Ja sam upravo ovako shvatio opasku da se "sve vraća kao što je bilo pre". Izuzetno, izuzetno nesrećno rešenje. Ali bar imamo razrešenu dilemu, da znamo kako će biti.
Jasni su mi formalni razlozi, ali moglo je i moralo je bolje. Ta tačka je baš nesrećno rešena i jedina nada je ustvari to što će saobraćaj na KP biti manje frekventan u odnosu na vreme kada je decenijama dublirao bg obilaznicu.
Ako će, nažalost, opet sve biti kako je i bilo, ostaje pitanje zašto je toliko para potrošeno, bolje rečeno "zašto smo svoju unučad dodatno i nepotrebno zadužili", a da se nije rešio nijedan problem koji su Bulevar i Kružni put imali decenijama? A uopšte nije bilo potrebno da se obilaznica spušta toliko duboko u tunel; moglo je to da se uradi i na nivou Kružnog puta, koji bi se u toj zoni malo popeo na nivo Bulevara. Pošto sam o tome više puta pričao, evo i par skica.
Sl. 1 prikazuje ono što se deaktivira. Žuto je prikazan deo Kružnog puta koji više neće biti u upotrebi. Radi se o delovima levo i desno od vijadukta (crveno), koji se takođe eliminiše, jer ti delovi više nisu potrebni.
Sl. 2 prikazuje ono što se novo gradi. Žuto je blagi nasip koji raste ka nuli, tj na nivo Bulevara, kog kog se (osim eliminacije vijadukta) ništa ne menja. Dakle, nasip na Bulevaru koji se prekidao, sad će se nastaviti i spojiti sa nasipom iznad tunela -> dakle, nasuće se prostor ispod demontiranog vijadukta. A njega će zameniti kružni tok (crveno), koji bi se gradio uglavnom na poziciji vijadukta, a delimično i na nasipu iznad tunela. Nacrtao sam jedan dosta velikodušan kružni tok (mislim na prečnik), a može da bude i manjeg prečnika, ili da on sam bude nešto širi zbog lakšeg manevrisanja dužih vozila dok se kreću u kružnom toku.
I to je sve. Sl. 3 prikazuje sve saobraćajnice vezane za Bulevar i Kružni put u toj zoni. Nasip ispod vijadukta i za nasipe novog dela Kružnog puta se pravi od tla iskopanog prilikom gradnje tunela. Sam tunel ne mora da ide ispod Kružnog puta (na nivo -2), već može da ostane na sadašnjem nivou KP (nivo -1). Kružni tok rešava sve saobraćajne probleme, nisu potrebne nikakve petlje, ovo desno skretanje od Resnika ka Avali može da se ukloni, a može i da ostane. Naravno, skretanje ka Sučeviću (put između perionice i rasadnika) ostaje, ali takođe ostaje i dosta novog slobodnog prostora za bilo koju namenu...