Ne znam, mislim da treba pustiti privatnike da grade garaže i naplaćuju tržišnu cenu. To što je javni parking građen od poreskog novca nije neki argument jer su to minimalna ulaganja. Ako već zauzima prostor i ruži grad, treba bar da služi svrsi – da možeš da nađeš slobodno mesto kada ti je ono potrebno.
Nisi me razumeo. Niska cena parkinga je subvencija vozačima. Grad izdaje javni prostor ispod tržišne cene=subvencija. Parking u Beogradu je jeftin i to je činjenica.
Takođe, to što je parking napravljen pre 40 godina sa namerom da bude besplatan nema nikakvog značaja. Vremena su se davno promenila. Svašta je tad bilo besplatno pa danas nije. Da ne pričam o tome koliko je broj automobila porastao od 1976. do danas.
Mislim da je neracionalno da država/jedinica lokalne samouprave finansira izgradnju velikih garaža. Skupljim parkingom rastu prihodi, olakšava se nalaženje parking mesta i destimuliše se automobilski prevoz. Umesto garaža pare treba usmeriti u poboljšanje raspalog javnog prevoza.
Taj javni parking je plaćen od poreza građana jeste argument - jer građani su platili besplatan parking. Da su tada finansirali parking koji će se plaćati, onda bi bilo u redu.
NIsu to "minimalna ulaganja" već je to deo nekog projekta, broj parking mesta je dobijen nekim proračunom, urađena je optimizacija, prilagođen je nekim ulaznim parametrima za ćivor u tom delu grada. Parking nije nešto što "ruži grad" već je njegov funcionalni deo koji, da - služi svrsi, svima nama.
Pričati o subvenciji bi bilo u redu da je poznata nekakva "realna tržišna cena sata parkiranja" pa da se onda to subvenicioniše. Naprotiv, cena parkiranja se formira ne prema "subvencijama" da nama bude podnišljivo finansijsko opterećenje, nego se formara tako da sistem naplate može da pokrije svoje troškove i da još pride napravi profit. I kada koriguju cene parking sata, koriguju ih tako da sistem može da donosi pare, a ne prema nekog dugom kriterijumu.
"Vremena su se promenila" je samo floskula, izvini. Nije problem u promeni vremena, već u promeni propisa - urbanističkih planova, namene zemljišta, dozvoljene kvadrature, dozvoljene spratnosti... neko je to promenio, nije "vreme" to promenilo. Nije vreme tolerisalo divlju gradnju, pranje novca, nije vreme ukinulo odeljenje tužilaštva za divlju gradnju. Nemoj da mešamo stvari. Nije baš tako davno na tapetu bio prostor ispred tadašnjeg CK koji je naprasno "promenio" namenu... šta se sve izdešavalo od tada, to je sada smešno... nije to do vremena, do ljudi je. Sa imenom i prezimenom. Jeste broj automobila porastao - ali porasla je i njihova koncentracija na malom prostoru koji je do skoro ili bio zauzet objektima manje kvadrature ili je imao drugačiju namenu i ograničenja. I dobro što si to spomenuo. Kao što san napisao: država omogućava uvoz, uređuje tržište vozila i goriva, propisuje registraciju, uzima porez.... samo ne radi jednu stvar: ne obezbeđuje gde će svi ti automobili čije postojanje je dovolila - da stoje kada se ne voze. U stvari - samo je uvela naplatu na zatečenoj infrastukturi, bez ulaganja u novu. Samo preopterećuje ovo infrastukturu što je izgrađena u vreme pre njihove deregulacije.
Da, slažem se za javni, masovni prevoz - samo, da makar ulažu u njega, ali oni rade - upravo suprotno.
Ne znam da li si vlasnik automobila (rekao bih da nisi, možda grešim. Ja jesam. Češće kortistim gradski prevoz, ali automobila se ne bih odreako ni za šta. Ne zbog obesti il izbog ljubavi prema materijalnoj stvari, već zato što ima situacija kada ne možeš da se osloniš ni na javni prevoz, ni na taksi, komšije, prijatelje... hitnu pomoć... nije automobil i parking zlo koje ruži grad i stvara gužve i zagađenje, problem je regulativa, tj sistemastko ukidanje iste i preopterećivanje instfastrukture.
Ovaj grad bi trebao da se širi na spolja, a ne da se natrpava iznutra. Kada se pogleda satelitski snimak, pa kada se vidi koju površinu zauzima jedna Altina u odnosu na Stari grad, onda je sve jasno.