Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Da bi pauk došao, potrebno je da se pozove Parking servis pa da krene pauk sa Starog sajmišta i dok on dođe, kafa je već popijena ili pljeska je kupljena). Mnogo je efektnije da se ostavljaju čestitke, ali zašto se to ne radi - neće mi biti jasno (jer bi se time napunio budžet vrlo brzo).
 
Ne zaboravite da idu izbori i SNS će učiniti sve da pobedi DS na Vračaru koji je od obnovljene "Demokratije" bio njihov.
Ne znaju prosto šta da rade pa će potrošiti naše pare za svoju pobedu na nefunkcionalan sistem. Pun je forum postova i analiza o metrou, javnom prevozu, garažama tako da neću pisati ovde o alternativama.
 
Izvor: Beobuild.rs

Rekonstrukcija javnih garaža
Garaza-Obilicev-venac-03b.jpg


Prošle godine započet je prvi investicioni ciklus na rekonstrukciji beogradskih garaža. Ispitivanja Građevinskog fakulteta pokazala su da se garaže nalaze u kritičnom stanju i da nekoliko objekata ima ozbiljna konstruktivna oštećenja. Tako je prošle godine započeo prvi interventni ciklus hitnih sanacija na objektima, dok će ove godine biti izvršena i prva veća rekonstrukcija. Radi se o temeljnoj rekonstrukciji i dogradnji garaže na Obilićevom vencu, koja će nakon radova dobiti i značajno uvećanje kapaciteta. Pored ove dogradnje, u planu su i rekonstrukcije garaža na Zelenom vencu i Masarikovoj. Projekat rekonstrukcije garaže na Zelenom vencu dobio je dozvolu početkom godine, a ovog vikenda građevinsku dozvolu dobila je i rekonstrukcija Obilićevog venca.

I rekonstrukcija garaže na Obilićevom vencu bila je predmet arhitektonskog konkursa 2006. godine, međutim iako je sakupio neka vrlo kvalitetna rešenja, ona i ovog puta ostaju samo na papiru. Pošto se radi o garaži koja će od ove godine biti sastavni deo pešačke zone, u nekim drugim uslovima osnovni zadaci bili bi funkcionalno i vizuelno prilagođavanje za integraciju sa pešačkom zonom, zatim povećanje kapaciteta uz ispunjavanje najviših ekoloških standarda, i konačno sve to realizovati kroz istaknuti primer arhitekture javnih objekata. Ipak, ova rekonstrukcija je dobrim delom iznuđena i vrlo finansijski ograničena, pa su i ciljevi utoliko više kvantitativno orjentisani.

Dakle, najvažniji rezultat ove rekonstrukcije biće povećanje kapaciteta i nakon rekonstrukcije garaža će imati 809 parking mesta na sedam spratova (iz Birjuzove ulice). Za potrebe novog kapaciteta biće dograđena dva sprata, odnosno četri međunivoa, uz ojačavanje čelične konstrukcije i temelja objekta. Što se tiče fasade, stari parapeti i elementi biće demontirani i zamenjeni novim. Bez značajnijeg unapređenja, elementarna estetizacija objekta biće postignuta pokrivanjem čeličnog kostura uz pomoć ploča i brisoleja.

U tom smislu, garaža ostaje otvorenog tipa sa po jednim ulazom i izlazom na dva nivoa, u Ulici maršala Birjuzova i na Obilićevom vencu. Za pešake biće otvoren još jedan ulaz iz nivoa Ulice maršala Birjuzova, a za vertikalnu komunikaciju pešaka biće ugrađen lift. Možda se moglo razmatrati i manje funkcionalno prilagođavanje bar prizemnog nivoa, posmatrano sa Obilićevog venca. Imajući u vidu planirano proširenje pešačke zone, integracija je moguća otvaranjem komercijalnih sadržaja ili kioska u prizemlju, koji bi bili dodatna usluga za pešake i izvor prihoda za objekat. Većina konkursnih rešenja za ovu garažu podrazumevala je dodatne funkcije, što je vrlo logično za ovu lokaciju.

Jedno od značajnijih unapređenja na ovom objektu biće postavljanje solarnih panela na krovu, koji bi trebalo da omoguće održivost za najveći deo energetskih potreba samog objekta. Time je samo dotaknuta ekologija ovakvog objekta, pošto se radi o veoma velikom objektu u najužem gradskom jezgru. Garaže sa dosta spratova troše puno vremena u parkiranju, a kretanje vozila po objektu i samo parkiranje generiše veliku količinu zagađenja, prljavštine i buke. Zatvorena fasada u kombinaciji sa prečišćivačima vazduha ili automatizacija treba da budu trajnije rešenje za ovaj objekat.

Trenutno su u toku tenderske procedure, pa se očekuje uskoro potpisivanje ugovora sa izvođačem. Planirano je da rekonstrukcija Obilićevog venca traje 10 meseci od potpisivanja ugovora, dok će radovi na Zelenom vencu i u Masarikovoj trajati po četri meseca. U prilogu pogledajte kako će izgledati garaža na Obilićevom vencu nakon rekonstrukcije.
 
Kod nas na Lionu i okolo je zadnjih 10tak godina odlukama gradskih urbanista izgubljeno mnogo parking mesta, a doselilo se mnogo novih stanara. Što zbog izgradnje novih zgrada umesto starih kuća i udžerica, što zbog rekonstrukcije Bulevara. Do pre 10tak godina nije bilo problema sa parkiranjem ali je zbog takvih odluka vremenom nastao haos.
Moja ideja je sledeća. U krajevima gde je grad zakuvao ovu čorbu, predlažem da izdvoji novac i, ili na postojećim parkinzima naprave besplatne parkinge betonskih konstrukcija od sprat-dva ili da kupe neke od postojećih udžerica i prostor pretvore u parkinge. Prosto ne vidim druga rešenja u ovom i okolnim krajevima poput Krsta, delova Bulbudera, Đerma... a situacija je neizdrživa
 
Da slazem se kod nas na Bulbulderu je ista situacija. Ali ne mislim da je to najjednostavnije resenje. Probem parkinga treba da ti resi investitor zgrade a ne da taj isti prodaju kao zajednicke prostorije, kojih su se stanari u startu odrekli i da se taj isti parking adaptira u jos jedan stan ili p prostor. Prosto i jednostavno zakonom treba odrediti koliko parkinga treba postojati po objektu i kraj price. A narod treba da shvati da je vec odavno parking ispred kuce luksuz koji treba da se plati, a ne da se vodis razmisljanjem ajd kupicu stan od malo vise kvm a parking cu da trazim po okolnim ulicama.
 
Slažem se komšija ali šta da radimo kad je sad već svršen čin ovde kod nas. Ok kod vas ima još dosta udžerica da se sruši i izgradi zgrada ali ovde je to mnogo dalje odmaklo i prosto džabe što investitori grade garaže kad, ili ih ne grade dovoljno po broju stanova ili ih stanari ne kupuju pa stoje poluprazne a parkiraju svoja kola kod stanara starijih zgrada sa izgrađenim parkinzima za te zgrade, čime se problem preliva na druge. Prosto u nekim delovima nema više mesta za druga rešenja sem da se od postojećih parking placeva (recimo postoje od 500 m2 za 40tak parking mesta), naprave višeetažne betonske konstrukcije od npr 3 etaže x 500 m2 za oko 100 parking mesta npr. Ili da otkupe koju od malobrojnih preostalih udžerica i urede je za parking. U svakom slučaju grad treba platiti rešenje jer su oni i piiiiip... svojim lošim urbanističkim planiranjem, uzeli pare od nvestitora za uređenje građ. zemljišta u svoj džep umesto uložili u prilagođavanje infrastrukture rastu potreba.
 
Problem parkinga ne može da se reši izgradnjom novih parkinga nego samo jedino motivisanjem ljudi na razne načine da ne koriste automobil nego javni prevoz ili bicikl. To se u svim gradovima pokazalo za tačno jedino se u gradovima trećeg sveta i krvoždernog kapitalizma ljudi lože na automobile.
 
Lepo zvuči ali će nam život proći dok (i ako) se to ostvari a mi moramo da nalazimo parking mesto svaki dan. A mesta u pomenutim krajevima nema.
Prevoz u pomenutim krajevima je loš jer kad se na tranže natrpaju svi iz MMLuga, Kaluđerice, Cvetka... dok dođe do nas dole ne možeš da uđeš unutra.
Dalje GSPrevoz nije adekvatan. Moj primer, živim na Lionu, radim na pančevačkom putu. Razdaljina svega 6 km. Ali za tih 6 km morao bi da menjam čak 3 GSPrevoza (do Vuka, do Pančevca, do Pančevačkog puta). Znači ništa od korišćenja GSPa.
Primetio sam da ljudi po svetu bicikle voze po ravnim terenima, što je kod nas ok na NBG , Zemunu... Ali po brdskim terenima ne znam dal sam igde po svetu viđao, pa tako i u delovima Bg-a sa uzbrdicama (Zvezdara, Bubuder, Bbrdo, Rakovica...) to mi se ne čini da jei da će zaživeti kao realno prevozno sredstvo
 
Beograd dobija 1.400 novih parking mesta
Beonfo | 20. 03. 2016 - 14:09h

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali rekao je danas da uskoro počinje dogradnja i rekonstrukcija tri beogradske garaže, kao i da sledeće godine kreće izgradnja dve nove podzemne garaže na Strudentskom trgu i u Ulici kneza Miloša. On je istakao da će to omogućiti oko 1400 novih parking mesta u centru grada.

daed248d999a1f56ef95ff03fc21cd53.jpeg


http://www.blic.rs/vesti/beograd/beogra ... ta/1tg605n

za garazu zeleni vjenac jedna od projekata je planirao porisrenje do uliccne linije zgrade pored
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377055#p377055:e7mz6rb5 je napisao(la):
milos.tro » 20 Mar 2016 05:09 pm[/url]":e7mz6rb5]
file.php


Zar ne bi bilo bolje da se novi Trg produzi do zgrada i da se napravi integrisana ulica na tom trgu umesto ove standardne ulice?

I onako je tuda zabranjen saobracaj automobilima i okretnica trolejbusa ce biti prebacena.
 
To je render samo za novine tek treba podreka da uradi izgled trga

Ma da bi ja poslije izgradnje vratio izgled kao sad sa basticom po sredini jedino bi umjesto asfalta promjenio poplocavanje ima mi neki smek sa sadasnjim raspordom povrsina
Stim sto bi sadasnju asfaltnu povrsinu izdigao do nivoa trotara
 
А на самом центру будућег трга доминира споменик:
- деспоту Стефану Лазаревићу или
- Милошу Црњанском или
- Милутину Миланковићу или
- Надежди Петровић
:)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377065#p377065:2hwshpqg je napisao(la):
direktor » Нед Мар 20, 2016 6:21 pm[/url]":2hwshpqg]To je render samo za novine tek treba podreka da uradi izgled trga

Ma da bi ja poslije izgradnje vratio izgled kao sad sa basticom po sredini jedino bi umjesto asfalta promjenio poplocavanje ima mi neki smek sa sadasnjim raspordom povrsina
Stim sto bi sadasnju asfaltnu povrsinu izdigao do nivoa trotara
Подржавам Директорову замисао да се врате баштице али и да се врати трамвај бр 1. Калемегдан-Славија. То би могло бити решење као и истамбулски "Носталџик".
71_trams-istanbul.jpg
Istanbul42.jpg
и претворити цео потез до Славије у пешачку зону. Трамвај би могао бити бидирекциони како би избегли окретницу. Тролејбуски депо изместити ка "Космају" са везом преко Мокролушке нове и Боривоја стевановића.
 
Poslao mail sekretarijatu za saobracaj zbog problema sa parkiranjem u kraju..
Zapravo ne postojanje dovoljnog broja uredjenih parking mesta, a prostora za ista ima vise nego dovoljno..
Divnim cudom su mi odgovorili u roku od 24h..
 
A sad nadjes lokalnu kvazi instituciju odbor snjs ima da budu linije iscrtane sve sa zonom u roku 3 dana i dav3sic dodje da se hvali
 
Nije problem u crtanju linija nego treba zemlju izmedju puta i kuca preurediti u parking..

Svi se parkiramo po travi/blatu..Njih par je izbetoniralo mesto sebi...
Jednostavno nema dovoljno parkinga u naselju..Cak ni sada kada se za parking koristi deo ulice koji je zatvoren izgradnjom Vojvodjanske(kod pumpe) nema dovoljno mesta..
Kako su komunalci poceli da divljaju u poslednje vreme sa pisanjem kazni samo je pitanje vremena kada ce proci ulicom i staviti cestitke svima..Sto opet i nije bez razloga..ipak smo na zelenoj povrsini..
Ovakvo je trenutno stanje..I kao sto se vidi ima sasvim dovoljno mesta za parking mesta..
Sve ove ograde su od kuca koje imaju izlaz na vojvodjansku tao da ni tu nema problema, a i zemljiste je gradsko...
tWWyO.jpg
 
Pitanje u cijem je vlasnistvu zemlja moze da se samo malo uvalja i stavi raster behaton za parking .I izmedju nikne trava i milina
 
Da .. To bi bilo idealno resenje.. Ali po odgovoru nadleznih nista barem jos godinu-dve..
Kada budem stigao poslacu mail i lokalcima i partijama pa se mozda nekome svidi kao predizborna marketing kampanja ...
Tu kada su otvarali 15 metara nekog levog ivicnjaka pojavio se i vucic..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377060#p377060:1zw01654 je napisao(la):
direktor » 20 Mar 2016 05:14 pm[/url]":1zw01654]Beograd dobija 1.400 novih parking mesta
Beonfo | 20. 03. 2016 - 14:09h

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali rekao je danas da uskoro počinje dogradnja i rekonstrukcija tri beogradske garaže, kao i da sledeće godine kreće izgradnja dve nove podzemne garaže na Strudentskom trgu i u Ulici kneza Miloša. On je istakao da će to omogućiti oko 1400 novih parking mesta u centru grada.
....


Ovde je jedina "vest" to da je izgradnja garaže na Studentskom trgu pomerena za narednu godinu. Sve ostalo smo već znali. Na nekoj temi sam pobrojao spisak obećanja Mali-Vesić-Folić ekipe za 2016, ali ne mogu da se setim gde tačno. Pritom, mislim da je to bio samo deo obećanja koji sam uspeo da pohvatam u oluji novogodišnjioh funkcionerskih želja koja nas je zasipala tih dana. Možda bih mogao da mrdnem svoje dupe debelo, pa da to pronađem i napravim novu temu u formi checkliste. Ne može da škodi :)
 
Zna li neko kako se resava problem nelegalnog parkiranja na privatnim parking mestima (pod privatnim mislim na ona kao sto su u novim Novobeogradskim blokovima, znaci kupljena od investitora i uknjizena na vlasnika)? Vecina takvih parkinga je obezbedjena rampom i slicno ali mesta su dostupna bilo kome koji rampu otvori, imao on tu mesto ili ne. Licno imam garazu u starim blokovima i znam da pauk odnosi (u praksi prime zahtev ali retko kad dodju) automobile koji blokiraju ulaz u privatne garaze, ali negde sam citao da sa privatnih parking mesta ne odnose ni na zahtev vlasnika istih. Po toj logici ako ti neko uveze auto u dvoriste, nemas kome da se zalis? !
 
Verovatno treba Policiji da se žališ jer su ušli na tvoj posed. Onda bi bilo logično da pandur dođe,ti mu pokažeš papire koji dokazuju da je to tvoja svojina, a pandur zove pauka (doduše: gde Srbija počinje - logika nestaje)
 
Ne znam da li bi pandur tek tako mogao da da nalog za vozilo koje je uzurpiralo tuđ parking.


Znam da pandur ne može da iseli na svoju ruku nekog ko je uzurpirao nečiji stan, već za to mora da ima sudski nalog, a nalog izdaje sud.
 
Vrh