Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Aminovano: 700 parking mesta pod Studentskim trgom

Још један варварски пројекат монструма на власти. Рекох вам да ће по доласку Човића и Весића Сотоне на чело града аутомобилско разарање града попримити трагичне размере. Следеће задужење у наредним деценијама ће бити за ове аутомобилске тунеле по центру.

2050е године Београд ће у урбанистичком, еколошком и транспортном смислу заостајати за цивилизованим светом равно 100 година. То је заиста подвиг за европски град на најповољонијој могућој локацији.
 
Odlicno, bez garaze nema ni pesackih zona ni slobodnih trotoara
 
Верујем да те посебно одушевљава чињеница да ће разорити остатке Сингидунума које се налазе испод трга?

У ствари, не мораш ни да ми одговориш. Твој став ме поодавно и не занима.
 
Sve više mi deluje da su zapravo garaže i parking mesta koja se naplaćuju cilj naprasnog stvaranja pešačkih zona a ne obratno. Naplata parkiranja je trenutno najprofitabilniji biznis u gradu, pa zašto ne otvoriti dodatne kapacitete.
 
А тек чињница да граде подземну гаражу поред подземне гараже испод ТЦ Рајићева. Студентски Трг и дан данас де факто функционише као зона успореног саобраћаја. То је само требало лепо поплочати и све решено. Након овога уз додатак ТЦ Рајићева нама овде не гине потпуни колапс у Браће Југовића, Васиној (ако буде и са те стране прилаз) и другим околним улицама.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397032#p397032:23vp9q40 je napisao(la):
čika srđan » 12 Jul 2016 07:56 pm[/url]":23vp9q40]Sve više mi deluje da su zapravo garaže i parking mesta koja se naplaćuju cilj naprasnog stvaranja pešačkih zona a ne obratno. Naplata parkiranja je trenutno najprofitabilniji biznis u gradu, pa zašto ne otvoriti dodatne kapacitete.
Тачно, најпрофитабилнији бизнис. Грађани плаћају "инвестицију" а профит убирају појединци. Зато немају никакав проблем да у ту сврху урбанистички докусуре Београд и разоре археолошке остатке од непроцењиве вредности.
 
Инвестирати у јавни превоз и дестимулисати употребу аутомобила у центру старог града.

Ово друго се и овако дешава последњих 10 година јер се крупни бизнис, велики закупци и томе слично селе из старог језгра града. То је у цивилизованим европским градовима урађено пре 40-50 и више година, док се ови наши малоумници свим силама боре против тог цивилизацијског искорака.
 
Da li se neko seća kako je izgledala ulica Dušana Vukasovića, posebno u delu do Vojvođanske? Ovako razvaljena stoji danima. Sve je moglo da se završi relativno brzo, a razvlači se nedeljama. Nisu u stanju ni da asfaltiraju raskrsnicu do kraja.. Ovo što je napravljeno sa novim ostrvima, raskopanim kolovozom i razdelnim ostrvom sa zelenom površinom i neograničenom količinom asfalta, čist je bezobrazluk.
Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397042#p397042:1cl8pmq8 je napisao(la):
Delija » 20 minutes ago[/url]":1cl8pmq8]Инвестирати у јавни превоз и дестимулисати употребу аутомобила у центру старог града.

Ово друго се и овако дешава последњих 10 година јер се крупни бизнис, велики закупци и томе слично селе из старог језгра града. То је у цивилизованим европским градовима урађено пре 40-50 и више година, док се ови наши малоумници свим силама боре против тог цивилизацијског искорака.
Evropski gradovi sa sjajnim gradskim prevozom imaju mnogo više garaža u centru grada od Beograda. Mi ucentru grada imamo premalo garaža. Pa samo za stanare tog centra su potrebne garaže ako želimo da uklonimo kola sa trotoara i kolovoza.

Previše utopistički razmšljaš.
 
Као прво, нико данас а вероватно ни никад није градио подземне гараже у најстрожем историјском језгру града са великом археолошком заоставштином, што за нас јесте студентски град.

Као друго, и у тим деловима нешто ширег центра европских градова јавне подземне гараже су грађене пре неколико деценија. Данас тако нешто у истом подручју за њих просто није опција.

Као треће, та подручја имају развијену културу пословања као и плански урбанистички развој у трајању од по више векова, па околна саобраћајна инфраструктура може поднети понеку јавну подземну гаражу - Београд то нема нигде у центру старог града.

И као четврто, имају метро, пристојан јавни превоз, пристојне плате и живот и имају свест о градској средини - Београд ни то нема.

Дакле, не размишљам ја утопистички, већ ви размишљате једнодимензионално. То што вам ове просте, и уз добру стратегију достижне ствари, о којима пишем делују утопистички треба вас да забрине, не мене.
 
Delija kad si ti zadnji put isao da razgledas te arheoloske zaostavstine pa ti sad zao sto hoce tu da naprave podzemnu garazu?
 
Надам се да само не знаш о чему пишеш.

Ево баш пре неки дан сам ишао да раскопавам Васину да разгледам мало римске терме, улице и виле.
 
Naravno da znam o cemu pricam.

Ono sto sam hteo da ti kazem je da ti arheoloski ostaci nikada nisu mogli da se razgledaju do sada niti bi mogli ubuduce na toj lokaciji.
Dakle ako bi vec hteli da pravimo postavku, izgradnja ove garaze je pravi trenutak da se ti ostaci prebace na neku odgovarajucu lokaciju gde bi mogli ljudi da ih vide.
Jer ovako nam nista ne znaci da postoji 2 metara ispod zemlje nesto sto niko ne moze da vidi.
 
Очигледно да не знаш о чему пишеш. Излагање оваквог типа археолошког налазишта на само 1-2м дубине је врло једноставна и честа ствар у европским градовима, посебно на тргу који практично сутра може да буде у потпуности пешачки уз минимална улагања.
 
За почетак би се ово..

требало ставити "под стакло"..
А након тога и оно вредно испод Универзитетског трга и делова парка.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397059#p397059:3faxuhoo je napisao(la):
Delija » 12 Jul 2016 10:24 pm[/url]":3faxuhoo]Очигледно да не знаш о чему пишеш. Излагање оваквог типа археолошког налазишта на само 1-2м дубине је врло једноставна и честа ствар у европским градовима, посебно на тргу који практично сутра може да буде у потпуности пешачки уз минимална улагања.

A ma kapiram sta hoces da kazes ali onda ne mozes da imas Trg vec rupu sa tim arheoloskim delom i pasarele ili prolaze oko njih.
Mozda si mislio na nesto ovog tipa kao sto je uradjeno u Sofiji?

Sofia_1_mare-800x635.jpg
 
Не би имао рупу него вредно археолошко налазиште које би било туристичка атракција.

И опет, најмањи је проблем одрадити стаклени под. То је чак рађено и по Србији, конкретно у једној старијој цркви. Мрзи ме сад да тражим линк.
 
Ja predlazem da se iskopa tu rupa kako bi se videlo nalaziste, stavili bi sve to pod staklom tako bismo dobili i Trg a ispod nalazista da se napravi garaza i svi srecni. :D
 
Шта ће ти гаража под земљом, када ће аутомобили већ колико сутра летети. Боље прилагођавати кровове. :grand:
 
Do koje dubine dosezu ostatci. Nasao sam ovaj clanak

terme-u-studentskom-parku-2.jpg

Kopajući, 1968. godine, rov u koji bi se postavila cisterna za mazut iz koje bi se grejale prostorije zgrade u ulici Studentski trg br. 16, naišlo se, u severozapadnom delu parka na Studentskom trgu u Beogradu, na dobro očuvane ostatke rimskih zidova.

Arheološkim iskopavanjima, iste godine, ustanovljeno je, na osnovu očuvanih bazena i podnog grejanja, da se radi o ostacima rimskih termi (kupatilo).

Terme su u potpunosti istražene, konzervirane i dugo godina bile pristupačne i vidljive posetiocima ovog parka, u kome su, danas, spomenici Josifu Pančiću, Jovanu Cvijiću i Dositeju Obradoviću.

Napomenimo da su terme bile srećno uklopljene u raster ovog parka ali, vremenom terme su postale smetiše i najzad su zatrpane tako da većina stanovnika ovog grada i ne zna za njihovo postojanje.

Otkrivene i zatrpane terme su iz rimskog perioda, onog perioda kad imamo prvo zapisano poznato ime našeg grada: Singidunum. Grada koji je u rimskom periodu imao približno oko dvadest hiljada stanovnika i igrao značajnu ulogu u Rimskom carstvu time što je uzdignut na rang municipiuma i kolonije – statusa kojima su vrednovani rimski gradovi.

Evo još jednog primera kako se Beograd odnosi prema svom kulturnom nasledju. U jednom od prošlih postova, citirajući Njegoša, napisao sam: teško onom ko ukalja kalendar istorije. Ovim primerom Beograd ga ne samo da kalja, već ga je dobro… da ne završim misao.

Nobelovac Albert Camus napisao je: Il y a un temps pour vivre et un temps pour temoigner de vivre. Kako li će sledeće generacije svedočiti o vremenu u kome mi živimo?
https://dragoljub1938.wordpress.com/200 ... ske-terme/

Mislim da je neko ranije pomenuo na obodu parka. Sumnjam da bi nekome palo na pamet da prekopava takvo istorijsko nasledje ali to ne znaci da nam parking mesta u toj zoni nisu potrebna da bi oslobodili pesacke staze od automobila stanara koji zive u blizini.
 
Spatiotecte,

Никад се не зна.. :)
Апсолутно.. :wink:
 
Наслов овог текста из Блица - "Гаража уместо окретнице итд." - поприлично говори о томе шта се овде ради: уклањају се тролејбуси и аутобуси и као једино превозно средство којим се може доћи у зону око средине Кнез Михаилове улице остаје - аутомобил. Тиме добијамо један ТЦ Ушће на отвореном, само са скупим паркингом и неопслужен ЈГП-ом. Другим речима - неуспешан ТЦ на отвореном. Од београдске штрафте. Браво!

Делија овде исправно резонује, али није у праву када каже да је то урбанизам прошлих времена, јер ми заправо тако глуп и безочан урбанизам никада нисмо ни имали. Ово је, и то не пишем први пут, практично и експеримент у европским размерама, јер нико - ни паметан, ни глуп, ни много глуп и неталентован - не шири пешачку зону а да притом не да не развија, него чак и сузбија јавни саобраћај!
Претходна градска власт ширење пешачке зоне везивала је за градњу метро станице Академија, а још ранији ("Јовинови") планови, за градњу метро станице Калемегдан. То је једини исправан начин размишљања.

Велике подземне гараже изграђене су у централним зонама западноевропских градова, али уз велике саобраћајнице, а не са приступом из Улице браће Југовића и излазом у Узун Миркову, па лево у Париску! Да ли сте свесни да ће на несрећну Узун Миркову бити накачене две подземне гараже укупног капацитета 1.200 места (безмало три гараже Пионирски парк)! Уз то се шири и гаража на Обилићевом венцу. Испод бечког Штефансплаца нема гараже, али има метро. Гараже су на Рингу (кружном булевару око најужег центра).

Када је о паркирању станара реч, за њихове потребе се по свету у принципу не праве гараже испод јавних пвршина и саобраћајница, већ у оквиру градских блокова, попут онога што имамо у Војводе Добрњца, код Ботаничке баште. Детаљни урбанистички планови за централну зону Београда су почев од седамдесетих година предвиђали преуређење блокова тако да се у двориштима направе подземне гараже за станаре. И то је било исправно.

Да закључим, бојим се да ће последице оваквог концепта ширења пешачке зоне и градње подземних гаража бити одумирање свих централних функција у зони Кнез Михаилове улице, укључујући и трговину, пад тражње за стамбеним и пословним простором, уз опстанак једино баналних облика туристичке понуде и претварање центра у јефтин музеј на отвореном, на пола пута до олупине.
 
Vrh