Šta je novo?

Nova Luka Beograd

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393163#p393163:aed7aygf je napisao(la):
Дошљак » 20 Jun 2016 10:25 pm[/url]":aed7aygf]
1. Не видим зашто је проблем да Панчево постане део Београда, а није проблем што су Обреновац, Лазаревац и Младеновац део Београда као и Гроцка која је даља од центра Београда него Панчево, осим што треба прекројити покрајинске границе. Добит Панчева и његових становника би била вишеструка.

2. И опет, ако је Панчево део АП Војводине, у чему је проблем да лука у њему опслужује Београд? А није проблем што рафинерија није у Београду нпр.
1. Potpuno je nepotrebno, kao sto je nepotrebno i da svi navedeni gradovi budu formalno deo BG-a. Jer

2. Naravno da sve moze da se uredi uz samo malo dobre volje.

Da budem iskren, uopste mi nije jasno u cemu je problem sada kada su naprednjaci na svim nivoima na vlasti. Osim sto su nastavili politiku DSa da se najbolje krada na infrastrukturnim projektima, mnogo bolje nego na iskoriscenju postojecih resursa :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393240#p393240:21y0gzo1 je napisao(la):
KartmenBG » 21 Jun 2016 01:36 pm[/url]":21y0gzo1]Navedi i jednu aferu u protekle 2 godine gde se kralo na infrastrukturnim projektima. @mekbejn


Navedi mi neke bitne infrastrukturne projekte :twisted:
 
@Kartmen
ozbiljan si? Ne mora uvek biti otktiveno, niti se krade bas direktno.
Ali nabacis posao firmi svog ortaka, poveca se cena za npr 5%, malo se smanji debljina asfalta i sl. Nismo od juce.
 
Ima nešto u onome što Mekbejn priča da se radilo pre 5-10 godina. Pa nije valjda onaj vic koji je 2008e kolao Bg sajmom građevine izmišljen :shock: : Bio Velja kod nemačkog ministra infrastrukture, kad onaj živi u vili. Velja ga pita odakle ti pare za ovoliku vilu. Nemački minstar ga povede na obližnje brdašce i pokaza rukom "vidiš onaj put tamo u daljini"? Vidim kaže Velja. "E vidiš taj put je trebao biti 2 mm deblji i 3 mm širi" pa... eto odatle. Prođe neko vreme dođe on kod Velje u Srbiju, a Velja živi u zamku. On ga pita "odakle ti pare za ovaj zamak"? Dođi sad ti na ovo brdo da ja tebi pokažem nešto reče Velja. E jel vidiš onaj put tamo? "Ne vidim" reče Nemac. Pa i ne treba da ga vidiš... :) Doduše to je samo vic, svaka sličinost sa realnim likovima je slučajna...
E sad, i ja imam utisak da je trenutno manje "krađe" nego u prethodnom periodu. Naravno još uvek su tenderi za građevinske mašine kod javnih preduzeća namešteni. Fazon tipa tražim da ti protok ulja u pumpi bude 143,5 litara u minuti plus još 15 takvih glupih sitnica... a to ima samo jedan proizvođač sa kojim je onaj iz javnog preduzeća ugovorio šemu... A tim mašinama se rade infrastrukturni projekti, pa ne znam dal bi je podveo pod "aferu".
Međutim stanje je ove godine generalno dosta bolje u građevinarstvu, posebno niskogradnji i mislim da ova vlast ima zasluge u tome. Pričao sam sa dosta ljudi i većina bolje posluje nego prošle godine. Pohvale. Ljudi sa terena pričaju da su razbijeni neki monopoli i da je to jedan od razloga, jer realno ne deluje da gradimo nešto više puteva, autoputeva... nego prošlih godina.
Ako krene i ova luka, biće sigurno novih poslova za dosta naših ljudi. Naravno uvek će biti i neko nezadovoljan. Tako da, ima nečega i u ovome što priča Kartmen
 
Jeste drug bot je u pravu, apsolutno nijedne afere nije bilo.
 
Потпуно беспотребно увлачите Нови Сад у ову причу. Једноставно, Кинези су пробали да купе Луку Панчево, па када нису могли, одлучили су се за другу локацију. Дакле, Пецони :kum: , а не покрајина, не да. Човек није задовољан понуђеном ценом, или има неке друге планове.

Да је неко други у питању, наши би лако ставили чарапу на главу и очас посла истерали власника, а његов објекат (под изговором да је ружан) поклонили другоме (који ће, јелте, да направи лепши). Само, овде је у питању јебенији играч 8) од њих.
 
Oпет имају Смедерево, где имају и железару, и у Панчеву такође и Азотарину луку коју могу да добију од државе.
 
"Iako su mediji najavljivali da će Srbija i Kina tokom posete kineskog predsednika Si Đinpinga potpisati memorandum o izgradnji strateške luke u blizini beogradskog mosta "Mihajlo Pupin", vredne 300 mil USD, taj projekat nije bio na "dnevnom redu" nedavno završenih susreta.
Kako nam kažu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, detalji oko luke bi tek trebalo da se preciziraju, te je najava o potpisivanju memoranduma bila netačna."
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... %C5%A1tapu
 
@ink
evo navescu neke bitne infrastrukturne projekte u protekle 4 godine, dakle ,

-Most Zemun-Borca i Saobracajnica do Ovce,
-Koridor 11
-Koridor 10 (Nis-Dimitovgrad I Nis- Makedonska granica)
-Obnova Pruge Bg-Pancevo
-8 Koloseka u prokopu "sminka"
-Pun profil obilaznice od Surcina do Save i Surcina do batajnice,
-Novi Vozovi sto elektro sto dizel(dakle ne polovni koji su kupovani preko butika u Subotice )
-Obnova Pruga na koridoru 10

to su neki od bitnijih koji se rade i koji su uradjeni tj zavrseni (e sad ko je uzimao kredite to je totalno druga stvar ali cinjenica je da su oni uzimani bez projekata i da nije mogao ni jedan da se povuce ali je zato morao da se otplacuje.)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393435#p393435:325lnqb1 je napisao(la):
milos.tro » 22 Jun 2016 12:19 pm[/url]":325lnqb1]"Iako su mediji najavljivali da će Srbija i Kina tokom posete kineskog predsednika Si Đinpinga potpisati memorandum o izgradnji strateške luke u blizini beogradskog mosta "Mihajlo Pupin", vredne 300 mil USD, taj projekat nije bio na "dnevnom redu" nedavno završenih susreta.
Kako nam kažu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, detalji oko luke bi tek trebalo da se preciziraju, te je najava o potpisivanju memoranduma bila netačna."
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... %C5%A1tapu

Tresla se gora, rodio se mis.
 
Nisu u pitanju nikakvi miševi. Kao i ranije, sve je već odlučeno, i sada se samo prave papiri i planovi koji su u skladu sa nečijom proizvoljnom, ali verovatno konačnom odlukom. A privremeno je zapelo samo oko para, pošto OPET treba praviti infrastrukturu (putevi, železnica, stanice, voda, kanalizacija, energija) koju investitor neće da plaća. Lepo se kaže

Na osnovu potpisanog memoranduma, nakon usaglašavanja stavova srpske i kineske strane o načinu finansiranja izgradnje prilazne i lučke infrastrukture uslediće zvanično usvajanje Studije izvodljivosti.
A to će oni lako rešiti tako što ćemo mi da platimo šta treba. Sad prosto žele da vide koliko mogu da isčupaju od Kineza. To ne znači da već nisu odlučili da grade. Spomenuti memorandum o razumevanju je VEĆ potpisan je 16. aprila 2015.

Takođe, planira se i terminal za rasute terete i privredna zona.

- U toku je izrada Studije izvodljivosti za novu luku u Beogradu, započela je izrada Prostornog plana područja posebne namene za novu luku u Beogradu sa slobodnom zonom i Plan detaljne regulacije privredne zone između saobraćajnice SMT, Pančevačkog puta i Dunava, SO Palilula, kojom treba da se utvrde prostorna i tehnička rešenja za dodatni terminal za rasute terete koji će ući u sastav budućeg lučkog područja Luke Beograd - navode za "eKapiju" u Ministarstvu.

Nakon usaglašavanja stavova dveju strana o finansijskom delu Studije izvodljivosti za izgradnju nove luke u Beogradu, kao i usvajanja Prostornog plana područja posebne namene za novu luku u Beogradu i PDR-a za terminal za rasute terete u Krnjači, Agencija za upravljanje lukama će pripremiti Uredbu o utvrđivanju lučkog područja luke u Beogradu.

Posle toga, kako nam objašnjavaju u Ministarstvu, sledi postupak za dodelu lučke koncesije za izgradnju nove luke u Beogradu u skladu sa Zakonom o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama. To je moguće tokom 2017. godine nakon čega bi započela izgradnja nove luke u Beogradu kod Pupinovog mosta.
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... %C5%A1tapu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393484#p393484:iuzo7bc1 je napisao(la):
KartmenBG » 22 Jun 2016 07:44 pm[/url]":iuzo7bc1]@ink
evo navescu neke bitne infrastrukturne projekte u protekle 4 godine, dakle ,

-Most Zemun-Borca i Saobracajnica do Ovce,
-Koridor 11
-Koridor 10 (Nis-Dimitovgrad I Nis- Makedonska granica)
-Obnova Pruge Bg-Pancevo
-8 Koloseka u prokopu "sminka"
-Pun profil obilaznice od Surcina do Save i Surcina do batajnice,
-Novi Vozovi sto elektro sto dizel(dakle ne polovni koji su kupovani preko butika u Subotice )
-Obnova Pruga na koridoru 10

to su neki od bitnijih koji se rade i koji su uradjeni tj zavrseni (e sad ko je uzimao kredite to je totalno druga stvar ali cinjenica je da su oni uzimani bez projekata i da nije mogao ni jedan da se povuce ali je zato morao da se otplacuje.)

Više od pola tih projekata (ma gotovo svi, šta ja pričam) su čekali ovu vlast u kancelarijama koje su preuzeli (sve sa sređenim finansiranjem i izdvojenim sredstvima iz budžeta) i nisu prs' morali da dižu. To što ih nisu potpuno upropastili ili se obogatili na osnovu njih stvarno jeste za pohvalu, nema šta. Ali aj da vidimo kako će da se suzdržavaju kad oni pokrenu neki veliki projekat iz početka - aj da vidimo koliko će da se krade na sve strane kad/ako krene Beograd na vodi.

-Most Zemun-Borca i Saobracajnica do Ovce, Pokrenuto za vreme Đilasa(tad je dogovoren posao sa kinezima)
-Koridor 11 (pokrenuto za vreme prethodne vlasti)
-Koridor 10 (Nis-Dimitovgrad I Nis- Makedonska granica) (pokrenuto za vreme prethodne vlasti)
-Obnova Pruge Bg-Pancevo (ruski kredit ugovorio Tadić, projekat pokrenut za vreme prethodne vlasti)
-8 Koloseka u prokopu "sminka" (ko je ugovorio taj mini-kredit sa Kuvajtom? stvarno ne mogu da se setim)
-Pun profil obilaznice od Surcina do Save i Surcina do batajnice, (rad na obilaznici je takođe pokrenula prethodna vlast)
-Novi Vozovi sto elektro sto dizel(dakle ne polovni koji su kupovani preko butika u Subotice ) (iz Tadićevog ruskog kredita)
-Obnova Pruga na koridoru 10 (isto iz Tadićevog ruskog kredita)
 
...Позивају се органи, организације и јавна предузећа који су овлашћени да утврђују услове за заштиту и уређење простора и изградњу објеката да дају мишљење у погледу услова и неопходног обима и степена процене утицаја на животну средину.

Правна и физичка лица могу доставити примедбе и сугестије у писаној форми Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре - Сектор за просторно планирање и урбанизам, Немањина 22-26, 11 000 Београд, у току трајања раног јавног увида, закључно са 12. августом 2016. године.

Evo odmah da im dam moje mišljenje, luku treba praviti u Smederevu.
Tačnije luku ne treba praviti uzvodno od ušća reke Save u Dunav.
 
Mair":1fsjaou5 je napisao(la):
...Позивају се органи, организације и јавна предузећа који су овлашћени да утврђују услове за заштиту и уређење простора и изградњу објеката да дају мишљење у погледу услова и неопходног обима и степена процене утицаја на животну средину.

Правна и физичка лица могу доставити примедбе и сугестије у писаној форми Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре - Сектор за просторно планирање и урбанизам, Немањина 22-26, 11 000 Београд, у току трајања раног јавног увида, закључно са 12. августом 2016. године.

Evo odmah da im dam moje mišljenje, luku treba praviti u Smederevu.
Tačnije luku ne treba praviti uzvodno od ušća reke Save u Dunav.
Smederevo ima luku. Koja je poenta luku Beograd graditi u drugom gradu?

Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока
 
Ne bih rekao da ima luku ovakvu kakvu Kinezi mislie da naprave. Za Kineske pojmove Smederevo je udaljeno od Beograda kao periferija Pekinga. To je za njih isti grad. Tako da svi dobijaju.
 
Pa i u Kini je isto gde je luka tu se naplacuje porez. Moze da se zove kako god to nije Beogradska luka. Najveci grad u zemlji sa 200 km recne obale i da nema luku je besmisleno i kod nas i u Kini.

Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока
 
Pre svega mislim da novoj luci nije mesto na levoj obali reke Dunav kod Pupinovog mosta. Zbog toga što ta leva obala reke Dunav treba da ima pijaću vodu od reke Dunav i to baš na predloženom mestu za novu luku. To plavno područje su zamislili kao veštačko jezero za pijaću vodu, kao što je danas veštačko Savsko jezero kod Ade Ciganlije poznatije kao Ada za kupanje dužine oko 4km. Ovde na Dunavu bi bilo nešto slično i možda jezero veće zapremine sa fabrikom za preradu pijaće vode na levoj obali reke Dunav. Takođe voda bi se uzimala i direktno iz rečnog toka Dunava kao što se to sada radi iz reke Save za taj deo grada. Za levu obalu reke Dunav tačnije za njen veći stambeno gradski razvoj potrebna je pijaća voda. Postojeće fabrike za preradu pijaće vode na desnoj obali reke Dunava ne mogu da zadovolje potrebe u budućnosti te leve obale reke Dunav. Što zbog kapaciteta što zbog daljine od tog dela grada. Zbog toga mislim da nije mesto novoj luci na toj lokaciji, jer dalje uzvodno rekom Dunav nema tako dobre lokacije za pravljenje veštačkog jezera za novu fabriku prerade pijaće vode za taj deo grada.

Takođe svaka intervencija na rečnom koritu Dunava u blizini Beograda može uzrokovati plavljenje jednog dela Beograda i dovođenje u pitanje postojećih proračuna odbrane od poplava grada Beograda. Luka kao takva je prljava industrija na vodi i ona se gradi nizvodno od grada, naseljenog mesta, tačnije nizvodno od vodoizvorišta. Planovi za novu luku bili su otprilike u okolini Vinče. To su skupi delovi grada za dovođenje saobraćajne infrastrukture kod nove luke na toj lokaciji, ali pijaća voda nema cenu. S obzirom da se Kinezi kako čitam već par godina sami nameću mislim da je Smederevo odlična lokacija za njihovu regionalnu luku, jer određen deo infrastrukture već postoji. Dok Smederevo dobija mogućnost novih radnih mesta.

Što se samog Beograda tiče postojeća luka u Beogradu funkcioniše i ona je u privatnom vlasništvu. To što neće niko da gradi novu luku prema planu nizvodno od Beograda gde je skuplja izgradnja infrastrukture. To ne znači da treba dati lokaciju uzvodno gde kao što sam napisao pijaća voda nema cenu. Verovatno je i problem oko prenamene zemljišta postojeće luke u Beogradu, jer očigledno vlasnik luke u Beogradu ne može da dobije odobrenje za prenamenu zemljišta dok Beograd ne dobije novu luku ili reši pitanje luke na svojoj teritoriji. Bilo je ideja da luka u Pančevu preuzme posao i čini mi se da ona to već i radi kao lokalna luka za ova dva grada Beograd i Pančevo. Stvar je samo da li Beograd želi da prihvati da bude bez luke i da mu u isto to vreme roba stiže iz Pančeva.

Beograd i Pančevo se neće spojiti ni za 200 godina, ali su se u interesima rečnog transporta već spojili u jedan grad. Tako da je stvar u tome da li mi to želimo da vidimo ili se pravimo da se ništa nedešava. Možda ti zvuči neobično da Beograd nema luku, ali isto tako ima i neobičan reljef i zbog toga skup teren za gradnju na kome se nalazi. Takođe neobično ima blizu još jedan grad koji je isto blizu reke Dunav. To je grad Pančevo, pa zbog svega toga bi bilo vrlo neobično da se sve to ignoriše i napravi nova luka uzvodno od Beograda na mestu potecijalnog budućeg izvora pijaće vode za levu obalu reke Dunav i potencijalno veoma rizičnog sužavanja korita reke Dunav u tom delu toka kod Pupinovog mosta.

Što se tiče poreza i ostalih prihoda za Srbiju sam grad Beograd je u tome koliko znam prvi po prihodima.
 
Malo sam lupao glavicom danas, i jedino mogu razumeti opravdanje za ovu lokaciju izgradnjom multimodalnog centra u Batajnici. Ali opet, nova luka bez železnice mi zvuči kao svetogrđe.
 
Ja se slazem da luci nije mesto kod Pupinovog mosta iz vise razloga od kojih su zastita vodoizvorista i odsustvo zeleznicke infrastrukture neoborive cinjenice protiv planirane lokacije. Cinjenica je i da je Beograd prvi po prihodima od poreza i ucestvuje u BDP velikim procentom sto nije razlog da ustupa Pancevu, Smederevu itd. prihode na svoju stetu sto se u proslosti desavalo sa raznim industrijskim sektorima i svi znamo kako se to zavrsilo devedesetih. Usporavati razvoj jednog grada na stetu drugog sigurno nije ispravno a Beograd nije humanitirna organizacija da se odrice luka, aerodroma i uopste infrastrukture i zarade. Lokacija za novu luku koja je prihvatljiva sigurno postoji na teritoriji grada.

Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока
 
pa mo\da luka kod smedereva ima smisla ako se izgradi kanal dunav-morava-vardar.
 
Kako već prežvakasmo na prethodnim temama u postojećim planovima već postoji ucrtano mesto za novu luku nizvodno od Pančevca.

I tako, ima li iko na forumu ko je za ovu ideju luke uzvodno, da čujemo bar jedan argument? Meni je ovako suludo praviti luku na tom mestu, čini mi se da je jedini razlozi za su
- što vide prazan nebranjen deo obale
- što su pored su Kinezi napravili most, pa marketinški dobro zvuči
- veza je sa postojećim autoputem bolja nego nizvodno.

Ponovo, iako je veza preko novog mosta kraća ka autoputu, vidimo i sada da je put od Zmaja do Pupina katastrofalno prohodan sa svim onim semoforima i gužve su ogromne u skoro svako doba dana. A i od Pančeva se može na Pupina...
 
Što se tiče da taj deo grada pored Pupinovog mosta postane vodoizvorište.
Kada se pogleda snimak iz vazduha vidi se visok stepen izgrađenosti desne obale reke Dunav na tom mestu. Od Novih i Starih Banovaca, preko Batajnice, pa do Nove Galenike. Gde sva ta naselja ispuštaju otpadne vode baš u zoni budućeg potencijalnog vodoizvorišta. Dok kod naselja Nova Galenika ima i ta hemijska industrija "Galenika" koja je najbliža tom potecijalnom vodoizvorištu. Tako da mi deluje kao da je leva obala Dunava osuđena da se ne razvija ovim tempom koji nam se desio jer kao da se od vodoizvorišta odustalo na reci Dunav. Takođe će biti zanimljivo videti kako će taj deo grada na levoj obali reke Dunav dobijati pijaću vodu u budućnosti. Da li od reke Save ili od reke Dunav?
 
01_sira%20situacija_zpsuvard2jl.jpg




02_postojeca%20namena_zpstcg3o04b.jpg


Ovde se vidi sadašnje stanje gde lepo ptikazuje da se reka tu izliva skoro svake godine celom površinom sve do odbrabrenog nasipa.




03_planirana%20namena_zpsmsb1eelt.jpg


Izvor: http://www.beograd.rs/cir/gradski-oglas ... nom-zonom/

Ovde se vidi o kolikoj se izmeni rečnog toka Dunava radi. Zemljište je nekoliko hektara koje je u sled visokih vodostaja podvodom i na taj način služi kao bafer radi smanjenje nivoa reke da ne bi došlo do poplave grada Beograda. Sada će taj deo rečnog toka Dunava biti usmeren na grada Beograd što može u sled visokih vodostaja, onih stogodišnjih da pređe najvišu kotu koja je do sada izmerena i time poplavi deo Beograda.
 
Vrh