Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Sta ih sprecava da naspu trotoar i parking tih par cm?

Мислим да не вреди, корење иде у ширину, негде је дошло да зграда.

Pa zgradu sigurno nece da digne, tu je beton.
Kada bi se nasulo tih nekoliko cm zemlje, vremenom bi moralo opet da se nasipa, jer koren pored toga što ide u širinu, ide i u visinu (tako što vremenom deblja). Drugo, s razlogom se određene vrste drveća ne sade u blizini zgrada, jer korenje zna da potkopa temelje zgrada.​

Pocinjem da se pitam da li i kako u uhodanijim i razvijenijim zemljama unapred sprecavaju ili resavaju ove probleme sa korenjem drveca koje rasturi sve oko sebe. Verovatno na takva uza mesta stavljaju neka drveca koja imaju manje korenje.
Za početak, tamo rade školovani ljudi iz oblasti biologije i šumarstva na važnim mestima, za razliku od nas. Mi ovde imamo stručne ljude, ali oni se ne pitaju ništa. Dođe neki budža sa idejom da te i te sadnice posadi na određenoj lokaciji, i tu ne može ništa da uradi radnik Zelenila koji je stručan, jer on sve što može je da kaže da te sadnice ne mogu da se sade na tom mestu jer tlo nije pogodno za njih, i na tome se završi, jer neki Gradski funkcioner se ubaci u celu tu priču, i slika se sa donatorom sadnica, od čega novinari naprave vest kako se vodi računa o okolini, zelenilu, vazduhu...
Šteta za drveće u 29-tom, zaista oplemenjuje kraj.. ako izuzmemo problem sa parking mestima.

Da, definitivno je mnoga parking mesta projektovao neko bez vozačke dozvole... dodatna bruka je što je to neko i odobrio,
Slična situacija sa stablima je bila i kod TC Piramida, isto su ih sadili izmeđe parking mesta.... samo što su brzo stradala. a onda su ostale rupe na njihovim mestima... koje nikada nisu popunjene pa je sada problem ulaska i izlaska kada je već pored parikan automobil tako da izbegne tu rupu...
Za ovo ti nije potrebno da imaš vozačku dozvolu, nego da koristiš mozak. A u poslednje vreme sve češće vidim da se sadi novo drveće ispod krošnji postojećih većih stabala, i to tamo gde nema kola u blizini.
Zar ta stabla ne mogu da predade čuvenim Sadišom? Deluje da su relativno mlada, a već znamo da je koren plitak.

Mislim da je ovo preveliki posao za Sadišu.

Mislim da sam kačio kako su u Beču prenosili neko ogromno stablo, tako da sve se može kada se hoće, samo treba malo mozga (i teške mehanizacije).
205326_1218810dc1ee3d9a4b780d85415259e2-4914040428_orig.jpg


205323_7e4a17a00af05805ce9a82c79f041e45-8054657033_f.webp


Evo kolika stabla su presađivali sa Sadišom u Ušću. Fotografije sa 24sedam. Da li je moguće presaditi i ova što se vide na fotografijama u prethodnim postovima, ne znam, morao bih da vidim na licu mesta. U svakom slučaju, ta stabla koja bi se presađivala, morala bi da prvo prođu orezivanje korena, kako bi Sadiša mogao da ih obuhvati. A koliko su spremni na tako nešto, pitanje je. Takođe, vidim i da su stabla zbog načina sadnje, koji je očigledno plitka sadnja, zbog nemogućnosti adekvatnog ukorenjavanja, počela da se nakrivljuju, što bi moglo da dovede do izvaljivanja istih pod naletom vetra ili malo većim snegom, a onda neće biti veselo ovima što su se parkirali pored istih.​
 
Taj javni parking je plaćen od poreza građana jeste argument - jer građani su platili besplatan parking. Da su tada finansirali parking koji će se plaćati, onda bi bilo u redu.
NIsu to "minimalna ulaganja" već je to deo nekog projekta, broj parking mesta je dobijen nekim proračunom, urađena je optimizacija, prilagođen je nekim ulaznim parametrima za ćivor u tom delu grada. Parking nije nešto što "ruži grad" već je njegov funcionalni deo koji, da - služi svrsi, svima nama.

Pričati o subvenciji bi bilo u redu da je poznata nekakva "realna tržišna cena sata parkiranja" pa da se onda to subvenicioniše. Naprotiv, cena parkiranja se formira ne prema "subvencijama" da nama bude podnišljivo finansijsko opterećenje, nego se formara tako da sistem naplate može da pokrije svoje troškove i da još pride napravi profit. I kada koriguju cene parking sata, koriguju ih tako da sistem može da donosi pare, a ne prema nekog dugom kriterijumu.

"Vremena su se promenila" je samo floskula, izvini. Nije problem u promeni vremena, već u promeni propisa - urbanističkih planova, namene zemljišta, dozvoljene kvadrature, dozvoljene spratnosti... neko je to promenio, nije "vreme" to promenilo. Nije vreme tolerisalo divlju gradnju, pranje novca, nije vreme ukinulo odeljenje tužilaštva za divlju gradnju. Nemoj da mešamo stvari. Nije baš tako davno na tapetu bio prostor ispred tadašnjeg CK koji je naprasno "promenio" namenu... šta se sve izdešavalo od tada, to je sada smešno... nije to do vremena, do ljudi je. Sa imenom i prezimenom. Jeste broj automobila porastao - ali porasla je i njihova koncentracija na malom prostoru koji je do skoro ili bio zauzet objektima manje kvadrature ili je imao drugačiju namenu i ograničenja. I dobro što si to spomenuo. Kao što san napisao: država omogućava uvoz, uređuje tržište vozila i goriva, propisuje registraciju, uzima porez.... samo ne radi jednu stvar: ne obezbeđuje gde će svi ti automobili čije postojanje je dovolila - da stoje kada se ne voze. U stvari - samo je uvela naplatu na zatečenoj infrastukturi, bez ulaganja u novu. Samo preopterećuje ovo infrastukturu što je izgrađena u vreme pre njihove deregulacije.


Da, slažem se za javni, masovni prevoz - samo, da makar ulažu u njega, ali oni rade - upravo suprotno.
Ne znam da li si vlasnik automobila (rekao bih da nisi, možda grešim. Ja jesam. Češće kortistim gradski prevoz, ali automobila se ne bih odreako ni za šta. Ne zbog obesti il izbog ljubavi prema materijalnoj stvari, već zato što ima situacija kada ne možeš da se osloniš ni na javni prevoz, ni na taksi, komšije, prijatelje... hitnu pomoć... nije automobil i parking zlo koje ruži grad i stvara gužve i zagađenje, problem je regulativa, tj sistemastko ukidanje iste i preopterećivanje instfastrukture.
Ovaj grad bi trebao da se širi na spolja, a ne da se natrpava iznutra. Kada se pogleda satelitski snimak, pa kada se vidi koju površinu zauzima jedna Altina u odnosu na Stari grad, onda je sve jasno.
Građani su finansirali sve i svašta, pa te stvari više nisu u javnoj svojini. Pritom, tvrdnja da su parking mesta namenski pravljena stoji samo za planska socijalistička naselja. Šta je sa starim delom grada i današnjim parking mestima koja su poreskim novcem građena da budu trotoari?

Nema veze prema kom kriterijumu se definišu cene. Bez ikakve analize je jasno da 500 dinara mesečno nije realna cena zakupa nekoliko metara kvadratnih zemljišta. Sama činjenica da je u zoniranim delovima grada teško naći parking govori o tome da je cena preniska. Najosnovnije pravilo ekonomije. Naravno, može se povećati ponuda, ali se pitam kako, i po koju cenu. To što je cena parkiranja ispod tržišne jasno dokazuje da je u pitanju subvencija. JLS se lišava određenog dela prihoda koji bi mogla da ostvari. Taj deo prihoda kog se lišila je subvencija. Ta subvencija jeste trenutno neophodna, jer bi tržišna cena parkiranja dovela grad do kolapsa, ali to ne menja činjenicu da je u pitanju subvencija.

Potpuno si u pravu za neobuzdanu izgradnju i očajan urbanizam, ali u nedostatku adekvatnog planiranja i sprovođenja zakona naplata parkiranja je jedino moguće rešenje. Pored toga, problem parkiranja postoji i u delovima grada koji još nisu divljački izgrađeni.

To što ti država omogućava i uređuje uvoz automobila apsolutno ne znači da je dužna da ti obezbedi prostor na kom ćeš ga držati. Omogućava ti uvoz frižidera pa nemaš garantovani metar kvadratni na kom ćeš ga besplatno držati. Ne obezbeđuje ti ni prostor na kom ćeš sebe samog da „držiš“, a treba da ti obezbedi mesto za kola. Nema logike. Ne kažem da treba ukinuti parking, samo ukazujem na nelogičnosti.

Ne mislim uopšte da treba iskoreniti automobile iz grada, ali očigledno je potrebna određena destimulacija automobilskog saobraćaja. Automobil jeste korisna i komforna stvar, ali u ovolikom gradu, sa ovakvom uličnom mrežom jednostavno nema dovoljno prostora da svako ima svoj automobil. Naravno, tu destimulaciju mora da prati dovođenje javnog prevoza na evropski nivo, odnosno destimulacija treba da dođe nakon toga. Do tada, par stotina dinara mesečno za parking je sasvim adekvatna mera.

Da ti odgovorim na pitanje, nisam vlasnik automobila, pošto mi ne treba. Da živim negde dalje verovatno bih imao kola, tako da nisam jedan od onih koji osuđuju vozače, ali gužve postaju nepodnošljive. Zato mislim da je bolje svaki dinar namenjen za javne garaže i slično preusmeriti na stvaranje normalnog javnog prevoza.

P.S. Kada kažem vremena su se promenila mislim na to da danas više ljudi ima automobil nego 70-ih.
 
Da, ali kada se sve zonira i svi plate po 500 dinara, opet neće biti dovoljno mesta i onda će da povećaju cenu, ali ništa neće uraditi da povećaju broj mesta, a broj automobila će se povećavati sa svakim novim stanom, poslovnim prostorom, lokalom, pekarom, kladionicom, kioskom... urbanizam je ovde ukinut, nema projektovanja na osnovu realnih mogućnosti infrastrukture i kvaliteta života, jedini kriterijum je da se prodaju kvadrati, menjati namenu zemljišta, objekata, lokala, ali ne ulaže se u prateću infrastukturu... šta će biti posle toga, to im nije važno. Na svakoj temi na forumu kada se postavljalo pitanje parkiranja oko neke nove višespratnice gde joj mesto nije, po pravilu je uvek neko davao lakonski odgovor: biće podzemna garaža i problem rešen.... i po pravilu - naravno nije bio rešen nego je eskalirao.
 
Svakako se neću buniti ako mi grad traži 500 dinara za skladištenje istog.
svakako nije u redu da tebe grad subvencionise tj drugi i tako ti zajednicku imovinu uzurpiras za kikiriki. to se zove pljackaska privatizacija.

kao sto rece kolega forumas gore, a isto i ja msm, nece to rasteretiti blokove. ali ajde da vidimo kad sve bude zonirano sem mozda bez kose i hledina.

po 100x, ok zona, ali do 17h i simbolicna cena javnog prevoza od tipa 400din ili do 19h ali uz potpuno besplatan javni prevoz. zona do 21h je cist harac; mogu da stave i da je zona svih 24h posto nema razlike.
 
Jeste, Relja, ali eto, u Beču se mislim od prošle godine naplaćuje parking u celom gradu; dotad je bilo kao kod nas. Novac i služi da se reguliše potražnja za nečim što je retko, u suprotnom ne bi ni bio potreban.

Ovo drugo u celosti podržavam.
Ne samo to, nego treba videti ostale takse i dažbine koje se plaćaju za automobil i shvati se da je u Beogradu/Srbiji jako jeftino i jednostavno imati kola.
 
Власник сам два аутомобила и љубитељ сам вожње, али сматрам да се простор који заузимају приватни аутомобили на јавном земљишту може сматрати узурпацијом и прихватам аргументе да је у деловима града неопходна наплата, а то је сада рецимо 80% урбаног Београда. То што је већина паркинг места грађена парама од пореза и није неки аргумент, јер су тај порез плаћали и они који немају аутомобил, и она домаћинства која имају један аутомобил, исто као и она која имају три аутомобила, а логично је да неко ко паркира више возила на јавној површини мора да плати већу цену. Осим тога ратови и инфлација 90-их су појели цео пензиони фонд, па исто тако можемо рећи да су појели и фондове којима су плаћана паркинг места. Број аутомобила се драстично променио и правила се морају мењати, а више нисмо ни у социјализму и морамо схватити да се сада све плаћа. Да, део плаћамо преко пореза, али део мора бити и директно како би власници возила која узурпирају јавно земљиште више плаћали та паркинг места него она која немају а и да би се дестимулисао пораст броја возила у деловима града где за то нема капацитета и оставило простора барем да маме и тате могу без проблема и ризика свуда провуку своја колица са бебама.
Јасно је да те цене морају бити приступачне станарима да паркирају једно своје возило (већа субвенције), али за друго би већ морали да плате више па нек размили ко шта му више одговара.
 
Mislim da je ovde osnovni problem što se percipira da će naplata parkiranja da "oslobodi" parking mesta i da će onda biti dovoljno parking mesta (primer u blokovima). Neće, broj parking mesta će ostati isti samo će vlasnici automobila koji ne žele (ili ne mogu) da plaćaju zonu svoje automobile da parkiraju u susedstvu, van zone i taj način će problem parkiranja (nedostatka parking mesta) samo da se prelije u susedstvo. Ali pošto ovde ionako svako gleda samo svoju gu..cu bitno je samo da ja nemam problem u svom bloku a za druge me baš zabole. Na kraju ćemo doći do toga da će ceo Beograd biti zoniran i onda će svi biti prisiljeni da plaćaju neku zonu. Tog trenutka će problem nedostatka parking mesta (ili viška automobila) u Beogradu da bude prisutan svuda, i tamo gde se mislilo da će zone da reše sve probleme oko parkiranja. Neće. Evo vam primera Vračara, zonirano ali tražiš parking pola sata (u najboljem slučaju).
 
itekako je argument. svi su placali i svi koriste. ako vlast favorizuje jednu grupu onda mora da to kompenzuje ovim drugima.
kako to gradska vlast radi?
pa nikako.
 
Ne znam, na nekim mestima zoniranje povlači i obeležavanje tačnih granica parking mesta. Ovde kod mene u kraju mesta zvanično nisu obeležena i nekad je prosto frustirajuće što su 3 automobila mogla još da se parkiraju kako treba, a da se neka gov**a nisu odlučila parkirati da mogu i crveni tepih da postave pri izlazu. To znači da će parkiranje na tom prostoru da se uredi.
Sad, s druge strane, nije samo rešenje zoniranje. Moraju da grade garaže. I tu pogovora nema. Sve smo to već prežvakali i samo ponavljamo rečeno.
 
Ako je javna površina urbanistički isplanirana, kao takva planski usvojena i potom isprojektovana i izgrađena kao parking mesto, onda ne možemo koristiti koristiti termin "uzurpacija". I onda se iz toga izvlači zaključak da automobili "zauzimaju zemlljište". Nismo deca.
Isto tako ja mogu da se inatim i da tvrdim da je ulica uzurpacija, ili nečija kuća i sl, zato što nije i dalje neuređeno zemljište pre izgradnje.
Ja znam da se na ovom forumu u kretivnom izražavanju često koristi široka sloboda pa se koriste neadekvatne reči, ali nemojmo ići u krajnost.


Ceo problem je postoji zato što je urbanizam u kanalu, favorizuje se jedna vrsta objekta na račun drugih i na račun infrasturture koja to ne može da podrži. Nema proračuna, optimizacije, samo novi stambeni i poslovni kvadrati. I nikakvo zoniranje i naplata to ne mogu da reše.
Neće vam zona i naplata do 21č pomoći u 20 minuta iza ponoći dok vi i još nekoliko komšija kružite uzalud tražeći parking mesto a znate da ne smete da se nepropisno parkirate jer ujutru pauk kruži i odnosi ta vozila. Desilo mi se toliko puta.
 
Parking u novobeogradskim blokovima nije uzurpacija, ali ovo u Vojvode Šupljikca (i bezbroj sličnih primera) itekako jeste.
 
Ne samo to, nego treba videti ostale takse i dažbine koje se plaćaju za automobil i shvati se da je u Beogradu/Srbiji jako jeftino i jednostavno imati kola.
Али се зато гориво папрено наплаћује. Да не кажемо да возачи издржавају Србију, али није ни таква тврдња баш сасвим без основа .
 
Parking u novobeogradskim blokovima nije uzurpacija, ali ovo u Vojvode Šupljikca (i bezbroj sličnih primera) itekako jeste.
Ako se samo malo okrene pogled koji si postavio u drugu stranu, vidi se i uzrok:
Ne samo te dve zgrade, već sve slične napravljene duž ovakvih ulica.
 
Naravno, ali sad je gotovo. Oko urbanističkog haosa se potpuno slažemo.

Uostalom, kupci treba da razmišljaju gde će kola kad kupuju stan, a ne da očekuju od grada da legalizuje uzurpaciju trotoara.
 
Ја не тврдим да ће се проблем паркирања решити зонирањем. Тај проблем се може решити само добро планираном градњом и квалитетним јавним превозом, другим речима код нас тешко икад. Зонирањем може само да се праведније наплаћује паркинг место, јер свако паркинг место кошта, као што кошта сваки квадратни метар јавног простора а тај простор је јако скуп у многим деловима града. Да би имали праве користи од зонирања битна је и контрола прихода а то јесте код нас проблематично али то је већ друго питање.
Али се зато гориво папрено наплаћује. Да не кажемо да возачи издржавају Србију, али није ни таква тврдња баш сасвим без основа .
Ово свакако стоји али не би тај проблем везивао за проблем наплаћивања паркинга. Овако имамо власнике аутомобила са приватним гаражама који ем плаћају таксе за гориво ем посредно за (незонирана) паркинг места у граду која не користе.
 
Не, не, не везујем то, никако.

А велики град у којем може лако и за мале паре да се паркира не постоји, па неће то бити ни Београд.
 
Kada je krenulo zoniranje u centru, ideja nije bila da se pravednije naplaćuje mesto, nije ni sada, nego je ideja bila da se omogući svima da nađu parking mesto tako što će se ograničiti vreme parkiranja jednog vozila, a simbolična cena sata je mera za vreme i naknada za trošak sistema naplate.

I sada opet imamo isti problem... i u toku trajana zone i posle 21č. Nešto tu ne funkcioniše.
 
Kada je krenulo zoniranje u centru, ideja nije bila da se pravednije naplaćuje mesto, nije ni sada, nego je ideja bila da se omogući svima da nađu parking mesto tako što će se ograničiti vreme parkiranja jednog vozila, a simbolična cena sata je mera za vreme i naknada za trošak sistema naplate.

I sada opet imamo isti problem... i u toku trajana zone i posle 21č. Nešto tu ne funkcioniše.
Много тога не функциоише. Ево колико јутром сам касније дошао на посао, око 10. Скоро пола сата сам тражио паркинг место јер је све било дупке пуно, како у још увек незонираним НБГ блоковима тако и зонираним паркинзима дуђ БЗЂ. Не што није било места, већ сам на сваком кораку виђао аутомобиле који споро круже или стоје чекајући да се неко место ослободи. Кружећи сам потрошио сигурно више него што кошта дневна карта у плавој зони.
 
Zapravo, jedino suštinsko rešenje je napraviti prvu liniju metroa između starog i Novog Beograda i širiti tramvaj na NBG tako da zaista bude lakše doći na posao prevozom. Sve se više gradi, sve više ljudi radi na NBG i problemi sa parkiranjem će se samo pogoršavati.
 
Vrh