Dragan Đilas i Milutin Mrkonjić obišli radove na obilaznici oko Beograda
Sektor 4 obilaznice oko Beograda, odnosno deonica od Ostružničkog mosta do saobraćajne petlje na Orlovači, biće završen u oktobru, najavio je danas gradonačelnik Beograda Dragan Đilas prilikom obilaska ove deonice. On je radove na tunelu „Železnik”, mostu „Železnička reka” i petlji „Orlovača” obišao sa ministrom za infrastrukturu Milutinom Mrkonjićem, direktorom Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Borisom Rankovićem i Draganom Glišovićem iz JP „Putevi Srbije”.
– Radovi na ovom delu obilaznice oko Beograda obavljaju se u dve smene i imamo realne šanse da ga otvorimo u oktobru, kako bismo rasteretili deo saobraćaja u Beogradu. Obilaznica je veoma važan projekat i zbog toga je Beograd počeo da finansira njenu izgradnju zajedno sa republikom. Po završetku ove deonice čeka nas izgradnja dela dugog 10 kilometara od Dobanovaca prema Batajnici, za koji čekamo ratifikaciju parlamenta Srbije. Na ovom poslu se vidi da Srbija ima građevinske firme koje imaju snage i znanja i za najveće projekte. Upravo zbog toga prioritet će nam biti da gdegod možemo angažujemo naše znanje i ljude i damo im što više posla – rekao je Đilas.
Sektor 4, od mosta na Savi do Ibarskog puta, dug je 7,7 kilometara i obuhvata četiri mosta (najkompleksniji je most „Železnička reka” dug 406 metara, sa rasponom od 45 metara između stubova), most u petlji Orlovača, petlju Orlovača i tunele „Lipak” (dužine 665 metara) i „Železnik” (699 metara). Radovi su počeli u novembru 1990, a nastavljeni su avgusta 2006. godine.
Od januara 2008. u izgradnju tunela „Železnik” grad je uložio oko 2,2 milijarde dinara. Radove izvodi „Jugoslavijaput” sa svojim neposrednim izvođačima „Planumom” i „Mostogradnjom”. Iz NIP-a je u izgradnju Sektora 4 do sada uloženo oko tri milijarde dinara, a do kraja radova treba obezbediti još oko 2,6 milijardi dinara.
Boris Ranković je najavio da će tunel „Železnik” biti izgrađen po najsavremenijim evropskim standardima, sa po tri saobraćajne i jednom servisnom trakom u svakom pravcu. U njemu će biti ugrađena najsavremenija tunelska oprema, a imaće i više izlaza za evakuaciju.
Milutin Mrkonjić je najavio da će deonica od Ibarske magistrale do Bubanj potoka početi da se gradi odmah po završetku Sektora 4, a Dragan Glišović da će Ibarski put po završetku petlje na Orlovači biti dvosmeran sa po dve saobraćajne trake.
Deonica obilaznice od Batajnice do Bubanj potoka, čiji je deo Sektor 4, duga je 47,4 kilometara, sa dva kolovoza širine po 11,5 metara. Na deonici je projektovano pet čvorišta, dva na krajevima i tri u srednjem delu deonice, postavljenih tako da će u budućnosti biti moguća izgradnja i drugih petlji ukoliko za to bude bilo potrebe. Na ovoj trasi ima 79 mostovskih konstrukcija na 41 lokaciji, a najveći je čelični most preko Save dug 1.965 metara. Svi ostali mostovi su betonski, a po veličini se izdvajaju „Sveta Petka” (408 metara), „Železnička reka” (406 metara), „Kijevski potok” (571 metar), „Topčiderska dolina” (597 metara) i „Pružni prelaz” (preko Požarevačke pruge, 452 metra). Na deonici se nalaze i četiri tunela – „Lipak” (delom ispod platoa železničke stanice „Ostružnica”, dug 665 metara), „Železnik” (699 metara), „Beli potok” (ispod Avalskog puta, 373 metara) i „Straževica” (ispod Resnika, 745 metara).
Obilaznica oko Beograda povezala bi zapad (E70), sever (E75), Obrenovac i Valjevo (M19), Čačak i Kraljevo (M22) i Ralju (R200), dok se u Bubanj potoku uklapa u pravac ka Nišu (E75). Predviđen je nastavak deonice od Bubanj potoka u pravcu ka Rumuniji (E70) i u toku je izrada planskih dokumenata.