E pa ako ni neki stanovnici BG ne razumeju smisao obilaznice onda uzdravlje.
Mada moram da priznam da mi izbor trase izgleda kao glavni razlog zasto je sve otislo u krivom smeru. Da pojasnim, ne smatram da je trasa pogrešno postavljena, samo nekako mi deluje da je pre 30 godina donesena odluka da se prvo napravi severni deo prstena oko BG da bi on već odavno postojao. Prosto na toj deonici jedina dva kapitalna objekta bi bila dva mosta preko Dunava. Da znam, sadašnja trasa obilaznice je bitna i zbog Ibarske magistrale. S druge strane na severnoj trasi bi se odavno povezalo Pančevo (a s obzirom na kapacitete industrije tamo to je verovatno i ozbiljan izvor saobraćaja - bar je bio u ta doba). Osim toga ta severna strana bi povezala trase ka Rumuniji i dodatnu trasu ka Mađarskoj kroz Banat. Možda u ta doba kada je planirano te dve zemelje nisu izgledale kao nešto perspektivne, ali ...
Prosto mislim da je ta severna trasa mogla biti lakše napravljena, uz mnogo pozitivnih efekata - čak i samo unutrašnjih - bolje povezivanje većih banatskih gradova sa svim delovima BG, pa kad bi ona već proizvodila pozitivne efekte, čak i istim tempom kao danas (jer sporije ne može) bi se dala raditi ova južna strana prstena. Ovako smo krenuli da pravimo zahtevniju stranu prvo, pa smo i dalje tu gde jesmo.
Isto tako nije mi nikada bilo jasno zašto se ta severna trasa nije razmatrala kao alternativa skroz od Smedereva do Zemuna, prosto mislim da bi prirodno produženje autoputa pored Smedereva u Banat bilo mnogo povoljnije pogotovo za teretni saobraćaj od sadašnje trase sa usponima na Begaljičku kosu i posle opet bilo usponom iznad Malog Mokrog Luga bilo "obilaznicom" uspon prema Rakovici.
Da je napravljeno račvanje auto puta kod Smedereva gotovo sam siguran da bi kompletna severna trasa bila brzo gotova. No možda grešim.
Mada moram da priznam da mi izbor trase izgleda kao glavni razlog zasto je sve otislo u krivom smeru. Da pojasnim, ne smatram da je trasa pogrešno postavljena, samo nekako mi deluje da je pre 30 godina donesena odluka da se prvo napravi severni deo prstena oko BG da bi on već odavno postojao. Prosto na toj deonici jedina dva kapitalna objekta bi bila dva mosta preko Dunava. Da znam, sadašnja trasa obilaznice je bitna i zbog Ibarske magistrale. S druge strane na severnoj trasi bi se odavno povezalo Pančevo (a s obzirom na kapacitete industrije tamo to je verovatno i ozbiljan izvor saobraćaja - bar je bio u ta doba). Osim toga ta severna strana bi povezala trase ka Rumuniji i dodatnu trasu ka Mađarskoj kroz Banat. Možda u ta doba kada je planirano te dve zemelje nisu izgledale kao nešto perspektivne, ali ...
Prosto mislim da je ta severna trasa mogla biti lakše napravljena, uz mnogo pozitivnih efekata - čak i samo unutrašnjih - bolje povezivanje većih banatskih gradova sa svim delovima BG, pa kad bi ona već proizvodila pozitivne efekte, čak i istim tempom kao danas (jer sporije ne može) bi se dala raditi ova južna strana prstena. Ovako smo krenuli da pravimo zahtevniju stranu prvo, pa smo i dalje tu gde jesmo.
Isto tako nije mi nikada bilo jasno zašto se ta severna trasa nije razmatrala kao alternativa skroz od Smedereva do Zemuna, prosto mislim da bi prirodno produženje autoputa pored Smedereva u Banat bilo mnogo povoljnije pogotovo za teretni saobraćaj od sadašnje trase sa usponima na Begaljičku kosu i posle opet bilo usponom iznad Malog Mokrog Luga bilo "obilaznicom" uspon prema Rakovici.
Da je napravljeno račvanje auto puta kod Smedereva gotovo sam siguran da bi kompletna severna trasa bila brzo gotova. No možda grešim.