Месец дана до отварања дела обилазнице
Поједине деонице пута дугог 47 километара, на коме ће бити изграђено чак пет мостова, биће завршене већ првог октобра, поручују у Градској управи
Рад у две смене донео резултате (Фото Д. Јевремовић)
До завршетка изградње такозваног сектора четири обилазнице око Београда, од Остружничког моста до петље код Орловаче, остало је око месец дана, а градске власти уверавају да неће бити кашњења. Уколико се обистине недавне најаве градоначелника Драгана Ђиласа и министра за инфраструктуру Милутина Мркоњића, и обилазница од октобра постане проходна, ове јесени саобраћај у главном граду могао би да буде знатно растерећенији.
Поједине деонице овог пута дугачког 47 километара, на коме ће бити изграђено чак пет мостова, требало би да буду завршене до првог октобра. Ненад Бајић, шеф Информативне службе Дирекције за грађевинско земљиште, каже да се радови у тунелу „Железник” обављају убрзано и да је од јануара до септембра урађено више него у протеклих 14 година.
– Изградња тунела почела је још 1991. године, да би посао био обустављен две године касније. Дирекција је од Републике тек почетком ове године преузела надлежности над тунелом у који смо уложили 2,2 милијарде динара. Очекујемо да ће извођачи и подизвођачи радова завршити посао до 1. октобра – најављује Бајић и додаје да ће тунел, дуг 700 метара, имати по три коловозне и једну сервисну траку у оба правца, као и да ће бити изграђени посебни излази за евакуацију.
Радници предузећа „Мостоградња”, „Планум” и „Југославија пут д.о.о.” по највећој врућини у две смене градили су и петљу код Орловаче, као и мостове и надвожњаке који повезују овај део пута са тунелом „Железник”, а овим темпом радиће и наредних тридесетак дана. Када обаве посао, неки од њих могли би врло брзо да се преселе на ново градилиште – мост „Газелу”, чија обнова неће почети док овај део обилазнице не буде готов.
Завршетком изградње обилазнице око Београда овај путни правац биће повезан са аутопутевима Е-70 и Е-75, као и са појединим регионалним путевима, а очекује се да ће по окончању посла транзитни саобраћај бити измештен из правца севера, југа и запада, као и да ће се смањити могућност еколошких инцидената у Београду. Они су, према мишљењу стручњака, директна последица превоза опасног товара кроз шири центар града, јер не постоје алтернативни путни правци.
Изградња обилазнице око главног града почела је пре 17 година и док град и Република недавно нису измирили обавезе према извођачима посао је обављан прилично споро. Тако је у периоду од 1991. до 2008. године изграђено свега 17,6 километара пута на деоници од Добановаца до Остружнице, док је на делу од Добановаца до Сурчина завршена изградња једне коловозне траке, а окончана је изградња потеса од Сурчина до Остружнице и поправљен је мост преко Саве код Остружнице.
Градски и републички челници раније су најављивали да ће комплетна обилазница бити готова до 2011. године. Према њиховим речима, ускоро би требало да уследи повезивање Орловаче са Авалским путем, што подразумева и завршетак тунела у Стражевици, који тренутно гради „Енергопројект”, као и изградњу деонице Авалски пут – Бубањ поток,
са тунелом на Топчидеру.
Н. Миковић
[објављено: 04/09/2008.]