračunali smo tako što smo u obzir uzeli paket za fizička lica, koje nudi „Parking Servis“ - kaže Marija Gazivoda, saradnik na istraživanju tržišta kompanije „Colliers International“. Skuplji parking od Beograđana, po ovom istraživanju, plaćaju vozači u Podgorici i Atini, dok je Beograd skuplji od Budimpešte, Bukurešta, Sofije i Tirane.

Mesečno najjeftinije u Nju Delhiju
Kompanija „Colliers International“ objavila je da je London najskuplji na svetu sa cenom od 1.167 američkih dolara za mesečno parkiranje u najužem gradskom jezgru i 1.136 USD na Vest Endu. To je čak dvostruko više od mesečne cene parkiranja u Njujorku (588 dolara) ili Tokiju (552). S druge strane, najjeftiniji parking, kada je reč o svetskim metropolama, plaćaju vozači u Nju Delhiju, sa svega 1, 75 dolara na dnevnom i 174 dolara na mesečnom nivou.

Podgorica još bez zona
Jedan od retkih gradova u regionu koji još uvek nema zone za parkiranje je Podgorica. Ovde postoje dva veća parkirališta u centrlnoj gradskoj zoni od kojih vozači izdvajaju 50 centi ili oko 37 dinara plaćaju za parkiranje u „lepšem“ delu, dok za uslugu nižeg kvaliteta plaćaju 30 centi po satu.


Parkiranje u prvoj zoni

Grad
Zadržavanje
Cena po satu

1. Zagreb
sat
160

2. Sarajevo
duže od sat
80

3. Ljubljana
sat
75

4. Banjaluka
sat
40

6. Podgorica
duže od sat
40

5. Beograd
sat
37,50

* Cene su u dinarima (prilikom pretvaranja u obzir je uzet sledeći kurs: 1 kuna=10 dinara, 1km=40 dinara, 1evro=80 dinara)

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/beograd.php?id=54583#
 
Milance, to je na zalost surova realnost. Prema DUP-u je u dosta malih ulica uglavljena neka garaza, i to uglavnom na mestu nekih bivsih drustvenih firmi itd.

Naravno, ako su lokacije dovoljno atraktivne, moze da se eventualno trazi promena DUPa, ali je to dugotrajan proces (naravno, ako se nema neka veza, recimo kod Komatine :) ) i u tom slucaju mora da se menja plan cele ulice ili celog kraja, jer ta, po DUP-u odredjena parking mesta izostaju. Po GUPu svaki deo grada mora da dobije dovoljan broj parking mesta za sve stanare.
 
Upravo o tome ja i pricam da je DUP idiotski napravljen. Ne znam da li si nekada bio u Baba Visnjinoj ulici ali ako tamo nakace garazu onda ce biti veselja svakog vikenda. Ono sto mi nikako ne ide u glavu je to da kod pijace ima sasvim dovoljno mesta da se napravi jedna velika garaza koja bi mogla da pokrije sve potrebe za parkiranjem u tom kraju. Druga stvar je sto je u tom delu ulice u poslednjih 5-6 godina niknulo jedno 8 novih zgrada koje sve imaju garaze (onako kako i dolikuje zgradama u centru grada) tako da njihovi stanari imaju gde da se parkiraju a onaj ostatak mesta na ulici ostaje za ostale. Strasno kakve sve odluke dolaze iz gradske uprave.
 
Milance":3c62guru je napisao(la):
Upravo o tome ja i pricam da je DUP idiotski napravljen. Ne znam da li si nekada bio u Baba Visnjinoj ulici ali ako tamo nakace garazu onda ce biti veselja svakog vikenda. Ono sto mi nikako ne ide u glavu je to da kod pijace ima sasvim dovoljno mesta da se napravi jedna velika garaza koja bi mogla da pokrije sve potrebe za parkiranjem u tom kraju. Druga stvar je sto je u tom delu ulice u poslednjih 5-6 godina niknulo jedno 8 novih zgrada koje sve imaju garaze (onako kako i dolikuje zgradama u centru grada) tako da njihovi stanari imaju gde da se parkiraju a onaj ostatak mesta na ulici ostaje za ostale. Strasno kakve sve odluke dolaze iz gradske uprave.
Potpis. Bukvalno ce da bude haos u ulici, jedino ako ne budu pravili dve trake u jednom smeru, pa da bude nesmetani protok kroz ulicu. Ali, to bi opet bilo na ustrb trotoara, koji je tek tim novijim gradnjama donekle prosiren.

Nadam se da ce prilikom rekonstrukcije pojace, a ko zna kad ce se to desiti, uraditi podzemnu garazu.
 
Podzemna garaza ce biti u svakom slucaju. Jedino je pitanje koliko ce podzemnih etaza imati (skoro je Opstina Vracar trazila jos jednu dodatnu etazu). Ta garaza ce sluziti za parkiranje kupaca na pijaci i ljudi koji odlaze do opstine, Infostana itd.

Za parkiranje na onako zgusnutom Vracaru je potrebno mnogo vise od toga i definitivno negde moraju da se prave garaze. Gde ce to biti vec je odredjeno po DUP-u, koji je inace sigurno bio na javnoj raspravi, a ocigledno se zbog garaze u Baba Visnjinoj niko nije zalio. Ako stanovnike tog kraja nije interesovalo kako ce im kraj izgledati, ne znam zasto bi se sada nesto uzrujavali oko toga sto ce im u ulicama graditi garaze.
 
Da li je neko primetio plavi golf makedonskih registracija koji je cesto parkiran na zelenom vencu na sred trotoara sa strane bivse Beobanke, odmah izmedju stanice i podzemnog?
 
Nova garaža u naselju Medaković
Zamenik generalnog direktora "Parking servisa" Boban Kovačević i predsednik opštine Voždovac Goran Lukačević otvoriće danas garažu sa rezervisanim parking mestima "Medaković 2" u ulici Radovana Simića Cige 32/a, u naselju Medaković. Ovaj savremeni objekat ima 81 parking mesto za automobile i šest mesta za motocikle na tri polunivoa - podzemnom, prizemnom i nadzemnom.
Tokom obimnih radova na rekonstrukciji, koji su trajali četiri meseca, ruiniranom poslovnom prostoru potpuno je promenjena namena, instalirani su najsavremeniji sistemi dojave požara i provetravanja, a urađena je i hidroizolacija, što garantuje visok kvalitet usluge u ovom objektu.
U cilju bezbednosti korisnika pretplate, kao i komfora koji pruža "Parking servis", u garaži dežuraju evidentičari koji kontrolišu ulaz i izlaz vozila. Garaža će, uskoro, kada bude instalirana i nova savremena oprema za video nadzor i pristup objektu, predstavljati pilot-projekat implementacije ovakvih sistema, koji omogućavaju viši nivo bezbednosti i jednostavnije korišćenje objekata "Parking servisa". G. R.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Nenad":23x7fpy3 je napisao(la):
Podzemna garaza ce biti u svakom slucaju. Jedino je pitanje koliko ce podzemnih etaza imati (skoro je Opstina Vracar trazila jos jednu dodatnu etazu). Ta garaza ce sluziti za parkiranje kupaca na pijaci i ljudi koji odlaze do opstine, Infostana itd.

Za parkiranje na onako zgusnutom Vracaru je potrebno mnogo vise od toga i definitivno negde moraju da se prave garaze. Gde ce to biti vec je odredjeno po DUP-u, koji je inace sigurno bio na javnoj raspravi, a ocigledno se zbog garaze u Baba Visnjinoj niko nije zalio. Ako stanovnike tog kraja nije interesovalo kako ce im kraj izgledati, ne znam zasto bi se sada nesto uzrujavali oko toga sto ce im u ulicama graditi garaze.
Da ponovim - ja sam govorio o tome da je DUP idiotski napravljen za taj deo. Ne moze moja majka od 60 i kusur godina da ide i da nadgleda sta ce mozgovi iz gradske uprave tu da posade. Nije na kraju krajeva to ni njen posao. Takvi projekti oslikavaju (ne)sposobnost ili nezainteresovanost onih koji planiraju i odlucuju o kvalitetu zivota ljudi u gradu. Nije sporno da je garaza potrebna ali je sporna njihova volja ili znanje/umece da nadju nacin da rese taj problem nenarusavajuci skladnosti i zivot u tom kraju. Ovako ispada pobogu da su ti ljudi krivi sto se nisu bunili na vreme. Gde je tu logika?
 
19/09/2008 22:31 | Beograd
Nastavljena akcija „I mi bismo da se parkiramo“
Više mesta za osobe sa invaliditetom

Autor: R. Marković

Beograd - Uslovi parkiranja osoba sa invaliditetom u Beogradu, u poslednje tri godine su znatno poboljšani, međutim još uvek je nedovoljan broj parking mesta. Nepropisno parkiranje nesavesnih vozača na mestima obeleženim za invalide i dalje su naša svakodnevica.

A novčana kazna od 6.450 dinara, koliko prema važećem cenovniku Parking servisa iznosi taksa za uklanjanje nepropisno parkiranog vozila sa mesta koje je predviđeno za invalide, izgleda da mnogima nije visoka.

- Vrlo često se dešava da osoba sa invaliditetom nema gde da se parkira, jer joj je mesto većneko zauzeo. Procedura je da prvo prijavi policiji i komunalnoj inspekciji opštine na kojoj se parking mesto nalazi, koja zatim treba da kontaktira Parking servis da dođu da uklone nepropisno parkirano vozilo. To zna da potraje, a pravi problem nastaje zimi, kada morate da kružite ne biste li našli mesto dok ne oslobode vaše. Inspektori se često pravdaju time što je njihovo radno vreme samo do tri, odnosno četiri sata posle podne - kaže za Danas Miloš Sadžak, predsednik Udruženja građana „Živeti uspravno“. Sa namerom da se kod ljudi probudi svest o tome da su i invalidima vozačima neophodna mesta za parkiranje, ali i da se utiče na nadležne institucije da adekvatnom kaznenom politikom sadašnju situaciju promene, Udruženje „Živeti uspravno“ i Udruženje paraplegičara i kvadriplegičara Dunav po treći put sprovodi akciju „I mi bismo da se parkiramo“. Prvi put akciju su pokrenuli 2005. godine. Tada je u gradu bilo 210 parking mesta za osobe sa invaliditetom.

- U prethodna dva projekta uspeli smo da osobama sa invaliditetom obezbedimo još 140 novih parking mesta u prvoj i drugoj zoni. Nastavkom projekta, koje je većpodržalo Ministarstvo rada i socijalne politike, nastojaćemo da obezbedimo povećanje parking mesta propisno obeleženom horizontalnom i vertikalnom signalizacijom, odgovarajućeg gabarita u trećoj zoni. Na osnovu ankete koju ćemo sprovesti, znaćemo koliko je parking mesta neophodno i na kojim lokacijama - kaže Sadžak.

Smatra se da samo u Beogradu ima oko 150.000 osoba sa invaliditetom. Stoga im je, kako kažu, bitno da se parkiraju što bliže željenom mestu da bi funkcionalnije mogli da obave svoje obaveze i da bi se što bolje integrisali u društvo.
извор Данас
линк http://www.danas.co.rs/vesti/srbija...osobe_sa_invaliditetom.39.html?news_id=139827
 
Vrh