končar
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 14.06.2022.
- Poruke
- 544
- Pohvaljen
- 1.356
Slažem se. Ne samo besplatan, već daleko kvalitetniji.onda gradski prevoz mora biti potpuno besplatan.
Slažem se. Ne samo besplatan, već daleko kvalitetniji.onda gradski prevoz mora biti potpuno besplatan.
Sta ih sprecava da naspu trotoar i parking tih par cm?
Мислим да не вреди, корење иде у ширину, негде је дошло да зграда.
Pa zgradu sigurno nece da digne, tu je beton.
Pocinjem da se pitam da li i kako u uhodanijim i razvijenijim zemljama unapred sprecavaju ili resavaju ove probleme sa korenjem drveca koje rasturi sve oko sebe. Verovatno na takva uza mesta stavljaju neka drveca koja imaju manje korenje.
Šteta za drveće u 29-tom, zaista oplemenjuje kraj.. ako izuzmemo problem sa parking mestima.
Da, definitivno je mnoga parking mesta projektovao neko bez vozačke dozvole... dodatna bruka je što je to neko i odobrio,
Slična situacija sa stablima je bila i kod TC Piramida, isto su ih sadili izmeđe parking mesta.... samo što su brzo stradala. a onda su ostale rupe na njihovim mestima... koje nikada nisu popunjene pa je sada problem ulaska i izlaska kada je već pored parikan automobil tako da izbegne tu rupu...
Zar ta stabla ne mogu da predade čuvenim Sadišom? Deluje da su relativno mlada, a već znamo da je koren plitak.
Mislim da je ovo preveliki posao za Sadišu.
Mislim da sam kačio kako su u Beču prenosili neko ogromno stablo, tako da sve se može kada se hoće, samo treba malo mozga (i teške mehanizacije).
Građani su finansirali sve i svašta, pa te stvari više nisu u javnoj svojini. Pritom, tvrdnja da su parking mesta namenski pravljena stoji samo za planska socijalistička naselja. Šta je sa starim delom grada i današnjim parking mestima koja su poreskim novcem građena da budu trotoari?Taj javni parking je plaćen od poreza građana jeste argument - jer građani su platili besplatan parking. Da su tada finansirali parking koji će se plaćati, onda bi bilo u redu.
NIsu to "minimalna ulaganja" već je to deo nekog projekta, broj parking mesta je dobijen nekim proračunom, urađena je optimizacija, prilagođen je nekim ulaznim parametrima za ćivor u tom delu grada. Parking nije nešto što "ruži grad" već je njegov funcionalni deo koji, da - služi svrsi, svima nama.
Pričati o subvenciji bi bilo u redu da je poznata nekakva "realna tržišna cena sata parkiranja" pa da se onda to subvenicioniše. Naprotiv, cena parkiranja se formira ne prema "subvencijama" da nama bude podnišljivo finansijsko opterećenje, nego se formara tako da sistem naplate može da pokrije svoje troškove i da još pride napravi profit. I kada koriguju cene parking sata, koriguju ih tako da sistem može da donosi pare, a ne prema nekog dugom kriterijumu.
"Vremena su se promenila" je samo floskula, izvini. Nije problem u promeni vremena, već u promeni propisa - urbanističkih planova, namene zemljišta, dozvoljene kvadrature, dozvoljene spratnosti... neko je to promenio, nije "vreme" to promenilo. Nije vreme tolerisalo divlju gradnju, pranje novca, nije vreme ukinulo odeljenje tužilaštva za divlju gradnju. Nemoj da mešamo stvari. Nije baš tako davno na tapetu bio prostor ispred tadašnjeg CK koji je naprasno "promenio" namenu... šta se sve izdešavalo od tada, to je sada smešno... nije to do vremena, do ljudi je. Sa imenom i prezimenom. Jeste broj automobila porastao - ali porasla je i njihova koncentracija na malom prostoru koji je do skoro ili bio zauzet objektima manje kvadrature ili je imao drugačiju namenu i ograničenja. I dobro što si to spomenuo. Kao što san napisao: država omogućava uvoz, uređuje tržište vozila i goriva, propisuje registraciju, uzima porez.... samo ne radi jednu stvar: ne obezbeđuje gde će svi ti automobili čije postojanje je dovolila - da stoje kada se ne voze. U stvari - samo je uvela naplatu na zatečenoj infrastukturi, bez ulaganja u novu. Samo preopterećuje ovo infrastukturu što je izgrađena u vreme pre njihove deregulacije.
Da, slažem se za javni, masovni prevoz - samo, da makar ulažu u njega, ali oni rade - upravo suprotno.
Ne znam da li si vlasnik automobila (rekao bih da nisi, možda grešim. Ja jesam. Češće kortistim gradski prevoz, ali automobila se ne bih odreako ni za šta. Ne zbog obesti il izbog ljubavi prema materijalnoj stvari, već zato što ima situacija kada ne možeš da se osloniš ni na javni prevoz, ni na taksi, komšije, prijatelje... hitnu pomoć... nije automobil i parking zlo koje ruži grad i stvara gužve i zagađenje, problem je regulativa, tj sistemastko ukidanje iste i preopterećivanje instfastrukture.
Ovaj grad bi trebao da se širi na spolja, a ne da se natrpava iznutra. Kada se pogleda satelitski snimak, pa kada se vidi koju površinu zauzima jedna Altina u odnosu na Stari grad, onda je sve jasno.
Na dobrom delu Voždovca (računam samo gradski deo, zaključno sa Paunovim bregom), Zvezdare i skoro celom Vračaru, i te kako je glavni problem novogradnja.Naravno da nije resila sve, nigde to i ne tvrdim. Ali nikako nije glavni ili jedini uzrok problema.
Da ti odgovorim na pitanje, nisam vlasnik automobila, pošto mi ne treba.
svakako nije u redu da tebe grad subvencionise tj drugi i tako ti zajednicku imovinu uzurpiras za kikiriki. to se zove pljackaska privatizacija.Svakako se neću buniti ako mi grad traži 500 dinara za skladištenje istog.
Ne samo to, nego treba videti ostale takse i dažbine koje se plaćaju za automobil i shvati se da je u Beogradu/Srbiji jako jeftino i jednostavno imati kola.Jeste, Relja, ali eto, u Beču se mislim od prošle godine naplaćuje parking u celom gradu; dotad je bilo kao kod nas. Novac i služi da se reguliše potražnja za nečim što je retko, u suprotnom ne bi ni bio potreban.
Ovo drugo u celosti podržavam.
Samo vlasnici automobila.svi koriste
Али се зато гориво папрено наплаћује. Да не кажемо да возачи издржавају Србију, али није ни таква тврдња баш сасвим без основа .Ne samo to, nego treba videti ostale takse i dažbine koje se plaćaju za automobil i shvati se da je u Beogradu/Srbiji jako jeftino i jednostavno imati kola.
Ako se samo malo okrene pogled koji si postavio u drugu stranu, vidi se i uzrok:Parking u novobeogradskim blokovima nije uzurpacija, ali ovo u Vojvode Šupljikca (i bezbroj sličnih primera) itekako jeste.
Ово свакако стоји али не би тај проблем везивао за проблем наплаћивања паркинга. Овако имамо власнике аутомобила са приватним гаражама који ем плаћају таксе за гориво ем посредно за (незонирана) паркинг места у граду која не користе.Али се зато гориво папрено наплаћује. Да не кажемо да возачи издржавају Србију, али није ни таква тврдња баш сасвим без основа .
Много тога не функциоише. Ево колико јутром сам касније дошао на посао, око 10. Скоро пола сата сам тражио паркинг место јер је све било дупке пуно, како у још увек незонираним НБГ блоковима тако и зонираним паркинзима дуђ БЗЂ. Не што није било места, већ сам на сваком кораку виђао аутомобиле који споро круже или стоје чекајући да се неко место ослободи. Кружећи сам потрошио сигурно више него што кошта дневна карта у плавој зони.Kada je krenulo zoniranje u centru, ideja nije bila da se pravednije naplaćuje mesto, nije ni sada, nego je ideja bila da se omogući svima da nađu parking mesto tako što će se ograničiti vreme parkiranja jednog vozila, a simbolična cena sata je mera za vreme i naknada za trošak sistema naplate.
I sada opet imamo isti problem... i u toku trajana zone i posle 21č. Nešto tu ne funkcioniše.