Šta je novo?

Održavanje vozila

Zanimljivo kako se prikaže da uvek 99.99% nema nikakav problem, nego da uvek onom 0.01% smetaju vozači zato što ima nešto lično protiv njih. Ajmo još malo da spinujemo i branimo sve vozače, tako što ćemo govoriti loše o onome ko se usudi da kaže neku lošu o vozačima.
 
Ajde da se ponašete normalno pa da vidite promene. Izgledaće vam kao da su busevi neko divno mesto, kao da su od čokolade, prozori od......
Ulazak u vozilo sa osmehom a ne na***** kao da vam je vozač sve najmilije pobio, normalno ponašanje, ne zadržavanje u zoni vrata, ne posebno na prednjoj platformi, da se pripreme na vreme za izlaz, da putnici na stajalištu čekaju bočno od vrata kako bi putnici iz vozila mogli da normalno napuste isto, bez mobilnih telefona, glasnih razgovora, naročito ne ometanja u toku vožnje, da se pripremi tačan novac za kartu kako vozač ne bi izigravao kasirku u Maxi-ju bez kase i vadio novac iz svih mogućih džepova. I da ne zaboravim bez glupi komentara na način vožnje što posebno vole ovi sa lošim kućnim se**** (istina je ti su najglasniji i najagresivniji u vozilu). Da li vozi kao po jajima i koliko mu treba da zatvori vrata i što ga hvata svaki semafor , pa da li je mograo ovog da čega i što je ovog propustio ..........
Mogao bi ceo dan ovako
 
Ajde i vi vozači da počnete da se ponašate normalno, pa da vidite da i među vama ima dobrih i loših ljudi, isto koliko i među putnicima.
Kojim zakonom / uredbom je to određeno da mora da se ima uvek tačan iznos za kupovinu karte kod vozača? I shodno tome, zašto sam ja dužan da izigravam kasirku iz Maxija?
Što se tiče drugih stvari, kako si naveo ovo za loše putnike, isto bih i ja mogao ceo dan za vozače. I šta se time dobija? Ništa. A stvar je u suštini vrlo jednostavna i sadržana je u prvoj rečenici ovog posta.
 
Kažeš koji zakonom kojom uredbom, niti jednom, nikad nije postojao niti će postojati već malo pameti i zdravog razuma.
Prvo pameti jer uglavnom bistri žele da sto manje vremena provedu u autobusu pa zato imaju spreman tačan iznos za kartu i sama prodaja kratko traje..
Najviše sam voleo te glavice što se prave pametni i daju mi 1000 dinara, lagano povučem ručnu, upalim sva četri migavca, udaljm sedište i prvo radim proveru autentičnosti novčanice,, pa onda preturam po rancu izvučem svežanj novčanica po 10 dinara i lepo prebrojiš 85 novčanica više puta kako ne bi oštetio putnika. Sa osmehom vratim kusur i posle ko zna koliko minuta lagano nastavljam vožnju. Na sledećem stajaštu vozilo je puno, trećemveć ne mogu da zatvorim vrata i tako lepo zakasnim barem 20minuta umesto da stignem ranije 10.
Posle se vozim prazan ceo krug kako bi se uklopio.
I onda se uvek nađe neko bistar i kaže po kojoj uredbi trebam da imam tačan novac???
Da si ti meni živ i zdrav ja sam se takvih bistri glavica nagledao i sada uživam sa ovim dojčerima koji sa tri godine nauče da imaju spreman novac za karte.
 
Opet se vraćamo na ono početno kakvi su putnici takvi i vozači.
 
Ovde u Nemačkoj su divni putnici i sa uživanjem radim.
I kad po 5 minuta čekam vreme na usputnom stajalište niko ni reč da kaže. U Srbiji bi već vadili noževe da se obračuna ju sa vozačem.
I onda se ti nađeš da prosipaš pamet.
Hteo ne hteo da prihvatiš tako je..
 
Hteo - ne hteo da prihvatiš, i među vama ima dobrih i loših ljudi, isto koliko i među putnicima.
 
Pa rekao bih odnos jedan promil da otpada na vozače a možda i manje. Sve ostalo na dušo ovih koji traže pravilnik i uredbu o imanju tačnog iznosa za kartu.

I ovo su normalni putnici ? Posle ovoga treba normalno da nastavi rad.


https://youtu.be/fF8rGHAw3V0
 
Aj sad ako smem jos jedno pitanje. Imam 26 godina i B dozovlu, zavrsio sam cetvorogodisnju srednju skolu (da li mora neka gps skola posto nisam isao u gsp?). Razmisljao sam da polazem za C pa ako mogu posle i za D. Pa sada imam pitanje da li ja mogu da polazem za D i da budem vozac u gsp i ako mogu kako mogu? Da li postoje neki specijalni uslovi ili dodatna polganja za gsp?

A sad da odgovorim na ovu pricu sto se povela. Najbolji vozac u gsp je onaj vozac iz 52 ako jos uvek vozi. On je svakome govorio dobar dan i dovidjenja. U pocetku svi su ga gledali bledo, kako je vreme prolazilo i vecina redovnih putnika su krenuli da mu govore dobar dan i dovidjenja.
 
Van smo teme ali u suštini su ljudi većinom izbegavali Zatezala zato što je vozio od 5-10 minuta sporije u jednom pravcu. Da ne pominjem što je do Žarkova malo malo otvarao vrata van stanice i čekao neke putnike kao da je u pitanju autobus nekog kombinata a ne GSP.
 
:D :D :D

Zatezalo, bivši oficir. Zadnji put kad sam ga video nosio je knjige nemačkog jezika i mislim da je ovde završio.
 
Filozof u pokušaju":hg6gn6ts je napisao(la):
Aj sad ako smem jos jedno pitanje. Imam 26 godina i B dozovlu, zavrsio sam cetvorogodisnju srednju skolu (da li mora neka gps skola posto nisam isao u gsp?). Razmisljao sam da polazem za C pa ako mogu posle i za D. Pa sada imam pitanje da li ja mogu da polazem za D i da budem vozac u gsp i ako mogu kako mogu? Da li postoje neki specijalni uslovi ili dodatna polganja za gsp?

Ako nemas saobraćajnu skolu, po novom moras ići na obuku za CPC (licenca za profesionalne vozače). Takođe da bi polagao za D, moras imati najmanje 2 godine C kategoriju.
GSP nema specijalne uslove, ali vrši selekciju kandidata. Trenutno je velika konkurencija, jer su pukle međunarodne linije i mnogo je vozača ostalo bez posla.
 
i u nekoj skorijoj budućnosti će stići autonomna vozila pa treba tražiti bolje zanimanje.
 
Већ су увели у продавницама компјутеризоване касе. То значи да се и том занимању назире крај. И возачима. Све има да буде аутоматизовано, јер је неко себи утувио у главу да је тако боље.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774892#p774892:3fap98fe je napisao(la):
Žika » 14 Sep 2020 23:42[/url]":3fap98fe]Pa rekao bih odnos jedan promil da otpada na vozače a možda i manje. Sve ostalo na dušo ovih koji traže pravilnik i uredbu o imanju tačnog iznosa za kartu.

I ovo su normalni putnici ? Posle ovoga treba normalno da nastavi rad.


https://youtu.be/fF8rGHAw3V0
Kakvi li su samo ostali vozači ako je jedan promil njih koji su dobri i loši? :wink:
Što se tiče off topica, što reče Igor, jasno je meni da smo daleko u njemu, ali to se rešava jednom jedinom prostom rečenicom, koju je izgleda teško prevaliti preko jezika. Do tada, ćeraćemo cara do duvara.
 
Možeš da teraš dokle hoćeš ali sve je uzaludno, deca od 3 godine imaju razvijeniju svest i osećaj za svet oko sebe.
Sad mi je potpuno jasno zašto tako često izazivaš konflike. Nije jasan povod zašto si fokusiran na vozače ali i do toga ćemo doći jedog dana.
Do tada čekaj strpljivo na pešačkom, ne trči za autobusom , imaj spreman tačan iznos za kartu i drži se svo vreme za rukodržače.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774943#p774943:3i4d36z8 je napisao(la):
MIG29 » Uto Sep 15, 2020 1:08 am[/url]":3i4d36z8]Већ су увели у продавницама компјутеризоване касе. То значи да се и том занимању назире крај. И возачима. Све има да буде аутоматизовано, јер је неко себи утувио у главу да је тако боље.
Letos video u Mercedesovim pogonima autonomni kamion sa dva posmatrača. Desila se sitacija kad su dva vozila manevrisala da je došlo zamalo do sudara, običan šleper je stao dok je Mečka nastavila kretanje dok nije prišla veoma blizu. Nakon toga Mečka se savršeno uparkirala na rampu. Problem je što je brzina kretanja veoma mala i što će puno zavisiti od 5G mreže.A u Nemačkoj je 4G katastrofalno loša.
 
@ MIG29
Е то је већ паметно речено, у томе се обојица слажемо. :wink: Мора се престати са бесомучном аутоматизацијом света, ма колико то сметало људима који од тога зависе. На боље се лако навикне. Боље преквалификовати одређени број људи из тог сектора у неке занате и тако повећати број радних места, него обратно. Већина људи у Србији ће без устезања рећи исто.
А верујем да је тако и са остатком света. Сигуран сам да се сулуда идеја потпуне аутоматизације света неће укоренити и сигуран сам да је 95% човечанства целог света уједињено у циљу да се та пошаст заустави.
Нешто и о одржавању да кажем, Мутант #106 сада већ дуже од годину дана вози без хоризонталног рукохвата преко пута средњих врата. Како ли је оно прошло технички и на коју фору је регистровано, мила мајчице... :shock: Озбиљно треба укинути технички у оквиру ГСП-а (изузев редовних дневних и ноћних прегледа возила), ово је невероватно са каквим недостацима пуштају возила на улицу попут овог #106. Чик да видим како би прошли негде приватно технички, моментално би их вратили са канала.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774955#p774955:fzt71nmt je napisao(la):
Žika » 15 Sep 2020 06:11[/url]":fzt71nmt]Možeš da teraš dokle hoćeš ali sve je uzaludno, deca od 3 godine imaju razvijeniju svest i osećaj za svet oko sebe.
Slažem se. Zato i pišem ono što pišem, jer jre krajnje vreme da se odraste.
 
Рипањац 405":2qhj3dci je napisao(la):
Озбиљно треба укинути технички у оквиру ГСП-а
To nikako, jer je ubedljivo najjeftiniji tehnički pregled u gradu Jedina mana je što autobusi imaju prednost pa se može odužiti...
 
@ Dart
Мислим на технички за бусеве, мени није јасно како многи аутобуси успеју без проблема да изађу на улицу и поред евидентних недостатака насталих штап-и-канап одржавањем.
Узгред, паде ми нешто на памет, па пишем овде јер мислим да спада у домен ове теме, а дешавало се да контролом СЈП-а буду откривене неисправне клим, што ипак спада у домен (не)одржавања. И за неисправну климу би се падао технички да се ја питам. Просто, нешто што је пре 50-60 година било ствар избора имајући у виду да је тада она друга (то јест метеоролошка) клима била неупоредиво хуманија у односу на данас, данас постаје обавезна ствар јер недостатак исте може да угрози нечије здравље.
Што се путника тиче, од промаје нико није умро. Укочио си се због промаје? Не кукумавчи, него отрпи, проћи ће те чим намажеш нешто против тога.
И да, паметно би било да се у сва возила уграде сензори који би аутоматски активирали кочнице возила и зауставили га уколико је температура путничког салона неадекватно висока. Радило би се о сензорима 2 различита типа: у возилима која фабрички немају климу исти би имали задатак да зауставе возило уколико неко затвори прозор, док би у климатизованим њихова сврха била да зауставе возило ако неко отвори прозор док клима хлади. Чик да видим како би се онда бунили људи којима смета промаја јер, као, не ваља за бубреЗе или јер можеш, кобајаги, да фасујеш фацијалис... Таква технологија не постоји нигде у белом свету, али хајде да и ми будемо пионири у нечему корисном. :D Драстични проблеми захтевају драстична решења, очигледно је то једини начин да се стане на крај себичлуку појединих људи. Толико од мене за сада што се тиче клима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774955#p774955:3biotwgk je napisao(la):
Žika » 15 Sep 2020 06:11[/url]":3biotwgk]Možeš da teraš dokle hoćeš ali sve je uzaludno, deca od 3 godine imaju razvijeniju svest i osećaj za svet oko sebe.
Slažem se. Zato i pišem ono što pišem, jer je krajnje vreme da se odraste, što se tiče ovoga o čemu raspravljamo.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774955#p774955:3biotwgk je napisao(la):
Žika » 15 Sep 2020 06:11[/url]":3biotwgk]Sad mi je potpuno jasno zašto tako često izazivaš konflike. Nije jasan povod zašto si fokusiran na vozače ali i do toga ćemo doći jedog dana.
Nijednom nisam izazvao konflikt ni sa jednim vozačem. To bi ti voleo da sam uradio, jer bi onda sve ovo što pišeš imalo nekog opravdanja. To što prijavim vozača za kojeg smatram da ugrožava bezbednost ili neprimerenog ponašanja, ne znači da imam nešto protiv vozača. Ono što uporno ignorišeš je da i pohvaljujem vozače. Eto, nedavno sam prisustvovao onoj situaciji u 34 gde je vozač primio dečake sa biciklom, ali nisam pisao nadležnima za to, da ne bih pravio problem vozaču, jer znam da bi mogao da ima problema zbog toga, pošto to ne bi smeo da radi, zbog propisa koje je neko doneo. Ali, svaki put kada bilo ko kaže bilo šta negativno za vozača, odmah se obruši gomila drugih vozača ili njihovi prijatelji da govore kako su svi odreda fini momci, da možeš da ih mažeš na lebac koliko su dobri, a da su sve konfliktne / negativne situacije isključivo zbog krivice putnika ili zbog toga što neko od putnika ima nešto lično protiv vozača kojeg je prijavio ili javno iskritikovao.
Ako si primetio, za ono što je dobro što radiš, nikada ti nisam rekao ni jednu ružnu reč niti se raspravljao, već ili pohvalio post ili napisao pohvalu, između ostalog, ali i komunicirao bez ikakve svađe i sličnih stvari. Za ovo oko vozača da su svi odreda cvećke a putnici loši, nikako se ne slažem, jer smatram da je situacija podjednaka i što se tiče dobrih i loših, kako vozača, tako i putnika. A razgovaramo na ovu temu tako kako razgovaramo, samo zato što znaš da javno pišem o tome na forumu, pa sam ti pri ruci, za razliku od nekih ljudi koji samo prijave vozača a nigde to ne objavljuju, pa ti zato nisu fokusu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774955#p774955:3biotwgk je napisao(la):
Žika » 15 Sep 2020 06:11[/url]":3biotwgk]Do tada čekaj strpljivo na pešačkom, ne trči za autobusom , imaj spreman tačan iznos za kartu i drži se svo vreme za rukodržače.
Čekam na pešakom, nisam od onih kojima je sve u životu da stignu gradski prevoz, makar tzo bilo i po cenu života. Ako procenim da mogu da stignem autobus, a nalazim se na bezbednom, potrčim.
Spreman tačan iznos za kartu mi nije potreban, jer nju opšte ne kupujem. Imam mesečnu, nisam švercer. Čisto da ne bude zabune. To sa tačnim iznosom me podseća na situacije u Maxiju na koji se pozivaš. Jedino sam sa njima imao problema, ali ne samo ja. Kada imam sitno, dam, a kada nemam, ne pada mi na pamet da trčim i da rasitnjavam, da bih mogao da dam tačan iznos. I kada dam krupno, kasir / ka znaju ponekad da se izderu kako nemaju sa čime da rade i kako smo otprilike mi kupci dužni da im obezbedimo sitan novac da bi mogli da rade. U svim drugim marketima nije bilo nikada ovakvih situacija.
Držim se za rukohvate uvek, osim kada ulazim ili izlazim, pa nisam u prilici da ga držim u svakom trenutku. Ponekad zna da se desi da u iznenadnim situacijama da se poleti i da se izgubi snaga u rukama, pa da se ne drži za rukohvat ili pak da se samo iscima zglob šake...
 
Lepo za pohvalu.
Ono što trebaš isto da shvatiš da se nešto ne gleda plitko na prvu loptu i da za sve postoji debela pozadina.
Isto tako i da se svet ne vrti zbog tebe i da intervali na semaforu su takvi zato što je inžinjer obrađivao sve tokove saobraćaja i napravio neko kompromisno rešenje.

E sad ajmo prvo da se fokusiramo na putnike i da njih dovedemo u red i da vidiš kako će autobus biti lep svet za sebe.

U pravilniku GSP su definisane obaveze vozača i nažalost velika većina ih se ne drži tj zažmuri na oba oka upravo da ne bi ulazili u konflikt sa putnicima koji navodno sve znaju. Onda nastaje još veći problem kad naiđu na kolegu koji se drži prvailnika a putnici ubeđeni da sve mogu.

Generalno autobus je mesto za isterivanje svih frustracija.

Opet, u normalnom svetu putnici se normalno ponašaju, nema svađe, naročito ne sa nekim ko vozi.
Ovde se od malih nogu vaspitavaju i tako ponašaju ceo život.
 
Ajmo da se fokusiramo na vozače, a ne da stalno to guramo pod tepih i zaobilazimo, a zle čike tražimo u drugima. Jer, ako se vodimo tvojom logikom, da se od malih nogu vaspitavamo da budemo svađalački nastrojeni i šta sve ne negativno, kako je onda moguće da to vaspitanje utiče samo na putnike u gradskom prevozu a nema uopšte efekta na vozače? Ili možda roditelji tačno znaju da, još dok je u majčinom stomaku, dete će biti šofer, te ga zato vaspitavaju drukčije, karikiram, da ne bude seljačina, nego izuzetno kulturna i vaspitana osoba sa svim mogućim i nemogućim manirima?
 
Evo ja sam danas imao jedan razgovor sa vozacem na liniji 41. gb 2008.

Nosio sam neki teret i morao sam da stojim. Nikakav problem. Medjutim primetio sam da - kako mi se tada ucinilo - vozac uzasno cima vozilo prilikom kretanja i zaustavljanja. Bio sam premoren i nadrndan, i za 6 stajalista jedno 20 puta sam zapao u iskusenje da se proderem da ne cima vozilo, misleci da ne ume da vozi. Mada je sve ostalo bilo na mestu, cak je i ljubazno sacekao jednu putnicu. Ali to neprestano cimanje me je izludjivalo.

Ipak, nisam se prepustio emocijama pa sam istrpeo i tek na Studentskom trgu, posto su svi drugi putnici izasli, prisao kabini. Rekao sam mu da vozi sasvim dobro ali da ga iskreno molim da ne cima toliko.

Odmah je razumeo na sta mislim i rekao mi da ne moze drugacije jer je vozilo istroseno, kaze "kanta". Posto smo pricali kroz onaj mali prozor, i iza nas su se gomilala druga vozila, konverzacija je bila malo nezgrapna. Rekoh mu ja i da se od malena vozim trolama, da pratim, da sam cak ucio o elektrovuci na faksu ali zbog okolnosti smo culi tek svaku drugu rec jedan od drugog. Ali smo se razumeli. Shvatio sam sta hoce da mi kaze, da prosto ne moze da vozi bez cimanja. Reko sam mu da razumem, pozeleo prijatan dan i izasao, da drugi iza ne cekaju vise.

Tako da eto... ja sam u tim momentima voznje bio ubedjen da vozac ne ume da vozi. Ali sam srecom odreagovao na bolji nacin, prisao, porazgovarao i razumeo i njegovu stranu price umesto da budem grub pa da pokvarim voznju i njemu i sebi. :?

E sad jedino me cudi da dotrajaost vozila toliko utice, i na osetljivost pri kretanju, i na to cimanje pri kocenju? Ne na slabo kocenje nego na cimanje. Elektrotehnicke predmete sam uvek mrzeo na faksu jer su ih predavali dva magarca (koji su ogadili svoje predmete svakome kome su ih predavali), tako da sam vrlo brzo pozaboravljao te stvari. A i naravno da mi nikad nisu ni trebale van faksa tako da je znanje brzo pocelo da isparava iz glave.
 
Vrh