Šta je novo?

Održavanje vozila

Evo je tkz "olupina"...e majko bozija,ovo prevozilo radnike kad su kamen za piramide brusili :lol:

Ne razumem kako je ovo cudo uopste izaslo na put.
 
#3519....

qza2gBX.jpg
 
Ta blažujka će morati komplet da se menja ako ovo brzo ne saniraju. A onda se cena popravke diže poprilično i vozilo će izgubiti ko zna koliko dana rada.
 
Mene zanima da li su Higerovi autobusi sa prigradskih linija na Paliluli ikad iznutra oprani? Rekao bih da nisu, štroku je teško opisati rečima, a i slikom.
 
U petak sam video 1003 bez poklopca hladnjaka,koi je ili izgubio ili je iz nekog razliga skinut.Bio je prazan i verovatno se vracao u garazu.
Uspeo sam u poslednjem trenutku da napravim beki mrljavi snimak i evo jedne fotografije nastale od njega.
[attachment=0]VideoCapture_20210625-171759[/]
Zanima me da li je ovo sto se nazire ispred hladnjaka i Interkulera rezervoar hidrola i da li je u ovoj kutiji odmah iza tocka filter vazduha?
 

Prilozi

  • VideoCapture_20210625-171759.jpg
    VideoCapture_20210625-171759.jpg
    140 KB · Pregleda: 2.264
Nisam slikao ali danas 3053 na 52 sa dve šipke izvan ležišta. Obe na levoj strani, jedna ispred (na točku), druga iza zgloba (na kutiji, odnosno prioritetnom/žutom sedištu). Vibriraju ali za razliku od Ikarbusa i sličnih skalamerija ne cvile ni one, kamoli ostatak vozila. Ne održavaju ih ništa bolje od novijih Ikarbusa, pa se opet zatiču u boljem stanju. Prema tome, po meni nema dileme koji proizvođač treba da dobije sve tendere za nove zglobne autobuse (Solaris i društvo u tom cenovnom rangu, mada moram priznati da retko koji proizvođač može da ponudi tako dobar odnos cene i kvaliteta).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=860747#p860747:2se9pa5b je napisao(la):
IK-97 » Ned Jun 27, 2021 12:23 pm[/url]":2se9pa5b]U petak sam video 1003 bez poklopca hladnjaka,koi je ili izgubio ili je iz nekog razliga skinut.Bio je prazan i verovatno se vracao u garazu.
Uspeo sam u poslednjem trenutku da napravim beki mrljavi snimak i evo jedne fotografije nastale od njega.
[attachment=0]VideoCapture_20210625-171759[/]
Zanima me da li je ovo sto se nazire ispred hladnjaka i Interkulera rezervoar hidrola i da li je u ovoj kutiji odmah iza tocka filter vazduha?
file.php

Trebalo bi jer je gore usisnik za vazduh.
Ovaj najmasniji i najmanji je hladnjak za ulje, zatim veliki interkuler, neposredno iza njega i hladnjak.
Izuzetno dobro rešenje da beogradske ulice budu čistije, naime između interkulera ihladnjaka pa i u njima samim nakupi se gomila đubreta sa asfalta koje je i razlog kuvanja. Jedno od retko viđenih rešenja u autoindustriji.
 
Znaci ovo masno je hladnjak ulja.Menjackog,predpostavljam?
Gde se onda nalazi rezervoar hidrola?Mislio sam da je on tu zbog toga sto je iznad poklopac ispod kojeg je cep.
 
Menjač i motor imaju zajednički rashladni sistem, ovo masno je hladnjak motornog ulja. Koliko se sećam rezervoar za ulje hidroventilatora je na sredini ispod poklopca prvi posle prednje osovine.
 
20210628_123141_1200.jpg


Već pomenuh na temi o autobusima da nisam siguran da li je ovo bio 3124, ali vozilo na slici ima otkačenu šipku sa zaglavljenim plastificiranim papirom. Lupa ali nikako ne cvili kao na Ikarbusima. Solaris i kao raštimovan, loše održavan i izrabljen ostaje u visokoj kategoriji kvaliteta. Da bi znali koja su vozila kvalitetna nabaviti polovljanke pa ih maltretirajte par godina. Ako brzo ne propadnu ne morate da se premišljate pri nabavci najnovije generacije.

Inače vozio sam se i sa 1330. Taj je truo oko drugog desnog točka, klima mu nije radila, pozadi furuna, za šta god da se uhvatiš peče. Ima luftere klizne ali male, no pri tolikoj temperaturi ni oni ne pomažu. Uđep mirišljav izađeč kao tvor posle kratke vožnje od svega par stanica. Strukturalno je čvrst, ali vidljivo je zapušten. Mislim da raspisani tender za 100 novih znači kraj "Japanaca" i "dvestakeleva".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=861109#p861109:98knxgkl je napisao(la):
Žika » Uto Jun 29, 2021 1:05 pm[/url]":98knxgkl]Menjač i motor imaju zajednički rashladni sistem, ovo masno je hladnjak motornog ulja. Koliko se sećam rezervoar za ulje hidroventilatora je na sredini ispod poklopca prvi posle prednje osovine.
Aha znaci ima hladnjak za motorno ulje koi hladi vazduh,ja sam mislio da u samom motoru postoi neki izmenjivac toplote koi hladi rashladna tecnost motora.Hvala za objasnjenje.
Da li se iz istog rezervoara,snavdeva i pumpa koja pokrece hidro motor ventilatora?Sistem upravljanja pretpostavljam da ima zasebnu cantru za ulje?
 
Hidro pogon ventilatora je zaseban jer bi bilo veoma opasno da dele zajedničko ulje jer u slučaju pucanja creva ili sl lako može doći do havarije motora. Drugo veliki su pritisci preko 100 bara što bi pored degradacije ulje diglo i njegovu temperaturu. Pitanje kako bi se pumpa i ventilator nosili sa prljavštinama iz motora, produkta sagorevanja, čađi, kiselina itd. Iz tih razloga pogon ventilatora je nezavisan, kod naših vozila uz pomoć pumpe koda dobija pogon preko klinastog (najčešće i najgore) ili preko zupčastog kaiša. Ima rešenja i sa elektropumpom. Nisam naišao na odgovor (možda i ima negde takvo rešenje) zašto se ne koristi direct drive elektro pogon ventilatora. Bio je negde podatak da viskoventilator potroši i preko 10 kW.
Znači potpuno dva nezavisna sistema.
 
Viskoventilator ima promenljivu brzinu, zavisno od temperature - viša t, zgušnjava se visko trčnost i brže okreće. Slično funjcionišu visko spojnice na 4x4, na centralnom diferencijalu. Elektro pogon bi takođe zahtevao snažne ventilatore čije startovanje bi prouzrokovale padove napona, ali i jači alternator, poput onih na turističkim. Takođe, rad u gradu bi zahtevao stalan rad u gradu i gužvi, posebno na vrućini.
 
Izgleda da se nismo razumeli,znam da ventilator ima hidrostaticki pogon i da je to zaseban sistem.
Zbunio me je hidrokonvertor,ako mislimo na istu stvat to bi trebalo da bude hidrodinamicka spojnica u automatskom menjacu,koja preuzima ulogu mehanicke spojnice u manuelnom menjacu.Eh sada menene buni otkud ona ima poseban rezervoar za ulje?
 
Hidrokonverter i visko spojnica su totalno različite stvari i različiti prinicipi rada/fluida koje koriste. Čak je i princip visko ventilatora različit od viskospojnice tj Haldex.
Visko ventilator je uveden da bi se smanjilo bespotrebno rasipanje energije kada nije potreban rad ventilatora. Sa porastom temperature rashladne tečnosti u hladnjaku strujanje toplog vazduha prirodnim putem dovodi do toga da se fluid u viskoventilatoru zgrušava i time ostvaruje čvrsta veza. Dok visko spojnica koja se koristi kao zatvarač diferencijala ili kao spojnica u razdelniku pogona ima ulogu da čim se stvori razlika u broju obrtaja ukrućuje spoj i time omogući prenos obrtnog momenta dalje ili na drugi točak ili na osovinu.
Hidro konverter koristi klasično ulje za automatske prenosnike koje trpi visoke pritiske i temperature a pri tome ne menja se viskozitet.
 
GB 295 danas na 83. Jel ovo inovativno GSP vazdušno hlađenje motora? :kafa:

 
Pa da li su oni normalni......

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Jesu, samo u njihovim glavama kao Romi u komunističkim stanovima. Dobili ljudi stanove, komplet s parketom za loženje vatre (misleći da je to ok). :roll:

Ne, biće da nije za njih autobus, posebno ne onaj stari. Rizikuje narod da strada u prevozu. Sećam se da su Zijačama zaboravljali da vrate poklopac, ali to je bilo davno. Ovo je nedopustivo.

Nego, danas skoro prazan 3169 s ispravnom klimom jedva savladao nagib u Kneza Višeslava. Praktično izgubio obrtni moment. Motor je zvučao kao malolitražni M936G (CNG mečka) pa obarao broj obrtaja. Nije režao kako treba, obrtaji se osetili bez "brundanja izduva" što znači da je unutar cilindra ulazilo manje goriva, nedovoljno za stvaranje rezonancije prilikom iduva veće količine gasova. Safe mode sa klimom na duigačkom usponu? Vukao se kao puž i po ravnom, kamoli uzbrdo. Napravio kolonu bar pola kilometra. Mislim se jadna li mu majka kod Beograđanke, odnosno na Karaburmi. Ne dao mu Bog da ga pošalju na 31. Stao bi na po' puta od Hotela Srbija do Šumica. Posle došao 3109 kojem ni traktorska prikolica nije ravna. Kad stane u rupu strada ti sve živo ispod glave. Svaku neravninu pokupi kao da tramvaj po šljunku vozi. Jezik da izujedaš dok ne stigneš na destinaciju.

3109 ima izuvijanu i otkačenu/odvojenu, ali čitavu harmoniku. Ovako spolja izgledaju odlično, iznutra relativno u redu, ali svaki vodi svoju politiku, odnosno mora da ima neku svoju falinku. Solarisi me sve više podsećaju na atinske posle godinu dana korišćenja, odnosno na rimske Iveco/Irisbuse posle nekoliko godina nemara. Ima i lošije održavanih autobusa u svetu, ali zaista bi mogli da posvete više pažnje skupljim vozilima. Po mom mišljenu, još malo pa neki od njih postaju zreli za ljudski remont (ne šminkanje niti generalnu popravku vuče, već kompletne završne obrade). Najvažnija stvar - samonoseća karoserija izuzetno je čvrsta.
 
Bolja slika , obrati pažnju na prljavštinu na interkuleru

N272.jpg


i gde se odlaže do garaže

N274.jpg
 
@ Žika hvala mnogo za ovu fotografiju! :)
Jos kada bi imali i neku iz kanala :vops:

Da stvarno je interkuler pun krsa i loma,IK-201 je izgleda 2u1 autobus i masina za ciscenje ulice.
Bez obzira na sve meni ce to ipak zauvek ostati omiljeni autobusi,mozda to nebi bilo tako da sam ih vozio,ali ovako iz ugla putnika gledano za mene su odlicni.
Ovo na slici je izgleda neki od starijih IK-201(2001.g)?Vidim da nema prozor iza cetvrtih vrata.
Jel IK-202 bese ima hladnjak smesten iza prednje osovine,i da li se to pokazalo kao bolje resenje?Mada sumljam u to jer pretpostavljam da je uvlacio svo smece koje dignu prednji tockovi.
 
Vrh