Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

KrCane,

odgovor je jednostavan. Ne dolazim često na ovaj i ovakve forume, jer želim da sačuvam svoje mentalno zdravlje. Da odmah objasnim: nije problem u komentarima - ljudi koji nisu stručni za mostove (a takvih je, pored vas i 99% mojih kolega građevinaca) pokušavaju da dokuče i objasne njima ne baš lako shvatljive stvari. Na svu sreću po vas, vi na kraju odustanete, jer pomislite: - Ja to ne razumem, jer nisam stručan, ali (verovatno) ti ljudi koji su to radili, oni znaju šta rade i uradili su to sa nekom namenom i zdravom logikom.
Nažalost, to nije slučaj sa mnom. Nakon decenija bavljenja baš tim stvarima, ne moram ni da priđem mostu da bih shvatio da tu nešto nije u redu. Ili u retkim slučajevima, da mi sve na prvi pogled izgleda OK. Verujte mi da je u građevini isto sve kao i u fudbalu ili u tenisu. Ako vam udarac u tenisu ne izgleda elegantno, budite sigurni da on nije efikasan - ili će promašiti, ili će udarac biti preslab ili će potrošiti više snage nego što je potrebno. Ili kad vidite Deju kako prima loptu, nakon 5 sekundi odmah znate da se radi o vrhunskom igraču.
Tako vam je to i sa mostovima. Sa 50 metara udaljenosti odmah vidim da li je neka greda predebela ili su stubovi nepotrebno debeli ("trapavi", kako je govorio moj prof. mostova). A tek kad bih se prošetao mostom ili ušao u sanduk. Nemate pojma koliko me izluđuje ova neprofesionalnost i u projektovanju i u izvođenju gde je najbitnije da se saobraćaj što više oteža, pa da narod s oduševljenjem jednog dana pozdravi završetak radova, kad ih otvori onaj čije se ime ne pominje.
Zato se trudim da skrenem pogled kad prolazim pored ovakvih slučajeva i da o njima ne pišem, tj. ne razmišljam. Sebe radi. Izvinite...
 
Kružni tok kod 1000 ruža je premešten iznad tunela. Malopre sam prošao i ništa nije bilo obeleženo. Nadam se da će staviti putokaze.

Poslato sa MAR-LX1A pomoću Tapatoka
 
Puštena devijacijia,krkljanac do tunela
IMG_20220624_190758.jpg
IMG_20220624_190831.jpg
IMG_20220624_190915.jpg
 
Zato se trudim da skrenem pogled kad prolazim pored ovakvih slučajeva i da o njima ne pišem, tj. ne razmišljam. Sebe radi. Izvinite...

Ipak, sada kada smo shvatili da ovde imamo nekoga ko ustvari zna o čemu se tu priča, kada dođemo do mostova i razumevanja dilema kod istih, mi ćemo te tagovati i prozivati za objašnjenja... Dobrodošao!

PS: sjajan, sjajan prvi post, hvala!
 
Verovatno kad završe sve segmente pravca ka Pančevu a svakako bi trebalo da puštanjem vijadukta ka Nišu to parče bude u funkciji...p.s. Ovo samo nagadjam.
 
To mogu kada završe spajanje sa nadvožnjakom kojim će pravac iz BG ići preko obilaznice. Ostave levu traku za ove koji dolaze iz BG a desnu za ove što dolaze sa kružnog puta.
 
Kazu uklapanje ce trajati 45dana . Kao po tradiciji sledi krkljanac u sred letnje sezone kako na bubanj potoku tako i na naplatnoj rampi Stara Pazova koja se prosiruje bas upravo u spic sezoni .
 
Kazu uklapanje ce trajati 45dana . Kao po tradiciji sledi krkljanac u sred letnje sezone kako na bubanj potoku tako i na naplatnoj rampi Stara Pazova koja se prosiruje bas upravo u spic sezoni .
Pazova jeste problem ali za 7 dana dobija 3 nove trake i dugačak prilaz(trenutno se asfaltira)od preko 250 metara pa će gužve kakve smo do sada imali otići u prošlost.Do kraja gradjevinske sezone će biti urađeno još 5 traka znači ukupno 8 plus.
 
• Ауто-пут Е-75, петља Остружница-петља Орловача, до 30.06.2022.г., од 9 до 17 ч., у десној цеви тунела Железник - радови на одржавању ИТС опреме и система за управљање тунелима. Саобраћај се одвија слободном саобраћајном траком.
 
Komplet rasveta se radi a to svakako nije odlika privremenog resenja.
Koliko sam upućen, kružni tokovi u okolini tunela Beli potok (1000 ruža) su privremeni. Osvetljenje i ivičnjaci su neophodni, pošto su to saobraćajnice dok se ne završi tunel ili do aprila 2023. Posle završetka tunela sve se vraća na prethodno stanje pre izgradnje obilaznice. Nelogično jeste, mogli su makar da ostave desna skretanja a i kružni tok kod farbare gde se sa KP skreće za Avalu, zbog nepreglednog uključenja.
 
@karim I @srdjanprpa, devijacija sa slike koliko znam uradjena da bi se moglo nesmetano zavrsavati kruzni put /citav potez odozdo od starog tunela ukljucujuci oba nova nadvoznjaka , pa do devijacije/, a zatim I zbog jednosmernog saobracaja po cevima u Strazevici I tom delu obilaznice do devijacije. Na taj nacin koordiniraju poslove da sve bude gotovo do Aprila, s tim sto su trenutno svi armiraci prebaceni sa petlje BP na petlju Avala da bi se ona sto pre osposobila I preuzela saobracaj, /ocekuju kraj Oktobra/, posto ocigledno tunel debelo kasni.
Ps. Dobih I objasnjenje da ona dva spoja na vijaduktima prema Pancevu na petlji BP koji su armirani, ali ne I betonirani, a koji nas nerviraju kao pokvareni zubi svo ovo vreme, cekaju zavrsetak kompletnog raspona pa da se izvrsi prenaprezanje /nek strucni forumasi objasne/ I tek onda zaliju sa betonom.
Za devijaciju ste potpuno upravu. Koliko mi se čini Resnik će najverovatnije biti odsečen od uključenja na obilaznicu. Što se armirača tiče, Bubanj potok i Avalu ne rade iste firme. BP rade kinezi a Avalu, Azvirt. Avala će se verovatno završiti kada i tunel Beli potok.
 
Koliko sam upućen, kružni tokovi u okolini tunela Beli potok (1000 ruža) su privremeni. Osvetljenje i ivičnjaci su neophodni, pošto su to saobraćajnice dok se ne završi tunel ili do aprila 2023. Posle završetka tunela sve se vraća na prethodno stanje pre izgradnje obilaznice. Nelogično jeste, mogli su makar da ostave desna skretanja a i kružni tok kod farbare gde se sa KP skreće za Avalu, zbog nepreglednog uključenja.
Postoji jedan problem sa namerom da se po završetku tunela Beli Potok sve vrati na prethodno stanje, jer, koliko se sećam, pre početka izgradnje ovog dela obilaznice, na poziciji budućeg tunela ukrštale su se 2 saobraćajnice: jedna je išla nekadašnjim Bulevarom JNA (sad ima 3 deonice: Bulevar oslobođenja, Bulevar JNA i Bulevar Patrijarha Germana) od Trošarine, preko Jajinaca ka Avali, a druga je Kružni put (od Rakovice, ispod Resnika pa dalje ka Bubanj Potoku i Leštanima). Zašto neće moći ova dva puta da se vrate na prethodno stanje? Zato što oni nisu bili u istom nivou. Tu je bio (a i sad je, ali neće dugo) jedan kraći most-vijadukt preko kog je išao prvi put (Bulevar), a ispod njega je prolazio Kružni put. Pošto se sad pojavila i treća saobraćajnica (obilaznica E-75), da bi sve bilo kako je bilo nekad, onda bi na ovom mestu trebalo da se uradi regulacija putnih tokova u 3 nivoa. A to je i skupo i nepotrebno. Jedno je jasno: na toj poziciji obilaznica neće imati nikakvu vezu sa pomenuta 2 stara puta, jer jednostavno to nije moguće. Obilaznica je deo auto-puta i tu su prisutni neki drugi standardi - ne dolaze u obzir nikakve raskrsnice, kružni tokovi, semafori, itd...
Dakle, obilaznica prolazi budućim tunelom, a 2 ranija puta, koja se nekad nisu ukrštala (mada su imala nekakvu čudnovatu i totalno nepraktičnu vezu, što neko reče "kod farbare"), jer su bila na 2 različita nivoa, sad moraju da budu na istom nivou. I to je problem. Nisam tu prošao poslednjih nekoliko meseci, ali sam čuo da se tu prave neki kružni tokovi, za koje neki tvrde da su definitivni, a drugi kažu da su privremeni. Na planovima predočenim javnosti tu se uopšte ne vidi rešenje tog "sitnog" detalja, jer Kružni put i Bulevar moraju da se tu ukrste na istom nivou, tj to ukrštanje bi trebalo da se desi baš iznad tunela. Najlogičnije rešenje jeste da se baš iznad tunela napravi kružni tok gde bi se ove saobraćajnice ukrstile. Pošto je to najlogičnije rešenje (po mom skromnom mišljenju) sasvim sigurno se neće desiti. Bulevar će ići istom trasom kojom je i išao, samo što je nekad išao preko tog starog vijadukta, koji će se eliminisati, a sad će ići preko nasipa iznad tunela. Kružni put, koji je nekad išao ispod tog starog vijadukta, sad će morati da se popne na nivo Bulevara, a pošto se na tom mestu ukrštaju trase obilaznice i Kružnog puta (putevi se fizički ne ukrštaju, jer su na različitim nivoima, ali Kružni put kod tunela prelazi sa jedne strane obilaznice na drugu), onda će Kružni tok morati da se popne i sa jedne i sa druge strane tunela da bi bio iznad obilaznice - trenutno je na tom mestu manje-više na istom nivou sa obilaznicom.
Sve u svemu, ne mogu da zamislim neku drugu ideju osim gore iznesene za rešenje ovog problema. Ali ljudi koji prolaze tuda kažu mi da se ti potencijalno privremeni kružni tokovi rade sa svim detaljima kao da je namera da budu stalni. Jedno je sigurno: trenutni kružni tok "kod farbare" će nestati, jer se nalazi na trasi obilaznice, što znači da će još pre njega Kružni tok morati da počne da se penje da bi se popeo na svoju buduću visinu na tom delu iznad tunela, a to je nivo Bulevara. Pomenuto problematično ukrštanje ova 2 stara puta je jako bitno jer će svi koji idu od Avale, ili od Trošarine, morati da se na novom kružnom toku Beli potok (ma gde god on bio) da se uključe na Kružni put u pravcu Resnika, te da se nakon par stotina metara na novoj Avalskoj petlji uključe na obilaznicu, odnosno na autoput, jer je ta Avalska petlja jedina veza obilaznice, tj autoputa sa postojećim putevima na delu od petlje kod Bubanj potoka, pa sve do petlje kod Petlovog brda, odnosno Orlovače.
Tu je i odgovor na pitanje šta će biti sa kružnim tokom ispod Resnika. On ostaje, ali služi samo za potrebe Kružnog puta, što znači da će Resničani morati da se preko tog toka uključe na Kružni put, da se njim voze sve do Avalske petlje, te da se na njoj uključe na obilaznicu. I to će morati da rade bez obzira da li će putovati ka Nišu ili ka Novom Sadu. Tek na toj petlji se odlučuju na koju će stranu.
A šta će biti sa delom Kružnog puta između resničke petlje i tunela Straževica, koji je trenutno veza Resničanima sa pravcem ka Novom Sadu? Taj deo ostaje, ali neće ići skroz do tunela (oba tunela su isključivo za potrebe obilaznice), već će preko davno započetog vijadukta, kako neko reče ispod klizišta, ići ka Rakovici, odnosno Manastiru. I to će biti jedina namena tog dela kružnog puta. Vijadukt će preskočiti obilaznicu i ispod brda-klizišta će se uključiti u Kružni put. Kružni put praktično će i počinjati od tog vijadukta, jer će deo od vijadukta pa do tunela biti uklonjen. Dakle, ljudi iz Rakovice će preko tog vijadukta da se uključe u Kružni put, prođu kružni tok ispod Resnika i onda da se na Avalskoj petlji uključe na autoput. Ili mogu da produže Kružnim putem ako će ka Avali, ili ka Trošarini, ili ka Leštanima. Mada ka Leštanima će moći i delimično preko obilaznice: da se na nju uključe na Avalskoj, a da se isključe na petlji Bubanj potok, pa da nastave dalje ka Leštanima postojećim Kružnim putem.
Mislim da sam odgovorio i na pitanje u vezi sa vijaduktom ispod klizišta. Njegov novi deo, još nesagrađen neće ići ka brdu, već će smotati levo i spustiti se dole na Kružni put i služiće kao veza Rakovice sa Resnikom i Avalom. Ili pre toga sa Avalskom petljom...
 
Poslednja izmena:
Malo je neozbiljno da posle ovolikog komentara napišem jedno kratko mišljenje ali šta da radim...
Ne vidim razlog zašto, nakon završetka tunela, ne bi moglo da se ukrštanje kružnog puta i bulevara JNA vrati onako kako je bilo.
Iako je onako kako je bilo, uključivanje od Avale prema Resniku i Rakovici bilo skoro svaki put ruski rulet.
 
Malo je neozbiljno da posle ovolikog komentara napišem jedno kratko mišljenje ali šta da radim...
Ne vidim razlog zašto, nakon završetka tunela, ne bi moglo da se ukrštanje kružnog puta i bulevara JNA vrati onako kako je bilo.
Iako je onako kako je bilo, uključivanje od Avale prema Resniku i Rakovici bilo skoro svaki put ruski rulet.
Upravo to.
Ne vidim razlog zašto se ne bi saobraćaj vratio na staro po završetku tunela?
Na stranu ludačko ulivanje iz pravca 1000 ruža ka Resniku. To može da se lako sredi ali to i nije tema.
Kada se završi tunel sve se zatrpa,kružni put se vrati da prolazi ispod nadvožnjaka a bulevar JNA ili kako se već zove ulica koja vodi ka Avali se vrati ma nadvožnjak i toeto.
Tuneldžija se malo zbunio kako mi se čini.
Možda grešim,on će nam to najbolje objasniti šta je mislio.
 
Malo je neozbiljno da posle ovolikog komentara napišem jedno kratko mišljenje ali šta da radim...
Ne vidim razlog zašto, nakon završetka tunela, ne bi moglo da se ukrštanje kružnog puta i bulevara JNA vrati onako kako je bilo.
Iako je onako kako je bilo, uključivanje od Avale prema Resniku i Rakovici bilo skoro svaki put ruski rulet.
Hm, potrudio sam se da budem što jasniji, ali očigledno nisam uspeo. Da probam sa popravnim.
Ukrštanja Kružnog puta i Bulevara ranije nije ni bilo, jer su sa tim trenutno deaktiviranim vijaduktom uspeli da izbegnu ukrštanje ta 2 puta. Ukrštanja nije bilo, jer je Bulevar išao preko tog vijadukta, a Kružni put ispod njega. Zbog obilaznice se pored vijadukta pravi tunel, što znači da će se taj vijadukt eliminisati. A drugi problem je što su Kružni put i obilaznica u ovom trenutku na istom visinskom nivoa. A to ne može da bude definitivno rešenje, jer se Kružni put i obilaznica NIGDE ne mogu ukrštati, pa ni ovde. Dakle, obilaznica ide kroz tunel, a KP mora ili ispod ili iznad nje. Praviti novi tunel za KP ispod tunela za obilaznicu je besmisleno. Onda KP mora da ide iznad tunela, a to znači da se penje na nivo Bulevara i da mora sa njim da se ukrsti. Da se ukrsti po prvi put u njihovim životima, jer se dosad nisu ukrštali. Zato je ukrštanje Kružnog puta i Bulevara "onako kako je bilo" nemoguće. Ranije su bili na 2 nivoa, a sad će morati da budu na istom.
Da li sam uspeo? Prošli put sam se potrudio da odgovorim na više pitanja (istini za volju, bila su povezana, vijadukt kod klizišta, resnička petlja), ali sam očigledno zakomplikovao...
 
Nikako mi nije jasno zašto se ne može vratiti u prvobitno stanje? Obilaznica ide tunelom i nema nikakve veze za kružnim i avalskim putem na tom delu. Da bi sad avalski i kružni put bili u nivou potrebno je mnogo nasipanja. A i sad je priličan uspon kada se ide kružnim putem, i iz pravca Bubanj potoka i iz pravca Resnika.
 
Upravo to.
Ne vidim razlog zašto se ne bi saobraćaj vratio na staro po završetku tunela?
Na stranu ludačko ulivanje iz pravca 1000 ruža ka Resniku. To može da se lako sredi ali to i nije tema.
Kada se završi tunel sve se zatrpa,kružni put se vrati da prolazi ispod nadvožnjaka a bulevar JNA ili kako se već zove ulica koja vodi ka Avali se vrati ma nadvožnjak i toeto.
Tuneldžija se malo zbunio kako mi se čini.
Možda grešim,on će nam to najbolje objasniti šta je mislio.
Greška ti je u rečenici "kružni put se vrati da prolazi ispod nadvožnjaka". Da bi to uradio, onda Kružni put mora da se ukrsti sa obilaznicom neposredno ispred tunela, jer su trenutno oba puta na istom nivou...
 
Nikako mi nije jasno zašto se ne može vratiti u prvobitno stanje? Obilaznica ide tunelom i nema nikakve veze za kružnim i avalskim putem na tom delu. Da bi sad avalski i kružni put bili u nivou potrebno je mnogo nasipanja. A i sad je priličan uspon kada se ide kružnim putem, i iz pravca Bubanj potoka i iz pravca Resnika.
Au, već treća nedoumica u vezi sa mojim objašnjenjem. Nije ni čudo što sam davno odustao od karijere predavača na fakultetu. Očigledno nisam u stanju da jasno prenesem svoje misli drugima. Izvinjavam se, ali da probam opet.
Da bi Kružni put prošao ispod starog vijadukta, on mora da ostane na postojećoj visinskoj koti. A pošto se ta kota manje-više poklapa sa kotom obilaznice u zoni tunela Beli potok, to znači da se neposredno pre tunela MORAJU ukrstiti Kružni put i obilaznica. A to je nezamislivo. Kružni put mora da se popne gore iznad tunela. Ideju o prolasku Kružnog puta ispod tunela, nadam se da smo odbacili? Kružni put ne može da ostane na nivou na kom je trenutno jer bi se ukrstio sa obilaznicom. Proći ispod starog vijadukta i proći tunelom je praktično na istom nivou, a rekao sam da na tom mestu Kružni put prelazi sa jedne strane obilaznice na drugu stranu. To ukrštanje je moguće ili na istom nivou (raskrsnica, koja ne dolazi u obzir) ili na 2 nivoa...
 
Poslednja izmena:
Vrh