Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

kad smo kod toga, gledao sam najnoviju emisiju SAT-a tu su prikazali i obilaznicu i stvarno grade dosta puno tako da verujem da će biti gotovo "pre roka" :) Posle bi bilo dobro istovremeno da krenu do bubanj potoka i batajnici, tek tada bi se osetio pravi napredak.
 
Jel' moze neko meni neupucenom da sad lepo objasni, koja od ovih deonica je uradjena, koja se trenutno radi i na kojoj jos nista nije uradjeno, a mogli bi i nazivi tih sektora.



Znaci ovako:
1. Batajnica - Dobanovci
2. Dobanovci - Ostruznica
3. Ostruznica - Orlovaca
4. Orlovaca - Bubanj potok
5. Bubanj potok - Vinca
6. Vinca - Pancevo
 
Završeno je samo od čvora Dobanovci do petlje Ostružnica i to u vidu vrlo kvalitetnog poluautoputa. Trenutno se radi od petlje Ostružnica do petlje Orlovača isto u formi poluautoputa. to je to :)
 
znaci moji unuci ce da docekaju otvaranje cele obilaznice....pa dobro, daj sta das :p
 
shmeksi":38do7x3t je napisao(la):
znaci moji unuci ce da docekaju otvaranje cele obilaznice....pa dobro, daj sta das :p
dobra vest je da je ovo najteža deonica koju trenutno rade, a tuneli i mostovi se rade za pun profil, barem sam tako razumeo PIGLET-a :) Ostalo će relativno lako...
 
ja cu i dalje da furam ovaj pesimisticki fazon....onda cu vise da se obradujem ako to urade u neko dogledno vreme ;)
 
Jedino je Strazevica uradjena samo za jedan smer. Sada paralelno vec izbusenom tunelu mora da se probije jos jedan.

Buduci najkomplikovaniji, a ujedno i najskuplji poduhvati ce biti most kod Vince, petlja Batajnica.. Ne znam kako treba da izgleda taj tunel kod Milosevog potoka.
 
"Petlja Batajnica".... to znaci da ce to da rade kad zavrse do Bubanj potoka?
 
Понедељак, 25. aвгуст 2008.
Драган Ђилас и Милутин Мркоњић обишли радове на обилазници око Београда
Сектор 4 обилазнице око Београда, односно деоница од Остружничког моста до саобраћајне петље на Орловачи, биће завршен у октобру, најавио је данас градоначелник Београда Драган Ђилас приликом обиласка ове деонице. Он је радове на тунелу „Железник”, мосту „Железничка река” и петљи „Орловача” обишао са министром за инфраструктуру Милутином Мркоњићем, директором Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Борисом Ранковићем и Драганом Глишовићем из ЈП „Путеви Србије”.

– Радови на овом делу обилазнице око Београда обављају се у две смене и имамо реалне шансе да га отворимо у октобру, како бисмо растеретили део саобраћаја у Београду. Обилазница је веома важан пројекат и због тога је Београд почео да финансира њену изградњу заједно са републиком. По завршетку ове деонице чека нас изградња дела дугог 10 километара од Добановаца према Батајници, за који чекамо ратификацију парламента Србије. На овом послу се види да Србија има грађевинске фирме које имају снаге и знања и за највеће пројекте. Управо због тога приоритет ће нам бити да гдегод можемо ангажујемо наше знање и људе и дамо им што више посла – рекао је Ђилас.

Сектор 4, од моста на Сави до Ибарског пута, дуг је 7,7 километара и обухвата четири моста (најкомплекснији је мост „Железничка река” дуг 406 метара, са распоном од 45 метара између стубова), мост у петљи Орловача, петљу Орловача и тунеле „Липак” (дужине 665 метара) и „Железник” (699 метара). Радови су почели у новембру 1990, а настављени су августа 2006. године.

Од јануара 2008. у изградњу тунела „Железник” град је уложио око 2,2 милијарде динара. Радове изводи „Југославијапут” са својим непосредним извођачима „Планумом” и „Мостоградњом”. Из НИП-а је у изградњу Сектора 4 до сада уложено око три милијарде динара, а до краја радова треба обезбедити још око 2,6 милијарди динара.

Борис Ранковић је најавио да ће тунел „Железник” бити изграђен по најсавременијим европским стандардима, са по три саобраћајне и једном сервисном траком у сваком правцу. У њему ће бити уграђена најсавременија тунелска опрема, а имаће и више излаза за евакуацију.

Милутин Мркоњић је најавио да ће деоница од Ибарске магистрале до Бубањ потока почети да се гради одмах по завршетку Сектора 4, а Драган Глишовић да ће Ибарски пут по завршетку петље на Орловачи бити двосмеран са по две саобраћајне траке.

Деоница обилазнице од Батајнице до Бубањ потока, чији је део Сектор 4, дуга је 47,4 километара, са два коловоза ширине по 11,5 метара. На деоници је пројектовано пет чворишта, два на крајевима и три у средњем делу деонице, постављених тако да ће у будућности бити могућа изградња и других петљи уколико за то буде било потребе. На овој траси има 79 мостовских конструкција на 41 локацији, а највећи је челични мост преко Саве дуг 1.965 метара. Сви остали мостови су бетонски, а по величини се издвајају „Света Петка” (408 метара), „Железничка река” (406 метара), „Кијевски поток” (571 метар), „Топчидерска долина” (597 метара) и „Пружни прелаз” (преко Пожаревачке пруге, 452 метра). На деоници се налазе и четири тунела – „Липак” (делом испод платоа железничке станице „Остружница”, дуг 665 метара), „Железник” (699 метара), „Бели поток” (испод Авалског пута, 373 метара) и „Стражевица” (испод Ресника, 745 метара).

Обилазница око Београда повезала би запад (Е70), север (Е75), Обреновац и Ваљево (М19), Чачак и Краљево (М22) и Раљу (Р200), док се у Бубањ потоку уклапа у правац ка Нишу (Е75). Предвиђен је наставак деонице од Бубањ потока у правцу ка Румунији (Е70) и у току је израда планских докумената.
извор Беоинфо
линк http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1324261
 
@HenkMan
Petlja Batajnica ce se raditi u sklopu deonice Batajnica-Dobanovci, a to ce doci na red kada se Vlada, tj. Parlament odluci da ratifikuje kredit potreban za tu izgradnju. U principu, nije poznato da li su se prioriteti promenili, ali za tu deonicu je vec obezbedjen novac i ceka se na kredit da bi poceli radovi.
 
по мени је то кључна деоница, батаја- добановци, колико би се само њеном изградњом и завршетком растеретила гужва код змаја и генекса...
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2008&mm=08&dd=27&nav_id=315708

Vlada sutra o obilaznici
18:09 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Vlada sutra razmatra predlog o izdvajanju 400 miliona dinara za izmirenje obaveza izvođačima na obilaznici oko Beograda, kažu u NIP-u.

Ministarka za Nacionalni investicioni plan Verica Kalanović izjavila je da očekuje da će početkom oktobra biti završen deo obilaznice oko Beograda, od Ibarske magistrale do Dobanovaca, čime će biti smanjene saobraćajne gužve u prestonici.

Za 2008. godinu je predviđeno da se za radove na obilaznici oko Beograda izdvoji oko 2,7 milijardi dinara, rekla je Kalanovićeva i navela da će biti obezbeđeno dodatnih 400 miliona dinara, unutrašnjom preraspodelom za projekte NIP-a u ovoj godini.

Ministarka za NIP je kazala da će završetak četvrte deonice, od Ostružnice do Orlovače i pete deonice (tunel) biti veoma važni za početak rekonstrukcije mosta "Gazela" u Beogradu.

U vreme rekonstrukcije najprometnijeg mosta u Beogradu, završeni deo obilaznice omogućio bi smanjenje gužvi i sprečavanje kolapsa, jer će vozila moći sa Ibarske magistrale nesmetano da zaobiđu prestonicu, preko Ostružice i Dobanovaca, prema Šidu i Novom Sadu i obrnuto, objasnila je ministarka.

Za rekonstrukciju "Gazele" od Evropske investicione banke (EIB) obezbeđen je povoljan kredit od oko 33 miliona evra, kao podrška Javnom preduzeću "Putevi Srbije" i gradu Beogradu, rekla je Kalanovićeva i podsetila da Ugovor sa EIB čeka na ratifikaciju u Skupštini Srbije.
Pa platite bre!!!!
 
Prava obilaznica mora da obilazi grad sa svih strana odnosno da ga obuhvata kao prsten. Mislim da su takve obilaznice (i to i drumske i zelezničke) u Moskvi, Parizu i još mnogim gradovima. Beogradska obilaznica obilazi grad sa zapadne i juzne strane. Ovde mislim na deonicu Batajnica-Dobanovci- Bubanj Potok. Deonica Bubanj Potok - Pančevo ( na koju ćemo, bojim se, još veoma dugo čekati) obilaziće grad sa istočne strane. Ali niko ne pominje obilaznicu sa severne strane. To bi bilo Batajnica-most preko Dunava - Kovilovo - Jabučki Rit - Pančevo gde bi se spojila sa ovom koja je sad aktuelna. Koristio bi je sav saobraćaj koji dolazi sa zapada i ide prema istoku (Rumunija). Po mojoj slobodnoj proceni ona bi mogla biti izgrađena negde oko 2025 godine.
 
Ček bre polako, da bar završe ovo što su počeli 1989 :) :) :)
 
Месец дана до отварања дела обилазнице
Поједине деонице пута дугог 47 километара, на коме ће бити изграђено чак пет мостова, биће завршене већ првог октобра, поручују у Градској управи
Beograd-obilaznica.jpg

Рад у две смене донео резултате (Фото Д. Јевремовић)

До завршетка изградње такозваног сектора четири обилазнице око Београда, од Остружничког моста до петље код Орловаче, остало је око месец дана, а градске власти уверавају да неће бити кашњења. Уколико се обистине недавне најаве градоначелника Драгана Ђиласа и министра за инфраструктуру Милутина Мркоњића, и обилазница од октобра постане проходна, ове јесени саобраћај у главном граду могао би да буде знатно растерећенији.

Поједине деонице овог пута дугачког 47 километара, на коме ће бити изграђено чак пет мостова, требало би да буду завршене до првог октобра. Ненад Бајић, шеф Информативне службе Дирекције за грађевинско земљиште, каже да се радови у тунелу „Железник” обављају убрзано и да је од јануара до септембра урађено више него у протеклих 14 година.

– Изградња тунела почела је још 1991. године, да би посао био обустављен две године касније. Дирекција је од Републике тек почетком ове године преузела надлежности над тунелом у који смо уложили 2,2 милијарде динара. Очекујемо да ће извођачи и подизвођачи радова завршити посао до 1. октобра – најављује Бајић и додаје да ће тунел, дуг 700 метара, имати по три коловозне и једну сервисну траку у оба правца, као и да ће бити изграђени посебни излази за евакуацију.

Радници предузећа „Мостоградња”, „Планум” и „Југославија пут д.о.о.” по највећој врућини у две смене градили су и петљу код Орловаче, као и мостове и надвожњаке који повезују овај део пута са тунелом „Железник”, а овим темпом радиће и наредних тридесетак дана. Када обаве посао, неки од њих могли би врло брзо да се преселе на ново градилиште – мост „Газелу”, чија обнова неће почети док овај део обилазнице не буде готов.

Завршетком изградње обилазнице око Београда овај путни правац биће повезан са аутопутевима Е-70 и Е-75, као и са појединим регионалним путевима, а очекује се да ће по окончању посла транзитни саобраћај бити измештен из правца севера, југа и запада, као и да ће се смањити могућност еколошких инцидената у Београду. Они су, према мишљењу стручњака, директна последица превоза опасног товара кроз шири центар града, јер не постоје алтернативни путни правци.

Изградња обилазнице око главног града почела је пре 17 година и док град и Република недавно нису измирили обавезе према извођачима посао је обављан прилично споро. Тако је у периоду од 1991. до 2008. године изграђено свега 17,6 километара пута на деоници од Добановаца до Остружнице, док је на делу од Добановаца до Сурчина завршена изградња једне коловозне траке, а окончана је изградња потеса од Сурчина до Остружнице и поправљен је мост преко Саве код Остружнице.

Градски и републички челници раније су најављивали да ће комплетна обилазница бити готова до 2011. године. Према њиховим речима, ускоро би требало да уследи повезивање Орловаче са Авалским путем, што подразумева и завршетак тунела у Стражевици, који тренутно гради „Енергопројект”, као и изградњу деонице Авалски пут – Бубањ поток, са тунелом на Топчидеру.

Н. Миковић
[објављено: 04/09/2008.]
Извор: Политика
Линк: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Mesec-dana-do-otvaranja-dela-obilaznice.sr.html

Тунел Бели поток, који ваљда почиње од Милошевог потока (и Пашиначког поља), грешком је постао тунел Милошев конак а сад га већ новинари праве на Топчидеру...
 
Samo neka me neko uputi koja je razlika izmedju autoputa punog profila i polu profila, i sta oni trenutno grade oko BG-a, puni ili polu???
 
autoput poluprofila je srpski izum :D

to je ovo

sp_ns-su_02.jpg


a pun profil je ovo

bgnisrp-098.jpg
 
Па обилазница је предвиђена као пун профил 2 траке + 1 зауставна за сваки смер (дакле 6 трака) и смерови су независни.
Прво граде један комплетан смер (2+1) (и на њему ће бити двосмерни саобраћај) и све мостове и тунеле као за пун профил.
 
Pun profil autoputa: 2 trake i 1 zaustavna za jedan smer + 2 trake i jedna zaustavna za drugi smer
"Polu profil": kao da izgrade autoput za jedan smer, pa ga koriste u 2 smera (ima više načina, svaka od one 2 za jedan smer ili sve na pola, zavisi kako se odluče, mada se zaustavna traka uglavnom pravi tako da ne može da podnese velika opterećenja, tako da je najčešća varijanta da se za svaki smer koristi po jedna od one 2 trake). E, sad, oni tako izgrade pola autoputa, tj. autoput za jedan smer, pa kad izgrade i onaj suprotan, onda se dobije pun profil.

Na obilaznici se trenutno gradi poluprofil, jedino su tuneli lipak i železnik izgrađeni u punom profilu, dok je tunel straževica, kao i svi mostovi, opet poluprofil.
Nadam se da nisam nešto pobrkao :)

E, da, ovo što oni pričaju da će da završe obilaznicu do 2011, jel misle na obilaznicu, ili poluobilaznicu?

EDIT: heh, preduhitriše me :)
 
Evo i pojasnjenja Stevine slike :)

Poluatoput je u stvari samo jedan smer autoputa, znaci 3 trake - 2 vozne i jedna zaustavna. E sada, na mestima gde nismo imali dovoljno para da zavrsimo autput sa svih 6 traka, mi smo ga sagradili samo sa tri trake, pa te tri prefarbali u dve sa po dve mini zaustavne :)

Oko Beograda se trenutno grade samo 3 trake, znaci sirina jednog smera normalnog autoputa.

Edit: I mene preduhitrise :D
 
hvala svima na razjasnjenju tako nesto sam i ja razmisljao ali reko da proverim.....svugde u svetu se to zove put, ali se vidi da imamo njuha za marketing, ipak lepse zvuci autoput poluprofila :D
 
Jel znas kako? Poluautoput se u principu zove zbog toga sto je gradnja autoputa Beograd-Horgos trebalo da ide u dve faze. U prvoj fazi je sagradjen jedan smer (od Horgosa prema Beogradu), ali su u isto vreme sagradjani svi nadvoznjaci i izlazi kao za pun profil autoputa. Na zalost taj drugi smer nikada nije bio sagradjen, tj. tek se danas gradi.

Odatle potice cela terinologija "poluautoput".

Dugi niz godina se od Beograda do Subotice isto u tri trake (danas je put "ofarban" kao dve trake sa dve mini zaustavne), pa su svi vozaci koristili sve tri trake u svim smerovima. Zato je ta deonica i bila tako opasna.
 
A evo finih vesti:

Usvojen plan obilaznice od Batajnice do Dobanovaca
Na jučerašnjoj sednici Skupštine Beograda odbornici su usvojili i plan detaljne regulacije dela obilaznice od novosadskog autoputa do autoputa prema Zagrebu. Tako će na 10 kilometara obilaznice od Batajnice do Dobanovaca biti izgrađena sva potrebna infrastruktura i prateći objekti, kao i nova naplatna rampa u zoni Aerodroma "Nikola Tesla".
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu

Vlada usvojila proevropske zakone
04. Septembar 2008 | 16: 16

Vlada Srbije usvojila je predloge zakona o davanju garancija za ugovore sa Evropskom investicionom bankom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj.

Vlada Srbije usvojila je predloge zakona o davanju garancija za ugovore sa Evropskom investicionom bankom za projekat Obilaznice oko Beograda u iznosu od 60 miliona evra, kao i sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj za projekat Beogradski autoput i obilaznica u iznosu od 80 miliona evra.

Na sednici su utvrđena su i dva predloga zakona o potvrđivanju ugovora o garanciji: prvi između Republike Srbije i Evropske investicione banke za projekat "Obilaznica oko Beograda" u iznosu od 60 miliona evra, drugi između Republike Srbije i Evropske banke za obnovu i razvoj za projekat Beogradski autoput i obilaznica u iznosu od 80 miliona evra.
Izvor: Studio B
Link: http://www.studio-b.co.yu/info/vest.php?id=28599
 
... Tako će na 10 kilometara obilaznice od Batajnice do Dobanovaca biti izgrađena sva potrebna infrastruktura i prateći objekti, kao i nova naplatna rampa u zoni Aerodroma "Nikola Tesla".
Kakva naplatna rampa? Zar nece obilaznica biti free of charge celom duzinom? Koliko sam ja razumeo, naplatne rampe bi trebalo da budu po obodima - Simanovci, Bubanj Potok, Batajnica...
 
^^ ni ja nisam siguran našta tačno misle, možda će naplaćivati samo ulaz na postojeći autoput prema gradu kako bi "terali" ljude prema obilaznici?
 
Vrh