Обезбеђено 55 милиона евра за деоницу од Добановаца до Батајнице, чија укупна вредност износи 115 милиона евра
Све очи упрте у план нове саобраћајнице
(Фото Бета)
Најновији зајам код Европске банке за обнову и развој, у износу од 80 милиона евра, недавно уговорен, биће употребљен за изградњу обилазнице око Београда, између Добановаца и Батајнице, и обнову Газеле. После овог новчаног прилива требало би да уследе тендери за извођаче радова, и то за мост 4. децембра, а месец и по касније и за такозвани нулти сектор обилазног пута. За веома важну деоницу која ће спојити обилазницу са међународним путевима Е –70 (граница Хрватске–Београд–граница Румуније) и Е –75 (граница Мађарске–Београд–граница Бугарске) намењено је 55 милиона евра из зајма. Њена укупна вредност, наглашава Бранко Јоцић, директор „Путева Србије”, износи око 115 милиона евра.
– Парче од 10,5 километара обилазнице подразумева изградњу компликоване петље у Батајници, великог броја сервисних раскрсница и неколико мостова. Идејни пројекти које су сачинили ЦИП и Институт за путеве још није прошао ревизиону комисију. За део овог сектора су већ урађене претквалификације, тако да би тендер за извођаче требало да буде расписан после 16. јануара – каже директор „Путева Србије”, који није желео да се упушта у спекулације око тачног датума почетка радова.
За обнову „Газеле” и прилазних путева биће утрошено 25 милиона евра из овог зајма. Измештање ромског насеља испод моста, према Јоцићевом мишљењу, градска власт би требало да заврши до краја године. У међувремену ће бити расписан тендер за извођача радова.
Али, да би се обнова овог градског моста захуктала, нужно је пре његовог затварања за саобраћај завршити део обилазнице од Остружнице до Ибарске магистрале, на коју би био преусмерен теретни саобраћај.
– Планирали смо да све радове на овој деоници завршимо до маја или евентуално јуна, али за то је потребно континуирано финансирање. Много времена смо изгубили због формирања владе и успореног темпа градње. Да бисмо, на пример, потпуно завршили секторе 4 и 5, односно деоницу од Остружнице до Орловаче са тунелима Липак и Железник и повезали Орловачу са Авалским путем, која подразумева завршетак Стражевице, потребно је обезбедити 4,5 милијарди динара (око 59 милиона евра) – наводи Јоцић.
Из Националног инвестиционог плана за овај део обилазнице је у текућој години првобитно планиран 721 милион динара (око девет милиона евра), што није било довољно за измирење дугова извођачима радова. Зато је недавно обезбеђено додатних 300 милиона динара (око три милиона евра) из НИП-а, исто толико из градске касе, док је из републичког буџета намењено 158 милиона динара (око два милиона евра).
Надлежни из Канцеларије за национални инвестициони план најављују да ће знатно већи новчани износ бити преусмерен на обилазницу у наредној години, како опет не би дошло до обуставе радова, као што се то летос догодило. Драган Ђилас, министар без портфеља, најавио је да ће идуће године из МИП-а бити одвојене две милијарде динара за деоницу од Остружнице до Ибарске магистрале. Зоран Алимпић, в. д. градоначелника, обећао је да ће град следеће године издвојити две милијарде динара за изградњу обилазнице и да ће учествовати у финансирању реконструкције Газеле и Панчевачког моста.
Да би комплетна обилазница од Батајнице, преко Добановаца, Остружнице, Железника и Бубањ потока, са коридором преко Винче, која би уједно требало да повеже све међународне и путне правце који се сустичу у Београду била потпуно завршена, према рачуници Јавног предузећа „Путеви Србије”, потребно је обезбедити још 452 милиона евра.
Маријана Авакумовић
[објављено: 30.11.2007.]