[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366763#p366763:1ao3600t je napisao(la):
GOJE » Thu Jan 14, 2016 9:19 am[/url]":1ao3600t]Za ostružnički most, postoje samo stubovi na jednom delu deonice, a obilaznica oko Dimitrovgrada je većim delom izgrađena (mislim oko 55%). Neka me neko (@caribrod) ispravi ako grešim.
Ne znam baš tačno u procenat, ali si otprilike u pravu. Svih 7 mostova (od čega su 4 obični podvožnjaci, a ostala 3 su baš zahebani, ali ih je Alpina još 2011-12 u dobroj meri završila) su 80-90% gotovi, svi su sa stubovima i betonskom pločom, na 2-3 su delimično ili potpuno postavljene ograde. Fali uglavnom hidroizolacija, asfalt, preostale ograde, možda poneka prelazna ploča. Trasa je oko 1km na 1.sloju asfalta, ostatak otvorene trase je što na 0-31, što na 0-63, dakle nasipi su skoro gotovi, čim izvođač bude uveden u posao i vreme dozvoli može da radi cementnu stabilizaciju i asfalt. Jedino krupno što je ostalo je masivno miniranje na nekih 300-400m, između mostova 6 i 7 kod s. Gradinje, na izlasku iz Srbije, gde je projekat blago rečeno katastrofalan i gde su "pali" i Bugari. Pitanje kako će to uopšte i da se reši, u svakom slučaju potrebno je 3-4 meseca planskog miniranja, da bi se uopšte došlo do 0 i da bi se počeo graditi autoput.
Potpuno je neuporedivo sa Ostružničkim mostom, gde tek treba izgraditi 20+ stubova na močvarnom tlu pored reke, raditi kompletnu konstrukciju iznad vode, gde zaista postoje stubovi u reci, ali neće biti nimalo lako ni brzo to sve postaviti. Pored toga, radi se i prepravljanje ostružničke petlje sa poluprofila na pun profil i sve to pod saobraćajem, što dodatno komplikuje situaciju. Konačno, biće odrađeno i "prespajanje" na dva mesta, kao i nešto otvorene trase skoro do ulaza u tunel Lipak, tako da je rok OK i lepo bi bilo da se ispoštuje, jer je tu projekat manje-više jasan, izvođači znaju šta ih očekuje, za razliku od obilaznice Dimitrovgrada, gde npr. potok počne da teče posred trase!? :bash:
Jedino što mi nije jasno: zašto nisu tenderisali još par stotina metara dalje da spoje sa levom cevi tunela Lipak, koji je odavno gotov i da možda pun profil obuhvati i taj tunel, odnosno ~1km više. Možda planiraju da tu deonicu između 2 tunela (Lipak i Železnik) uskoro izbace na tender, mada je i tu veliki most iznad izvora Sv. Petke. Ono što me brine je što se skoro ne pominje B5-B6 od Resnika (tunel Straževica) do Bubanj potoka, gde se koristi Kružni put. Jedino što sam čuo neke priče da će verovatno da ponude Azvirtu kad završi deonicu na A2 prema Čačku, da završi obilaznicu iz azerbejdžanskog kredita.