Šta je novo?

Nova Luka Beograd

ovde treba nekoliko milijardi dolara da se ulozi a ko zna jos koliko vremena ce trebati da se to napravi sa nasom administracijom
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392998#p392998:21zcccdu je napisao(la):
Earthmoving » 20.Jun.2016/11:16 am[/url]":21zcccdu]Mladenovac ne može da se poredi sa ovom pričom:
1. Beograd, Zemun i Pančevo su prirodno jedna celina koje razdvajaju 2 reke na 3 dela. Centri su im međusobno udaljeni svega 5-10km. Mladenovac je od centra Bg-a udaljen 40 km.
2. Pančevo je administrativno mnogo dalje Beogradu nego Mladenovac Aranđelovcu npr. Između Ml i Ar je samo opštinska linija, a između Bg i Pa je pokrajinska granica. Suživot 2 miliona ljudi iz Bg i Pa odlučuje 300.000 ljudi u NS 100km daleko.
3. Pančevo nema slobodnu volju nego je pod diktatom administracije NS-a koja je čak 100km daleko i briga ih za Pa. Slično kao i Nova Pazova gde su mi stanovnici pričali da su hteli da glasaju da li da se spoje sa Beogradom ali im NS nije dao pravo da iskažu svoju volju.
4. Masa ljudi između Bg i Pa je poslovno, ekonomski, familijarno i svakako drugačije svakodnevno povezana, ali želja NS administracija je važnija od ljudi i njihovih svakodnevnih života.

Dobro nije bas 5-10km vise je 20km..
U svakom slucaju ce se gradovi jednog dana spojiti hteli mi to ili ne...

Ne znam zasto su odabrali tu lokaciju ali je mozda jedan od razloga sto je to zemljiste u vlasnistvu PKBa pa drzava opet moze da ga pokloni....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392973#p392973:1dr3knmo je napisao(la):
Вожд » 19 Jun 2016 11:14 pm[/url]":1dr3knmo][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SxuhbdXzVIg[/youtube]
Luka "Dunav" Pancevo maj 2016.

и

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QNjBAk1fZLo[/youtube]
„Azotarina” luka u rukama „Srbijagasa”


Другим речима, Панчево нема једну, него две луке на Дунаву.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393004#p393004:3ubv8pn1 je napisao(la):
bl3y4 » Pon Jun 20, 2016 12:07 pm[/url]":3ubv8pn1]
Dobro nije bas 5-10km vise je 20km..
Zemun je oko 5km, Pančevo malo više od 10km. I to ako se gleda iz centra, ako se uzme periferija udaljenosti su i manje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393009#p393009:3ivo4qyf je napisao(la):
Пантограф » Mon Jun 20, 2016 12:24 pm[/url]":3ivo4qyf]

Другим речима, Панчево нема једну, него две луке на Дунаву.


Управо тако.
 
Suludo je graditi novu luku na levoj obali dunava kod Pupinovog mosta koji je Gradska magistrala i nema zeleznicki prilaz luci a imamo u neposrednoj blizini Pancevo sa predispoziciju da postane centar za lucke poslove za Beograd, da Pancevo bar ima neke vajde sto je u Blizini Beograda a povezan je i zeleznicki i (buduci) autoputem sa Beogradom i nalazi se na metro teritoriji Beograda cak ce se nalaziti unutar Beogradske obilaznice, steta sto se takva prica ne potencira i vec industrijska zona sa suprotne strane mesto da povezu Pancevo sa Beogradom inustrijskom zonom izmedju Krnjace i Panceva koja bi imala i pristup zeleznici i autoputu izmedju beograda i Panceva,steta zaista.
 
Mozda je problem Kartmen u gore pomenutoj NS pokrajinskoj administraciji koja bi Beogradu i Pancevu uzimala pare od posla ni za sta. Ajde da ovi gradovi uzimaju, ajde da republika uzima, ali jos treci da se ugradjuje je nepotrebno.
 
@Earthmoving

Ta priča koju sada spominješ oko nekih problema koji su imali građani Pančeva oko posete lekaru je rešena još pre 5 godina. Dok danas u vremenu svega online I interneta. Sve potrebe u vezi rešeavanja bilo kakvih dokumenata i slično rešeava preko interneta zakazivanje lekarskog pregleda u kliničkim centrima u Beogradu... Tako da to više nije razlog koji je bio u jednom trenutku takav kao što si sada predstavio da je problematičan i nelogičan i ako je ono u istinu i bio jedno vreme očigledan

Problem je ovde što Beogradu, a ni Pančevu ne treba nova nelogičnost, a to je da su to jedan grad, kada to neće postati ni za 100 godina, a kamoli danas. Razlog sam već napisao. Tako da ne treba praviti nove troškove za Beograd I davati lažnu nadu Pančevcima da su postali Beograđani.
 
Mair, imamo pozitivan primer NBg kao uređenje prostora između Beograda i Zemuna i loš primer Krnjače između Beograda i Pančeva. Očigledno da je zajednica Bg i Zemuna dala pozitivne, a razdvojenost Bg i Pa loše rezultate. Da su Bg i Pa ostali zajedno kao Bg i Zemun možda bi danas tamo bilo neko novo uređeno naselje kao što je NBg.
Ne vidim zašto je logično da Bg i Zemun budu zajedno a Bg, Zemun i Pa ne?
Zašto bi to bilo dobro? Zbog efetka sinergije. Recimo 1 čovek će teže sam da napravi put nego ako ima 100 ljudi. Ljudima u selima oko Pančeva je lakše da nađu posao ako mogu da probaju: i u svom selu, i u Pančevu plus još u Beogradu. Znam ih. Imaju koristi, dosta ih radi u Bg-u, redovno ili honorarno neke zanatlijske poslove. Tom sinergijom, Beograd je više uspeo da izgradi svoje opštine u zadnjih 60 godina dok Pančevo koje je ostalo izdvojeno, ne da nije napredovalo nego je gotovo nazadovalo. Oslonili su se na NS, a nisu dobili ništa.
Da su zajedno, pitanje mesta ove luke se verovatno ne bi postavljalo. Umesto gradnje industrijske zone u netakuntoj lepoj prirodi severno od Pupinovog mosta, gradilo bi se kod postojeće industrijske zone Pančeva na Dunavu. Pančevci, dobijaju poslove njima super, Bg dobija poslove i još jači saobraćajno čvor i njemu super. Budžeti oba grada veći. Industrija skoncentrisana na jednom mestu, Lepše. Lakše i manji troškovi prerada voda pre ulaska u Dunav. Prostor iznad Pupinovog mosta ostaje zelen i koristi se za neke druge, lepše stvari, biciklizam, turizam, ostaje zelenilo umesto betona. Umesto raštrkane industrije, ona je smeštena u jednu zonu oko Pančeva. Vode se izlivaju u Dunav nizvodno od Bg-a... Ali umesto da imamo te pozitivne efekte sinergije od spajanja, mi se ispred nosa delimo, i to zbog neke administracije 100km daleko. Umesto da imamo jednu ozbiljnu luku i svu nepotrebnu infrastrukturu oko nje, mi cepkamo, povećavamo troškove. Zar nije bolje da sva industrija skladišta, infrastruktura, železnica, beton... oko luke bude na jednoj umesto na više luka. Bolje da bude 1 luka i 5 lepih zeleinh priobalja nego 6 luka umesto njih (karikiram al tako bi bilo da još krenu posebne Zemun, Surčin, Grocka...)
 
Karta koju si postavio ti daje sve odgovore zašto je Zemun još uvek u procesu integracije sa Beogradom, a sa Pančevom se to neće moći uraditi ni za 200 godina od danas. Jednostavno mala je država Srbija da bi imala jedan grad veličine te ujedinjene teritorije i tog broja stanovništva.
 
Broj stanovnika u Beogradu je oko 25% stanovništva Srbije. Misliš da je zdrava takva koncentracija broja građana po jednu državu?
 
Razumem te Mair. Prostor od oko 10 km deluje prevelik za popunjavanje, Nbg je širok kolko svega 3,4 km.
Ali ideja je mogla biti sledeća: Na NBg će se graditi ovakvo naselje kakve je sad masovno stanovanje i poslovanje.
Ajde onda između Bg i Pa, da isparcelišemo kao porodično pregrađe po uzoru na američka ili vojvođanska sa prostranim placevima od po npr 10- 20ari (iznad neka ostane žitnica za hranjenje celog grada). Kolko sada ljudi živi na levoj obali Dunava, 100-150.000? E za tih istih 100-150.000 ljudi se moglo napraviti humanije i šire, prostranije naselje na približnom prostoru gde sada žive. Kačarevo iznad Pančeva ima oko 5000 stanovnika a široko je 2 km! Slično i ostala naselja. Znači sa 100-150.000 ljudi se taj prostor od 10 km sigurno mogao sasvim lepo i prostrano popuniti, sa sve velikim parkovima, šetališima... A ne ovo što smo dobili u Krnjači-ravnica i prostranost a ulučice pored zrenjaninskog puta široke po 3,4 metra, sve načičkano. Ali eto to je samo moja ideja...
 
Tema je nova rečna luka na reci Dunav. Koja je poenta da praviš scenario za Si-Fi film na ovoj temi i time skrećeš priču o lokaciji nove luke? Samo sam ti sugerisao da Pančevo ne može da se spoji sa Beogradom čisto da ne bi ostale čitaoce ove teme dovodili u zabludu. Dok se meni rasparava o spajanju Pančeva i Beograda nekomentariše. Više me brine to da ako stvarno naprave luku uzvodno od Pupinovog mosta, jer će ceo Beograd biti u opasnosti od posledice sužavanja korita reke Dunav izgradnjom luke na toj lokaciji.
 
E pa upravo ti administrativni razlozi pokrajina vs Bg su mogući odgovor na kritike zašto luka iznad Pupinovog mosta a ne u postojećoj pančevačkoj industrijskoj zoni. A posledica toga nije SF nego uništenje i ono malo netaknutih zelenih površina iznad Pupinovog mosta, koju ćemo dobiti pored onakve Krnjače umesto da smo se organizovali kao u onoj mojoj ideji koju nazivaš SF.
 
Nemoj da se ljutiš nisam hteo da ti vređam predlog spajanja dva grada, Uvek se može maštati čisto radi pokazne vežbe. Šta bi bilo kad bi bilo?

Utvrdili su na ovoj temi članovi foruma da je luka u Pančevu privatna.
Moj predlog je da Kinezi izgrade luku u Smederevu i time neugroze moguće plavljenje Beograda sužavanjem korita reke Dunav neposredno blizu Beograda kod Pupinovog mosta, a uzvodno je od ušća reke Save u Dunav na mestu koje služi za izlivanje reke Dunav i prirodnu odbranu Beograda od visokog vodostaja reke Dunav.
 
Утврдили су чланови форума управо данас да у Панчеву, на Дунаву, постоје две луке: једна је приватна, а друга у власништву Србијагаса, дакле, државна.
 
To nemenja stanje te luke u Azotari jer je ona ograničena kapacitetom bez mogućnošću širenja. Osim ako se neplanira ukidanje Petrohemije i Azotare na toj lokaciji, pa bi se tada imalo mesta za proširenje luke. Ta vest da je luka Azotare državna je više kao podsećanje na činjenicu da je u istom tom gradu luka Pančevo privatna.
 
Не бих се баш сложио. За Азотарину луку прокопан је канал од скоро два километра, а рекао бих и да има места за ширење са стране.
 
Kako bi se ljutio na tebe Mair kad te veoma cenim kao forumaša :sesir:
S jedne strane i Smederevo je isto zanimljivo i sačuvalo bi zelenilo Bg priobalja, sa druge bilo bi dobro u Bg-u dobiti neki masovniji posao za nezaposlene, da ljudi ne putuju 45km na posao i popuniti gradski budžet... tako da, nisam pametan... A što se tiče lokacije, na skoro svakoj u i oko grada bi mi bilo žao izgraditi ogromni lučki komplex pun skladišta, betona, ulja od mašina...
 
Administrativne podele moraju da slede geografiju i način života, a ne obrnuto. Isuviše je glupo da jedna arbitrarna konvencija i istorijska slučajnost diktira potpuno neprirodne životne i ekonomske odluke. Tako da će pre ili kasnije ionako postati nužno povezivanja Pančeva i Beograda. Zatim, možda postoji i prelazna mogućnost da Pančevačka luka kao objekat od posebnog značaja dobije neku vrstu eksteritorijalnosti u odnosu na te podele. Zatim je tu i pitanje ko će ulagati pare u luku i kakva prava dobija na osnovu toga. Ako može Srbija da razmatra kupovinu luke Bar, a Kinezi da kupuju luke u Grčkoj, što su druge države a ne drugi gradovi, zašto ne može i Beograd Pančevačku luku, ali recimo bez Pančeva. Pa je onda očigledno moguć i lex specijalis kao za Beograd na vodi. Ako je tamo bilo moguće utvrditi postojanje prečeg javnog interesa da jedan privatnik zarađuje na poslednjem preostalom većem parčetu zemljišta u centru Beograda, iako je baš Beogradu ta zemlja dragocena zbog oblika terena, nedostajućih objekata i infrastrukture, pa onda valjda sasvim sigurno postoji i javni interes da Beograd dobije pravu modernu luku, zadrži svoje izvore pijaće vode, ne mora da menja tok Dunava, da vredno gradsko zemljište ne vezuje pravljenjem novih pruge i železničkih stanica, da nepotrebno baca novac zbog administrativnih barjera, i da usput zadrži jedan izuzetan rezervat prirode. Samo poređenje ova dva "javna interesa" je skoro šaljivo. Tako da sigurno postoji puno različitih načina da se jedan čisto formalni problem prevaziđe. Ne iskoristiti ih bi bio ne samo znak lenjosti, nego i jednog vrlo opasnog, maltene feudalnog načina razmišljanja, u kome privremeni upravljači sebe vide kao prave vlasnike, pa su im granice svetinja najvišeg reda.
 
Не видим зашто је проблем да Панчево постане део Београда, а није проблем што су Обреновац, Лазаревац и Младеновац део Београда као и Гроцка која је даља од центра Београда него Панчево, осим што треба прекројити покрајинске границе. Добит Панчева и његових становника би била вишеструка.

И опет, ако је Панчево део АП Војводине, у чему је проблем да лука у њему опслужује Београд? А није проблем што рафинерија није у Београду нпр.
 
Ja nemam nista pametno da dodam od argumenata, ali hocu da se zahvalim Zumi i svim ostalim clanovima koji su ovde naveli ekoloske i ostale probleme o kojima nisam imao pojma, pogotovo ovo oko vodoizvorista. Da me je neko juce pitao da li sam za ili protiv bilo bi mi svejedno, a sada vise nije.
Eto, nije pisanje uzalud, bar jednom coveku ste pomogli bude pametniji, a nadam se ne i jedinom :gobb:
 
Jel' može jedna stvar u ovoj zemlji da se uradi i kako treba? Da se ne budži i skarabudži? Da se planira, projektuje i izgradi u normalnim okvirima i rokovima, na lokaciji koja je planski pripremljena?

Uostalom, koga pitam i zašto? :bash:
 
Vrh