Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=401092#p401092:10c6c5tj je napisao(la):
Mair » Mon Aug 15, 2016 7:58 pm[/url]":10c6c5tj]
Jeste, ta taksa postoji i to je opštinska komunalna taksa za držanje vozila. Ako postoji na toj opštini onda se plaća i ne mogu da verujem da takva taksa (porez) uopšte i postoji u državi. Zbog toga što smatram da to nije dobro rešenje.
7. o уплати општинске комуналне таксе за држање возила, ако је прописане општинским одлукама
Link ka sajtu MUP-a:Opštinska komunalna taksa

Morate biti realni da ta prikupljena sredstva iz te komunalne opštinske takse (porez) ne mogu da obezbede povećanje broja parking mesta u Beogradu, a da pri tome ta mesta budu besplatna za parkiranje. Samo njeno uvođenje je znak nedovoljno sredstava u budžetu grada tada kada je uvedena. Takođe verujem da se ta prikupljena sredstva iz te takse koriste i za održavanje ulica u celom Beogradu. Valjda je zbog toga i uvedena?

Znam da postoji, plaćam je već n godina gde n teži beskonačnosti, zanima me za šta se mojih 3270 dinara troši, to nigde ne piše. Nagađanja čemu služi me ne interesuje, interesuju me činjenice koje u nekom normalnom vremenu ne mogu da nađem, toliko o transparentnosti.
Takođe plaćam i državi Srbiji porez na upotrebu motornog vozila od 45000 din godišnje, ispade plaćam dve takse za isto vozilo i nemam pojma gde te pare idu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=401092#p401092:10c6c5tj je napisao(la):
Mair » Mon Aug 15, 2016 7:58 pm[/url]":10c6c5tj]
@gile

To za zonirani parking na kraju ulice Milutina Milankovića, to je već nešto drugo i na ovim prethodnim fotografijam se vidi da ima dosta slobodnih mesta za parkiranje u tom delu. Tako da ne bih mogao to da komentarišem niti sam o tome i pisao. Već pričam za Bulevar Zorana Đinđića kod bloka 21 i bloka 22 gde stanari nemaju gde da se parkiraju usled velike potrebe za parking mestom u poslednjih 8 godina. Jednostavno taj deo grada iz one do skoro pustare postao konačno uređena urbana sredina sa administrativnim objektima i objektima ugostiteljeskih i ostalih delatnosti.

Taj deo grada tj blok 21 ka ZĐ nije postao nikakva urbanizovana uređena sredina već mini Tirana. Zgrada u kojoj je SBB, kao i zgrada u kojoj je Intesa, kao i onaj kvazi mini tržni centar sa lokalima-fast fudadžinicama-dolina gladi II su nikli na poludivlji način uzurpacijom otvorenog blokovskog zemljišta koje nije bilo namenjeno gradnji tog tipa, isto kao što su u M.Milankovića nikle zgrada RF/Uniqe i crvena S zgrada. Parkinga je bilo sasvim dovoljno dok Parking Servis nije oteo parking kod SC, dok nisu podigli onu nakaradu od TC Ušće, i kad su na mestu planirane garaže podigli Societe Generale.

Šta su posledice cele te priče sa aspekta parkiranja? Između ostalog, gomila idiota u stelt modu koje zabole uvo dal ima parkinga ili nema, oni su stali na pet minuta. Bus 65 se iz Narodnih heroja uključuje u M.Milankovića "na sreću" jer je najnoviji hit sva 4 na ostrvcetu. Prođi takođe kroz Malu Tiranu tj Zorana Đinđića iz smera Milentija Popovića, stelt automobila koliko hoćeš, a parkinzi poluprazni.
 
Mair, ti si verovatno zaposlen u PS i obzirom da si na njihovom platnom spisku imas potrebu da opravdavas sve sto rade!
Postoje nauke koje se bave time a zovu se urbanizam, prostorno planiranje, namena povrsina....
Nazalost tranzicija je prvo devastirala ove nauke ,sposobnost drzave da sprovodi sopstvene zakone...bla bla...
Naivan si ako mislis da se postuju koeficijenti izgradjenosti na parcelama- pobogu da je tako ne bi bilo stotine hiljada zahteva za legalizaciju nelegalnih kvadrata.
Iako postoji obaveza investitora da obezbedi na parceli odredjeni broj parking mesta to se u praksi ne dogadja jer ga niko ne primorava na to.Posledica toga je nedovoljno parking mesta sto povecava traznju za istim i onda se pojavi PS sa farbom i pocne da naplacuje ta retka mesta. Parazitsko ponasanje slozices se?
Komunalna taksa ne sluzi izgradnji novih komercijalnih sadzaja vec odzavanju postojecih parking mesta i zauzecu javne povrsine kada se vozilo ne koristi.
Sto se tice Sava centra, ako je Grad vlasnik sto ne ulozi sredstva da ga obnovi!?, vec samo uzima profitabilni deo -parking!
 
Pre oko nedelju dana su asfaltirani prilazi parkingu...
nFUWwQm.jpg


Crni se, crni...
75jNnxP.jpg


Nekad su ovde bile behaton ploče, danas je asfalt...
8wNz4e6.jpg


Pešački prelaz. Njegova svrha: nema je.
PhdsyEK.jpg


Lepo su mogli da zatrpaju ovaj kontejner i da naprave parking celom dužinom, ali je ipak lakše uraditi iz više delova. To, naravno, izgleda odvratno. :bash:
akr7hoA.jpg


Neki su izgleda jasno stavili do znanja šta misle o naplati parkinga. :lol:
l7u1WEn.jpg
 
A pazite ovaj apsurd. Na starom parkingu kod Arene dobar deo je ustupljen auto školama i čini mi se da je i dalje tako.

Umesto da su autoškolama dali deo koji će sigurno biti uvek prazan (bliže Merkatoru), oni su ima ostavili deo gde je uvek gužva na parkingu!?!?
 
Tako je. Danas parking u bloku pun, a na novom parkingu (najbliži Merkatoru) nije bilo tri automobila + onaj kamiončić sa reklamom.
 

Знак недвосмислено показује да се паркирање може платити паркинг картицом.
Да ли ико зна где се могу купити паркинг картице?
Питао сам контролоре паркирања, од десетак њих које сам у околини Црвеног крста анкетирао само се један сећа да је тако нешто постојало, али од као он ради, то није видео и није сигуран да би то препознао и да је види у колима, остали нису ни знали да тако шта постоји. Један ме је упутио на кориснички сервис у Милешевској са сумњом да и тамо знају о чему причам!
Како платити паркинг ако немате мобилни телефон, а уз то треба вам потврда да сте платили паркирање ради нпр. правдања трошкова који за рецимо разне аквизитере у Београду дневно може бити знатна сума?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=401202#p401202:u0nvstlp je napisao(la):
astrodule » 16 Aug 2016 10:44 am[/url]":u0nvstlp]Pa zar ne može da se kupiti direktno od kontrolora?

Taj aparat je postojao nekada kod PMF-a.

http://parking-servis.co.rs/cyr/zonsko- ... etom-casu/

ПЛАЋАЊЕ ПО ЗАПОЧЕТОМ ЧАСУ

СМС ПЛАЋАЊЕ – .....

СТАРТ-СТОП АПЛИКАЦИЈА – ....

ПЛАЋАЊЕ КОД КОНТРОЛОРА – ....

ПЛАЋАЊЕ ПАРКИНГА КАРТОМ – сатне карте за паркирање могу да се купе у Корисничком сервису „Паркинг сервиса”-а – Таковска бр. 31, Милешевска бр. 51, Краљице Марије бр. 7 или у трафикама. Правилно попуњену паркинг карту потребно је изложити на видно место у возилу – са унутрашње стране ветробранског стакла.

У трафикама?
 
Некада су то држале трафике предузећа "Дуван". Те трафике већ више од 10 година не постоје, а приватне трафике немају интерес да држе карте за паркирање.
Што се тиче плаћања код контролора, кад вам треба нигде га нема, а и не дају никакву потврду. Ставе паре у џеп и недирају ваш ауто до краја смене. Када дође други контролор обавезно вам залепи казну. У договору са контролором можете остати и дуже од максимума !?
Продаја картица на 3 места у граду??? Нисам сигуран да ли им је ико купио јер би три пута зарадили казну док рецимо из Дурмиторске скокнете до најбложег Корисничког сервиса, а и контолори све и да виде кртицу у колима не знају чему то служи и опет ће вам закачити казну.

Мени ово није проблем јер имам и гаражу и мобилни телефон али како странац да се снађе? Развијамо потпуно бесмислене системе, које најчешће скупо платимо некоме да нам направи!
Сетимо се система наплате паркирања у Београду.
1. Наплаћивачи са блокчићима са 3 дела, 1 за брисач, један за возача и један за евиденцију.
2. Паркометри са ручицом за навијање,
3. Опет ручна наплата и картонски сатови са временом када је паркирање започето.
4. Увођење плаве зоне, свуда је забрањено паркирање осим где је то знаком није изричито дозвољено.
5. Кинцлови паркометри које навија контролор у различитим бојама и зависности од дужине дозвољеног задржавања.
6. Опет ручна наплата и пластични сатови са временима започињања паркирања и временом када се мора напустити паркинг место (зелена и црвена стрелица или казаљка).
7. проширење зоне наплате ван круга двојке и увођење картица
8. увођење наплате мобилним телефоном.
9. укидање аутомата за издавање картица.
Предпостављам да је за сваку промену система рађена студија изводљивости која је дебело плаћена.
Ако се не варам за одустајање од картица својевремено је у новинама било писано да Паркинг сетрвис није могао наћи штампарију која би штампала картице.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=401143#p401143:6rqfu4iu je napisao(la):
Miki BGD » 15 Aug 2016 11:22 pm[/url]":6rqfu4iu]Pre oko nedelju dana su asfaltirani prilazi parkingu...
nFUWwQm.jpg


Kako nakardno, ružno i nefunkcionalno ovo izgleda!?
Ničemu neće služiti ovaj trotoarčić oko parking mesta osim ruženju grada i bacanju para.
Svaki automobil ima prepust i kad priđe prednjim točkom do kosog ivičnjaka o n zavisi od vozila do vozila a najmanje je 40cm takod da ove 75cm trakice trotoara ostaje da se koristi 30-40cm-da vidim tog koji će da se kreće tuda kuda su oni zamislii... :notok: :bash:

Crni se, crni...
75jNnxP.jpg


Nekad su ovde bile behaton ploče, danas je asfalt...
8wNz4e6.jpg


Pešački prelaz. Njegova svrha: nema je.
PhdsyEK.jpg


Lepo su mogli da zatrpaju ovaj kontejner i da naprave parking celom dužinom, ali je ipak lakše uraditi iz više delova. To, naravno, izgleda odvratno. :bash:
akr7hoA.jpg


Neki su izgleda jasno stavili do znanja šta misle o naplati parkinga. :lol:
l7u1WEn.jpg
 
Parkinh kartu nema ni jedan kiosk iz stampa sistema
Trebalo bi im malo nos zbog toga natrljati
 
Pisao sam Parking servisu u vezi novih zona

Poštovani,

u načelu podržavam zoniranje na Novom Beogradu jer u teoriji bi to trebalo da olakša parkiranje. Međutim zoniranje samo glavne ulice koja prolazi pored stambenog bloka gde postoje parkig mesta će samo povećati gužvu i praviti problem stanarima unutar tih blokova. Naime, ne možete očekivati od zaposlenih da plaćaju 300 dinara svaki dan parking kada mogu da (što propisno, što neporpisno) parkiraju unutar bloka 20, 21, 30 ili 29 gde će najveći broj zaposlenih parkirati.

Ako i pošaljete "pauka" ili policajca da piše kazne, veća je verovatnoća da će kazniti nekog stanara koji nema gde da parkira.

Takođe, ne može se očekivati da će svi stanari kupiti mesečnu kartu jer im je zonirani deo parkinga mnogo dalji od parking mesta ispred kuće gde su godinama parkirali. I opet se postavlja pitanje, zašto bi oni plaćali kada su na njihova mesta sada nagrnuli zaposleni.

Postoji još jedna stvar koja će mnogo smetati "običnim" građanima koji plaćaju parking mesto (među kojima sam i ja). Naime, već sada viđam u plavoj zoni na NBG (Bulevar Umetnosti, Trešnjinog cveta, Milutina Milankovića...) vozila koja sa 4 migavca stanu na par minuta u kolovoznoj traci da nešto završe. Ja vas molim da uspostavite bolju komunikaciju sa nadležnima i da Policija ODMAH izađe na lice mesta kada vaši kontrolori tako nešto primete. Pa ti vozači vas direktno kradu time što ne koriste zonirana parking mesta kojih uvek ima slobodnih u blizini.

Ono što bi moglo pomoći je da omogućite svima da kupe mesečnu kartu po povlašćenoj ceni. Stanari bi trebalo da budu povlašćeniji (iz medija vidim da je 457 dinara karta), a ostali bi mogli da plaćaju oko 1000 do 2000 dinara. U suprotnom, kao dugogodišnji Novobeograđanin, vam garantujem da će u radno vreme broj vozila na novim parkizima bići minimalan, a da će lokalni stanari samo biti nezadovoljni.

Kad već pišem ovo, pomenuo bih vam i divlji parking kod Buvljaka ispod konstrukcije pristupnim saobraćajnicama novom mostu na Adi. Svi oni bi mogli da parkiraju na vašem parkingu preko puta. Milione dinara mesečno gubite time što se oni nepropisno tu parkiraju. Zamolite Policiju i Inspekcije da rade svoj posao.

Sa poštovanjem

Dušan Popović

Narodnih heroja XY / 6

i dobio odgovor

Poštovani,

zahvaljujemo se na Vašim sugestijama I predlozima.

Morate imati I u vidu da Kontrola I naplata parkiranja u svemu je u spostavljena u saglasnosti Rešenja sekretarijata za saobraćaj grada Beograda. Nadamo se da ćemo u narednom period uspeti da otklonimo sve one dileme I probleme koji su uvek prisutni kada se u nekim delovima grada uspostavi Kontrola I naplata parkiranja.

Ulica Narodnih heroja XY nije obuhvaćena navedenim popisom ulica u kojoj bi stanari mogli dobiti povlašćenu parking kartu.

S poštovanjem
 
Cika brano kontrolor je u obavezi da ti da odstampanu kartu kada mu istu placas. Kod sebe ima mini stampac upravo za to.
Te papirne karte su ranije bile po kioscima vise ih nema jer ih futura vise ne drzi. Cini mi se da su bile razlicite boje za razlicite zone.
Jedno vreme su se mogle kupiti kod Ekof-a u karadjordjevoj u kiosku.
Solarni automati za karte postoje na dosta lokacija po gradu.(Cetinjska, Tasmajdan....) koliko znam nijedan nije u funkciji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=400928#p400928:dge2e4s0 je napisao(la):
Гага » 14 Авг 2016 02:22 am[/url]":dge2e4s0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=400221#p400221:dge2e4s0 je napisao(la):
Гага » 08 Авг 2016 01:56 am[/url]":dge2e4s0]

Одмах на почетку паркинга на местима број 8 и 11 већ дуже време стоје паркирана (читај остављена) два аутомобила, Цитроен Ксантија и Мерцедес 190 (стоји ту већ годину ипо дана).
Pogledajte prilog 3

file.php
Јуче из 65-це видех да је Цитроен Ксантија склоњена, а Мерцедес 190 још стоји. Испод брисача је остављено обавештење власнику да уклони возило, вероватно у неком разумном року, а након тога следи одношење пауком + наплата трошкова.
file.php
Јуче поподне око 16:20 часова однешен тј. одшлепан приватном шлеп службом и Мерцедес 190.
 
Danas opet prepun parking unutar bloka, nema gde nisu parkirani. Na novom parkingu deset automobila. Kako li će biti od septembra...
 
Ха ха, види Буцка (Ненада Миленковића), бившег председника општине Нови Београд, како критикује, боље да ћути.
 
Писао сам данас и-мејл Паркинг сервису везано за проблеме које видим након увођења плаве зоне у Зорана Ђинђића и предлоге за њихово решење.
Поштовани,
Желим да Вам се обратим поводом увођења плаве зоне у улици Булевар Зорана Ђинђића и околини. Вероватно сте и сами приметили да су паркинзи сада полупразни док је гужва по околним блоковима сада драстично већа.
Не верујем да је такво стање нешто што сте хтели да постигнете увођењем ове зоне и сумњам да је наплата на нивоу који очекујете, будући да са овим бројем возила који се паркрирају у зони није ни било потребе правити нове паркинге, јер би и са старим паркинг местима имали довољно места у зони.

Вероватно сте свесни да највећи број аутомобила који се паркира у околним улицама (а које верујем да видите као потенцијалне кориснике паркинг места у зони) припада запосленима у оближњим фирмама. Са садашњим начином наплате, од ових власника се очекује да на месечном нивоу плаћају око 6000 динара ако желе да паркирају у зони, па не би требало да Вас изненађује то што већина њих бира да сад паркира по околним блоковима.

Подсећам Вас да тренутно не постоји ни могућност месечне претплате за фирме, као што је то могуће у црвеној, жутој и зеленој зони.

Зато бих Вас замолио да размотрите следеће предлоге:
-Да омогућите месечну претплату за плаву зону за запослене у фирмама који се налазе у зонираним улицама. Лично не видим ништа спорно ни да оваква претплата буде омогућена свакоме, али ако желите да се ограничите на запослене у фирмама, вероватно би могли да омогућите да саме фирме за своје запослене код вас узимају месечне претплатне карте за зону. Наравно, износ претплате не би смео да буде превелик како би се запослени стимулисали да је плаћају.
-Омогућите претплату за правна лица у плавој зони као што је то сад омогућено црвену, жуту и зелену. Сада имате парадокс да фирма више плаћа за паркинг место у плавој зони (30 дневних карата) него што би плаћала да је у жутој зони.
-Релаксирате услов за месечну карту за станаре, јер тренутно само они станари који станују у зонираној улици имају право на месечну претплату. Улице на Новом Београду су мало другачије него у центру града и често се дешава да се две зграде које су једна поред друге и чији станари се паркирају на иста места, воде на различите улице од којих неке јесу а неке нису у зонираној улици. Због повећане гужве по блоковима, испаштају и они станари чије се зграде не воде на зонирану улицу, а садашња правила им не дозвољавају куповину месечне карте.

Надам се да ћете што пре увести неке промене у садашњем систему јер садашња ситуација никоме не одговара. Станари зонираних улица сад имају драстично већу гужву уз остављену могућност да купују месечне карте и паркирају даље него што су до увођења зоне морали. Запослени сад губе више времена тражећи паркинг места по блоковима или морају свакодневно да плаћају дневну карту. Ви као фирма верујем да немате приход који сте очекивали и који би могли да остварите. А новоизграђени паркинзи су углавном празни и не служе својој сврси, иако су грађани преко локалне самоуправе издвојили знатна средства за њихову изградњу.

На моје пријатно изненађење, врло брзо сам добио одговор са молбом да им пошаљем број телефона, након чега су ме и позвали из корисничког сервиса и пребацили на неког њиховог шефа (на жалост, име и функцију нисам запамтио) с којим сам подуго причао.

У разговору ми је речено да они не виде потребу да брину о запосленима у фирмама пошто то нигде у свету није случај и сматрају да њима приоритет треба да буду станари. Ето, и у другим зонама су се запослени бунили кад је зона увођена и на крају прихватили реалност. На моју тврдњу да са новоизграђеним паркинг местима, има довољно паркинг места и за станаре и за запослене добио сам одговор да то није случај и да њихова анализа показује да ни увече нема довољно места за станаре по блоковима (под условом да се паркирају на регуларна паркинг места). Ја сам покушавао да објасним разлику између центра града где људи масовно долазе да изађу, прошетају се и сл. и овог дела Новог Београда где мање више само паркирају станари и запослени (и то махом не у исто време) али добио сам одговор да ће и на Новом Београду за коју годину бити још већа гужва него у центру. На моју констатацију да су им нови паркинзи сада празни, речено ми је да они очекују да ће од септембра ситуација бити знатно другачија кад се људи врате са одмора, а паук крене да оперише по блоковима.
Иначе, сматрају да је цена паркирања у плавој зони више него повољна. Ја сам се сложио да је та цена ОК ако човек треба нешто да обави (оде на састанак и сл) па плати пар сати, али да запослени морају да плаћају сваки дан дневну карту и да то није повољно. Поново ми је речено да су се и у другим зонама људи бунили па на крају прихватили. Ја сам покушао да објасним да у тим зонама запослени углавном и не паркирају пошто и не постоји опција да остану цео дан већ само 1, 2 или 3 сата али добио сам контра-аргумент плаве зоне код кеја где је ЕДБ и где су се исто људи бунили па на крају и тамо све функционише.

Укратко, предлог за месечну претплату за запослене сматрају неизводљивим јер наводно ће и сами станари попунити квоту за паркинг места у плавој зони, а они не желе да продају више месечних карата него што имају места. Ја сам покушавао да објасним да то и нема превише смисла јер сама претплатна карта не гарантује место ни у другим зонама а и да сматрам да ће чак и станари који буду купили месечне карте вероватно чешће да се паркирају у блоку где им је ближе, али џаба..

Везано за правна лица, рекли су му да ће за месец-два бити омогућена месечна претплата. Незванично цена би требало да буде испод 4000 дин. Ако сам добро схватио вероватно ће бити правило да фирма може пријавити до 3 аутомобила.

Такође, свесни су чињенице да на Новом Београду има случајева да се зграде које излазе на исту улицу не воде на исту (баш смо дискутовали о оним зградама које се воде на незонирану Арсенија Чарнојевића) и речено ми је да ће то решити, али прво желе да виде колико ће станара из зонираних улица да се пријави па ће после да проширују.

Ето, иако ми се одговори нису свидели, морам да признам да сам пријатно изненађен њиховим професионалним односом.
 
Prioritet treba da budu stanari a ne firme. Pogotovo sto mnoge firme koriste objekte sa nedovoljnim brojem obezbedjenih parking mesta. Neka im firma placa mesecnu kartu posto nemaju besplatan parking ni u novim poslovnim objektima pa zasto bi imali i mimo njih.
 
Svaka čast!!!

Ako pauk krene da ulazi u blokove biće pobune. Ipak se nadam da će stanari početi masovno da vade mesečne karte, ali na ta mesta unutar blokova će uletati zaposleni.

Ipak su tu jake firme čiji zaposleni ne planiraju da zamene kola sa GSP-om, ali pošto su zaposleni ipak Srbi, neće plaćati 50€ mesečno parkiranje, nego će tražiti mesto unutar bloka.

Poslato sa telefona
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=401500#p401500:9rni8c6p je napisao(la):
Igor » Суб Авг 20, 2016 2:12 am[/url]":9rni8c6p]Prioritet treba da budu stanari a ne firme. Pogotovo sto mnoge firme koriste objekte sa nedovoljnim brojem obezbedjenih parking mesta. Neka im firma placa mesecnu kartu posto nemaju besplatan parking ni u novim poslovnim objektima pa zasto bi imali i mimo njih.
Нико не спори да станари треба да имају приоритет. Такође, нисам ни једном рекао да паркинг за запослене треба да буде бесплатан. А фирма, чак и да хоће, нема начин да за своје запослене плати месечну карту.

А ја сам прилично сигуран да кад би постојала месечна карта за запослене, да би цео проблем био решен јер последњих месеци, од изградње нових паркинга, тамо си могао да нађеш место у свако доба дана, дакле и станари и запослени. Уосталом, сад је ситуација таква да су новоизграђени паркинзи празни (изузев код ГТЦ који буде до 50% попуњен). Испред Арене на паркингу буде 3-4 возила у току дана. Па ако је њима таква ситуација ОК, зашто су правили нове паркинге кад би тај број возила покрио и стари паркинг?
 
И још једна нелогичност:
Цена дневне карте је иста у свим деловима плаве зоне, иако је у овој подзони (Зорана Ђинђића, а вероватно је тако и у Милутина Миланковића) наплата од 8-17 за разлику од осталих делова где је наплата до 8-21.
Коректно је то што су ставили да се у овом делу не наплаћује после 17 часова (тако да станари и не морају да плаћају паркинг чак и ако немају месечну а паркирају у зони), али је онда требало ипак да коригују и цену дневне карте у складу са тим. Сада готово да нема разлике ако плаћаш по сату или купиш дневну карту у овој подзони.
 
Vrh