Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Pa, kao sto je vec pomenuto, ako bi se krenulo punom parom, moglo bi da se zavrsi do maja.. Insajdere vise nemamo tako da...
 
Pozdrav svima, nov sam na ovom forumu. Sviđa mi se što postoji mesto gde može da se "pametno" diskutuje na ove teme.
Imam jednu veliku zamerku. Zbog čega je sajt urađen na engleskom,tj. sve vesti su na engleskom? Ja lično razumem šta piše, ali ipak ima nekih "stručnih " reči u člancima za koje moram da se zamislim. Da li je moguće da nema prevoda na srpski .


Sad da se vratim na temu.
Sramota je da se toliko vremena svi hvale obilaznicom, kako je to najvažniji projekat itd., a radovi gotovo da ne odmiču, ili ako odmiču, to čine brzinom ranjenog puža. Nije mi jasno da niko nije napravio trasu Batajnica-Dobanovci ( preko njiva, što može da se uradi bez problema jer nema nikakvih mostova, ravnica je i sl.) pa onda makar provremeno, dok se ne krene sa izgradnjom mosta nije ( prikačio ) tu trasu na postojeći novosadski put. Time bi se preusmerio dobar deo saobraćaja kroz grad, već sad. Neko privremeno rešenje, kao što je prolazak kroz Železnik ili kružnim putem, za teretnjake.
Sramota je što se radi polu-autoput tamo gde ne postoje prepreke za izgradnju punog profila. Bar nekad "kasnije" da ne moramo da radimo celu trasu od početka.


Pozdrav svima. Nadam se da nisam dosadio prvim postom :)
 
Dobro dosao Vocar!

Vesti nisi dobro pogledao - uvek postoje srpska i engleska verzija :)

Nastavi da posecujes sajt, a tema o Obilaznici je jedna od najpopularnijih na forumu.

Pozdrav!
 
Izgleda da si u pravu :D Mene su izbacili iz takta engleski naslovi :) Pozdrav i svako dobro
 
На пола пута до обилазнице
Обезбеђено 55 милиона евра за деоницу од Добановаца до Батајнице, чија укупна вредност износи 115 милиона евра
N_RSxWF96ALyqawBUwXdj3VGOudx1BZxRyJdo.jpg

Све очи упрте у план нове саобраћајнице
(Фото Бета)


Најновији зајам код Европске банке за обнову и развој, у износу од 80 милиона евра, недавно уговорен, биће употребљен за изградњу обилазнице око Београда, између Добановаца и Батајнице, и обнову Газеле. После овог новчаног прилива требало би да уследе тендери за извођаче радова, и то за мост 4. децембра, а месец и по касније и за такозвани нулти сектор обилазног пута. За веома важну деоницу која ће спојити обилазницу са међународним путевима Е –70 (граница Хрватске–Београд–граница Румуније) и Е –75 (граница Мађарске–Београд–граница Бугарске) намењено је 55 милиона евра из зајма. Њена укупна вредност, наглашава Бранко Јоцић, директор „Путева Србије”, износи око 115 милиона евра.

– Парче од 10,5 километара обилазнице подразумева изградњу компликоване петље у Батајници, великог броја сервисних раскрсница и неколико мостова. Идејни пројекти које су сачинили ЦИП и Институт за путеве још није прошао ревизиону комисију. За део овог сектора су већ урађене претквалификације, тако да би тендер за извођаче требало да буде расписан после 16. јануара – каже директор „Путева Србије”, који није желео да се упушта у спекулације око тачног датума почетка радова.

За обнову „Газеле” и прилазних путева биће утрошено 25 милиона евра из овог зајма. Измештање ромског насеља испод моста, према Јоцићевом мишљењу, градска власт би требало да заврши до краја године. У међувремену ће бити расписан тендер за извођача радова.

Али, да би се обнова овог градског моста захуктала, нужно је пре његовог затварања за саобраћај завршити део обилазнице од Остружнице до Ибарске магистрале, на коју би био преусмерен теретни саобраћај.

– Планирали смо да све радове на овој деоници завршимо до маја или евентуално јуна, али за то је потребно континуирано финансирање. Много времена смо изгубили због формирања владе и успореног темпа градње. Да бисмо, на пример, потпуно завршили секторе 4 и 5, односно деоницу од Остружнице до Орловаче са тунелима Липак и Железник и повезали Орловачу са Авалским путем, која подразумева завршетак Стражевице, потребно је обезбедити 4,5 милијарди динара (око 59 милиона евра) – наводи Јоцић.

Из Националног инвестиционог плана за овај део обилазнице је у текућој години првобитно планиран 721 милион динара (око девет милиона евра), што није било довољно за измирење дугова извођачима радова. Зато је недавно обезбеђено додатних 300 милиона динара (око три милиона евра) из НИП-а, исто толико из градске касе, док је из републичког буџета намењено 158 милиона динара (око два милиона евра).

Надлежни из Канцеларије за национални инвестициони план најављују да ће знатно већи новчани износ бити преусмерен на обилазницу у наредној години, како опет не би дошло до обуставе радова, као што се то летос догодило. Драган Ђилас, министар без портфеља, најавио је да ће идуће године из МИП-а бити одвојене две милијарде динара за деоницу од Остружнице до Ибарске магистрале. Зоран Алимпић, в. д. градоначелника, обећао је да ће град следеће године издвојити две милијарде динара за изградњу обилазнице и да ће учествовати у финансирању реконструкције Газеле и Панчевачког моста.

Да би комплетна обилазница од Батајнице, преко Добановаца, Остружнице, Железника и Бубањ потока, са коридором преко Винче, која би уједно требало да повеже све међународне и путне правце који се сустичу у Београду била потпуно завршена, према рачуници Јавног предузећа „Путеви Србије”, потребно је обезбедити још 452 милиона евра.
Маријана Авакумовић
[објављено: 30.11.2007.]
Izvor: Politika Online
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=49407
 
POGINULI ZBOG NEPOŠTOVANJA ZAKONSKIH PROPISA O BEZBEDNOSTI
29.11.2007 14:54 BEOGRAD (Tanjug) - Ministarstvo rada i socijalne politike saopštilo je danas da su radnici ''Energoprojekt-Niskogradnje'' Ljubomir Vidović (48) i ''Evrogrdnje 2000'' Tomislav Ristić (50) poginuli na gradilištu tunela Straževica, prošle sedmice, zbog nepoštovanja odredaba Zakona o bezbednosti i zdravlju na radu, koje je utvrdio Republički inspektorat rada.
Za propuste u primeni mera bezbednosti i zdravlja na radu, protiv poslodavca i odgovornih lica kod poslodavca, biće podnete prekršajne i krivične prijave nadležnim organima.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Direktno do obilaznice
T. SPALEVIĆ - S. BULATOVIĆ, 2. decembar 2007

RADOVI na obilaznici oko glavnog grada od Nove godine će krenuti punom parom. Vlasti Beograda konačno su našle zajednički jezik sa Republikom. Prestonica će u 2008. godini uložiti dve milijarde dinara, a ministar bez portfelja Dragan Đilas najavljuje da će isto toliko novca stići i iz Nacionalnog investicionog plana. Dakle, naredne godine, ukupno četiri milijarde dinara iz gradskog i republičkog budžeta biće usmereno na deo obilaznice od Dobanovaca, preko Ostružnice, do Ibarske magistrale, u dužini od 24,5 kilometara.
Đilas kaže da su za deonicu od 9,7 kilometara od Batajnice do Dobanovaca već ugovoreni krediti sa evropskim bankama, u ukupnom iznosu od 115 miliona evra. Radovi se odvijaju i na 12,8 kilometara od Orlovače prema Bubanj Potoku. Kada posao bude završen, zaokružuje se celina - obilaznica dužine 47 kilometara, koja povezuje glavne srpske saobraćajnice: autoputeve iz Beograda prema Novom Sadu, Zagrebu, Nišu, budući put do južnog Jadrana i Ibarsku magistralu.
- Saobraćajni institut CIP, trenutno, radi projekat mosta kod Vinče - kaže Đilas. - Ovaj most preko Dunava biće kombinovani, drumsko-železnički. To je deo obilaznice, koja od Bubanj Potoka ide prema Pančevu. Što se železnice tiče, ta deonica imaće 29, a dužina puta je 34 kilometra. Namera je da kompletan teretni i tranzitni saobraćaj bude izmešten iz centra Beograda.
U ovom trenutku, zbog predstojeće sanacije mosta Gazela, za Beograd je najvažnije da u saobraćaj bude pušten deo od Ostružnice do Ibarske magistrale. Ako sredstva budu stizala po planu, ta deonica bi mogla da bude gotova do juna sledeće godine. Bez ovog dela puta, neće ni počinjati ozbiljna i neophodna rekonstrukcija Gazele. Zato je i Beograd, posle godina "nećkanja", a na Đilasovu inicijativu, rešio da se uključi u finansiranje, skoro dve decenije nezavršenog, nacionalnog projekta. Novac će, zapravo, dati Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, iz sopstvenih sredstava. Ona će finansirati i nadgledati izgradnju konkretne deonice puta.
- Dodatna sredstva koja smo obezbedili u ovoj godini garantuju da će izvođačima radova biti plaćeno skoro sve što urade do Nove godine - ističe Đilas. - Tranzitni saobraćaj preko Gazele čini 17 odsto ukupnog broja vozila. To je veliki procenat, jer je reč, uglavnom, o teretnom saobraćaju. Kamioni i šleperi više usporavaju saobraćaj od automobila, pa je realno što očekujemo da, otvaranjem obilaznice i zabranom kretanja kamiona kroz grad, drastično budu smanjene gužve na samom mostu. Po mojim procenama, najmanje za četvrtinu.
Ministar zadužen za sprovođenje NIP kaže da, dok ne počnu radovi na Gazeli, koji podrazumevaju manje traka ili zatvaranje mosta, mora da se proširi Savska ulica, uradi nadvožnjak kod Careve ćuprije gde rampa stoji već 30 godina, kao i da se proširi "tobogan" kod Sajma.
- Tako ćemo imati veću protočnost na prilazima Gazeli, jer veliki je broj automobila, koji dolaze iz sporednih pravaca, ali se slabo odlivaju ka Sajmu - ističe Đilas. - Zajedno sa gradskim Sekretarijatom za saobraćaj, planiramo most na baržama i to, najverovatnije, dva, sa obe strane starog tramvajskog mosta. To, privremeno rešenje, sigurno bi pomoglo u rasterećenju Gazele. Ti mostovi bi se noću otvarali za prelazak brodova, mada Sava nije toliko frekventna kao Dunav i mnogo je lakše premostiti je na taj način.
Kada se završi rekonstrukcija Starog tramvajskog mosta, kapacitet će biti povećan sa 15.000 na 30.000 vozila dnevno.
- Verovatno ću predložiti da, ukoliko dođe do zatvaranja Gazele, zahtevamo zabranu teretnog saobraćaja kroz Beograd, osim za kamione kojima je to krajnja destinacija - navodi Đilas. - Deo kamiona iz pravca Pančeva i Zrenjanina mogao bi trajektima, koje bi grad platio, da se preveze preko reke, da ne idu kroz Karađorđevu ulicu. Takođe, veoma je važno za rasterećenje i to što će na Novi Beograd 2009. godine biti izmeštena glavna autobuska stanica, koja sada ima, dnevno, više od 450 polazaka.
I Zoran Alimpić, v. d. gradonačelnika prestonice, obilaznicu oko Beograda vidi kao jedan od najznačajnijih projekata za rešavanje saobraćajnih problema.
- Možemo da krivimo Ministarstvo i Republiku zašto radovi tako dugo traju, ali isto tako možemo da prihvatimo deo toga kao svoju obavezu - ističe Alimpić. - Direkcija za građevinsko zemljište će iz svojih sredstava, koja služe za izgradnju infrastrukture, preuzeti gradnju jedne konkretne deonice sa, otprilike, dve milijarde dinara. Dogovoreno je da deo novca bude obezbeđen iz kredita, deo iz NIP i Vlada će u budžetu odvojiti dve milijarde. Svi zajedno ćemo se založiti da se, prvo, završi deo obilaznice od Ostružničkog mosta do Ibarske magistrale, jer taj potez omogućava da se veliki deo saobraćaja izmesti sa Gazele.
Veći deo posla, oko 60 odsto te deonice, već je završen. Radovi su zastali proletos, jer izvođači nisu bili isplaćeni. Od tada se radi sa, svega, petinom kapaciteta. Kako bi se obezbedio novac za vraćanje duga, Beograd je u oktobru iz budžetske rezerve izdvojio 300 miliona dinara.
- Nisu sva dugovanja u potpunosti izmirena, ali je uplaćen novac - kaže Lazar Milinković, tehnički direktor "Planuma", jednog od izvođača. - Sada radimo onoliko koliko nam vreme dozvoli. Neće biti mrtve sezone. Ako se obezbedi novac, možemo da radimo i tokom zime. To malo povećava troškove, ali mora da se završi posao. Problem je što sve sirovine moramo da platimo unapred, i cement i gorivo.


PANČEVAC
- REKONSTRUKCIJA Pančevačkog mosta mora da krene što pre, jer je on u najlošijem stanju i korozija ga potpuno jede - navodi ministar Đilas. - Početna procena je da će rekonstrukcija trajati oko dve godine i koštaće tri milijarde dinara. Beograd će je finansirati sa 1,2 milijarde, Vojvodina sa Pančevom milijardu dinara, a iz NIP će biti obezbeđeno 800 miliona dinara. Završićemo i Obrenovački most, koji postoji 15 godina, a ne koristi se, jer nije asfaltiran i nema pristupnih puteva.

BIĆE JOŠ POMOĆI
BEOGRAD će, po svoj prilici, izgradnju obilaznice pomagati i narednih godina.
- Ona će se još dugo graditi i logično je da se Beograd uključi i da ne čeka da novac dođe iz republičkog budžeta - istakao je Zoran Alimpić. - Republika uvek ima veće prioritete za izgradnju putne mreže. Uvek će biti važnije da se negde izgradi prvi put.

POHVALE IZ EVROPE
NACIONALNI investicioni plan pohvalile su Evropska agencija za rekonstrukciju i Svetska banka. U pismu članovima Vlade Srbije navodi se spremnost ovih institucija da kroz tehničku podršku pomognu u realizaciji projekata NIP.
Svetska banka je impresionirana progresom koji je napravljen u selekciji projekata koji će se finansirati iz NIP.

DESETINA U TRANZITU
ZAVRŠETAK deonice od Ostružnice do Ibarske magistrale je preduslov za početak radova na Gazeli, mada saobraćajni stručnjaci upozoravaju da ona, nikako, neće rešiti problem. Preko ovog savskog mosta dnevno pređe 165.000 vozila, ali procene govore da svega 10 do 15 odsto čini tranzitni saobraćaj. Veruje se, ipak, da će završetkom obilaznice biti ubrzan saobraćaj.
 
– Парче од 10,5 километара обилазнице подразумева изградњу компликоване петље у Батајници, великог броја сервисних раскрсница и неколико мостова. Идејни пројекти које су сачинили ЦИП и Институт за путеве још није прошао ревизиону комисију. За део овог сектора су већ урађене претквалификације, тако да би тендер за извођаче требало да буде расписан после 16. јануара – каже директор „Путева Србије”, који није желео да се упушта у спекулације око тачног датума почетка радова.
Ovo trpanje CIP-a svuda i na svako mesto vise prevazilazi sve granice. Da li ce neko iz ove kuce biti toliko posten da kaze da je Idejni projekat cvora Batajnica uradio Institut za puteve, a da CIP sa tim nema nista.

Izvinjavam se svima na forumu zbog ovakve reakcije, ali otimanje poslova, a sada i pripisivanje sebi onoga sto su drugi uradili sve vise postaje manir Saobracajnog instituta CIP.
 
Pa jeste puna su im usta CIP-a kao da političari jedini za tu projektnu organizaciju znaju....
Nego Sheky jel blizu ta deonica A glavnog projekta, oću reći jer spremno sa projektantske strane da se počne sa izvodjenjem...????
 
PIGLET":2znqwy4b je napisao(la):
Pa jeste puna su im usta CIP-a kao da političari jedini za tu projektnu organizaciju znaju....
Nego Sheky jel blizu ta deonica A glavnog projekta, oću reći jer spremno sa projektantske strane da se počne sa izvodjenjem...????
Idejni projekat je trenutno na reviziji. Sto se tice glavnog projekta, ukoliko sve dobro prodje sa idejnim, ne bi trebalo da bude vecih problema, odnosno, mogao bi relativno brzo da se uradi. Inace idejni projekat cvora Batajnica predat je u februaru 2006. godine.
Ono sto je osnovni problem sto se tice projektovanja infrastrukturnih objekata kod nas je da se tender raspisuje na osnovu idejnog projekta. Stoga se desava (kao u slucaju cvora Dobanovci) da izvodjac pocne da izvodi radove na osnovu idejnog projekta. Onda kad dodje do problem, svi u glas kukaju kako nema projektne dokumentacije.
Na zalost zakonodavac uopste nije imao u vidu probleme koji se javljaju kod ovih objekata. Moj licni utisak je da je zakon prvenstveno napravljen kako bi regulisao legalizaciju nelegalne gradnje i nadzidjivanje postojecih objekata. Sa druge strane, podzakonska akta koja bi definisala sadrzaj projektne dokumentacije za pojedine faze projektovanja nikada nisu doneta. Inace neki nasi projekti koji su predati pre pet i vise godina, tek sada su se nasli kod revizione komisije. U medjuvremenu se promenilo vise zakona iz ove oblasti, tako da se od nas sada trazi da projekte prilagodimo novoj regulativi. Jedan od banalnih primera je da nam traze da uz te projekte prilozimo licence odgovornih projektanata iako u to vreme iste nisu ni postojale. Na zalost medju odgovornim projektantima ima i kolega koji vise nisu medju nama.
Sve u svemu najveci deo problema vezan za projektnu dokumentaciju potice od jednog administrativnog haosa i odgovorno tvrdim da se veliki broj ljudi ponasa kao da im nije cilj resavanje, vec izmisljanje problema.
 
Da li neko zna, da li ce obilaznica na delu kod Resnika ici postojecim, Kruznim putem, ili ce se graditi nova saobracajnica, da li se negde preklapaju i sl.?

Hvala. :rolleyes:
 
BG Girl":11aim0cw je napisao(la):
Da li neko zna, da li ce obilaznica na delu kod Resnika ici postojecim, Kruznim putem, ili ce se graditi nova saobracajnica, da li se negde preklapaju i sl.?

Hvala. :rolleyes:
dobrodošla na forum :)

Kružni put neće biti "zamenjen" obilaznicom nego će to biti 2 odvojena koridora, ukratko gradiće se nova saobraćajnica. Sadašnji put će ostati kao alternativa zaobilaznici za "lokalni" prevoz do komšiluka, kolko znam do završetka dela zaobilaznice od save do bubanj potoka ovaj put treba da se rekonstruiše.
 
Kružni put, je u planu da se rekonstruiše na proleće-svih 26km., a autoputna obilaznica ima potpuno novu trasu i nove projektne elemente.

Sheky....ja ti rekoh da Planum izvodi na osnovu idejnog projekta i to starog 15 godina, to je sigurno jedan od razloga što ide traljavo, pa čak kad bi hteli da uvedu još nekog izvođača (da bi ubrzali stvar) to ne bi imalo efekta jer ne postoji precizna projektna dokumentacija po kojoj bi izvođač slepo radio., već se gubi vreme na razne saglasnostim, izmene projekta, preprojektovanje...itd
 
PIGLET":1oaeun05 je napisao(la):
Kružni put, je u planu da se rekonstruiše na proleće-svih 26km., a autoputna obilaznica ima potpuno novu trasu i nove projektne elemente.
Ček, ovo si napisao kao da će zaobilaznica da se smesti na mestu kružnog puta, ili si mislio da kažeš da će ići jedni pored drugog?
 
PIGLET":245mcs7c je napisao(la):
Kružni put, je u planu da se rekonstruiše na proleće-svih 26km., a

autoputna obilaznica ima potpuno novu trasu i nove projektne elemente.
Piše ima potpuno novu trasu i nove projektne elemente, pa onda

ne može da se smesti na mestu kružnog puta - ako ima novu trasu.
 
dragan":coyt1a3s je napisao(la):
PIGLET":coyt1a3s je napisao(la):
Kružni put, je u planu da se rekonstruiše na proleće-svih 26km., a

autoputna obilaznica ima potpuno novu trasu i nove projektne elemente.
Piše ima potpuno novu trasu i nove projektne elemente, pa onda

ne može da se smesti na mestu kružnog puta - ako ima novu trasu.
jbg gde su mi oči :D
 
Ma, tu su ti oči - pogledaj u ogledalo. :)

Nego gde su ti misli? .. čitaš na nemačkom, a srpski si zaboravio. :D
 
Vrh