Šta je novo?

Novi savski most

Ako bi se izgradio tunel značajno bi bilo i proširiti Zdravka Čelara od Cvijićeve do Despota Stefana (tu je i ostavljen zeleni pojas duž cele ulice za to), kao i celu Dragoslava Srejovića (koju odlažu svake godine), tako bi dobio adekvatne veze nakon izlaska iz tunela.

Baš na ovoj raskrsnici bi se ukrštala ta 3 pravca + da se uradi kvalitetna veza gore ka Dunavskoj (koja isto treba da se širi), pa bi tako po izlasku iz tunela imao kvalitetne saobraćajnice u svakom pravcu.
Screenshot_20221209_231939_Maps_1.jpg
 
Већи су бенефити од УМП него од овог тунела и моста. УМП макар неће имати семафоризоване раскрснице од тунела испод Сењака до Панчевца, док само између овог моста и планираног тунела имамо два семафора и кружни ток, а на другом крају моста опет кружни ток, и ко зна како замишљену везу са блоком 18.
УМП је замишљен као градска магистрала, паралела аутопуту, повезаће нови центар града у Вилиним водама са Т6, са аеродромом и већи део града јужно од Саве са аутопутем Милош Велики. Треба да олакша гужве на Газели, Мостару, Аутокоманди, Вождовцу и Звездари, као и у Јужном булевару, Војислава Илића, Рузвелтовој, око Панчевца.
Овај тунел и мост су само булевар са једним преласком реке и једним тунелом, са доста семафора у целокупној траси и са не баш најбољим уклапањем са постојећим саобраћајницама због изостанка денивелисања.
 
Dunavska padina od "Marine Dorćol" do "Luke Beograd" u dužini od 2Km je sada periferija grada, nema više prugu i nije planirana neka metro linija. Veza sa Savskom padinom (BnV), Novim Beogradom i Zemunom isključivo zavisi od budućeg tunela i novog mosta. To će biti CMP (Centralni Magistralni Poluprsten) u dužini oko 8Km i tek onda može da se očekuje izgradnja "Beograda na Dunavu" (BnD) na toj velikoj površini. A, UMP ima drugu namenu jer on nije veza za strogi centar grada.

IMG_20221210_051635.png
 
Poslednja izmena:
Ово су булевари. Једино деоница тунела ће бити денивелисана, све остало је са семафорима. У суштини овај тунел највише растерећује кретања ка Карабурми и Панчевцу преко Бранковог. УМП опет остварује шири ефекат на већи део града што је у овом моменту неопходније Београду.
 
Dunavska padina od "Marine Dorćol" do "Luke Beograd" u dužini od 2Km je sada periferija grada, nema više prugu i nije planirana neka metro linija. Veza sa Savskom padinom (BnV), Novim Beogradom i Zemunom isključivo zavisi od budućeg tunela i novog mosta. To će biti CMP (Centralni Magistralni Poluprsten) u dužini oko 8Km i tek onda može da se očekuje izgradnja "Beograda na Dunavu" (BnD) na toj velikoj površini. A, UMP ima drugu namenu jer on nije veza za strogi centar grada.

Pogledajte prilog 150364
Šta je na mapi? To nije trasa tunela.
 
УМП опет остварује шири ефекат на већи део града . .
Ovde je tema Novi Savski most i njegov uticaj na centar grada, a ti uporno pišeš o UMP, pa od njega ne vidiš uticaj Novog mosta na razvoj Dunavske padine u budućnosti. Tamo će biti velike izgradnje i inesticija više Milijardi evra.

Nije sporno da je potreban UMP, SMP, Obilaznica do Pančeva, . . ili tunel Kadinjača, ali to nema veze sa značajem CMP, tj. povezivanjem Savske i Dunavske padine.

PS. . na mapi nije detaljna trasa tunela, jer to nije bila poenta posta.
 
Post svakako nema poente ako ucrtaš trasu tunela kakva se tebi sviđa - a grad nacrtao drugačiju - pa onda braniš grad braneći svoju zamišljenu trasu.

Ulaz u novi tunel predviđen je iz Bulevara despota Stefana, kod policije.
 
Сам тунел је више оријентисан ка Панчевцу и Вишњичкој него ка Вилиним водама.
Што се тиче Дунавске падине, ту је јасна ситуација, или ће урадити Дунавску целом дужином 2+2 као код К дистрикта и продужити Цвијићеву до луке, или ће добити нови Врачар. УМП ће бити поузданија веза њега са НБГ него овај тунел који је у суштини паралела булевару Деспота Стефана. Да су хтели овај тунел да оријентишу према потребама будуће станоградње у Вилиним водама, и портал тунела би био ту негде, код бивше Дунав станице.
П.с. Имамо лепу тему посвећену Дунавском амфитеатру у радионици.
 
...ili bi tunel ostao gde je planiran pre 70 godina, kod Crkve Aleksandra Nevskog.

Ali nekom baš nije namera da napravi Dunavsku magistralu i i da aktivira one patrljke od rampi na Pančevcu, nego guraj sve u Despota Stefana. Kao što mu nije prioritet nijedna značajna saobraćajnica u gradu.
 
Post svakako nema poente ako ucrtaš trasu tunela kakva se tebi sviđa - a grad nacrtao drugačiju - pa onda braniš grad braneći svoju zamišljenu trasu. . .Ulaz u novi tunel predviđen je iz Bulevara despota Stefana, kod policije.
Na mapi sam nacrtao do Cvijićeve, a to je pravac za Luku. Potpuno nebitan detalj u odnosu na poentu posta, tj. povezivanje Dunavske padine sa Savskom padinom i dalje sa NBG i Zemunom.
 
Ovde sam već napisao da ćemo tek videti kako će se budući komercijalno-stambeni deo grada pored Dunava saobraćajno povezati sa tunelom. Ali, prvo mora da se on izgradi i ovde nisam pisao da li je ovo najbolje rešenje za izlazni portal ili je bilo i nekih boljih. To nije u mom fokusu, već sam tunel i novi most kao veza od Save do Dunava.
 
Sad opet neka druga priča aktuelna:

Gradski menadžer Beograda Miroslav Čučković, kaže za RTS da će se novi most preko Save graditi na konstrukciji sadašnjeg mosta. Napominje da će se suštinski dobiti na proširenim stubovima postojećeg mosta dva blizanca, slično kao i u slučaju Brankovog mosta.

 
Čučković nije projektant mosta, ali je u emisiji počeo nešto da petlja, pa su onda novinari dodatno protumačili njegove reči. Vlast mora da preuzme tzv."političku odgovornost" i da jasno kaže Stari most se uklanja i gradi se Novi most, jer je tako odavno doneta odluka u PDR.

Evo ovde je snimak te emisije gde je on kao nešto objašnjavao.
 
Ako ova poplava od čoveka zna šta je hteo sa ovim baljezganjem o 'gradnji na istim temeljima'...

Ali, ono što reče, to je da će iduće godine Višnjička na 3+3 (ode razdelno ostrvo - tramvaj?), da će Đinđićev bulevar da se produži pored Kraun plaze (čemu, bez mosta?) i da će 16 i 95 da voze kroz tunel (hoće malo sutra).
 
Znam ja te planove, Dragane, napamet. Ali, dok tog novog mosta ne bude, produžetak bulevara nema nikakvu funkciju - to je običan ćorsokak.
 
Продужетак није неопходан, постоји сасвим довољна саобраћајница поред Хајата.
 
Nije neophodan čak ni kad se napravi novi most, jer se dobija vrlo malo, mada, biće, kažu - al ne kažu kako - rekonstruisan i Blok 18, pa onda ima smisla.

Od izgradnje Interkontija pa donedavno, taj produžetak nije ni bio planiran.
 
Ako SFRJ vlasti već nisu 60ih želele da menjaju osu postojećeg SSM i njegove buduće zamene, onda su makar morali i trebali da urade ovo na njegovom zapadnom kraku odnosno na njegovim pristupnim i okolnim saobraćajnicama.
Hajat.jpg

Ovako, čak i ako se jednog dana produži BZĐ pored Crown Plaze (što će se desiti ko zna kad), moraće da se pravi cik-cak putanja i da se prolaze dva skretanja, dve raskrsnice, umesto samo jednog koliko bi bilo da je pre izgradnje Blok 20 normalno i razumno prožet saobraćajnicama i da je predviđeno da jednog dan tadašnji Bulevar AVNOJa, danas BZĐ treba da vodi ka mostu preko Save, pa čak i da taj most ostane ovaj ili da na njegovom mestu nike novi sa istom osom i istim položajem.
 
Nisu ništa hteli da diraju, zato što su planirali još jedan most između Starog savskog mosta i Gazele.
 
Rekao je Čučko da je u budžetu za 2023.

Pa bilo je predviđeno, od 1950. da Prvi bulevar izađe na taj most, al onda su 1976. odjednom rešili da ga zagrade Interkontijem. Jerbo, vozićemo se metroom, a ne kolima (to za javnost, a u stvari su hteli da ga spoje sa kongresnim centrom pa nisu imali gde da ga ture).

Al bar se vozimo metroom...
 
Vrh