Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

За популаризацију електричних аутомобила треба да буду задужене привреде које од њих имају интерес. То је као наша глупост да спонзоришемо стране привреде кроз фид ин тарифу ел енергије. У случају масовне употребе ел аутомобила дошло би до удара на електроенергетски систем до те мере да не бисмо имали одговор на то. Наравно Тесли дозволити пуњаче ипак је то занемарљиво за ЕЕС Србије а добро је имати богате путнике у транзиту.

Аутомобили на струју нису еколошки прихватљиви јер се у Србији струја у највећој мери добија из лигнита који је препун сумпора. Еколошки најпригватљивија је вожња на ТНГ и ту је питање за наше паметњаковиће зашто су акцизама и ценама реатеста и атеста дестимилисали коришћење овог горива.

Е сад пошто сам одлутао са теме да се вратим. По новим правилима за ТНГ уведен је нови мултивентл који има двоструку заштиту која омогућава да се сада возила на ТНГ смеју паркирати и у подземним гаражама а раније нису смели.
 
Interes za popularizaciju el. automobila trebaju da imaju svi, obzirom na izmeštanje mesta zagađenja iz gusto naseljenih sredina na tačke proizvodnje el. energije gde je mnogo lakše raditi na prečišćavanju istih i postići daleko bolje rezultate. Uz to termoelektrane, pogotovo novije su efikasnije svakako od motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Ako moramo da se držimo nekog postojećeg fosilnog goriva pak za vožnju, onda je to svakako pre metan nego TNG, pošto je TNG što se tiče zagađenosti tu negde sa vozilima na benzin, uopšte ne proizvodi značajno manje zagađenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398176#p398176:1b9jus14 je napisao(la):
orion » 19 Jul 2016 01:38 pm[/url]":1b9jus14]
Аутомобили на струју нису еколошки прихватљиви јер се у Србији струја у највећој мери добија из лигнита који је препун сумпора. Еколошки најпригватљивија је вожња на ТНГ и ту је питање за наше паметњаковиће зашто су акцизама и ценама реатеста и атеста дестимилисали коришћење овог горива.
Sjajno pitanje, na koje ja zaista nemam odgovor.
Drugar koji ima pumpu mi kaze da sada od TNG zaradjuje cela 3 dinara po litru, tolike su akcize.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398178#p398178:20ey06b4 je napisao(la):
DusanBG » 19 Јул 2016 01:50 pm[/url]":20ey06b4]Interes za popularizaciju el. automobila trebaju da imaju svi, obzirom na izmeštanje mesta zagađenja iz gusto naseljenih sredina na tačke proizvodnje el. energije gde je mnogo lakše raditi na prečišćavanju istih i postići daleko bolje rezultate.

Тачно, треба да имамо интерес за популаризацију али не и да спонзоришемо развој ако наша привреда нема интерес од истог



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398178#p398178:20ey06b4 je napisao(la):
DusanBG » 19 Јул 2016 01:50 pm[/url]":20ey06b4]
Uz to termoelektrane, pogotovo novije su efikasnije svakako od motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Не бих баш то тако поједноставио, постоје губици у преносу ел, губици у самом пуњачу возила а највећи еколошки проблем је шта са батеријама кад им истекне рок трајања и наравно потребna је енергија за производњу самих батерија. Можда нова технологила може да ублажи проблем са сумпором али остаје пепео од термоелектрана.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398178#p398178:20ey06b4 je napisao(la):
DusanBG » 19 Јул 2016 01:50 pm[/url]":20ey06b4]

Ako moramo da se držimo nekog postojećeg fosilnog goriva pak za vožnju, onda je to svakako pre metan nego TNG
Слажем се. Мислим да је метан генерално одговор за проблем екеологије у наредних пар деценија а тад ће се вероватно смислити нешто боље. Метан је гас стаклене баште и мање је штетан када се сагори него када се ослободи у атмосферу. Иначе метана има у великим количинама на Арктику и у случају да дође до отапања и ослобађања истог имали бисмо гадан проблем (ово је мање познат разлог везан за ову проблематику и разлог више зашто би се требало улагати у технологују за производњу метана)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398178#p398178:20ey06b4 je napisao(la):
DusanBG » 19 Јул 2016 01:50 pm[/url]":20ey06b4]pošto je TNG što se tiče zagađenosti tu negde sa vozilima na benzin.
Ово није тачно. Својевремено је неки политичар изјавио нешто слично али тај није правио разлику између загађења и ослобађања CO2.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398091#p398091:q514vncf je napisao(la):
Delija » 19 Јул 2016 02:25 am[/url]":q514vncf]Јел код нас беше и даље не можеш регистровати чисто електрични аутомобил? Колико знам Тесла у свој план мреже суперпуњача укључује и Србију, вервотно из незнања за нашу фантастично имбецилну политику практично кажњавања свих грађана који за погон свог возила иазберу неку од еколошки прихватљивих опција.
Полако бре Делија прикочи, одмах пљување, где трчиш пред руду, да не кажем и ону реч, већ знаш и сам коју.

Наравно да може да се региструје електрични аутомобил код нас, могло је и раније. Проблем је у цени електричних аутомобила, јако су скупи у односу на исту марку и модел, а са бензинским или дизел мотором.

Ето сад је Про Кредит банка купила 7 комада Фолксваген е-ап (vw e-up) возила и наравно регистровала на наше таблице. Свих седам "струјаша" ће бити распоређено по Србији по њиховим експозитурама у Београду, Новом Саду, Крагујевцу, Нишу, Суботици, Чачку и Панчеву. За сад ће користити сопствене станице за пуњење батерија, а већ су покренули са надлежним министраством, пројекат о јавним станицама за пуњење. Иначе цена овог електричног вагена је негде око 25.000,- евра, што је наравно јако пуно. Наравно ова банке је сигурно добила по мањој цени возило с обзиром да су купили одједном 7 комада флотних возила.

Ово је један од Про Кредитових електричних вагена "е-горе" :D (ја га зовем "7 ап").


а овако изгледа спреда.


Има и снимак са Аде Циганлије на туби, кад су били дани ове банке, и погледајте од 2:45 до 3:30 имате приказ ових "струјаша".
ProAkcija 2016: https://www.youtube.com/watch?v=n6hKmAG ... e=youtu.be

Такође има и један Тесла С у Београду са чешким таблицама, наш човек је у питању који има фирму у Прагу и у Београду и углавном је овде. Ја сам га видео (Теслу С) код Енергопројекта на паркингу. Сад треба да стигне и најновији модел Тесле и то Икс (Х) са ламбо вратима, са "американским" :D таблицама, исто наш човек.
 
Немачка банка промовише немачки аутомобил, тако се то ради. Не треба да опструишемо ни њин ни Теслу у намери да обезбеде пуњаче на путу кроз Србију. Али не треба ни да их финансирамо ни у ком облику јер ово је битка за тржиште у које ће улагати и без наше помоћи.
 
mozda se Delija setio slucaja naseg coveka koji je sam napravio elektro automobila pa nije mogao da ga registruje? Ne znam kakva je tu regulativa, zaboravih sta je tacno bio problem
 
Ако ме памћење добро служи, а ја сам старији човек :grand: , та прича са немогућношћу регистрације електричних аутомобила датира са краја осамдесетих и почетком деведесетих. Проблем је био административне природе јер у нашим прописима није постојао електрични аутомобил, оносно возило у јавном саобраћају. Тада се регистрација плаћала по кубикажи која је код електричних аутомобила 0. Произвођач је колико ми се чини био из Панчева и своје аутомобилчиће је успео да региструје у Мађарској, а касније се преселио у Мађарску где је и добио држављанство. То су у принципу биле модификоване електро карете или голф возила. Он је практично био само каросериста на већ готове шасије.

После 2000. године и у нашем закону су се појавила електрична возила у јавном саобраћају.
 
Covjek je imao problem da registruje reno megan karavan na struju pa je alvirko pravio prilog na kraju su kola registrovana po cjeni peglice inace u mupu se i dalje prave majmuni za kola u preradi pored svih atesta masinskog faksa oni traze jos papira
Dok je prerada u hr recimo jednostavna ima vec dosta preradjenih kola peglica trabant buba reno 5 itd itd
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398273#p398273:3jvyxf1x je napisao(la):
TranspoWarrior » 20 Јул 2016 07:59 am[/url]":3jvyxf1x]Ali odakle vadiš ove informacije?? :D Svaka čast
Хвала Транспортни :sesir:
Ето аутомобилизам ми је у крви, одувек сам везан за аутомобиле, волим их и пратим све што је везано за четири точка, мада ми то није посао, више као хоби, ако се тако може рећи. Раније сам једно време возио и релије, давно беше, а иначе сам и сарадник једног нашег часописа за аутомобилизам.
 
@Чика Брана, @Директор
Да то је тачно што кажете и то ми је све познато. Разлика је кад човек сам прерађује возило у електрично, а код нас их је исто било и има јако пуно, у односу на фабричке произвођаче. У питању су многи атести, сертификати које ткз. прерађивачи возила не могу да испуне тј. нису могли тада да испуне све захтеве, као ови момци са Пежоом 205 и Југићем.

EV SRBIJA Električni automobili
https://www.youtube.com/watch?v=ADefs71CfM4

Данас је то сасвим другачије. Сећате се пре две године да је АМССрбије урадио електрични Пунто тј. прерадио постојећи бензински у електрични. Без проблема је регистрован и дан данас се користи за њихове потребе. Они су имали идеју, још увек не одступају од ње, да раде ове е-Пунтиће, али опет је цена проблем. Сама преправка овог путића је коштала нешто преко 20.000,- еврића.
Ево подсетника о електричном Пунту:

Fijat punto odsad elektromobil/FOTO
Beograd -- Auto-moto savez Srbije predstavio je danas svoj prvi elektro-automobil i najavio da bi mogao da pokrene i proizvodnju ukoliko bude narudžbina.
IZVOR: B92, TANJUG PETAK, 18.07.2014. | 14:42
U izradu prvog automobila je potrošeno oko 20.000 evra, ali će svaki sledeći električni punto biti jeftiniji, pa se očekuje da prepravljanje punta na električni pogon košta oko 12.000 evra, s obzirom na to da samo za baterije treba izdvojiti oko 7.000 evra.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=878251

Ево и видео записа:
Prvi srpski automobil na struju - Fiat Punto
https://www.youtube.com/watch?v=TOa12vRgOLw

Иначе први регистровани произвођачки-фабрички електрични аутомобил у Србији је Мицубиши и-Миев (Mitsubishi i-Miev), што би у преводу било "иновативно Мицубиши електрично возило" :)

То је овај малишан, а велики проблем код њега је тај што је јако скуп, само 37.000,- еврића :rant: : (слике су из 2011. године)

 
Bio je i elektricni jugo zastavino cedo
Sto se izigravanja propisa tice i tu su se srbi dosjetili kupi covjek juga registruje ga pa ga onda preradi i takvog vozi po gradu i svake godine prerd registraciju kupi novog juga prepakuje starog proda za djelove itd
 
I trolejbus se registruje, a oni su 100% električno vozilo

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398477#p398477:2mgonrzm je napisao(la):
MilisaV » 21 Jul 2016 21:23[/url]":2mgonrzm]I trolejbus se registruje, a oni su 100% električno vozilo

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока

a gde su im tablice
 
Koliko sam razumeo, u okviru ove teme pokušavamo da ukažemo na nešto što je odavno ozbiljan i sve veći problem. Problem PARKIRANJA. Umesto sistemskog rešavanja i izgradnje kvalitetnih i trajnih kapaciteta, skrnave nam ono malo zelenih površina koje imamo, ponovo kopaju već iskopano pa zatrpano, razvaljuju ulice kako bi realizovali svoje "projekte" parkinga i okretnica za koje nikoga nisu konsultovali a usput peru pare naplaćujući radove od po mesec ili dva koji su mogli da se završe za 2 ili 3 puta kraće vreme. S druge strane ne žele da konačno zatvore konkurse i tendere za krucijalne projekte poput Slavije za koju nikako da tender uspe, a i neće. Struka kaže: podzemni prolazi su jedino pravo rešenje. Ali, zato su i najskuplji. Nije poenta uraditi dobbro i kvalitetno, pa neka i košta jer će da traje. Poenta je zamazati oči da se nešto radi ( pola Novog Beograda je raskopano i razvaljeno ) a u stvari izošljariti ( u šta smo se uverili na brojnim primerima ) tako da ni najveći majstori ne mogu više da poprave.

Sve u svemu, slažem se da su automobili na električni pogon zanimljiva tema, ali da ipak otvorite poseban topic?
 
dr strangelove":1chdzxjv je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398477#p398477 je napisao(la):
MilisaV » 21 Jul 2016 21:23[/url]":1chdzxjv]I trolejbus se registruje, a oni su 100% električno vozilo

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока

a gde su im tablice
Pogledaj u temi trolejbusi

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398101#p398101:2srodfv4 je napisao(la):
DusanBG » 19 Јул 2016 08:45 am[/url]":2srodfv4]Valjda planiraju ili su se onda ovi iz SG zaj*** sa ova dva punjača kod nove zgrade :)
file.php
Управо одговорих на подтеми о Сосијет банци, да планирају набавку за сад, два возила на струју, наравно за потребе по граду. Која ће возила узети то стварно не знам.
 
Ipak prave trotoar oko parkinga... :bash: :bash: :bash:
p8NUOus.jpg


Zašto je to potrebno i koja je svrha tog trotoara, ja ne znam... :bash: :bash: :bash:
zfxzT9j.jpg


I od onolikog zelenog pojasa, ostade ovo malo... :bash: :bash: :bash:
wWXCOnK.jpg


Mogli su i da izvade ovo drveće, samo ruži izgled parkinga. :bash: :bash: :bash:
FbLDijm.jpg


Ne dao im Bog da ne iscrtaju parking mesta, inače me neće preživeti. Biče 1001 mejla, poziva... :twisted: :twisted: :twisted:
eXvoYJ5.jpg
 
Ovo postaje tragi-komicno.
Beogradu su pod hitno potrebni dobri urbanisti!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398675#p398675:1zx8l08g je napisao(la):
Miki BGD » 24 Јул 2016 12:33 am[/url]":1zx8l08g]Ipak prave trotoar oko parkinga... :bash: :bash: :bash:
p8NUOus.jpg


Zašto je to potrebno i koja je svrha tog trotoara, ja ne znam... :bash: :bash: :bash:
zfxzT9j.jpg
Сврха је та, да кад се излази из кола, да се не гази трава и да се иде поред паркинга и том прилазном стазом дође на главни тротоар. Такође је то урађено и због инвалидних особа.
То је добро смишљено и урађено, једино ми још није јасно зашто су постављали асфалт уместо оних растер шупљикавих плоча.

Кад су радили паркин у Булевару Милутина Миланковића, урадили су супротно од овог паркинга у Булавару Авноја. Тамо су поставили на паркинг места те растер шупљикаве плоче, али нису правили те мале тротоаре дуж паркинга и излазе на главни тротоар. Зато је трава на неким местима изгажена, једино су урадили излазе до главног тротоара са нивелацијом за инвалидне особе. Две слике из маја 2012. године кад је паркинг завршен.
Pogledajte prilog 1
 
To sam ja davno da se uradi u ulici džona kenedija

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
Slažem se da je to potrebno kod mesta za osobe sa invaliditetom, ali da li ti stvarno misliš da će ostali ljudi ići baš po puteljcima, tj da neće ići preko ovog zelenog pojasa što je ostao? Pa bolje da su asfaltirali sve do trotoara, ovo sad izgleda baš bezveze. I baš nije tačno da bi trava bila izgažena, evo ti primer druge strane ulice gde parking postoji preko 10 godina.
pp29rUf.jpg


Inače, počelo je ono zbog čega ovaj parking neće biti od koristi po stanare... :bash: :bash: :bash:
YoOPyQZ.jpg
 
Prosao sam juce Bulevarom Z. DJ. i primetio sam da je novi a i stari parking sablasno prazan. Znam da je neradni dan i da je sezona godisnjih odmora ali stvarno ne shvatam opravdanost asfaltiranja zelenih povrsina cime se cak i ohrabruje dolazak na posao automobilom, pravljenje jos veceg zagusenja u saobracaju i preko mostova. Da ironija bude jos veca preko te povrsine je trebalo da ide tramvaj ili LRT.
Stvarno smo zemlja gde je sve naopacke
 
Vrh