Šta je novo?

Pančevački most

Molim da mi se objasni gde ovo tacno postoji na svetu i kako funkcioniše? Hvala unapred.
Термин и појава су текући, немају потпуно дефинисану и свуда једнаку структуру. Као друштваена појава заступљена у свим економијама које су доживеле буран развој: некада Земље запада, СССР СФРЈ. Сада, ко што рече колега Грубер - Кина.

Укратко то је форма управљања је општег строја друштва, где власт или полуге власти у доређеној мери припадају техничким спацијалистима, који се руководе у совјим одлукама искључиво технолошким императивима (примена технологије на благостање друштва). Основна идеја технократије је да се приликом доношења одлука главним чиниоцем уведе ефективност и сагласно томе, деполитизација процеса доношења одлука, а као основне вредности узимају се принципи оптимизације и објективности.

Иако, строго узевши, технократија подразумева коришћење инжењерских вештина за решење било каквих проблема, лично ја бих то проширио и на друге струке, јер нису баш инжењери способни све да решавају (на пример медицинске проблеме или законе).

Преведено на нашу свакодневицу, не може Шапић да спроводи совју самовољу, да лупета о нечему о чему нема појма. Политичка би се функција сводила на прихватање ове или оне одлуке, прерасоподеле буџетских средстава. А у питањима енергетике, инфрастуктурних објкеата, политичари не би могли да воде ни главну ни последњу реч.

Да се Технократија не би одваја од реалности, био би неопходна јасан механизам управљања и јасно проведене границе ко за што одговара.
 
Сада, ко што рече колега Грубер - Кина.

U tom slučaju možemo mirno da spavamo jel se društo ubrzano formira po tom modelu. Sistem represije i sveobuhvatni nadzor su praktično već tu, jedino što nedostaje da ozvaničimo jednopartijski sistem koji praktično već funkcioniše. I ako neko misli da se naše društvo sa ovim resursima i u ovom kontekstu uspešno može razviti po tom modelu onda mogu samo da kažem da nisam siguran.

Drugo, gde su nama te tehnokrate? Kod nas je široko rasprostranjeno mišljenje ili mantra da imamo dobro obrazovanje i dobre stručnjake u šta ja više zaista ne verujem. Privreda i školstvo se sistematski razvaljuju već decenijama unazad i u situaciji gde je prosečna plata u prosveti ispod republičkog proseka možete tehnokratiju da okačite mačku o rep.

I treće možda i najbitnije je odnos stuktura moći odnosno te takozvane tehnokratske i političke elite. Ko uvodi tehnokratiju i za čije babe zdravlje? Jel su Ana Brnabić i Toma Mona tehnokrate? Ako nisu, na šta ja sumljam, onda morate prvo njih motkama da najurite pre nego dovedete tehnokrate (ako ih uopšte ima) a za to trenutno nema političke podrške koliko vidim.

Tako da mi to sve sa tehnokratijom i dalje nije bas jasno .....
 
Vezano za Pančevački most, ako se bude čekalo ne novi most, bilo da je kod Ade Huje, ili da je pozicioniran ne tamo, a tamo gde je potreban, čekaće se 3 godine najmanje. U cilju smanjivanja roka početka radova na godinu dana, može da se uradi sledeći sistem manjih pripremnih projekata.

1-nabavka 60 polovnih dvospratnih kola sa visokopodnim ulazom, i 15 polovnih lokomotiva za 25kV. Ugrađivati upravljačnice na 15 od vagona, ako se ne nađu već ugrađene. Sistem linija:
BG:VOZ1: Batajnica - Pančevo Vojlovica na 15 minuta, svaki drugi samo do Pančevo Glavna, 12 kompozicija sa lokomotivom i 4 dvospratna vagona. To je 12 kompozicija. Još jedna u vrućoj rezervi.
BG:VOZ2: Ovča - Resnik na svakih 15 minuta. Za to treba 8 RVR 412/416 serije vozova. Još jedna u vrućoj rezervi.
Ostale raspoložive kompozicije da idu iz Zemuna za Mladenovac i Lazarevac. Za vreme ovih radova, vršački i zrenjaninski vozovi se skraćuju do Pančevo Glavne. Teretni vozovi 20-6, pri čemu 20-23 i 5-6 saobraćaju mešovito putnički i teretni, i postoji termin u toku noći 2 sata za redovno održavanje. To je sistem bruto kapaciteta po 8000 putnika na sat u jednom smeru, dovoljno da povuče oni koji idu i kolima, i javnim prevozom.

2-Bulevar "Osmeh leve obale", od leve obale kod Zemunskog mosta duž nasipa, do Železničke stanice Krnjača, sa velikim terminusom Krnjača, uređenim parkinzima. Najverovatnije bi bulevar prošao pored Metroa (megamarketa). Ako se želi skratiti vreme i budžet u odnosu na gradnju petlji, onda mora da se napravi dovoljno mnogo traka pred raskrsnicama. Bulevar mora da se spoji minimum sa SMT, sa perspektivom da se produži do kraja Ovče. Parkinzi se moraju urediti kod svih železničkih stanica i stajališta, uključujući i biciklističke parkinge. Nove ulice moraju imati biciklističku infrastrukturu.

3- Osnovu javnog prevoza čine linije 43L, 95L, 96L, 101L, 104L, 106L. 108L koje polaze sa Železničke stanice Krnjača. Na Zrenjaninskom putu se uspostavlja žuta traka od Metroa do Skretanja za Ovču. Preko Pančevačkog mosta ostaju samo 95 i 105, za onoga ko je zaludan ili baš, baš hoće direktno. Naravno, na desnoj obali je od Pančevački most - Blok 45 linija 95L2 na svakih 5 minuta.

4- U Zemunu se po prioritetu pravi nadvožnjak na pravcu Spoljne tangente i minimum se po negde prave dodatne trake za leva i desna skretanja na T6 - spoljnoj tangenti. Nisam siguran da se sve potrebne petlje tu mogu uraditi na kratko vreme.

Tada, postoji sistem alternativa sa kojim se mogu zatvoriti dve trake za kola u toku radova, i ostaviti samo 1+1 za onoga ko baš hoće ili baš mora kolima. Opet će se preneti zagušenja na neke delove Palilule i Zemuna, ali će se na nekim ulicama čak i smanjiti opterećenje. Da će Pančevački most izdržati nadogradnju za tramvaj, ili za 3+3 sumnjam. Ali će se makar sa železnicom izvući maksimum.

Vezano za samu regulaciju saobraćaja, mislim da je mnogo realnije da BG:VOZ ima intervale 10-20-10-20 nego 15-15-15-15.
 
Da li je neko pogledao skoro ovaj most odozdo.
Izgleda katastrofalno neodrzavano.
 
Ja volim moju zemlju , kakva god da je, moja je, drugu nemam. Da zivim u nekoj drugoj, gde je uređenje drugacije i neke stvari drugacije regulisane, rekao bi da je ludost i nenormala ovo koliko je dozvoljeno da Pančevački most propadne do ovog stanja u kom je. Ali pošto zivim u zemlju u kakvoj zivim i ponavljam, volim je najvise na svetu, bez obzira kakva je, ne mogu to da kazem.

Most na Ada Huji je u ovom trenutku preprioritetat i treba ga početi graditi. Kada je isforsirani most na Adi mogao da se gradi tako kako se gradio sveukupno, može i sa ovim sto pre da se krene i da se sav moguci saobracaj izmesti po zavrsetku, a sve sto moze da se preusmerava na ,,Pupina". ,,Pančevac" ne može da se totalno zatvori. Naizmenicno jedna traka za gradski prevoz i hitne slucajeve, pod uslovom da ostanu 2 linijie (95,101)...Ostale da se skrate i okrecu u Krnjaci.

Ali dok se most na Ada Huji ne izgradi, svako zapocinjanje obnove ,,Pancevca" je ludost. Visemesecni haos u najavi.
 
Što se tiče održavanja, u proteklih nekoliko dana su radili zamenu rasvete, doduše samo na petlji Krnjača, tako da je sada osvetljenja LED rasvetom.

Al zato na mostu, totalni sumrak. Bandere nedostaju, ima i odvaljenih sijaličnih grla...
 
U ovoj situaciji, pravljenje rampe za trajekt negde pored sljunkare u Krnjaci i prilazni put do iste, kao i na Vilinim Vodama za isto, prihvatio bi kao razumno rešenje, ako drugi most ne može da se izgradi iz nekog razloga.

Ta situacija sa Pančevačkim mostom se mnogo pocenjuje. Ja nisam inženjer saobracaja i infrastrukture, ali sa svojim znanjem koje imam, a imam dovoljno i određeno po tom pitanju, odvažiću se da kažem pod punom odgovornosću: PANČEVAČKI MOST JE ODAVNO NEBEZBEDAN ZA SAOBRAĆAJ I SVA REALNA ODLAGANJA ZA NJEGOVU REKONSTRUKCIJU KOJA SU MOGLA DA BUDU PRIHVAĆENA, ODAVNO SU PROŠLA! KAO ŠTO JE ODAVNO PROŠLO I KRAJNJE VREME DA NEŠTO PO TOM PITANJU KRENE KONKRETNO DA SE RADI.
 
Screenshot (4602) - Copy - Copy.png
Screenshot (4602) - Copy.png
 
Što se tiče održavanja, u proteklih nekoliko dana su radili zamenu rasvete, doduše samo na petlji Krnjača, tako da je sada osvetljenja LED rasvetom.

Al zato na mostu, totalni sumrak. Bandere nedostaju, ima i odvaljenih sijaličnih grla...
Videh juče, jedn odmah crkla, ili nije ni radila...
 
Blade wrote:
,,... odvažiću se da kažem pod punom odgovornosću: PANČEVAČKI MOST JE ODAVNO NEBEZBEDAN.... ,,

🤣 Carevo novo odelo ... 😭

losmi. wrote :
,,, Videh juče, jedn odmah crkla, ili nije ni radila.... ,,

Rece deda Staja iz Mikijeve radionice:
Čemu ovo služi , a uz to i ne radi 😂

Baš živimo bajkovito u Bgd-Diznilendskim svetu 😂
 
Poslednja izmena:
I dalje ne mogu da se načudim kolika je pomama za stavljanje kružnih tokova apsolutno svuda, uprkos bilo kakvom razumu.

Kako im se ne desi tako da počnu da prave mostove svuda. Za takvo preterivanje niko reč ne bi rekao…
 
Samo pogledajte kako Panc. most izgleda odozdo i sve ce vam biti jasno.
 
Počev od toga što fali jedan noseci stub mosta, pa dalje.
 
Kada me muka natera da ovaj most moram da predjem, a desi se situacija da je gužva i potrefi se da u to vreme i voz prelazi, strah koji imam u tom tenutku, skoro pa se izjednačio sa onim koji je bio za vreme bombardovanja.
 
Nisam siguran da razumem poentu tvog posta, ali zašto i moram...

Skoro sam išao do šljunkare ispod mosta, video uzivo, dugačak je taj segment, a bez potpore.
 
Potreban je jos jedan most pored postojeceg. Nema druge varijante. I optimizacija spojeva sa ulicama na desnoj obali. Odluka, urbanisticki projekat, zemljiste, priprema moraju da se rese odmah.
Vlast to treba ozbiljno da shvati, jer mala havarija na mostu znaci ustanak 150 hiljada besnih ljudi u gradu. To do sada nisu imali.
 
Vrh