Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Obilaznica ce prvenstveno biti namenjena tranzitu, tako da ne verujem da se ona nece naplacivati. Prolaz kroz centar Beograda pak, ne moze da se naplacuje (zbog velikog broja izlala i nepostojece infrastrukture). Kada se bude islo iz pravca Sida, onda ce se proci postojeca naplatna rampa i tek ce se po prolasku petlje sa obilaznicom izlaziti iz sistema naplate (kod Aerodroma). To mu dodje kao jedino logicno resenje.
 
Koliko se ja secam po onim starim planovima, planirano je da se na svakoj petlji koja ide ka BGu placa putarina, i obratno. Sto znaci da se cela obilaznica racuna isto kao i autoputevi koji se ulivaju u nju, a da se na nastavcima koji idu ka BGu placa ulaz..

To se secam po onom planu petlje batajnica (najkonfuznije) , gde imaju dve naplatne rampe na ulasku i izlasku na obilaznicu.

Nisam sto posto siguran ali tako mi nekako deluje po onim crtezima
 
И ја мислим да то има пуно више смисла. Као наплата за улаз у Њујорк :cool: Уосталом, ако би пролаз кроз град био бесплатан, а обилазница да се наплаћује, онда смо (у земљи Србији!) џабе кречили :D
 
Ako je tranzitu (sleperima) zabranjen prolaz kroz centar i ako se postavi signalizacija koja to prati, onda iako je ulaz besplatan tranzit ce morati obilaznicom.
 
Obilaznica ne bi trebalo da se naplacuje, kao svuda u evropi. A deo kroz Beograd ja mislim da nema status autoputa vec bulevara, jer auto put mislim da ne moze da ima na svojoj relaciji toliko puno ulaza i izlaza na tako kratkoj duzini. Jedino bi moglo da se naplacuje ulaz u Beograd za kamione i teretna vozila.
 
Sto se tice ulaza i izlaza, to je normalno za sve "gradske autoputeve". To mu ne oduzima automatski status autoputa. Inace, cilj obilaznice je da kompletan tranzit izbaci iz centra grada, tako da kada bi se ulaz u centar naplacivao, onda bi se naplacivao za sva vozila, a za Beogradjane bi eventualno mogao da se napravi neki izuzetak (godisnja besplatna karta ili tako nesto).
 
Usvojen plan obilaznice od Batajnice do Dobanovaca
Na jučerašnjoj sednici Skupštine Beograda odbornici su usvojili i plan detaljne regulacije dela obilaznice od novosadskog autoputa do autoputa prema Zagrebu. Tako će na 10 kilometara obilaznice od Batajnice do Dobanovaca biti izgrađena sva potrebna infrastruktura i prateći objekti, kao i nova naplatna rampa u zoni Aerodroma "Nikola Tesla".
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu

A gde moze da se pogleda taj detaljni plan ?
 
Мркоњић и Ђилас обишли радове
Министар за инфрастуктуру Милутин Мркоњић и градоначелник Београда Драган Ђилас обишли су радове на деоници обилазнице око Београда Орловача-Остружница. Најављен наставак радова према Бубањ Потоку.

У четвртак је постављен и последњи лук моста дугог 500 метара и омогућено да та деоница од 7,5 километара буде пуштена у саобраћај већ 15. октобра. Најављен је и наставак радова према Бубањ Потоку, где је већ изабран извођач и он ће ту деоницу завршити у наредних 12 месеци.

Реконструкцију обилазнице око Београда деоница од Орловаче до Бубањ Потока добила је аустријска фирма "Штрабак", која ће поред ревитализације коловозних трака радити и санацију тунела Стражевица. Ова деоница имаће посебан значај јер ће њеним завршетком дефинитвно бити исељен камионски транзитни саобраћај из центра града.

"Радови крећу на рехабилитацији кружног пута од Орловаче до Бубањ Потока. Вредност радова је 9 милиона евра. Извођач радова је "Штрабак". Рок је годину дана", каже Славољуб Тубић из ЈП Путеви Србије.

Градоначелник Београда Драган Ђилас задовољан је динамиком радова на Обилазници и нада се да ће парламент одблокирати значајна средства из међународних кредита за реконструкцију београдских мостова и за изградњу дела обилазнице од Батајнице до Добановаца.

"Ми ћемо заиста пуно радити, изаћи ћемо са идејом да потпуно камионски саобраћај изместимо из Београда, да ангажујемо трајектни саобраћај који ће град да плати само да Београђани могу из места А у место Б да стигну за неко нормално време", каже Драган Ђилас.

Екипа РТС-а имала је прилику да се екслузивно провоза првим километром обилазнице који од највећег моста у Железнику води ка Ибарској магистрали.

На петљи Орловача све је спремно да се ускоро саобраћај измести са садашње трасе на нови двосмерни мост, чиме ће улаз из правца Чачка у Београд први пут бити двосмеран.
Izvor: RTS
Link: www.rts.co.yu

Ovo za Štrabag je sjajna vest što rekonstruišu kružni put do Bubanj Potoka, oni su apsolutni vrh kada je u pitanju kvalitet izgradnje puteva.
 
На петљи Орловача све је спремно да се ускоро саобраћај измести са садашње трасе на нови двосмерни мост, чиме ће улаз из правца Чачка у Београд први пут бити двосмеран.
:lool:
A do sada se iz pravca Cacka ulazilo u Beograd samo iz jednog smera.. Djizus krajst..

Kad neko udje iz tog drugog, novog smera, nek mi javi.. pliz.. :)
 
Steva":2imhc9j5 je napisao(la):
Најављен је и наставак радова према Бубањ Потоку, где је већ изабран извођач и он ће ту деоницу завршити у наредних 12 месеци.

Реконструкцију обилазнице око Београда деоница од Орловаче до Бубањ Потока добила је аустријска фирма "Штрабак", која ће поред ревитализације коловозних трака радити и санацију тунела Стражевица. Ова деоница имаће посебан значај јер ће њеним завршетком дефинитвно бити исељен камионски транзитни саобраћај из центра града.

"Радови крећу на рехабилитацији кружног пута од Орловаче до Бубањ Потока. Вредност радова је 9 милиона евра. Извођач радова је "Штрабак". Рок је годину дана", каже Славољуб Тубић из ЈП Путеви Србије.
Jel moze neko da mi pojasni sta ce Strabak da radi 12 meseci, nisam ih bas shvatio?

1. Deo obilaznice od orlovace do bubanj potoka
2. Rekonstrukciju postojeceg kruznog puta
3. I jedno i drugo?
 
Tekst je jako loše napisan, ne znam šta je čovek mislio. Ja lično mislim da je u pitanju "samo" rekonstrukcija postojećeg kružnog puta od rakovice pa sve do Bubanj Potoka.
 
Требало би да раде само рехабилитацију Кружног пута од Орловаче до Бубањ потока, укључујући санацију старог тунела Стражевица на Кружном путу који је баш оронуо...
strazevica-kruzniput2.jpg

Овде јужно од каменолома на Стражевици под "Б" се види улаз у тај тунел...
 
"B" i "C" varijanta bi u principu u ovom trenutku bila optimalna, ali taj mostic preko recice, kao i ulica do njega ne bi mogli da prime saobracaj sa obilaznice. S obzirom da je most kroz Strazevicu vec probijen (mislim na novi) najbolje je sve napore uloziti u njegovo spajanje sa Orlovacom i sa Kruznim putem. U medjuvremenu moze da se koristi varijanta "A", uz propisnu signalizaciju. Ova nasa Obilznica mu dodje kao patch work...
 
Steva":3vmx458s je napisao(la):
kad smo kod toga, gledao sam najnoviju emisiju SAT-a tu su prikazali i obilaznicu i stvarno grade dosta puno tako da verujem da će biti gotovo "pre roka" :) Posle bi bilo dobro istovremeno da krenu do bubanj potoka i batajnici, tek tada bi se osetio pravi napredak.
Slazem se. Drago mi je da jos neko razmislja tako. Trasa se mora napasti sa vise tacaka i to nije neka raketna nauka. Tako se radi svuda u svetu, pa cesto i u gradu pri obimnijim rekonstrukcijama. Ne znam da li je problem veci u nemogucnosti ili neopremljenosti gradjevinara, ministarstvu infrastrukture ili finansiranju, gde definitivno postoji problem prouzrokovan blokadom parlamenta u kome treba da se ratifikuju krediti EBRD-a i EIB-a, a prve tranše bi već odavno bile na računima izvodjača....
Da imamo vise srece, dok mi ovde očajavamo, Bubanj Potok bi se tresao od tutnjave mašinerije, istovremeno sa Straževicom koja bi se završavala "pre roka". Paralelno bi se radilo punom parom u dve smene i na petlji Batajnica (u punom profilu, naravno), postavljala bi se druga polovina ostruznickog mosta, a putari bi gradili pun profil od Dobanovaca ka Savi i Batajnici. Kad se pusti jedna traka Strazevice, radila bi se druga traka na preostalim deonicama, a do tada bi verovatno vec bilo zavrseno projektovanje trase koja od Bubanj Potoka, preko Vinče vodi do Pančeva, gde bi, najverovatnije, trebalo početi od objekta za čiju izgradnju će trebati najviše vremena - mosta.
Dakle, ključno je napad na trasu sa više tačaka, a ko je ovog leta prošao deonicom Karlovac - Rijeka, znaće o čemu govorim. Gotovo celom dužinom se nalaze radnici i mehanizacija, koji rade svoj posao u različitim fazama. Jedni postavljaju ogradu, drugi vertikalnu signalizaciju i displeje, treći farbaju horizontalnu, u nastavku se trasa asfaltira, a dalje se tek posipa sljunak.... ali je cela trasa popunjena radnicima... i sve se ovo dogadja istovremeno!
 
[video]http://www.youtube.com/watch?v=EEeYfasBGH4[/video]

:vops:
 
"Ratifikovati kredite za puteve"

Parlament bi trebalo što pre da ratifikuje ugovore o kreditima za gradnju puteva, kako bi počeli radovi, kaže Zoran Drobnjak.

Generalni direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak izjavio je da je potrebno da Skupština Srbije što pre ratifikuje ugovore o kreditima od 206 miliona evra i 50 miliona dolara, jer još nije kasno za početak radova na putevima.
"Ako ugovori budu ratifikovani ovog meseca, još nije kasno da se krene sa radovima, jer može da se radi u oktobru i novembru, ako bude lepo vreme, ali i da se pripreme radovi za proleće", izjavio je on.
Drobnjak je naveo da su ti krediti namenjeni za put Batajnica-Dobanovci, koji je deo obilaznice oko Beograda, kružni put od Bubanj potoka do Železnika, autoput kroz Beograd od Bubanj potoka do Surčina, i popravku 100 mostova u Srbiji, uključujući beogradsku "Gazelu".

"Neki radovi mogu trajati tokom cele zime, na primer na tunelu u Rakovici, koji je deo obilaznice oko Beograda", rekao je Drobnjak.
Kako je rekao, na ratifikaciju kredita se čeka od januara i to je značajno uticalo na poskupljenje radova, jer je čelik skuplji i do 80 odsto.
Govoreći o radovima na "Gazeli", on je kazao da je tom mostu potrebna ozbiljna rekonstrukcija i dodavanje još oko 1.700 tona armature.

Drobnjak je naveo da je prilikom potpisivanja ugovora o kreditu u julu 2007. godine vrednost obnove "Gazele" bila ugovorena na 33 miliona evra, ali, kako se još uvek čeka na ratifikaciju, procene su da će povećanje troškova biti oko 30 do 40 odsto, odnosno oko 10 miliona evra.

"'Gazela' će biti vrlo kratko zatvorena u potpunosti, dok će jedna strana biti zatvorena najviše dva meseca", rekao je Drobnjak, navodeći da će radovi trajati oko dve godine.

On je kazao da će radovi početi odmah po otvaranju dela obilaznice oko Beograda od Ostružnice do Orlovače, koji je planiran za oktobar, a u taj deo ukupna ulaganja su osam milijardi dinara.

Drobnjak je objasnio da će otvaranje tog dela obilaznice bitno rasteretiti saobraćaj na "Gazeli", kojom u toku 24 sata prodje oko 160.000 vozila.

"Smanjio bi se prolazak od 15 od 20 odsto teretnih vozila, a to je mnogo, jer dok jedan šleper predje 'Gazelu', može da prodje tri do pet automobila", dodao je direktor Puteva Srbije.

Drobnjak je najavio da bi deo od Batajnice do Dobanovaca od 10 kilometara, u koji će biti uloženo 115 miliona evra, mogao da bude završen za jedni i po do dve godine.

Kako je rekao, za deo obilaznice od Orlovače do Bubanj potoka, koji je dužine 14 kilometara, biće uloženo 200 miliona evra.

Prema njegovim rečima, od jedne i po do dve godine potrebno je da se završi cela obilaznica, od 47 kilometara, a ukupna ulaganja trebalo bi da iznose je oko 500 miliona evra.
Izvor: B92 Biz
Link: www.b92.net/biz/vesti/tema.php?id=140&start=0&nav_id=317392
 
Vlada je danas poslala predloge zakona o potvrdjivanju kreditnih aranzmana za Batajnica-Dobanovci i Autoput kroz Beograd na usvajanje po hitnom postupku.
 
Ajde ja još jednom da ponovim, pošto vidim da nije jasno, a bome i u dnevniku se frljaju s terminima.
Strabag je dobio posao rekonstrukcije kružnog puta (ring road-R251), a finansira se iz kredita EBRD (LOT 3) i nema veze sa autoputnom obilaznicom oko Beograda. Koliko ja znam autoputna obilaznica je već podeljena, tako Planum i Mostogradnja završavaju sektor 4, a sektor 5 je dodeljen Energoprojektu. (sektor 5: Veza Ibarske i Avalskog puta). Poslednji sektor 6 (Avalski put-Bubanj potok) ne znam ko je dobio.

Cilj je bio da se rekonstruiše kružni put kako bi on primio sav teretni saobraćaj jer prava autoputna obilaznica nije ni blizu kraja i da se izmesti teretni saobraćaj iz centra.
ALi ovi je zemlja Srbija i nište ne ide na vreme i polako gubi smisao-projekti za rekonstrukciju kružnog puta urađeni su 2004 i ovo što tek treba da se radi je trebalo biti gotovo 2005 godine.

Za ove tri godine je glat bilo moguće izgraditi obilaznicu do B. Potoka, tako da rekonstrukcija kružnog ne bi bila potrebna u takvom obimu.
A i kako je moglo biti moguće kad državno preduzeće JP Putevi Srbije duguje stotine miliona izvođačima.
Očigledno je da pare koje mi plaćama za putnu mrežu kroz registraciju, gorivo, putarinu ne idu na pravu adresu već ..... :rant: :rant: :rant:
 
Kada treba da krene gradnja od Batajnice do Dobanovaca , mislim da je taj deo veoma bitan , jel su potvrdili ovi u skupstini taj kredit danas ili ne ?
 
Под кредитом за “Санацију моста Газела” се налази и 55 мил за сектор 0 Обилазнице тј. за део Батајница-Добановци
...
У Дану за гласање Народна скупштина је већином гласова усвојила у целини и 11 закона којима се потврђују кредити које би Република Србија требало да добије од Међународне банке за обнову и развој, Европске инвестиционе банке и Међународног удружења за развој.

То су: Предлог закона о потврђивању Споразума о зајму (“Додатно финансирање Пројекта реконструкције саобраћаја”) између Републике Србије и Међународне банке за обнову и развој, Предлог закона о потврђивању Уговора о гаранцији између Републике Србије и Европске инвестиционе банке “Санација моста Газела”, Предлог закона о потврђивању Уговора о гаранцији између Републике Србије и Европске инвестиционе банке Рехабилитација путева и мостова - Б2, Предлог закона о потврђивању Споразума о финансирању (“Додатно финансирање Пројекта енергетске ефикасниости за Србију”) између Републике Србије и Међународног удружења за развој, Предлог закона о потврђивању Споразума о зајму (“Додатно финансирање Пројекта енергетске ефикасности за Србију” између Републике Србије и Међународне банке за обнову и развој, Предлог закона о потврђивању Споразума о зајму (“Додатно финансирање Пројекта рехабилитације система за наводњавање и одводњавање”) између Републике Србије и Међународнре банке за обнову и развој, Предлог закона о потврђивању Споразума о зајму (“Пројекат реформе пољопривреде у транзицији”) између Републике Србије и Међународне банке за обнову и развој, Предлог закона о потврђивању Споразума о донацији из Глобалног фонда за заштиту животне средине (“Пројекат реформе пољопривреде у транзицији”) између Републике Србије и Међународне банке за обнову и развој, Предлог закона о потврђивању Споразума о финансирању (Пројекат “Регионални развој Бора”) између Републике Србије и Међународног удружења за развој, Предлог закона о потврђивању Споразума о зајму (Пројекат “Регионални развој Бора”) између Републике Србије и Међународне банке за обнову и развој и Предлог закона о потврђивању Финансијског уговора између Републике Србије и Европске инвестиционе банке за Пројекат клинички центри/А.
...
Извор: Сајт Народне скупштине Србије
Линк: http://www.parlament.sr.gov.yu/content/cir/aktivnosti/skupstinske_detalji.asp?Id=1529&t=A
 
Ostalo je jos mjesec dana do pustanja djela obilaznice !!! Oceli biti neki fotkica uskoro i dali ce uspjeti zavrsiti ? Dali ce poslije toga odmah krenuti radovi prema Bubanj Potoku ili ostaju pri tome da samo rekonstruisu stari obilazni put i tunel premda to nije rjesenje?

Edit: E da dali ce tunel Strazevica u buducnosti biti sastavni dio Obilaznice ?


SRB-RS-CG-RSK
 
Radovi prema Bubanj Potoku bi trebalo da krenu uskoro, ali o tome jos nema nekih konkretnih informacija. U svakom slucaju, obnova starog Kruznog puta krece uskoro i za to je vec obavljena tenderska procedura.

Strazevica ce biti deo nove obilaznice (autoputa). Prvi tunel je skoro zavrsen, a drugi tek treba da se probije.
 
Strava !!! Vjerujem da je to jedini tunel na toj deonici ali ce biti mostova ako se ne varam ?


SRB-RS-CG-RSK
 
Vrh