[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397111#p397111:1n1vtvps je napisao(la):
Пантограф » 13 Jul 2016 11:47 am[/url]":1n1vtvps]Наслов овог текста из Блица - "Гаража уместо окретнице итд." - поприлично говори о томе шта се овде ради: уклањају се тролејбуси и аутобуси и као једино превозно средство којим се може доћи у зону око средине Кнез Михаилове улице остаје - аутомобил. Тиме добијамо један ТЦ Ушће на отвореном, само са скупим паркингом и неопслужен ЈГП-ом. Другим речима - неуспешан ТЦ на отвореном. Од београдске штрафте. Браво!
Делија овде исправно резонује, али није у праву када каже да је то урбанизам прошлих времена, јер ми заправо тако глуп и безочан урбанизам никада нисмо ни имали. Ово је, и то не пишем први пут, практично и експеримент у европским размерама, јер нико - ни паметан, ни глуп, ни много глуп и неталентован - не шири пешачку зону а да притом не да не развија, него чак и сузбија јавни саобраћај!
Претходна градска власт ширење пешачке зоне везивала је за градњу метро станице Академија, а још ранији ("Јовинови") планови, за градњу метро станице Калемегдан. То је једини исправан начин размишљања.
Велике подземне гараже изграђене су у централним зонама западноевропских градова, али уз велике саобраћајнице, а не са приступом из Улице браће Југовића и излазом у Узун Миркову, па лево у Париску! Да ли сте свесни да ће на несрећну Узун Миркову бити накачене две подземне гараже укупног капацитета 1.200 места (безмало три гараже Пионирски парк)! Уз то се шири и гаража на Обилићевом венцу. Испод бечког Штефансплаца нема гараже, али има метро. Гараже су на Рингу (кружном булевару око најужег центра).
Када је о паркирању станара реч, за њихове потребе се по свету у принципу не праве гараже испод јавних пвршина и саобраћајница, већ у оквиру градских блокова, попут онога што имамо у Војводе Добрњца, код Ботаничке баште. Детаљни урбанистички планови за централну зону Београда су почев од седамдесетих година предвиђали преуређење блокова тако да се у двориштима направе подземне гараже за станаре. И то је било исправно.
Да закључим, бојим се да ће последице оваквог концепта ширења пешачке зоне и градње подземних гаража бити одумирање свих централних функција у зони Кнез Михаилове улице, укључујући и трговину, пад тражње за стамбеним и пословним простором, уз опстанак једино баналних облика туристичке понуде и претварање центра у јефтин музеј на отвореном, на пола пута до олупине.