Vezano za Pančevački most, ako se bude čekalo ne novi most, bilo da je kod Ade Huje, ili da je pozicioniran ne tamo, a tamo gde je potreban, čekaće se 3 godine najmanje. U cilju smanjivanja roka početka radova na godinu dana, može da se uradi sledeći sistem manjih pripremnih projekata.
1-nabavka 60 polovnih dvospratnih kola sa visokopodnim ulazom, i 15 polovnih lokomotiva za 25kV. Ugrađivati upravljačnice na 15 od vagona, ako se ne nađu već ugrađene. Sistem linija:
BG:VOZ1: Batajnica - Pančevo Vojlovica na 15 minuta, svaki drugi samo do Pančevo Glavna, 12 kompozicija sa lokomotivom i 4 dvospratna vagona. To je 12 kompozicija. Još jedna u vrućoj rezervi.
BG:VOZ2: Ovča - Resnik na svakih 15 minuta. Za to treba 8 RVR 412/416 serije vozova. Još jedna u vrućoj rezervi.
Ostale raspoložive kompozicije da idu iz Zemuna za Mladenovac i Lazarevac. Za vreme ovih radova, vršački i zrenjaninski vozovi se skraćuju do Pančevo Glavne. Teretni vozovi 20-6, pri čemu 20-23 i 5-6 saobraćaju mešovito putnički i teretni, i postoji termin u toku noći 2 sata za redovno održavanje. To je sistem bruto kapaciteta po 8000 putnika na sat u jednom smeru, dovoljno da povuče oni koji idu i kolima, i javnim prevozom.
2-Bulevar "Osmeh leve obale", od leve obale kod Zemunskog mosta duž nasipa, do Železničke stanice Krnjača, sa velikim terminusom Krnjača, uređenim parkinzima. Najverovatnije bi bulevar prošao pored Metroa (megamarketa). Ako se želi skratiti vreme i budžet u odnosu na gradnju petlji, onda mora da se napravi dovoljno mnogo traka pred raskrsnicama. Bulevar mora da se spoji minimum sa SMT, sa perspektivom da se produži do kraja Ovče. Parkinzi se moraju urediti kod svih železničkih stanica i stajališta, uključujući i biciklističke parkinge. Nove ulice moraju imati biciklističku infrastrukturu.
3- Osnovu javnog prevoza čine linije 43L, 95L, 96L, 101L, 104L, 106L. 108L koje polaze sa Železničke stanice Krnjača. Na Zrenjaninskom putu se uspostavlja žuta traka od Metroa do Skretanja za Ovču. Preko Pančevačkog mosta ostaju samo 95 i 105, za onoga ko je zaludan ili baš, baš hoće direktno. Naravno, na desnoj obali je od Pančevački most - Blok 45 linija 95L2 na svakih 5 minuta.
4- U Zemunu se po prioritetu pravi nadvožnjak na pravcu Spoljne tangente i minimum se po negde prave dodatne trake za leva i desna skretanja na T6 - spoljnoj tangenti. Nisam siguran da se sve potrebne petlje tu mogu uraditi na kratko vreme.
Tada, postoji sistem alternativa sa kojim se mogu zatvoriti dve trake za kola u toku radova, i ostaviti samo 1+1 za onoga ko baš hoće ili baš mora kolima. Opet će se preneti zagušenja na neke delove Palilule i Zemuna, ali će se na nekim ulicama čak i smanjiti opterećenje. Da će Pančevački most izdržati nadogradnju za tramvaj, ili za 3+3 sumnjam. Ali će se makar sa železnicom izvući maksimum.
Vezano za samu regulaciju saobraćaja, mislim da je mnogo realnije da BG:VOZ ima intervale 10-20-10-20 nego 15-15-15-15.