Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Da broj parking mesta ni za stanare nije dovoljan i ako je nego pomenuo iznad da to nije problem vec ovi sto dolaze na posao. Ne poznajem najbolje situaciju ali mislim da u blokovima u pojedinim situacijama resenje moze biti spratna montazna garaza tj parkiraliste.

@bl3y4 sa stanovista parkiranja "tvoj" auto je jednak problem vozio ga ti ili ne ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379845#p379845:jt4mqib4 je napisao(la):
Igor » 07.Apr.2016/3:51 pm[/url]":jt4mqib4]
@bl3y4 sa stanovista parkiranja "tvoj" auto je jednak problem vozio ga ti ili ne ;)
Jeste. Npr. nema vise gde da se parkira ispred zgrade(ili u okolini)...
Mada vidim da nove zgrade po NBGu sada pocinju da grade podzemne garaze..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379788#p379788:46slkweu je napisao(la):
stf » Thu Apr 07, 2016 10:38 am[/url]":46slkweu]Људи не желе да прихвате чињеницу да аутомобила на улицама НИКАДА неће бити мање него сада, и да њих треба негде сместити где најмање сметају.

Ako moženo nazvati činjenicom neku prognozu za buduća vremena onda moram reći da takvu "činjenicu" ne treba NIKADA prihvatiti.
Zašto?

Ako na primjer, prihvatimo to da će na ulicama biti više automobila u budućnosti i da ih negdje moramo smjestiti "gdje najmanje smetaju" koje opcije uopšte imamo?

Realno, nemamo nikakve opcije jer već sada automobili zauzimaju najveći dio javnog prostora i za njihovo sklanjanje neće biti ni tehničkih ni finansijskih mogućnosti ni u daljoj budućnosti. A kad bi se jednog dana i došlo do te neke dalje budućnosti i sadašnji broj automobila nekako sklonio "tamo gdje najmanje smetaju", u međuvremenu bi po izrečenoj "činjenici" njihov broj još više narastao tako da bi u tom smislu ličili na psa koji uporno hvata svoj rep a ne može nikad da ga dohvati. Drugim riječima, uzaludan posao, unaprijed osuđen na neuspjeh.

A ako kakvim slučajem odbijemo prihvatiti navedenu "činjenicu" kao činjenicu i pokušamo broj automobila i njegovu upotrebu svesti na mjeru prikladniju za grad Beograd onda i imamo neku šansu za uspjeh.

Ne bih se složio ni sa tim da smo siromašno društvo u kom automobil voze samo oni koji to mogu a da će rastom standarda neminovno porasti i korištenje automobila. Mi jesmo siromašno društvo ali automobil je jeftino prevozno sredstvo, baš po mjeri siromašnog društva. Koliko košta prosječan automobil na ulicama (parkiralištima) Beograda a koliko u nekim bogatim gradovima? Beogradski automobili vjerovatno koštaju 2000 evra ili manje. Dovoljno da svaki stan u soliteru nabavi po jednog ljubimca i da zatrpaju sav prostor oko solitera.

Podizanjem cijena registracije, poreza, carina i za posjedovanje i korištenje automobila može se doći do toga da se njihovo posjedovanje i upotreba svedu na manju mjeru. Istovremeno, od novca koji se na taj način bude skupio, finansirati izgradnju sistema javnog prevoza koji bi bio efikasniji i većeg kapaciteta a u manjoj mjeri opterećivao ulice, kao što su recimo metro, željeznica pa i LRT. Na taj način sa ulica bi počeli nestajati i silni autobusi, trolejbusi i ostalo donirano đubre koje se koristi u sredstvima javnog prevoza pa bi se i tako ulice i prostor u gradu oslobodio za onog za koga grad i treba da postoji. Za čovjeka.
 
Uvodimo najmodernije sisteme parkinga i naplate karata u gradskom prevozu kao da smo najbogatija zemlja i kao da su parkiranje i prevoz super rešeni :bash:

Nemam ja ništa protiv tih novih tehnologija, ali više bih voleo da nemamo toliko iscrtanih parking mest po centralnim gradskim ulicama i da nam je prevoz čist i tačan.
 
Parking u Bloku 29 je pun jedino radnim danima od 9 do 17h i kada ima nešto u Areni. U ostalim delovima dana i vikendom parking je polu-prazan. Samim tim, ovde se parking pravi za potrebe ljudi koji rade u Bloku i koji tu samo dođu kolima i odu, a ne za potrebe stanara kojima generalno nije potreban dodatni parking i koji će tu svakodnevno provoditi vreme između OSAM redova parking mesta (koliko će biti između starih zgrada u Bloku 29 i dugačke zgrade u Bloku 30) koji će generalno biti prazni u većem periodu.
 
Pa bunite se kao oni kod stare ikarusove zgrade nedajte zelenilo trazite igraliste itd
 
Danas su krenuli radovi u onom delu najbližem odvratnim novim zgradama, a bilo je oko desetak ljudi koji su se bunili. :)
 
Novi parking kod Glavne pošte. I ovde je besplatno za bicikliste

ab5f15070bfdf70366aa35beb029117a.jpg


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
...
3PiCQuk.jpg


Loše komentare po pitanju parkinga sam čuo i od stanara i od radnika Zelenila koji su u utorak sve pokosili, a da ih nisu ni obavestili da će tu da prave parking...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379816#p379816:33nv8z2n je napisao(la):
Пантограф » 07 Apr 2016 14:12[/url]":33nv8z2n]Паркинг зоне ће једном морати да буду уведене и на НБ, посебно у овом делу, па ће онда мало ко моћи ту да долази колима на посао. Али, остаће велики проблем паркирање станара, јер је број паркинг места у 21. блоку једноставно - смешан.

Već sam pisao da treba zonirati blok 21 i blok 22 na primer u plavu zonu od 9 do 17h. Plaćanje po satu bez ograničenja parkiranja, za početak zoniranja ovog dela grada je to odlično rešenje.

Od kada su uveli plaćanje na parkingu Sava Centra pre 6-7 godina, svi stalni posetioci SC prešli su da se parkiraju u blok 22 i napravili pometnju u bloku 22. Sada zaposelni u Banca Intesa (ex. delta zgrada) imaju ovaj novi parking u Bulevaru Zorana Đinđića, ali da toliko parking mesta bude besplatno to je već stvarno neozbiljno. Zato treba sve u bloku 21 i bloku 22 zonirati sa povlasticama za one koji imaju prebivalište u bloku 21 i bloku 22.
 
U Bloku 29 su napravili pometnju oni što su parkirali u Merkatoru, jer je Mekator počeo da naplaćuje parking...
 
Nadam se da 'e ostaviti bar ono parče najbliže Bulevaru umetnosti, kao što su uradili između Bloka 21 i 22. Još kad bi popločali parking kao kod Arene, ali od toga sigurno nema ništa... :|
 
@Дуле, да сигурно.
@Мики, неће и то ће бити паркинг.

Поставићу нешто касније (ако стигнем :D ) приказе тих нових паркинга у Булевару АВНОЈ-а.
 
E bravo za njih. Kad već čine za zaposlene, mogli bi nešto da učine i za stanare, a to je da omoguće bolji prevoz ka centru grada pojačavanjem linija 68 i 71 ili prebacivanjem neke linije iz Bulevara Mihajla Pupina kao što je 77. :|
 
Izvini što ne mogu da izdržim od besa da sačekam da postaviš taj plan, ali jel se planira parking sa desne strane BZĐ od Bulevara umetnosti ka Areni?
 
U utorak 8.9. ujutru, na samom početku Bulevara Zorana Đinđića, iznenadio nas je veliki broj građevinskih mašina koje su uveliko kopale veliku zelenu površinu u središtu ove ulice. Građani novobeogradskih blokova 21 i 22 su uzalud tog jutra postavljali pitanje - ko i šta radi u njihovom kraju, pošto nikakvog obaveštenja ni građevinske table nije bilo.

Neko naivan bi pomislio da je Grad Beograd možda krenuo sa aktivnosti koje prethode Evropskoj nedelji mobilnosti kojom se sugeriše da se veća pažnja posveti pešačenju, transportu biciklom i javnim prevozom, odnosno kombinaciji ovih vidova prevoza, a sve pod sloganom "Do the right mix." To je ujedno i politika mobilnosti o kakvoj sve češće govore i gradonačelnik i gradski arhitekta. Ipak, sledeći parolu "Do the right mix" JKP Parking Servis je zapravo počeo sa pretvaranjem zelene površine u Bul. Zorana Đinđića u parking za privatne automobile. To naravno ne čudi. Grad Beograd i preduzeća pod njegovom jurisdikcijom deklarativno se zalažu za održive vidove transporta ali u realnosti rade sve da stimulišu korišćenje privatnih automobila.

Zanimljiva je i pozadina ovog “razvojnog projekta“ JKP Parking servisa. Naime, početkom jula meseca, Opštinski odbor Srpske napredne stranke, organizovao je u dva dana prikupljanje potpisa građana blokova 21 i 22 za proširenje parking mesta u Bulevaru Zorana Đinđića. Samo 2 meseca kasnije, JKP Parking Servis je ekspresno izradio i krenuo u realizaciju “razvojnog projekta proširenja parking kapaciteta u Bulevaru Zoranja Đinđića.”

Tako za pomenuti parking na sajtu JKP Parking servisa možemo pročitati sledeće:" Postojećih 1.077 parking mesta duž Bulevara Zorana Đinđića trenutno ne zadovolјava potrebe korisnika, a veliki broj nepropisno parkiranih vozila ometa normalan tok saobraćaja. Dodatni problem predstavlјa i nedostatak parking prostora za novoizgrađene administrativne, komercijalne, sportsko-rekreativne i poslovne objekte na ovoj lokaciji. Izgradnju velikog broja poslovnih objekata, nisu pratila adekvatna rešenja investitora po pitanju parkiranja, tako da gotovo sva ulična parking mesta, zauzimaju zaposleni i posetioci, koji koriste i parkirališta namenjena stanarima unutar blokova. Maksimalna popunjenost ovih parkirališta radnim danima je u periodu od 08 do 19 časova."

No, hajde da vidimo šta je zapravo srž problema? Parkiranje na kolovozu tik ispred fast food kioska nije fundamentalno ljudsko pravo i taj bi se problem lako mogao rešiti delovanjem komunalnih službi. Problem parking mesta koje zauzimaju zaposleni iz okolnih poslovnih i komercijalnih objekata je pak kompleksniji.

Studija "Istraživanje karakteristika parkiranja u Centralnoj zoni Beograda sa predlogom mera za poboljšanje uslova parkiranja" iz 2003. godine koja je jedan od dokumenata koji opravdava uvođenje zonskog parkiranja u centar Beograda navodi upravo korisnike koji dolaze automobilom na posao kao kategoriju koju bi zoniranjem trebalo destimulisati, dok bi posetioci poslovnih i komercijalnih sadržaja zoniranjem trebalo da dobiju mogućnost za takozvani obrt, odnosno oslobađanje parking mesta nakon određenog vremenskog intervala. Dakle, posetioci (bilo poslovnih ili komercijalnih sadržaja) bi prema studiji trebalo da dobiju više mogućnosti da se na datoj lokaciji parkiraju. Vozila stanara se tarifiraju po subvencionisanim cenama.

Pošto se u opravdanju akcije JKP Parking servisa u Bulevaru Zorana Đinđića pominje i "Elaborat uvođenja zonskog sistema parkiranja na Novom Beogradu" kao osnov za izvođenje ovih radova postavljamo logično pitanje: Nije li se prostim zoniranjem i ograničenjem satnice parkiranja moglo doći do jednostavnog rešenja i na ovoj lokaciji?

Na taj način bi korisnici koji dolaze kolima na posao bili destimulisani zbog plaćanja i(ili) vremenskog ograničenja, a posetioci bi mogli da upražnjena mesta koriste za obrt parkiranja. Na taj način bi ostalo dovoljno mesta i za stanare blokova.

Ukoliko bi parking mesta ponestalo, preko puta blokova 21 i 22 je i parkiralište Parking servisa kod Sava Centra, na čijem displeju se svakodnevno može pročitati da ima oko 200 slobodnih parking mesta. Trebalo bi samo cenu spustiti na cenu identičnu ceni na zoniranom parking mestu i parkiralište bi bilo popunjeno, dok ovako njegov kapacitet nije ni upola iskorišćen!

Ne treba pominjati da će planirana izgradnja 843 parking mesta samo u Bulevaru Zorana Đinđića i okolnim ulicama dodatno opteretiti u vršnom satu već zakrčene arterije Novog Beograda i dodatno napraviti pritisak na već sada neprohodan Brankov most u vreme popodnevnog špica, kao i da po planovima za izgradnju prve linije metroa ista treba da prolazi upravo kroz (ili ispod) Bulevara Zorana Đinđića.

Dodatno nas plaši ovakvo postupanje javnih komunalnih preduzeća i gradskih sekretarijata jer pokazuje ogroman i zabrinjavajući stepen ispolitizovanosti i odgovaranja na dnevno-političke potrebe vladajućih stranaka, umesto da rade za dugoročnu korist građana.

Ono što je potrebno građanima Beograda je promena saobraćajne paradigme, a ne konstantno izlaženje u susret potrebama korisnika privatnih automobila. Pravo na parkiranje nije fundamentalno ljudsko pravo, a proširivanje automobilske infrastrukture nigde u svetu nije dovelo do rasterećenja, već upravo do povećanja broja automobila na ulicama. Što više infrastrukture napravimo, više automobila će doći i dodatno opteretiti saobraćaj, stvoriti gužve, zagađenje i buku! Ukoliko još budemo gradili infrastrukturu na uštrb zelenih površina, rezultati će biti katastrofalni!

Baš zato, svetski trendovi, od Bogote do Tokia, idu u smeru drugačije politike mobilnosti. Pariz zbog zagađenja i gužvi uvodi “par - nepar” sistem za automobile kao i sistem javnih bicikala, London specijalnu taksu za ulazak automobilom u centar, Madrid ukida auto-put koji prolazi kroz centar grada, a Helsinki i Hamburg planiraju da u perspektivi učine korišćenje privatnih automobila u centru grada besmislenim, tako što će osnažiti alternativne vidove transporta. Od nas zavisi da li ćemo krenuti putem ubiranja jefinih političkih poena, i zanemariti činjenicu da će naša deca sutra trpeti posledice koje će biti skupe i teške za ispravljanje.

UG Ulice za bicikliste i @Ministarstvo prostora


https://www.facebook.com/uguzb/posts/743047109133364


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uH7815nJMQo[/youtube]

Ne znam je li bilo, ovo je vezano za parking koji je izgrađen između Blokova 21 i 22. :evil:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380261#p380261:2x4u8e3o je napisao(la):
Miki BGD » 10 Апр 2016 12:42 am[/url]":2x4u8e3o]Izvini što ne mogu da izdržim od besa da sačekam da postaviš taj plan, ali jel se planira parking sa desne strane BZĐ od Bulevara umetnosti ka Areni?
Ево, ево тих планова, полако бре са то бешњење :wink:

Будући паркинг у Булевару АВНОЈ-а између улица Антифашистичке борбе и Милентија Поповића:
Pogledajte prilog 3

Будућа три паркинга између Шпанских бораца и Булевара уметности:
Pogledajte prilog 2

Астродулета ће вероватно да интересује и где ће бити будући паркинзи у блоку 34:
Pogledajte prilog 1


А ево га и план за сва планиране паркинг просторе на Новом Београду, а који је урадила Дирекција за грађевинско земљиште тј. њен сектор за припрему локација, а објављен је пре неки дан: http://beoland.com/images/studije/Parking_NBGD.pdf
 
Mislio sam danas, zaboravio sam da smo već ušli u nedelju. U ponedeljak je dan D, mada su već počeli na jednom delu najbližem Areni. :|

Ako je bar uteha, neće pretvoriti deo između kolovoza i trotoara u parking (ovo što sam označio crvenom), kao što su uradili kod Bloka 22. :)
nDWG24H.jpg
 
Vrh