Šta je novo?

Nova Luka Beograd

"Vlada Srbije donela je početkom jula Uredbu o utvrđivanju lučkog područja pristaništa posebne namene za pretovar nafte i naftnih derivata u Boljevcima. . .

U Uredbi se navodi da će se na osnovu uredbe izvršiti zabeležba lučkog područja i prava preče kupovine Republike Srbije na lučkoj infrastrukturi i suprastrukturi u katastru nepokretnosti."
 
IMG_20220801_081024.png
 
Питње је да ли их власник нуди и по којој цени, и одговара ли она уметницима.
Иначе синоћ велики пожар у близини, објекат бивше кланице на ћошку.
 
Up on melancholy hill, there is a plastic tree, are you here with me.

Još od osnovne škole sam mnogo zavoleo tih nekih par pesama a sve je počelo kada sam video spot kada je prvi put izašala 19-2000. U isto to neko vreme je izašla i Californication od RHCP, tek kada sam malo odrastao sam umeo bolje da cenim tu muziku.
 
Dragane, šta se dešava kada se uzvodno od grada i njegovih izvora vode sudare dva teretna broda? Koji nose ko zna kakvu hemikaliju, rudu ili prosto naftu? Desetine hiljada tona ko zna čega. Ili kada jedan pri teškom manevrisanju koje popreko seče veoma jaku maticu Dunava udari u gat? Ili so otkači sa veza i udari u neki od mnogih stubova Pupinovog mosta koje je tik ispod ulaza u luku? Koliko će njih biti usidreno u reci čekajući na red za istovar? Ili se zimi baš tada pokrene led koji nosi sve pred sobom? Ili se nekome prilikom teškog manevrisanja protiv struje u uskom prolazu pokvari motor, pa voda počne da ga nosi i okreće? Ili kapetan prosto pogreši u velikoj gužvi, u nepoznatoj luci i sa nepoznatim rečnim strujama? Koliko se rasutog tereta i pored sve pažnje prospe kod pretovara i manipulacije unutar luke, što posle kiše speru u Dunav? Ili nesavesni kapetani ispuste neko ulje iz motora što ionako niko ispod vode ne može videti? Šta ćemo u sledećem ratu? Da nas ucenjuju bombardovanjem luke, ako nam uopšte ostave izbor? Ili kad postanemo meta terorista kao i svi ostali? Da jurimo dronove ili mini rakete iznad Dunava? Vredi li to rizika? Zar stvarno misliš da je gigantska TERETNA luka površine dobrog dela Novog Beograda ekološki bezopasna čak i kad ne bi uzimali vodu za piće baš iz tih reka i u sred grada? Uzevši u obzir šta se sve prevozi brodovima, u kojim količinama i kojom koncentracijama, zagađivanje samo izmetom bi u odnosu na razne havarije i javašluk moglo postati i veoma poželjna alternativa.

Sećate li se ove priče od pre 5 godina, o manama predloga za novu luku iznad novog Kineskog mosta u Zemunu? Između ostalih stvari pričao sam da je neverovatna neodgovornost planirati luku uzvodno od grada i tik iznad mosta, budući da se time tera ogroman broj teretnih brodova da okreće i manevriše uzvodno od mosta. Šta ako se sudare, ako se desi kvar na mašinama, ako udare o most, ili u reku i iznad Beogradskog izvorišta prospu ko koliko toksičan teret?

Upravo smo svedoci da se u Balitimoru desilo tačno to. Na kratko im nestalo struje pa su izgubili kontrolu. Sada moraju da vade most, pa zatim da traže po dnu gde je šta, zatim sve to da vade sa dna, a onda da prave novi most. Pri tome je blokirana jedna od glavnih ekonomskih arterija Američke istočne obale. Čitava gomila brodova više ne može ni da uđe ni da izađe iz zaliva. I to će trajati ko zna koliko. Štete će biti astronomske. Usput je deo od 760 tona toksičnih hemikalija ispušten u reku i danima ostavljao vidljiv trag. U našem slučaju Dunav je međunarodni plovni put, pa bi sličan događaj presekao jednu od glavnih rečnih transportnih ruta u Evropi. Ko bi platio tu štetu? A ko bi živeo sa posledicama zagađenja? Pa ipak je neki domaći političko-ekonomski genije to gurao iz sve snage. Uz zdušnu pomoć mnogih na Beobuildu. Nadam se da će ovo biti lekcija da se slične ideje više nikada ne ponavljaju.

Dali Ship crash into Francis Scott Key Bridge 2024.03.28, 1.jpg


Dali Ship crash into Francis Scott Key Bridge 2024.03.28, 2.jpg


Dali Ship crash into Francis Scott Key Bridge 2024.03.28, 3.jpg


Zastoj. Brodovi čekaju da se oslobodi put.

Dali Ship crash into Francis Scott Key Bridge 2024.03.28, 5.jpg


Na brodu je bilo 760 tona toksičnog materjala. Deo kontejnera na pramcu je razbijen i njihov sadržaj je u reci. Neki su na dnu reke, a drugi još uvek na uništenom pramcu broda.

Dali Ship crash into Francis Scott Key Bridge 2024.03.28, 4.jpg


Dali Ship crash into Francis Scott Key Bridge 2024.03.28, 0.jpg
 
Poslednja izmena:
Jedan bitan detalj. Kad je posada postala svesna da je izgubila kontrolu nad brodom, radiom su javili lučkoj kapetaniji ili policiji. Oni su za dva minuta uspeli da most zatvore za saobraćaj. PRE nego što je brod udario u njega. Zbog toga je poginulo "samo" ljudi.

Kod nas međutim policije nema čak ni negde blizu Pupinovog mosta. Ko zna koliko bi im treblo da se kroz večitu gužvu u Beogradu ili Zemunu uopšte probiju do bilo kog od naših mostova da bi mogli da ih zatvore ako zatreba.

Pogledajte ovo

 
Vrh