Šta je novo?

Novi savski most

Ту ће морати да се одради нивелисање, пут куда иде трамвај је нижи од Владимира Поповића.
 
astrodule":2av8qyf3 je napisao(la):
Uz dobru ogranizaciju tramvajski saobraćaj bi minimalno trpeo u toku ovih radova na pristupnim saobraćajnicama. Prvenstveno mislim na vezu Vladimira Popovića i Bulevara Nikole Tesle.
Pa tamo nema tramvaja.

Mislim da je ova priča dizanje PR-a, jer im to treba zato što su izglefa zaglavili sa otkupom parcela.
A i urbanista koja je delom bila uključena u pripreme je rekla da zahtev zahvata mnogo veću površinu nego pristupne saobraćajnice.
Verovatno će još nešto da se provuče tu.
Sve mi je jasno bilo kad mi je rekla da je srećna što više nije na tom projektu i što joj se ime neće pojavljivati u dokumentima.

Sent from my Redmi 8 using Tapatalk
 
Danas sam ponovo prošetao kroz BnV, evo malopre se vratih. Prvo, utisci su mi još bolji nego što sam očekivao. Sem što ostajem pri onome da su visoke zgrade trebale da se grade s druge strane reke, a ne ovde. No dobro, BnV je druga tema i okačiću posle neku fotku na temi za to.


Ono što mi je opet, po ko zna koji put zapalo za oko jeste koliko sve odzvanja i trese se kad tramvaj prolazi preko Starog mosta. Mogu ljudi da pričaju šta hoće, može neko da kaže i da se brine za saobraćaj kad budu radovi, i da nije u redu da se pojedini delovi BnV toliko nabijaju da sad nema mesta za paralelnu gradnju (novi post pa onda rušenje starog)... sve to mogu da razumem. Ali da je most raskantan do zla boga i da pravi kakofoniju svakome u krugu od 100 metara kad god preko njega prođe tramvaj ili pak neko teže vozilo (npr kamion sa krućim vešanjem), to ne može niko da ospori.
 
Samo sto svake decenije sve vise stvari prestaje da se opravlja nego se menja novima. Gradjevine i dalje manje nego npr auto ili frizider, ali i u gradjevinarstvo se preliva taj trend i ti principi. Ne petlja se s onime sto se moze zameniti. Ne kazem da je to dobro, taj konzumerizam i arcenje resursa je strasno po planetu. Ali takvo je sad vreme. Sve se manje starih stvari opravlja i modernizuje.

A drugo, i da stavimo to na stranu, i dalje ostaje cinjenica da je most sa ovom jednom trakom po smeru nedovoljan za danasnje potrebe. I da je oduvek bio namenjen privremenoj sluzbi. I da je u planu za rusenje i zamenu vec pola veka.
 
Direkcija za izgradnju je ovoliko novca planirala za ovu godinu i naredne dve.

IMG_20220518_073231.png
 
Uskoro će novi izbori, ako opozicija pobedi neće se ni graditi most. Ostaće ova olupina a na nbg ona mahala. To je vizija.
 
Данас је поднет захтев за одобрење за привремено претоварно место на обали Саве ради уклањања старог Савског моста. Тј по сату је то сада већ јуче.
 
Vesara maločas, tokom polemike u Skupštini, rekao da se trenutno radi na eksproprijaciji prostora od Kraljice Natalije do Gavrila Principa zbog izgradnje tunela. Veli da ima oko 100 porodica za raseljavanje i da to "nije malo".

Po završetku radova će se, kako kaže, prostor od Moskve do Ekonomskog pretvoriti u park.
 
To je van svake pameti da se u 21 veku zarad automobilizacije dva bloka za stanovanje ruse u centru grada. Rusilaclu energiju treba upotrebiti za metro i blok 18.
 
Razumem perspektivu - iseljavaju se stanovi, u centru i starom delu grada, da bi se proterao tunel za automobile. u 21. veku. Kad se tako gleda, zaista zvuci grozno. Medjutim...

1) Novi Savski most i neka vrsta saobracajnice (konkretno, tunel EF-DS) su u planu vec 50 godina. Za one koji ne znaju (i tu nema nista sramno) u Gavrila Principa postoji ulaz u tunel koji je trebalo da ide kroz brdo do Dorcola ali je gradnja obustavljena posle 50 metara. Na telefonu sam pa me mrzi da kacim linAk ali ima na Guglu, samo potraziti "tunel Gavrila Principa".

2) Padina ispod Terazija je u
odavno skakljiv i sramotankutak grada. Nisam rekao Lomina, nego mislim na KameNJARsku i taj potez Moskva - EF. Na njoj je nemoguce graditi vece objekte jer je kliziste na povrsini, jos su se bese u vreme Kneza Mihaila baktali sa tom lokacijom i pomerili gradnju Narodnog pozorista sa te na danasnji Trg Republike. Isto tako, bulevar vrh Terazija - Karadjordjeva (sa velikim sirokim trotoarima i drvoredima) otpada jer bi bio abmormalno strm. A verovatno i skup. Stoga, ta padina je ogranicena na par opcija: parkovi, setalista, neki manji ili nizi objekti (na dzepovima koji mogu da podnesu). Park vec postoji, i trebalo bi ga srediti. Na potezu Kraljice Natalije - GP mogu ili da ostanu postojeci objekti ili da se zamene nekim skromnim, jer taj deo padine ne moze da izdrzi teske objekte na sebi. Da moze, odavno bi bio rasprodat investitorima mafijasima i pretvoren u precenjene stanove.

S druge strane, tunel u podnozju te padine je - koliko se ja laicki razumem - druga prica. Nije isti poduhvat kao gradnja NA samoj padini i to na njenoj povrsini. Posto sam laik, ne znam da li bi danasnje tehnologije omogucile uspesniju izgradnju kroz podzemne vode i gline nego u slucaju tog starog tunela iz 1971. Ali pretpostavljam da bi, jer se stosta usavrsilo i promenilo.

3) Gradnja tunela EF-DS, iako bi ostavila neke ljude bez svog starog doma (sto sigurno jeste teska promena, mogu samo da zamislim kako je), ne samo da bi rastetila saobracaj u Brankovoj, Decanskoj i Despota Stefana, nego bi omogucila da se sa smanjenim protokom te ulice malo oplemene. Recimo, da Brankova postane 2+2 i da joj se dodaju drvoredi. Isto tako, smanjilo bi se zagadjenje i buka na svim tim lokacijama, na kojima ima i stambenih zgrada. Znaci, da, neki ostaju bez doma i to jeste tesko, ali zato se otvaraju prilike da se druge lokacije rasterete i srede.

Tako da sve u svemu nije automobilizacija nego dovrsavanje necega sto je u planu 60 godina ali nikada nije na vreme sprovedeno jer ovim prostorima oduvek vladaju slepci. I nije rusenje mnostva vrednih, nezamenljivih objekata vec su na toj padini mahom objekti za koje se posle WW2 i znalo da ce kad tad biti uklonjeni ili da ce biti privremenog tipa. Na kraju krajeva, ovaj projekat ce imati vise zelenila i humanosti nego da se pravio povrsinski bulevar EF-Moskva kako je bilo zamisljeno u nekim planovima proslih decenija, koji su hvaljeni i predstavljani kao da su ne znam ni ja sta. I pritom u ovoj varijanti saobracaj ide pod zemlju, umesto da "pici" posred padine u centru centra.

Kamo srece da se jos ranije krenulo, odnosno nastavilo s ovim projektom. Danas bismo bili u daleko manjim saobracajnim g... I kao i sa metroom, svako odlaganje samo uvecava cenu i rizike sledecim generacijama koje uzmu da se bore s tim. A neizbezno je. Kad tad ce nesto od toga morati da se realizuje. Sto se vise odlaze, to ce posle vise boleti.
 
Poslednja izmena:
Jeste u planu jako dugo, ali treba da vidimo sta je prioritet. Zasto stucati tolike pare u automobilski tunel, koji ima vrlo jadan kapacitet u odnosu na metro tunel koji bi isao slicnom trasom, plus bi bio dosta uzi. Tada im je u planu bilo i da se ljudi parkiraju na Trgu republike, pa sad znamo koliko je to ipak losa ideja.
 
Metro nece rasteretiti pravac Usce - Despota Stefana. Da budem precizniji - metro tuda nece smanjiti broj automobila kroz Brankovu, Decansku i DS.

Kapacitet tunela nije jadan ako je protocnost zadovoljavajuca. U slucaju izgradnje tunela, od prelaska reke pa do Cvijiceve bilo bi jedan ili dva semafora. U slucaju da sve ostane kako jeste, mora da se prolazi kroz 7-8 semafora.

Bolje i jedna dodatna traka u oba smera (DS-EF) nego nijedna.

Koliko god u zadnje vreme kruzile dezinformacije da je ovo kao neki hir naprdnjaka ili novotarija, svako ko je upucen zna da je to i u planu i neophodno vec nekoliko decenija. I da, to isto vazi i za rusenje ovog starog mosta, koji nikad nije ni bio predvidjen da stoji vecno. Koliko god mrzeo naprdnjake, pa i krivio ih za odlaganja od 2012. do danas, za sve decenije pre toga nisu krivi oni vec drugi slepci koji su ovde vladali i odlucivali. Zlocin je sto Beograd do 1980. nije dobio krstenu zamenu za taj most. A isto tako je i zlocin sto rece Dosljak, sto nije produzen bulevar tada AVNOJa a sada Djindjica i da se posle ta saobracajnica nastavi u (jos jedan) most prema Palati pravde. Za to su isto krivi, i naprdnjaci, i svi pre njih od izgradnje BA.
 
Kako metro nece rasteretiti taj pravac? Karaburma i Mirijevo ga najvise koriste, sto ne bi koristili metro s jednim presedanjem ispod Trga republike? Pancevcima produzis voz, eto jos 10.000 kola manje, a ostale usmeris na SMT, sto je lakse mnogo napraviti nego ovaj tunel.
Kada kazem jadan kapacitet mislim na to da jedna biciklisticka staza moze da primi vise ljudi na sat a kosta 99,8% manje. Mene bi licno zaobisao tranzitni saobracaj kada bi se izgradio ovaj tunel, ali smatram da je potpuno nepotrebno trosenje para i samo bi indukovalo jos automobilskog saobracaja u trenutku kada nam to ne treba, vec odvikavanje od kola i dobre alternative. Koja je poenta tunela koji kod MUP-a izlazi u 1+1 pravo na semafor?
 
Niti izgradnja krstenih saobracajnica indukuje toliko povecanje kolskog saobracaja koliko ljudi vole da pricaju (slusam to vec 13 godina) niti ce sedenje skrstenih ruku i odbijanje da se nesto prosiri i unapredi naterati ljude koji se vozaju u automobilima da se automatski odreknu njih i predju u javni prevoz. Rast cena kvadrata, koji rezultuje rast populacije po perferiji, i rast kupovne moci odnosno dostupnosti automobila, su ti koji najvise doprinose brojnosti automobila na ulicama. Ne izgradnja ulica. Ne pretvaranje sokaka i kanjona iz 19. veka u bulevare i podzemne tunele.

Sam mentalitet i shvatanje da se ovde radi o nekoj "automobilizaciji" je brkanje pojmova i cinjenica. Ovaj put saobracaj odlazi pod zemlju a delovi grada iznad njega dobijaju priliku da postanu lepsi i humaniji, a nekima opet ni to je valja, nego bi radije da jos 50 godina stoji sve ovako nedovrseno i zaglavljeno u 19. veku. I kad se jednog dana bude gradio novi most preko Dunava kod Ade Huje, ne sumnjam da ce se javiti ljudi koji ce naci neki razlog da se to uradi, a ceo projekat doziveti i okarakterisati kao krcenje centra Detroita autoputem.

Eno vidim na susednoj temi okacen intervju sa NN arhitektom koji se pita kolike li ce guzve biti dok se stari most zatvori i zameni novim. Pa kolike god da budu, po zavrsetku radova bice manje nego ako ostavimo ovaj picvajz i urbanisticko bunilo i pogubljenost glede tog prostora, koji su na snazi vec 70 godina.

Inace, i javni prevoz moze da ide tunelima.
 
Poslednja izmena:
Bez ikakve želje da doprinesem antiautomobilskom sentimentu - iz godine u godinu, što sam dalje od pojedinih, doduše umerenih stavova koje sam u tom smislu zastupao, uviđam kolike su to sve koještarije - ipak nemam veru da će ovaj tunel biti realizovan. U nekoj narednoj fazi, kada bude trebalo potpisati ugovor, na kojoj cifri će se naći? 300 miliona? Pola milijarde?

Mislim da će grad pobeći od ovog projekta kao što je pobegao pedeaetih. Kul je ako država hoće da pomogne, ali ni ona se ne kupa toliko u parama.
 
Meni ce sa tim tunelom biti lepse i humanije, samo kazem da postoji dosta jeftinijih nacina da svima bude lepse i humanije. Dzaba nama autoput u gradu kada se sa njega iskljucujes u sokake Dusanovca. Isto ce biti sa tunelom, lepo sto nemas prepreke pod zemljom, ali na izlazu cvrc. I u Holandiji su tako bivsi kanal ispunili da bude gradski autoput pa su posle 40 godina shvatili da je greska i eto opet kanala gde je i bio. Za to je potrebno da ljudi ne sedaju u auto svaki put kad izadju iz stana, ionako ima duplo vise kola nego sto Beograd moze da izdrzi.
 
Постоји ли на Сави у Бг место за неки нови мост, не мислим на истом месту као садашњи, него потпуно нови мост.

Мени са чини да би мостови могли бити у продужетку Ђинђариног булевара, али због БнВ би то морао бити тунел, а друго место би могло продужетак Нехруове, али то би због Аде опет морао бити тунел.

П.С. ово сам причао само по изгледу мапе, ни не знам јесу ли ти тунели могући
 
Има места. Као прво, у актуелне планове је уцртан још један - али као тунел - Др Ивана Рибара (веза са Т6) па испод Аде.

У старим плановима, и Нови железнички мост је имао траке за друмски саобраћај (веза Трећи булевар - Булевар мира). Како сматрам да је то нереално, онда треба искористити профил Старог железничког, за везу Трећи булевар/Миланковићева улица - Вилсонов булевар).

У једном награђеном плану на конкурсу из 1985. био је и тунел уз ушће Саве у Дунав. А што се мене тиче, бољи је - и сасвим логичан, незнано зашто никад неразматран - мост у оси Париске улице, за трамваје свакако.
 
Pa, tunel bi verovatno gradili Kinezi, tako da nije isto kao kad rade neke naše lopovske firme. I ovi autoputevi se ipak završe brže od Pavlove džade.
 
RTS, 20.11.2022

Protest zbog najavljenog uklanjanja Starog savskog mosta

Aktivisti iz više beogradskih udruženja i stranka "Zajedno" počeli su kampanju za odbranu Starog savskog mosta. Tvrde da preko mosta dnevno pređe 30.000 vozila, pa bi njegovo rušenje pre izgradnje novog dovelo do saobraćajnog kolapsa. Najavljene su i stručne rasprave o saobraćaju.

Poslanik koalicije Moramo Đorđe Miketić rekao je na konferenciji za novinare na mostu da vlast pokušava da sruši most, a da se građani tome protive, kao i da će se, pored akcija, organizovati i velika stručna rasprava o saobraćaju u Beogradom početkom decembra.

"Vlast ne sluša struku i donosi odluke preko kolena", ocenio je Miketić.

Najavio je da će poslanici i gradski odbornici te koalicije krenuti u institucionalnu borbu za odbranu mosta, pišući evropskim institucijama, a da će paralelno biti sprovođen i građanski aktivizam u odbrani mosta.

Srđan Ilić iz udruženja "Aktivisti Beograda" istakao je da je "rušenje mosta suprotno zdravom razumu i da to ne dolazi u obzir dok se ne naprave dva nova na tom prostoru".

Mostom, naglasio je, dnevno pređe više od 30.000 vozila, a planirano je da gradnja traje tri godine.

"Beograd će da stane, to znači da će nastati kolaps", upozorio je Ilić.

Poručio je da udruženje ima spremljen niz akcija i da će pozvati građane da se pridruže.
 
Vrh