Šta je novo?

Održavanje vozila

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775215#p775215:1uoyx90z je napisao(la):
Bender Rodriguez » 15 Sep 2020 19:50[/url]":1uoyx90z]E sad jedino me cudi da dotrajaost vozila toliko utice, i na osetljivost pri kretanju, i na to cimanje pri kocenju? Ne na slabo kocenje nego na cimanje. Elektrotehnicke predmete sam uvek mrzeo na faksu jer su ih predavali dva magarca (koji su ogadili svoje predmete svakome kome su ih predavali), tako da sam vrlo brzo pozaboravljao te stvari. A i naravno da mi nikad nisu ni trebale van faksa tako da je znanje brzo pocelo da isparava iz glave.
Dotrajalost u kombinaciji sa održavanjem. Pre neki dan sam se vozio sa 31, i kada smo se Ustaničkom penjali od Hotela Srbije do Šumica, toliko smo se vukli da mi je na pamet pala scena iz filma sa Džekom Lemonom i Volterom Matauom, gde ih vozi jedan čikica u kolima, i gde ih pretiče pešak. Takođe sam se zapitao i da li će uspeti da izvuče do vrha. Inače, po ravnom je normalno vozio.
 
Sa sadašnjim trolejbusima nemam iskustva, ali i te kako može da cima pri kočenju motorom i vuči.
Ziu je mnogo zavisio od štelovanja polaska i prebacivanja pozicija, ali i od veštine vožnje.
A umeli su i gadno da cimnu kad izgori otpornik prve pozicije, pa odjednom ode na treću. Onda to napravi pomor pozadi i izazove salvu psovki. Odgovor bi bio, uz izvinjenje da je vozilo takvo i da mogu da biraju - voze se i ćute, ili čekaju sledeći. Na trećem kočenju neko će naravno opet opsovati i tada svi idu napolje. Džaba pažnja u vožnji, džaba želja da ih prevezem. Vozač je uvek kriv, ali nije dužan da sluša uvrede.
 
Po nekima mora da trpi uvrede.

[/b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775181#p775181:gxhnfpo0 je napisao(la):
solecar » Uto Sep 15, 2020 4:58 pm[/url]":gxhnfpo0]Ajmo da se fokusiramo na vozače, a ne da stalno to guramo pod tepih i zaobilazimo, a zle čike tražimo u drugima. Jer, ako se vodimo tvojom logikom, da se od malih nogu vaspitavamo da budemo svađalački nastrojeni i šta sve ne negativno, kako je onda moguće da to vaspitanje utiče samo na putnike u gradskom prevozu a nema uopšte efekta na vozače? Ili možda roditelji tačno znaju da, još dok je u majčinom stomaku, dete će biti šofer, te ga zato vaspitavaju drukčije, karikiram, da ne bude seljačina, nego izuzetno kulturna i vaspitana osoba sa svim mogućim i nemogućim manirima?

Razlika je u tome što svaki vozač ima lekarsko uverenje, uverenje kojim dokazuje da je sposoban za rad kao vozač autobusa.
Putnik šta ima ?
 
Pa i članovi vladajuće partije imaju diplome fakulteta i doktorate, pa se eto za nekolicinu ispostavilo da su pohađali Resavsku školu.
U svakom slučaju, lekarskim uverenjem, koliko je meni poznato, još uvek se ne dobija se potvrda i da je neko izuzetno kulturna i vaspitana osoba sa svim mogućim i nemogućim manirima.
 
Da ali se dobija da nije sa inteligencijom ispod proseka. Ipak psihijatri i psiholozi procenjuju da je vozač sazreo i sposoban za razliku od druge strane.

I šta se desilo sa resavcima ? Koliko znam napredovali su.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775293#p775293:24va4zex je napisao(la):
Žika » 16 Sep 2020 02:15[/url]":24va4zex]Da ali se dobija da nije sa inteligencijom ispod proseka. Ipak psihijatri i psiholozi procenjuju da je vozač sazreo i sposoban za razliku od druge strane.
Da li ti isti psihijatri i psiholozi utvrđuju i da li je neko izuzetno kulturna i vaspitana osoba sa svim mogućim i nemogućim manirima ili ne?
I ako je sve tako kako kažeš, što se tiče svih tih procedura, otkud onda da imamo pojave ovog tipa?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774306#p774306:24va4zex je napisao(la):
dungodung » 13 Sep 2020 12:04[/url]":24va4zex]Juče sam se vozio sa 46 od početne do prve stanice u JB i vozač je bio vrlo bahat - i prema meni i prema ostalim putnicima. Prilikom izlaska i ulaska u bus jedva da prikoči, i onda krene dok ljudi još nisu propisno izašli ili ušli. Ne bi me čudilo da je taj isti vozač učestvovao u toj nesreći.
 
Ti ne kapiraš neke stvari ,, zar ne ?
Za Taxi službu se polaže lepo ponašanje i sve ostalo , sa vozačem autobusa je zabranjen razgovor i ometanje ?

Samo jedna rečenica kolege koga znam dvadeset godina i koji mi je pred penziju rekao da sam bio za sve u pravu (u tom momentu izgledalo mu kao i da preterujem ) i da je trebalo da me posluša. Kolega je inače izuzetno miran , tolerantan i uvek hoće da pomogne a mogu zamisliti šta ga je toliko izludelo.
 
Izgleda da ti ne kapiraš neke stvari. Ne samo što uporno pokušavaš da prikažeš kako imam nešto protiv vozača i kako nije u redu kada neko napiše nešto loše ili negativno za vozače, poštu su oni odreda svi fini i kulturni, a putnici "st***", a onda kada ti napišeš nešto negativno za nekog kolegu vozača, onda je to OK.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775553#p775553:10cp4lud je napisao(la):
Žika » 17 Sep 2020 00:06[/url]":10cp4lud]Kažu kolege da je ovaj penzioner sa 80 leta totalno izgubio kompas kod petlje radnička i uspeo da provoza bus u kontra smeru ???

https://youtu.be/TFda5c90H9U
 
Više puta sam ti objašnjavao ali nikako da povežeš neke stvari ili je previše kompleksno ?

Šta je negativno u komentaru ?
Ima i nastavak, penzioner svojim radom na crno direktno utiče na plate ostalih vozača, što je došao u godine da ozbiljno ugrožava bezbednost saobraćaja . I to nije ništa negativno već realno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775570#p775570:2gvhscuh je napisao(la):
Žika » 17 Sep 2020 03:00[/url]":2gvhscuh]Više puta sam ti objašnjavao ali nikako da povežeš neke stvari ili je previše kompleksno ?
Previše je kompleksno koliko je i za tebe previše kompleksno sa shvatiš da postoje dobri i loši vozači podjednako koliko i dobri i loši putnici. I tako se na ovaj način vraćamo na početak kompleksnosti cele stvari.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775570#p775570:2gvhscuh je napisao(la):
Žika » 17 Sep 2020 03:00[/url]":2gvhscuh]Šta je negativno u komentaru ?
Ima i nastavak, penzioner svojim radom na crno direktno utiče na plate ostalih vozača, što je došao u godine da ozbiljno ugrožava bezbednost saobraćaja . I to nije ništa negativno već realno.
To što je to ralnost, ne menja činjenicu da si rekao negativnu stvar o vozaču, a kada ja kažem negativnu stvar o vozaču, ti odmah kreneš sa branjenjem i pozivanjem na to kako su svi vozači odreda fini momci, kulturni i vaspitani, da ne prave nikakve prekršaje, da voze izuzetno pažljivo i sl. , a da je svaki incident koji se desi isključivo zbog frustriranih i nevaspitanih putnika, koje su roditelji vaspitali da budu takvi.
Ako već smatraš da penzioneri vozači gradskog prevoza predstavljaju opasnost po bezbednost, sa čime se slažem, onda bi trebalo da uradiš nešto konkretno po tom pitanju, umesto što se brecaš na bilo koji negativan komentar za vozače gradskog prevoza.
 
Kako se lako pogubiš pa kreneš sa pisanjem bajki.
Svakim novim postom pokazuješ koliko si konfliktna ličnost a što je najgore voliš da izmišljaš . I to mogu da razumem .
Ali ne mogu da razumem što bi se ja bavio sa penzionerima za volanom ?
Imaš ministarstvo za rad, zapošljavanje i boračka pitanja njima direktno proslediš zapažanja i završiš da je država u gubitku sa penzionerima koji rade.

Evo jedan lep predlog, nađi mladog vozača koji je tek počeo da radi , vidi kultiviši se i ostvari kontakt s njim. Uradi procenu sad i vidi kakav će biti za recimo 5 godina.
E onda možemo da nastavimo priču
 
Stvarno nema potrebe nikoga ovde lično za bilo šta optuživati.
Žika je lepo rekao šta misli o ovom sistemu timecšto je otišao i svoje iskustvo pametno upotrebio negde drugde.
Kako i zašto je penzionerima omogućeno da voze autobus, veliko je pitanje. Pri tome, nije sporan status penzionera, već poodmakle godine. Pa koliko smo puta videli da ljudi sa 75 godina nisu u stanju ni auto da voze. Ali, tu država mora da uvede red. Odavno se zna da neki dz zarad para olako izdaju lekarska uverenja. GSP se od toga brani svojim psihotestom. Međutim, sad je problem jer vozača nema i sve više idemo na "daj šta daš" i "kakav je takav, ščepaj ga ne daj ga, jer ima D".
Čim se Evropa malo konsoliduje od kovida, biće još gore.
Vaspitanje nije tema lekarskog pregleda. Na tome bi trebalo da rade sektori saobraćaja firmi. Zato sam se godinama protivio uniformama vozača koje same po sebi ne znače ništa - šta više, kad odudaraju od ostatka autfita, postaju suprotnost i karikatura.
Ne znam kako je sad, ali nekada su GSP pogoni imali vozače instruktore koji su obilazili vozače na liniji, pratili rukovanje vozilom, poštovanje propisa (i firminih, ne samo Zobs) i izveštavali. Kasnije bi šef saobraćaja preduzimao mere raznih nivoa.
Kako to biva kod nas, ta dobra ideja brzo je iskarikirana, pa je to mesto postalo lepak za šlihtare i poligon za lične obračune.
Kad postoji volja, sve može da se uradi i sprovede. Hej, pa ljudi nauče vola da sluša i da uđe u brazdu, a neće čoveka. Samo je pitanje volje i metoda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775045#p775045:z22a29q1 je napisao(la):
Рипањац 405 » Uto Sep 15, 2020 12:14 pm[/url]":z22a29q1]@ Dart
Мислим на технички за бусеве, мени није јасно како многи аутобуси успеју без проблема да изађу на улицу и поред евидентних недостатака насталих штап-и-канап одржавањем.
Узгред, паде ми нешто на памет, па пишем овде јер мислим да спада у домен ове теме, а дешавало се да контролом СЈП-а буду откривене неисправне клим, што ипак спада у домен (не)одржавања. И за неисправну климу би се падао технички да се ја питам. Просто, нешто што је пре 50-60 година било ствар избора имајући у виду да је тада она друга (то јест метеоролошка) клима била неупоредиво хуманија у односу на данас, данас постаје обавезна ствар јер недостатак исте може да угрози нечије здравље.
Што се путника тиче, од промаје нико није умро. Укочио си се због промаје? Не кукумавчи, него отрпи, проћи ће те чим намажеш нешто против тога.
И да, паметно би било да се у сва возила уграде сензори који би аутоматски активирали кочнице возила и зауставили га уколико је температура путничког салона неадекватно висока. Радило би се о сензорима 2 различита типа: у возилима која фабрички немају климу исти би имали задатак да зауставе возило уколико неко затвори прозор, док би у климатизованим њихова сврха била да зауставе возило ако неко отвори прозор док клима хлади. Чик да видим како би се онда бунили људи којима смета промаја јер, као, не ваља за бубреЗе или јер можеш, кобајаги, да фасујеш фацијалис... Таква технологија не постоји нигде у белом свету, али хајде да и ми будемо пионири у нечему корисном. :D Драстични проблеми захтевају драстична решења, очигледно је то једини начин да се стане на крај себичлуку појединих људи. Толико од мене за сада што се тиче клима.
Danas sam jedva kola registrovao. Kako onda ona stara gsp vozila prodju tehnicki i na koliko oni idu na tehnicki i generalno sta njima i kako pregledaju kada prodju.

Verovali ili ne meni su danas i pritisak u gumama na kolima gledali na tehnickom
 
Pa na taj tehnički pregled za registraciju idu jednom godišnje naravno. Vozila koja su u saobraćaju svaki dan prelaze preko kanala, a vozači mogu upisati eventualni kvar ili isključiti iz saobraćaja vozilo za ozbiljne kvarove.
 
Sa mojim kolima nikad nemam problema na tehničkom jer ih maksimalno održavam zbog sebe.
Iskrenoo , brine me kako drugi registruju jer je veliki broj neispravnih na ulici.
Što se tiče GSPa vožači koji se žale na tehnićku neispravnost jako brzo dođu na udar šefova. Ti isti šefovi kada se nešto desi peru ruke od svega i upotrebe čuvenu
kolega ti si profesionalac
.
Kako su uveli licence što za tehnički što za tehničare malo su se u početku uozbiljili pa brzo vraćaju na staro,
 
Tehnički pregledi su i dalje samo formalni.
Koliko puta ste gledali da stoje ibčekaju ds prođe vreme. Važno je da spolja zbog fotografisanja nema vidljivih nedostataka, a odozdo - može da se pusti.
Autobus ide zvanično 2 puta godišnje na tp, ali je problem što se tp dešava unutar firme. Nema eksterne kontrole
 
Nije da nema, bili su bez licence par meseci i nisu radili upravo zbog propusta kad su nahvtali jedno voozilo. Posle toga je druga priča, i dalje se vrši veliki pritisak mada su opet našli način da zaobiđu. Našteluju kočnice, stave gume za tehnički itd.
Veliki deo stvari se radi uz uticaj grada, uticaj i na saob. policiju koja ne dira vozila.
Enigma je ona petljancija sa trolama i zbog čega zezaju vozače.
 
Dokle god trolejbus ne bude išao na liniju sa naponom, neće biti merodavno.
Problema je tu više: tp unutar firme, gde se može postaviti i pitanje sukoba interesa, policije koja toleriše takva vozila napolju, ali i firmi koja progoni vozale koji isključuju tehnički neispravna vozila.
I tako decenijama. Isključivao sam vozila za svaku uočenu neiapravnost koja je predmet provere na trhničkom (kompletnost, ispravnost stakala, uređaja za upravljanje, kočenje, signalizaciju...) ili za sve što je moglo na bilo koji načinnugroziti putnike ili izazvati veći problem na vozilu. Nikada direktno, ali indirektno sam osećao posledice primene tog principa. Mada, posle jednog sastanka sa šefovima rasporeda, održavanja i saobračaja koji sam inicirao sa još nekoliko kolega, oladili su jer nisu dokazali nijedno neopravdano isključenje.
 
#479, iskljucivo voziti na sihtama, nije siguran za nocnu voznju. Uzas.

KjqtWl3.jpg


n77FQYi.jpg
 
Prvo, vozač nije smeo da istera ovako nešto. A onda tragom papira, treba da odgovara svako ko je išta potpisaocvezano za ispravnost.
Kad bi vozači već u garaži ovo isključivali, ne bi stajao argument da je bio ispravan kad je nalog potpisan.
Vozač u garaži isključi, a onda se (pravi) sindikat pozabavi kako sr takvo vozilo našlo na spisku vozila za saobraćaj. E, od toga smo mnogo daleko.
Kad bi policija isključivala, vozači ne bi isterivali, šefovi onda ne bi potpisivali. Аli ja nikad ne videh da je GSP poslat na vanredni tehnički a da prethodno nije napravio udes.
Ne računam jednog vozača iz "Dorćola" koji se posle jednog sudara gde je oglašen krivim (naplatili mu šoferke) neko vreme svakodnevno tražio vanredni u "Kompresoru". Od desetak oteranih, ni jedan nije prošao ondašnji pregled. A zamislite danas.
Svest, svest i savest su najveći problemi. Par sijalica i malo urednosti u poslu ne koštaju mnogo. Onda ovako nešto ne bi moglo, kao što i ne sme, da vidi na ulici. I takav javašluk je na svim sklopovima. Kako li je tamo što se spolja ne vidi?
 
Sad da se direktno sukobiš sa održavanjem gubiš bitku, sledi prebacivanje u drugi pogon i česte kontrole od unutrašnje.
A naročito vanredni tehnički i slično.
 
Да, јер не постоји прави синдикат који би стао иза радника. Сада су то или испоставе дб или удружење гребатора и цинкатора.
Друго, у овим кризним условима сви се боје за посао, а у државне органе који би требсло да буду потпора и заштита (са правом) немају поверења.
То користе да би држали возаче у шаци и штедели силне паре на одржавању
 
Nastavak serije "zadnje stene raspalih buseva"... Ovaj put #313..

313.jpg
 
A privatni auto ne možeš da registruješ sa pukotinom na braniku.
Kako je ovo izašlo u saobraćaj? Ovo vozač mora u mestu, u garaži da isključi. Isključivo je do vozača! Kad oni ne bi hreli ovo da voze, moralo bi da se sredi. Pa bar tih štopaljki imaju.
Ima, naravno, nešto i u odnosu firme prema svom imidžu.
 
Vrh