Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Ole!

A ja sam sad malo glup... :)
Oni će to posle zakopati zemljom? Right?
A, sad, pošto oni već tako naprave usek u tom brdašcetu, a tu su poljančice, možda neka kuća (a vidim i drveće izraslo na padini do puta), zašto oni ne ostave tako usečen put, nego ga postave u taj betonski kavez, pa zatrpaju u tunel posle. Da li je zbog bezbednosti, da ne dolazi posle do odrona zemlje, neko ne upadne?
Pretpostavjlam da je to vama užasno logično, ali ja sam samo jedan glupi budući sociolog.. :)
 
Zalet za obilaznicu
T. S., 19.02.2008

NEIMARI će ispoštovati dogovoreni rok i deonica obilaznice oko Beograda na delu od Ostružnice do Ibarske magistrale biće završena do kraja septembra. Dogovor poštuje i Ministarstvo zaduženo za Nacionalni investicioni plan i zaključno sa 15. februarom ove godine sve što su izvođači uradili država je i platila. I grad je pomogao sa 230 miliona, tako da je na račune izvođača leglo ukupno milijardu dinara. Radovi se zahuktavaju, a zbog vremenskih uslova koriste se specijalne tehnologije za betoniranje. U pogonima van gradilišta proizvode se betonski elementi neophodni za mostove i tunel "Železnik" na takozvanom četvrtom sektoru obilaznice.

Ta deonica duga svega 7,7 kilometara je najkomplikovanija jer su na trasi dva tunela, pet mostova i jedna petlja. Radove finansiraju NIP i grad u ukupnom iznosu od 4,4 milijarde dinara. Tome treba dodati i 300 miliona za tunel "Straževica" na petom sektoru, jer je Dragan Đilas, ministar zadužen za NIP, insistirao da se radovi ubrzaju kako bi se što pre u saobraćaj ponovo pustila Ulica 13. oktobar u Rakovici.

- Ozbiljno se pristupilo poslu, pre svega, zahvaljujući angažovanju Ministarstva za NIP i zaista smo svi zalegli da se i rokovi plaćanja i rokovi izgradnje ispoštuju - kaže Radivoje Todorović, generalni direktor "Jugoslavija puta", glavnog izvođača radova. - Očekujemo i avanse za nabavku materijala pre svega betonskog gvožđa i bitumena. Vrlo brzo potpisaćemo i ugovor sa Direkcijom za gradsko građevinsko zemljište koja će za tunel "Železnik" izdvojiti 1,6 milijardi dinara.

ROKOVI

PREMA rečima Aleksandra Bijelića, zaduženog za obilaznicu u kancelariji za NIP, od izvođača se zahteva da se poštuju rokovi, dnevni i nedeljni, kako bi se radovi završili do kraja septembra, jer deonica treba da bude puštena u saobraćaj sredinom oktobra ove godine. Do sada se, kaže, sve odvija prema planu, a od izvođača se traži da u skladu sa predviđenom dinamikom radova naprave dobar plan nabavke materijala.
извор Новости
линк http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=116457&datum=2008-02-20
 
Svka cast na slikama, taman se na forumu umrtvila prica oko obilaznice......

Da li nam ove slike govore da je ostalo jos vrlo malo da se zavrsi tunel Zeleznika....tj, koliko se moze videti na slikama nekih 100 tinak metara. Posle toga naravni treba zemljom "zatrpati" ovu konstrukciju, ali ako ja dobro vidim da se postavi konstrukcija celog tunela, nema jos mnogo?
 
Sve je to kul, ali niko nigde ni na jednoj strani u prethodnih dosta vremena nije rekao da li ce obilaznica biti punog ili poluprofilna...
 
Koliko sam ja shvatio, biće poluprofil, ali se tuneli i ostale skupe stvari rade za pun profil. Kada bude više novca, lako može da se asfaltira ostatak.
 
Mislim da ce se mostovi i tuneli raditi u punom profilu a da ce za pocetak obilaznica biti otvorena kao poluprofil.
 
Milance":3r4m0ph7 je napisao(la):
Mislim da ce se mostovi i tuneli raditi u punom profilu a da ce za pocetak obilaznica biti otvorena kao poluprofil.
Dobro Misliš!!!
 
Ambassador":3g2oappc je napisao(la):
Ole!

A ja sam sad malo glup... :)
Oni će to posle zakopati zemljom? Right?
A, sad, pošto oni već tako naprave usek u tom brdašcetu, a tu su poljančice, možda neka kuća (a vidim i drveće izraslo na padini do puta), zašto oni ne ostave tako usečen put, nego ga postave u taj betonski kavez, pa zatrpaju u tunel posle. Da li je zbog bezbednosti, da ne dolazi posle do odrona zemlje, neko ne upadne?
Pretpostavjlam da je to vama užasno logično, ali ja sam samo jedan glupi budući sociolog.. :)
Zato što je projektant tako predvideo, a i morao bi biti jako dubok usek , a i mnogo je ekološki prihvatljivije da je u tunelu, da ne zaboravimo da je naselje Železnik jako blizu, pa postoji i faktor bezbednosti.

Tunel Lipak je recimo na klizištu pa usek ne dolazi u obzir.
Ostalo je oko 300m širokog otkopa, pa betoniranje zidova, pa poklopci grede-tzv rigle pa hidroizolacija i da se zatrpa.
 
^^^Sto ce biti koliko vremena po tvojoj proceni ako se uzme u obzir da sada ima para i da se radi ubrzano (nadam se!).
 
Brzina i efikasnost rada zavisi od mnogo faktora , novac je samo prvi i neophodan faktor.
Sad zavisi od raspoloživih resursa i organizacije rada.
Potrebna je pouzdana mehanizacija što je kod planuma đene -đene...
Potrebne su uigrane ekipe radnika i šefova gradilišta...što je opet diskutabilno zbog stalnih fluktoacija radne snage, neki odlaze (po pravilu iskusniji) a dolaze neiskusni.

Organizacija rada je takođe bitna, što opet nije svetlija tačka naših izvođača.

Ajde da kažemo ovako: ono što bi neka nemačka, francuska. španska firma uradila za 3 meseca , našima će trebati barem 6 meseci.
 
Prijatelju, vi zamislite da imate 'nemačko pivo, španska jela i francusku konobaricu'

pa malo više zapnite - sad kad smo vam obezbedili tolke novce za završetak radova.
 
dragan":mwqjfc7n je napisao(la):
Prijatelju, vi zamislite da imate 'nemačko pivo, španska jela i francusku konobaricu'

pa malo više zapnite - sad kad smo vam obezbedili tolke novce za završetak radova.
Važi prijatelju ali to ne zavisi od mene, a ako nisi pratio priču, ja više ne radim u toj firmi od jeseni 2007, već samo ističem moja iskustva i opažanja.

Učestvovao sam na izradi tog dinamičkog plana i znam kako je pravljen i da se drži na stakjenim nogama, no ovo je zemlja Srbija, niti će oni da plaćaju tako redovno niti će izvođač da ispoštuje rokove. U krajnjem slučaju izvlačiće se na vremenske uslove, nedostatak cementa na tržištu....crveno slovo na kalendaru....

Radi svih nas voleo bih da progutam ove svoje reči ali poznajući situaciju dajem vam svoju procenu, za koju ste me pitali.
 
Hvala jos jednom na "insajderskim" informacijama i procenama!
 
PIGLET, promaklo mi je da si i ti sada na drugom poslu, a i neki drugi koji su postovali.

Sigurno znaš ko je Nadzorni organ i kakava je njegova kontrola,tj. koliko je spreman
da prihvati 'opravdano' produženje rokova - koliko je 'prijateljski' odnos sa njim i izvođačima?
 
Интервју Бојана Станојевића Блицу
Kako rešiti problem saobraćajnih gužvi u Beogradu?
- One su dobar znak jer to znači da je standard skočio. Benzin nikada nije bio skuplji, a vozi se sve više. Međutim, Beograd ne može da izdrži ovakvu situaciju. Zato smo i preuzeli na sebe finansiranje Obilaznice oko Beograda jer kamioni moraju da se izmeste iz centra grada. Da se krene sa rekonstrukcijom „Gazele“ ili Pančevačkog mosta, a bez Obilaznice, u gradu bi nastao potpuni haos.
извор Блиц
линк http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=31547
 
dragan":2khxpye5 je napisao(la):
PIGLET, promaklo mi je da si i ti sada na drugom poslu, a i neki drugi koji su postovali.

Sigurno znaš ko je Nadzorni organ i kakava je njegova kontrola,tj. koliko je spreman
da prihvati 'opravdano' produženje rokova - koliko je 'prijateljski' odnos sa njim i izvođačima?
Ja sam bio tamo u trenutku kada je izvođaču dugovano dosta novca i kada su tri mesečne situacije čekale na isplatu.

U takvim uslovima na svaki pismeni zahtev nadzora da se obrazloži kašnjenje i odstupanje od plana odgovaralo se sa "nema radova zbog nedostatka goriva, cementa, .....itd"

Nemaš dizela, cementa jer nemaš para da platiš dobavljače.

Sada niti imam potvrdu da im se redovno plaća, niti da li oni rade punom parom.
Jedino znam da plate kasne samo jedan mesec što je mnogo bolja situacioja od letos!!!:cool:

No mnoge stvari će biti jasnije kad počne i zvanično građevinska sezona tj 15 aprila.
 
trasaoblizaniceostruznica-resnik.jpg
 
Poz svima!

Dugo vas pratim kao unregistered user-reader, pa sam najzad odlucio da se registrujem.

Kako veoma volim kartografiju i sve vezano za nju, pokusao sam da skiciram trasu autoputa Ostruznica - Pozega, koristeci se uglavnom podacima iz javno dostupnog ugovora o koncesiji.

Rad je, videcete, prilicno povrsan i ne sasvim precizan (orijentaciona trasa i frekventne petlje), ali kada mi vreme bude dozvolilo planiram da unesem sve objekte na buducem autoputu: petlje, mostove, tunele, vijadukte...

Plan je scaled&resized na oko 30% originala na kojem radim, zbog velicine output fajla.

Nije red da se praznih ruku ulazi u tudju kucu, pa evo mali doprinos od mene ovoj sjajnoj zajednici ;)

Pozdrav,

Dragan
Beograd


621kb (klik za uvecanje)

P.S. Svako ukazivanje na moguce greske u trasi bi mi bilo od velikog znacaja.
 
Pozdrav Dragane lepo je sto si nam se pridruzio.

Cini mi se da nisi obelezio tunel Lipak na obilaznici posle petlje Ostruznica ili ti je to spada pod jednu oznaku iako mislim da je bolje da je razdvojeno da se zna tacno koliko takvih objekata ima i gde su im pozicije.

Sto se tice Horgos Pozega najbolje je da to pisemo u temi o tom infrastrukturnom projektu u sekciji regionalni razvoj
 
@Dragan (Kartograf)
Dobrodosao!! Hvala za plan! Super je da mozemo da vidimo kako izgleda i kuda tacno prolazi (ce prolaziti) autoput.
 
PIGLET":2fo87b6c je napisao(la):
dragan":2fo87b6c je napisao(la):
PIGLET, promaklo mi je da si i ti sada na drugom poslu, a i neki drugi koji su postovali.

Sigurno znaš ko je Nadzorni organ i kakava je njegova kontrola,tj. koliko je spreman
da prihvati 'opravdano' produženje rokova - koliko je 'prijateljski' odnos sa njim i izvođačima?
Ja sam bio tamo u trenutku kada je izvođaču dugovano dosta novca i kada su tri mesečne situacije čekale na isplatu.

U takvim uslovima na svaki pismeni zahtev nadzora da se obrazloži kašnjenje i odstupanje od plana odgovaralo se sa "nema radova zbog nedostatka goriva, cementa, .....itd"

Nemaš dizela, cementa jer nemaš para da platiš dobavljače.

Sada niti imam potvrdu da im se redovno plaća, niti da li oni rade punom parom.
Jedino znam da plate kasne samo jedan mesec što je mnogo bolja situacioja od letos!!!:cool:

No mnoge stvari će biti jasnije kad počne i zvanično građevinska sezona tj 15 aprila.
Prvo sve da vas pozdravim,nije me bilo skoro nepunih godinu dana.Nazalost bio sam dosta zauzet,ali sam nasao vremena da procitam sve postove od mog zadnjeg.Narocito od mog ex kolege PIGLET-a.
Stvarno je tuzno sto se prema ovako velikom i lepom projektu odnosi tako,ruzno je reci Srpski ( po sistemu,lazi,mazi i snalazi se ),ali na zalost tako je.
Sto se tice Pigletovih komentara na organizaciju moje i njegove ex firme ima istine,ali iako je dosta nas napustilo firmu.Ostalo je dobar deo iskusnih i sposobnih ljudi,sa dobrom voljom i kordinacijom sa mladjim kadrom,to moze da stvori odlicnu konbinaciju.Steta je stvarno sto kasne plate,sto masine stoje na carini,jer redovna isplata i dobro placen radnik uvek daje maksimum(govorim iz svog licnog iskustva).Plate su u Planumu male iz tog razloga sto je firma do guse u dugovima i ova uplata vraca samo na pocetak i onda daj boze da gresim dolazimo opet na nulu.
Mada kada citam ovaj forum vidim da jos postoji nade...
Puno pozdrava iz Juzne Afrike...
P.S.
Postavljajte sto vise slika
 
Aa, tamo praviš puteve.... po nekim nedođijama belosvetskim. :)

Pozdrav, pa kako ide posao u J.A.? .. stižu li plate redovnije nego ovde?
Preko koje firme si tamo... ili direktan ugovor?
 
Vrh