Šta je novo?

Održavanje vozila

Sada gledam ovu fotografiju hladnjaka i stvarno teskog srca moram priznati da je IK-201 po malo ne dovrsen.
Evo sta bih ja uradio.Uklopio bih interkuler i ovaj hladnjacic motornog ulja u jedan lim i postavio izmedju njih i lima keder.Isto bih izmedju tog lima i poklopca postavio keder,a na poklopac bih stavio mrezicu.Tako da bi mrezica sprecavala da se interkuler i hladnjak ulja prljaju,a lako bi mogla da se svako vece izduva kompresorom u garazi.
Eh sada hladnjak motora bih isto zastitio mrezicom koja bi stajala izmedju njega i interkulera i ist bi mogla bi da se odrzava na isti nacin samo sto bi za njeno skidanje morao da se podigne autobus.
I onda ostaje jos ono sto je cini mi se @Žika ranije vec spominjao a to je lim u produzetku hladnjaka i ispod motora koi bi sprecavao da se topao vazduh koi se odbija o motor vraca nazad u hladnjake.
 
Svašta su stavljali, lepili ali nije pomagalo , jednostavno u održavanju nisu kapirali dinamiku vazduha a đubre lišće, lese, prašina sa blatom se i dalje lepila što po čelu interkulera zatim i između.

IK97 lepo si se setio o čemu sam pisao ali ni to nije nasrečnije rešenje ali opet daleko bolje nego bez donjeg lima.
Hladnjak po sredini posle prve osovine je sa zaštitnom gumon po celoj širini vozila iza prednje osovine bolje rešenje ali veliki nedostatak je maliprostor za hladnjak. Rešetke karoserije su bila velika prepreka za hladnjak većeg kapaciteta i interkuler.
Jedino rešenje je postavka hladnjaka na veću visunu ali to je na uštrb putničkog prostora.

Što se tiče utiiska vožnje srećom nisi ni probao, nepregledan (stariji modeli sa ukošenim bočnim staklima), položaj za volanom katastrofa, sedište nisko / pogrbljen u vožnji nikakav, teško se održava pravac, osetljiv na neravnine, previše naginjanja, ljuljanja i pri svakom naginjanji menja pravac kretanja pa ga loviš po putu, noćna mora za vozača koji non-stop muze volan. Na klizavom su nepredvidljivi, verovatno i zbog veza trapova sa karoserijom koje dozvoljavaju veća uvijanja. I vrhunac svega je nezadihtovan prostor pa večito duva odnekud- za reumu i profesionalna obolenja neprevaziđen.
Daleko se bolje voze Sanosi ili Mečeke stare po 50 godina.
 
Šta li se desilo sa Karaburminim četkama za pranje vozila, pa su im na svim autobusima zadnje stene prljave tačno po sredini?
 
Sve i da četke ne mogu da dohvate neki deo vozila, verovatno glave negde, ili su vretena mnogo potrošena, uvek se može ručno iščetkati taj deo i oprati crevom. Bio u garaži preko četiri godine, pa znam o čemu pričam. Problem je i što se nije mislilo čime će se prati one ćube na krovu, kao kod Higera na primer. To četke ne mogu da dohvate, a ne može se ni ručno, i vremenom to postaje užasno prljavo i neugledno.
 
Pored potrošenosti četke, pitati se i šta je radio parkirer. Vrlo je moguće da ili nije u startu dobro postavio vozilo, ili je jednostavno, krenuo ranije
 
Tačno, na to sam zaboravio. Vrlo lako i parkirer može da porani sa pomeranjem vozila, i da ne stane dobro na kraju krajeva.
 
Ako se radi o аutomatskim četkama, nije sačekao da se zaklope četke. kao što reče @branik prerano je krenuo.
Sve i da je promašio, mogao je proći još jednom. Ne bi trebalo da stane krivo jer kod većine automatizovanih sistema za pranje, postoje šine za navođenje da ne bi mogao da ideš van dosega četki, kako bi se izbeglo oštećenje vozila i ne bi mogao da ga iskosiš i sl.
 
Teško će da prođe još jednom. Prvo, baš ga briga, a drugo, to podrazumeva vožnju u krug i duže zadržavamje parkirera i stvaranje veće gužve.
Ne sećam se sad, ako je zglobni bio, dovoljno je da malo slomi na liniji i ostaće deo neopran. A kako se četke kreću, verovatno je procenio da je pošla ka napolje i da je gotovo, a ona je imala još jedan prolaz. Možda je samo bila gužva i jednostavno je požurio. A svakako, šta ga briga, i njemu o ostatku ekipe je bitno da što brže završe, da izbegnu duže hodanje kad se napravi veliki red i svi skoro odjednom sjure u garažu, oko ponoći
 
Stvar je volje i vremena, u udarnim satima kada najveći broj dolazi u garažu verujem da je totalni haos, činjenica je da se stvara gužva, a najveći problem cele priče i jeste u tome baš me briga, jer svako se vodi time da njega baš briga jer nešto ne valja, a kada bi svako pošao od svog mesta delovanja i radio svoj posao kako treba, bilo bi bar za nijansu bolje. Ne može se očekivati da ljudi podmlade vozila, ali mogu da operu, očiste i servisiraju postojeća.
 
Није то ништа, а овако изгледа вожња кад се слабост костура и лоше одржавање потрефе:
 
Nije to slabost kostura. Samo loše održavanje. Osovina nsa ramom je ispala iz ležišta, jer su popucali držači. Ukošen desno. Češće pobegne na tu nego na levu stranu. Od stalnihcanažnih startova se dešava. Ima ceo jwdan dan posla za bravare
 
3500 danas na 70:

20221016_143300_800.jpg

Da vozi na nekoj nebitnoj liniji, ali na polasku sa 30% anglofonih i rusofonih putnika je bruka i sramota za ovaj grad. To se dešava kada se vozila šetaju po celom gradu bez davanja pažnje održavanju i osnovnoj higijeni. Da je bačen opet na neku š liniju (bez uvrede) nered bi progledao kroz prste, ali nepravilno održavanje nikako. Pridržavao šipku Ruskinjama da ne odu u materinu s njom u rukama (tati se jednom stvarno odvalila u MAZ-u 103 na 37 kod Beteksa jer je ostao jedan šraf od tri da je drži). Druga pričvršćenje sa desne strane počelo da se uvija, da čupa šrafove i krivi podnu vinil.

Na slici se vidi kako nedostaju šrafovi na dva mesta, ali i nesrećno kinesko rešenje sa po jednim šrafom (samo dva šrafa na dva mesta drže celu levu stranu). Verikalna šipka leluja po 5cm, 5x više od odvaljene u donjem delu iznad sedišta Solarisa. Kad je počeo preko većih neravnina stranci se okretali misleći u šta je udario. Ne, nisu samo šipke problem, sve je tu problem. Trese se konstrukcija još i više od 5cm ko na Ikarbusu.
 
Šteta što nisam slikao još jedan novobeogradski biser, 3046 sa kišobran-šipkom koja visi o jednom šrafu, pola odvrnutom. U pitanju je leva vertikalna šipka na prednjem delu zgloba, iza levog točka na drugoj osovini. Inače taj autobus konstantno cvili kao 3063 sa onim problematičnim cevima sa leve strane ispod panela.

Začudo 87 me iznenadio. Moram priznati da je solidan za tako star FAP. Mnogo bolje izgleda od dvestakečeva i ostalih stotrojki. U odnosu na ostale Ikarbuse tako zategnut deluje kao Konekto u odnosu na stara visokopodna vozila, uključujući i Japance koji su uglavnom horor. Prava retkost za 30, verovatno je menjao "kinesku crkotinu".

Preskočio sam Solaris, ali sam zato slikao MAZ 203 prve generacije (sa metalnim plafonskim panelima i dot matrix displejem) na 51 sa jednim ispalim krilom drugih vrata. Došao prazan u Rusku, kada je rulja iz multice prepunila 5 autobusa. Baš su na glavnim vratima ulazili jedan po jedan u nepredviđenoj situaciji za vreme špica.

20221108_160712_800.jpg20221108_160742_800.jpg
 
Ni prvi ni poslednji slučaj, čist nemar.
Imao sam sličnu situaciju, vozač prijavljivao lupanje, vratio u garažu, oni dali drugome, pa mu otpala oba pogonska točka.
Naravno, nikom ništa. Kao što će i ovde biti slučaj.
 
Znači da ceo sistem ne valja, od vozača do vrha. Vozači nisu solidarni, preuzimaju vozila svesni rizika, majstori šatro popravljaju, a kada nema delova, onda kao javljaju ali ništa ne dobiju pa nastave da rade kako znaju i umeju, i na kraju ovi u foteljama češu... Bitno da putnici moraju platiti sav taj rad.
 
Reklo bi se da su gume nove. Gumar nije stegao, vozač ignorisao lupanje i trzanje. Popucali brezoni, razlokale se rupe na felnama, verovatno ima štete i na oplati blatobrana, majstori imaju pola dana posla da podignu, nameste brezone i točkove i vrate u saobraćaj. razbijen auto... Srećom niko nije povređen.
 
Maz je vrlo nezgodan za vozače bez iskustva i koji ne znaju da prepoznaju indikacije brezona koji su popustili. Maz sam po sebi kroz eksploataciju reprodukuje gomilu zvukova, što lupanja, što vibracija raznoraznih delova u vozilu, tako da je kod nekih pravo umeće razlikovati šta više lupa i trese, čast pojedinim utegnutim primercima koji su u BGu na nivou statističke greške.
Obzirom da znam kako funkcioniše održavanje u firmi kojoj se ovo desilo, ne bi me čudilo ni da su mu rekli da vozi i ako je čovek prijavio problem. Svakako, u tom slučaju vozač nije smeo da nastavi da vozi ako je bio siguran da nešto nije u redu, ali eto, dešava se, saobraćaj je živa stvar i svašta se dešava.
 
Pored svih tih zvukova, morao je da oseti trzaj i udarac pri svakom polasku i pri prelasku na kočenje, da oseti pri skretanju šetanje točka, da ga vidi u retrovizoru kako baulja, dok još brezoni nisu popucali.
Ali, sad je gotovo, desilo se. Bitno je da je prošlo samo sa materijalnim posledicama, a i održavanju i vozaču, to je jedan veliki nauk.
 
Dal da stavim u privatnike ili bezbednost, mislim da je ova tema najprikladnija.

Srednja vrata Unacop-ovog Liaza П40531 s 50 izgledaju ovako:
20230112_150349_800.jpg


Na levom krilu fali gornja šipka, a donja samo što ne otpadne. Vrata se tresu i po vertikali i horizontali ali začudo uspevaju normalno da se otvore. Sreća da je vozilo u 15:00 radnim danom u Jerkoviću uopšte bilo prazno. Za Liaza je u ok stanju, ali vrata su mu najgora koja sam ikad video kod privatnika. Prevazišli su Ikarbuse, prevazišli trole 90-ih. Pogledajte samo te zazore, pola gume isečeno, ramna guma (spoljna) izostaje, donji deo ogoljen. Sreća da nije sneg ili jača kiša. Inače kao Rus odlično greje, ali imajući u vidu otvoren prostor grejanje se negativno odražava na efikasnost. Troši više goriva i zagađuje jer bi u suprotnom mogao slabije da greje ili da ne greje uopšte. Druga vozila nisu grejala pri čemu im enterijer uopšte nije bio hladan.
 
Dal da stavim u privatnike ili bezbednost, mislim da je ova tema najprikladnija.

Srednja vrata Unacop-ovog Liaza П40531 s 50 izgledaju ovako:
Pogledajte prilog 152348

Na levom krilu fali gornja šipka, a donja samo što ne otpadne. Vrata se tresu i po vertikali i horizontali ali začudo uspevaju normalno da se otvore. Sreća da je vozilo u 15:00 radnim danom u Jerkoviću uopšte bilo prazno. Za Liaza je u ok stanju, ali vrata su mu najgora koja sam ikad video kod privatnika. Prevazišli su Ikarbuse, prevazišli trole 90-ih. Pogledajte samo te zazore, pola gume isečeno, ramna guma (spoljna) izostaje, donji deo ogoljen. Sreća da nije sneg ili jača kiša. Inače kao Rus odlično greje, ali imajući u vidu otvoren prostor grejanje se negativno odražava na efikasnost. Troši više goriva i zagađuje jer bi u suprotnom mogao slabije da greje ili da ne greje uopšte. Druga vozila nisu grejala pri čemu im enterijer uopšte nije bio hladan.
UnaKrš 🤟

Imaju stvarno neka vozila kao iz Mesopotamije 😁
 
Vrh