Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Не знам шта планирају, али очекујем да ће се ускоро јасно видети по радовима шта је у плану, па ћу јавити. Нешто мислим да неће бити замене тј нових стабала, али ако буде сигуран сам да ће овај пут ставити прстенове. Чак и од овакве градске власти било би сулудо поновити исту грешку (небитно што је први пут грешку направила нека друга власт). Јесмо свашта сулудог видели, можда највише на Дорћолу, али ова паркинг места ће ипак доносити паре, а такав поновљени промашај са корењем не би никако ваљао за неке будуће изборе.
Samo da dodam da si sam sebe demantovao postavljenom fotografijom.
 
bl29_5-jpg.152948

Ovo je način kako treba praviti parkinge ako već hoćemo drveće između parking mesta. Opet ostaje pitanje da li će se koren probiti do parking mesta, ali videćemo to za nekih 20 godina i tada će neki forumaš iz budućnosti biti zahvalan kada bude pročitao da ne postoji ništa što bi koren sprečilo da se širi u stranu.
 
Samo da dodam da si sam sebe demantovao postavljenom fotografijom.
Искрено не разумем се башу садњу. Могуће да прстенови које смо помињали нису једини начин заштите од корења. Виђао сам више паркигна са дрвећем без бетонских прстенова који немају проблема са џигљањем корења. Можда могу да се користе неке челичне мреже око дела корена или слично. Још увек сам при ставу да неће дозволити да се понови иста прича коју смо на овом месту имали.
 


Novozonirani blok, mesta kolko hoces, stanari regularno parkirani po "stanovima" i zelenim povrsinama. Farba se već skinula, rupa od drvoreda se ne sredjuje.
Slika i prilika svake vlasti i onih koji ih biraju
Dok stanari stignu da uzmu mesečne karte valjda će se prešaltaju na normalne parkinge.
Užasno mi je u šta se zadnjih 10-15 godina pretvorio centar 24 bloka
 
Нису се још претплатили, па зато не могу да стану на обележена места. Хоће сигурно наредних дана.
Дању ту више неће бити проблема, никаквих. Не верујем, међутим, да ће бити довољно места "за преко ноћ".
 
Искрено не разумем се башу садњу. Могуће да прстенови које смо помињали нису једини начин заштите од корења. Виђао сам више паркигна са дрвећем без бетонских прстенова који немају проблема са џигљањем корења. Можда могу да се користе неке челичне мреже око дела корена или слично. Још увек сам при ставу да неће дозволити да се понови иста прича коју смо на овом месту имали.​
Šta god da se meće, mora da se napravi da bude prsten ili nešto slično, što će biti poput cevi, kako koren dok je još u formiranju, ne bi krenuo da raste plitko u širinu, već da to čini dublje. To što je na nekim mestima bez problema, vrlo verovatno je i do načina sadnje na tom mestu, kao i položaja parking mesta, ali i vrsta koje su odabrali.​
 
Ma kakve karte kakvi bakraci sto bi se zezali sa tim kad mogu da se parkiraju kod prozora. Na kraju krajeva naplata jos nije pocela tako da ih to ne sprecava. Pa kod vera se buse gume na regularnim parking mestima kako bi vojnici i oficiri mogli preko trotoara da zadju do zgrade. Malopre sam bas prosao, ispred etne na lakat krivini po sred ulice parkirana dva dzipa svajcarske table, komunalci samo skrecu pogled, babe na pijaci su za njih gornja granica delovanja. Kao sto rekoh samo ce na kraju budale placati parking
 
Srbi moraju da shvate da skladištenje imovine na javnom prostoru nije ljudsko pravo. Naplata parkinga ne da nije harač nego je subvencija. Šta mislite koja bi bila tržišna cena najma nekoliko kvadrata zemljišta u centru grada?

To bi bila argumentacija onoga ko izdaje taj javni prostor...
samo....
Ovaj prostor - konkretno parking mesta u novobeogradskim blokovma, ali može se primenti i na mnoge druge delove grada, su izgrađena ne sa namerom da se parking naplaćuje, nego da bude besplatan. Izgradnja parkinga je finansirana od poreza građana i ne služi samo jednom građaninu, nego svima.
Nema tu subvencija, sve što se naplati ide na finansiranje rada sistema naplate a višak na plate u javnom sektoru. Nema kapitalnog ulaganja u nova parking mesta, samo se ponekad "uštine" od zelene površine, to od onih što investitorima nisu od koristi.
Ova država reguliše uvoz i prodaju putničkih automobila, naplaćuje troškove registracije, reguliše i tržište goriva... ako već obezbeđuje taj "okvir" za korišćenje putničkih automobila, pa red bi bio ili da ulaže i u novu parking infrastukturu koja bi pratila povećanje broja vozila i njihovo koncentrisanje na određenim mestima. A upravo je to "koncentrisanje" veliki deo problema - jer invetsitorski urbanizam ne prati postojeću i ne ulaže u novu infrastukturu. Problem nije u građanima, ali se kao i u svim drugim oblastima, problemi nastali zbog lošeg urbanizma (tj - divljeg zapada) prevaljuju na leđa tih građana.
Tako i parking prostor koji nije bio zamišljen da se naplaćuje kada je planiran i izgrađen - sada se naplaćuje. A ni to ne rešava problem. One davne 2003. je možda delovalo kao dobro rešenje da se omogući parkiranje u centru grada svima, koliko je minimalno nužno, kroz naplatu vremena na sat-dva-tri. Sada vidimo da to ne funckioniše kako treba, jer se zona sa godinama samo širi celim gradom i istovremeno se širi i deo grada u kojem je teško naći parking mesto i u toku trajanja naplate.
Tako da, hajde sa se manemo tih parola "parking mesto nije ljudsko pravo". Vidim da se svako malo ponavlja na forumu. To je samo parola koja uopšte ne dotiče suštinu ovog problema. Problem treba rešavati na drugi način - pre svega obustaviti ovakav način gradnje po gradu (povećavanje spratnosti, uguravanje zgrada tamo gde nisu previđene... jednom rečju - ispunjavanje svih želja investitorima).
Ništa lično, osim što je to moj stav.
 
I da ne budem shvaćen kao neko ko samo teoretiše:
Na NBG su građene garaže u sklopu stambenih blokova, ali ih se dosta kositi nenamenski - kao šupe, radionice, magacini i sl.

Njihova namena je - da se u njima parkiraju automobili. Tačka.
Da ova država i ovaj sistem zaista brinu o nekom redu i o dobrobiti građana, našli bi način da nateraju vlasnike da se taj prostor koristi namenski, kroz kontrolu i kroz takse.
 
Jeste, Relja, ali eto, u Beču se mislim od prošle godine naplaćuje parking u celom gradu; dotad je bilo kao kod nas. Novac i služi da se reguliše potražnja za nečim što je retko, u suprotnom ne bi ni bio potreban.

Ovo drugo u celosti podržavam.
 
Ne znam, mislim da treba pustiti privatnike da grade garaže i naplaćuju tržišnu cenu. To što je javni parking građen od poreskog novca nije neki argument jer su to minimalna ulaganja. Ako već zauzima prostor i ruži grad, treba bar da služi svrsi – da možeš da nađeš slobodno mesto kada ti je ono potrebno.

Nisi me razumeo. Niska cena parkinga je subvencija vozačima. Grad izdaje javni prostor ispod tržišne cene=subvencija. Parking u Beogradu je jeftin i to je činjenica.

Takođe, to što je parking napravljen pre 40 godina sa namerom da bude besplatan nema nikakvog značaja. Vremena su se davno promenila. Svašta je tad bilo besplatno pa danas nije. Da ne pričam o tome koliko je broj automobila porastao od 1976. do danas.

Mislim da je neracionalno da država/jedinica lokalne samouprave finansira izgradnju velikih garaža. Skupljim parkingom rastu prihodi, olakšava se nalaženje parking mesta i destimuliše se automobilski prevoz. Umesto garaža pare treba usmeriti u poboljšanje raspalog javnog prevoza.
 
Jeste, Relja, ali eto, u Beču se mislim od prošle godine naplaćuje parking u celom gradu; dotad je bilo kao kod nas. Novac i služi da se reguliše potražnja za nečim što je retko, u suprotnom ne bi ni bio potreban.

Ovo drugo u celosti podržavam.
Ne znam za povod u Beču, ali mogu da pretpostavim da nije zato što su u poslednjih 20 godina potojanja Beča imali eksploziju novogradnje u starom jezgu grada, deregulativu, povećanje spratnosti x5 itd itd, kao kod nas.
I sumnjam da su u Beču argumentovali sa npr. "jer počeli su da naplaćuju parkiranje u Valensiji" :) svaki grad je jedinstven slučaj, a retko gde se dešava ono što se nama sada ovde dešava.
 
Ne znam, mislim da treba pustiti privatnike da grade garaže i naplaćuju tržišnu cenu. To što je javni parking građen od poreskog novca nije neki argument jer su to minimalna ulaganja. Ako već zauzima prostor i ruži grad, treba bar da služi svrsi – da možeš da nađeš slobodno mesto kada ti je ono potrebno.

Nisi me razumeo. Niska cena parkinga je subvencija vozačima. Grad izdaje javni prostor ispod tržišne cene=subvencija. Parking u Beogradu je jeftin i to je činjenica.

Takođe, to što je parking napravljen pre 40 godina sa namerom da bude besplatan nema nikakvog značaja. Vremena su se davno promenila. Svašta je tad bilo besplatno pa danas nije. Da ne pričam o tome koliko je broj automobila porastao od 1976. do danas.

Mislim da je neracionalno da država/jedinica lokalne samouprave finansira izgradnju velikih garaža. Skupljim parkingom rastu prihodi, olakšava se nalaženje parking mesta i destimuliše se automobilski prevoz. Umesto garaža pare treba usmeriti u poboljšanje raspalog javnog prevoza.


Taj javni parking je plaćen od poreza građana jeste argument - jer građani su platili besplatan parking. Da su tada finansirali parking koji će se plaćati, onda bi bilo u redu.
NIsu to "minimalna ulaganja" već je to deo nekog projekta, broj parking mesta je dobijen nekim proračunom, urađena je optimizacija, prilagođen je nekim ulaznim parametrima za ćivor u tom delu grada. Parking nije nešto što "ruži grad" već je njegov funcionalni deo koji, da - služi svrsi, svima nama.

Pričati o subvenciji bi bilo u redu da je poznata nekakva "realna tržišna cena sata parkiranja" pa da se onda to subvenicioniše. Naprotiv, cena parkiranja se formira ne prema "subvencijama" da nama bude podnišljivo finansijsko opterećenje, nego se formara tako da sistem naplate može da pokrije svoje troškove i da još pride napravi profit. I kada koriguju cene parking sata, koriguju ih tako da sistem može da donosi pare, a ne prema nekog dugom kriterijumu.

"Vremena su se promenila" je samo floskula, izvini. Nije problem u promeni vremena, već u promeni propisa - urbanističkih planova, namene zemljišta, dozvoljene kvadrature, dozvoljene spratnosti... neko je to promenio, nije "vreme" to promenilo. Nije vreme tolerisalo divlju gradnju, pranje novca, nije vreme ukinulo odeljenje tužilaštva za divlju gradnju. Nemoj da mešamo stvari. Nije baš tako davno na tapetu bio prostor ispred tadašnjeg CK koji je naprasno "promenio" namenu... šta se sve izdešavalo od tada, to je sada smešno... nije to do vremena, do ljudi je. Sa imenom i prezimenom. Jeste broj automobila porastao - ali porasla je i njihova koncentracija na malom prostoru koji je do skoro ili bio zauzet objektima manje kvadrature ili je imao drugačiju namenu i ograničenja. I dobro što si to spomenuo. Kao što san napisao: država omogućava uvoz, uređuje tržište vozila i goriva, propisuje registraciju, uzima porez.... samo ne radi jednu stvar: ne obezbeđuje gde će svi ti automobili čije postojanje je dovolila - da stoje kada se ne voze. U stvari - samo je uvela naplatu na zatečenoj infrastukturi, bez ulaganja u novu. Samo preopterećuje ovo infrastukturu što je izgrađena u vreme pre njihove deregulacije.


Da, slažem se za javni, masovni prevoz - samo, da makar ulažu u njega, ali oni rade - upravo suprotno.
Ne znam da li si vlasnik automobila (rekao bih da nisi, možda grešim. Ja jesam. Češće kortistim gradski prevoz, ali automobila se ne bih odreako ni za šta. Ne zbog obesti il izbog ljubavi prema materijalnoj stvari, već zato što ima situacija kada ne možeš da se osloniš ni na javni prevoz, ni na taksi, komšije, prijatelje... hitnu pomoć... nije automobil i parking zlo koje ruži grad i stvara gužve i zagađenje, problem je regulativa, tj sistemastko ukidanje iste i preopterećivanje instfastrukture.
Ovaj grad bi trebao da se širi na spolja, a ne da se natrpava iznutra. Kada se pogleda satelitski snimak, pa kada se vidi koju površinu zauzima jedna Altina u odnosu na Stari grad, onda je sve jasno.
 
Ne znam za povod u Beču, ali mogu da pretpostavim da nije zato što su u poslednjih 20 godina potojanja Beča imali eksploziju novogradnje u starom jezgu grada, deregulativu, povećanje spratnosti x5 itd itd, kao kod nas.
I sumnjam da su u Beču argumentovali sa npr. "jer počeli su da naplaćuju parkiranje u Valensiji" :) svaki grad je jedinstven slučaj, a retko gde se dešava ono što se nama sada ovde dešava.
Zapravo, imaju snažno povećanje broja stanovnika, po tome su prvi među nemačkogovorećim gradovima. I uz sve to, veliki procenat ljudi koji kolima iz predgrađa dolaze u grad (tu ćemo ih, jednom, stići).

Mogu za sebe da govorim: odgovara mi da budem u poziciji lako da parkiram ispred kuće preko dana, što će biti slučaj ako uvedu 3. zonu. Za prekonoć, čekam da ogroman parking ispred televizorke dobije dva podzemna nivoa, pa da kupim/iznajmim mesto. To je rešenje, drugog ne može da bude.
 
Poslednja izmena:
Hvala, mislim da to za Beč potvrđuje moju tezu: ne ruše kvartovi sa porodučnim jednospratnim kućama sa dvorištem zarad višespratnica (Vračar) i ne gradi se na zelenim površinama uz prozor postojećih višespratnica (Novi Beograd) bez novih parking mesta... tj - nije problem eksplozije novogradnje i novih stanovnika sa njihovim vozilima, već samo novih stanovnika i njihovih vozila u starim kvartovima (manje poromenjlivih u jednačini, pa je rešenje adekvatnije).


Dok sam bio pod utiskom ove naše priče, prošao sam pored one zgrade AC Stojanović u bloku 45... em su zgradom zagradili prilaz tramvajskoj i autobuskoj stanici iz bloka, em su na prva dva dozidali još 6-7 spratova, em ih je Vesić prozivao za onaj jedan ili dva bespravna preko toga pa to pojela maca, em su dodali još jedno krilo i dodaće još jedno... a na parkingu ispred - nema gde igla da padne, parkiraju i u krivinama.... i vidim da je nedavno rampa za invalide za prelazak sa parkinga na trotoar Jurija Gagarina - prošrena duplo - da može automobil da izađe na trotoar pa u Jurija Gagarina, da ne mora da se kruži :mad:
I zbog ovakve gradnje i tolerisanja svih ovih svinjarija će na kraju morati da - uvedu zonu, jer je to "jedino rešenje", "vremena su se promenila"? Ja na te priče ne pristajem.
 
Hvala, mislim da to za Beč potvrđuje moju tezu: ne ruše kvartovi sa porodučnim jednospratnim kućama sa dvorištem zarad višespratnica (Vračar) i ne gradi se na zelenim površinama uz prozor postojećih višespratnica (Novi Beograd) bez novih parking mesta...
Eh, ali završili su te procese pre 100 godina, nije to baš grad sa straćarama oko najužeg centra, kao Beograd. Takođe, naselja sa poljanama kao na NB tamo nema, ta je varoš gušće naseljena. I nadgradnje i te kako ima u Vijeni.

Neće ti pomoći odbijanje zone protiv divlje gradnje. Evo, kod mene nema divlje gradnje, ali me, kad nema mesta na mom parkingu, zbog lošeg projektovanja put do susednog (pomenuti kod televizorke) izađe 1,2 km, uz dva čekanja na levu strelicu. Sedam godina sam tu, dosad sam sigurno 1.000 km potrošio tako. Meni se plaćanje nalepnice isplati, a najviše mi se isplati, u svakom smislu, još skuplji koncept 'iz garaže u garažu', bez ikakvih kruženja i traženja mesta po ulici. U gradu uvek vledam da idem pravo u garažu - da ih ima dovoljno, ulice bi mogle solidno da se očiste.
 
Mislim da potvrđuješ ono o čemu pišem - Beč se zaokružio, a sada kada im u uređeni grad spolja dođu hiljade novih vozila, samo mogu da uvedu naplatu. I to je OK.

Ovo o čemu pišem nije "divlja gradnja", već posledica deregulative i investitorskog urbanizma. I to što toga kod tebe nema, a manjak mesta ipak postoji, je i posledica što je taj "manjak" nastao negde drugde, od neke ubudžene zgrade koja je nikla tamo gde ne bi smela, i preliva se i prenosi okolinom. A ne samo od povećanog broja vozila ispred tvoje zgrade.
A "da ima dovoljno garaža, ulice bi mogle solidno da se očiste" - pa upravo - to bi značilo da se ulaže u infrastukturu.... ali ne, ovde se samo grade kvadrati a infrastultura se preopterećuje. Na kraju će na ovaj način da zoniraju ceo grad i opet, uprkos ograničenju i ceni, neće biti mesta za parking.
 
Ne znam za povod u Beču, ali mogu da pretpostavim da nije zato što su u poslednjih 20 godina potojanja Beča imali eksploziju novogradnje u starom jezgu grada, deregulativu, povećanje spratnosti x5 itd itd, kao kod nas.
I sumnjam da su u Beču argumentovali sa npr. "jer počeli su da naplaćuju parkiranje u Valensiji" :) svaki grad je jedinstven slučaj, a retko gde se dešava ono što se nama sada ovde dešava.
Tesko da ie kod nas veca guzva zbog novogradnji. I da nema novogradnji opet bi ljudi dolazili sa periferije pa parkirali.

Po zakonu novogradnje moraju da ispune 1.1 parking mesto po stanu. Neke mozda muljaju ali vecina ih je ispunila te norme. Iz toga bi se moglo zakljuciti da su novogradnje vise automobila sklonile sa ulice nego sto su ih donele.

Sto se tice novih zelenih zona, ja sam u Bliku 25 i mi smo iskreno prodisali ovih nedelju dana koliko imamo zonu. Konacno mogu da odem negde tokom dana i da racunam da cu i pri povratku imati gde da parkiram iz prve, to je bila misaona imenica do sad.
 
Novogradnja sklanja automobile sa ulica:
_img_000000_000000-jpg.149388

Čak i trotoare čisti...
O zelenilu da ne govorimo, pršti sve od zeleniša i humanosti.
Sa novogradnjama je izgradjeno hiljade podzemnih garaznih mesta, visestruko vise nego kapacitet dostupnih javnih, treba ukljuciti mozak na dve sekunde i skapirati kakva bi situacija sa parkingom bila bez njih. Al jbg i ja mnogo trazim od tebe.
 
Jašta, ovo na fotografiji je fatamorgana. Ili fotomontaža.
Kao i ona fotografija gužvi i zastoja u Beogradu na vodi koja ti je pomrsila sve pokušaje da i sa saobraćajnog aspekta pokušaš da braniš i veličaš BnV.

Inače, veze ti sa Beogradom nemaš, i to pokazuješ svakog dana sve više i više. Ti si samo običan govorni aparat u službi onoga koji plati najviše. Kladim se da desnu obalu Save i istočni deo grada viđaš jednom mesečno, kao što je postalo očigledno da i unutrašnjost javnog prevoza vidiš možda jednom godišnje, ako i toliko.

Razumeš se u Beograd, u njegovo svakodnevno funkcionisanje i u živote njegovih prosečnih ljudi taman koliko se vradovic razume u potrošačku korpu i život prosečnog Srbina.
 
Vrh