Šta je novo?

Nova Luka Beograd

Ne moze Luka da bude u Pancevu jer je to druga pokrajina i sve pare zaradjene od nje bi otisle u Vojvodinu tj najvise u Novi Sad.
Zato zaboravite tu ideju ili jedino da se Pancevo pripoji Beogradu ali to EU nece dozvoliti.
 
Зашто је проблем да лука буде у Панчеву и зар је битно да све паре иду у Београд?
 
Pa bitno je, ako luka opsluzuje Beograd normalno je da novac ide u Beograd a ne u Vojvodinu.

Da li mislis da bi novosadjani pristali da novac koji dobijaju od njihove luke ide Beogradu?
 
Ако је лука у Панчеву, по мени паре треба да иду у Панчево, а Београд и Нови Сад немају ту шта да се питају.

А сматрам да та лука треба да опслужује много шири простор од Београда и Панчева, а то је Банат све до Титела и Зрењанина, док Новосадска лука треба да опслужује југ Бачке, Митровица да опслужује Срем, Богојево запад Бачке, Шабац да опслужује запад Србије, Смедерево Браничево и део Шумадије, Неготин источну Србију и југоисток, Апатин север Бачке, а Бечеј и Сента север Баната и Бачке. То је 10 лука, од којих само 2 на Сави и 2 на Тиси, а 6 на Дунаву, 7 на територији Војводине а 3 у осталим деловима Србије.

У том правцу би требала да се и развијају и друмска и железничка инфрструктура све у циљу прављења више већих логистичких центара у лукама за сваку регију која има приступ Сави и Дунаву.
 
Razumem Dosljak sta hoces da kazes. Ali problem nije geografskog tipa vec administrativno-finansijskog.
 
To се може решити, мада је за то потребна политичка воља. И сматрам да је лука Београд каква је данас и ова коју планирају са Кинезима веће оптерећење које ће гушити Београд него што град има реалне финансијске добити од ње.
 
Potrebna je politicka volja koju mi nemamo nazalost.
To ti je kao da naprave aerodrom Nikola Tesla u Novoj Pazovi.
 
Zašto mora luka da se gradi u Beogradu? Da li može u Smederevu? Posle ušća reke Save u Dunav (nizvodno od Beograda) ima više vode u reci Dunav samim tim lakše je napraviti luku.
 
Lepo je Zuma sve objasnio.
Problem je što ekipa koja sada vodi stvari pogleda da li ima nešto na mapi i ako nema kaže Gradi!
A ekologija im je poslednja rupa na svirali, Vinču i postrojenje za preradu otpadnih voda moraju zbog eu da planiraju.
 
Spatiotecte je ovo lepo primetio i postpuno je u pravu. Pančevo jeste svega 10tak km od Bg i jedan period je bio sa Bg-om i Zemunom pod zajedničkom upravom. Ali NS administracija decenijama nerazumno koči svako povezivanje dva prirodno bliska grada. Pošto mi je deo porekla odatle, imam porodičnu kuću i familiju, sećam se ludih priča da se nisu mogli lečiti na par km u Bg-u nego su morali 100km u Ns i slična ludila. Ns političari aktivno potpiruju vatru kao npr Kostreš pre par godina kada ih je plašio tipa ako se pridružite Beogradu bićete samo jedna Sremčica, naravno nije rekao da će biti kao recimo NBG. Pa onda priče mi se kao 100km razumemo a vi se kao 10 km ne razumete i slične paljevine. Međutim u zadnje vreme primećujem neke dobre priče tipa Bg obilaznica koja treba zahvatiti i Pančevo kao i Bg GSP da ne staje tamo ispred močvare do teritorije Bg-a nego da lepo uđe u grad, pa onda gradnja nove brze pruge sa duplim kolosekom novim mostom preko Tamiša i slično... Ali što se tiče para nema šanse, Ns kupi ko lud po celoj Vojvodini. Pančevo je nekad bilo extra razvijen grad a pod njima kao da je zaostalo u vremenu, samo isisavaju, kao i Zrenjanin i ostalo. Kritikuju Bg ali kad pogledamo da je Bg vlast sve nove industrijske investicije rasporedila po Srbiji i skoro ni jedno u Bg-u, onda deluje da su ovi mnogo sebičniji.
 
1. Индустријске инвестиције нису инвестиције већ колонизација Србије коју плаћамо ми сами.
2. У тим радним логорима плата је око 200 евра
3. Тачка два објашњава зашто таквих "инвестиција" углавном нема у Београду. Мада, толико смо напредни да ће се ускоро и већина Београђана тискати за радно месту у тој колонијалној шрафцигер индустрији.
 
Ja se slažem sa Delijom. Ali. Bolje da imam 200 nego 0 evra. A i sami smo krivi što nemam znanje ni šrafciger industriju da napravimo. Treba biti samokrtičan i pošteno reći, jeste ne znamo, profe na faxovima nas mlate praznom slamom. Ali ajd da radimo kod nekog stranca za početak ko zna, maznemo zanat i bar tako naučimo da bi sutra pravili svoje. Jer ko radi taj zna, ko ne radi taj zaboravlja. Pa nekad je Mančester bio centar textilne industije a ne Kina ili Bangladeš, a vek-dva kasnije nemaju pojma jer su oni što su imali znanje poumirali a novi se nisu time bavili. E tako i mi sad ko Kinezi pre 40tak godina krećemo industrijski od nule, za mizerne platice. Ali ako budemo pametni ko oni, za par godina kad naučimo sve to možemo i sami proizvoditi. Eto tu če se jasno videti dal smo ili nismo pametni, iako će mnogi reči na moju pdrugu rečenicu, mi smo pametni mi sve to znamo. Eto bilo bi lepo da i u praksi pokažemo tu našu pamet sada
 
Не, боље је имати 0 евра него бити у минусу 10-20 000 евра колико дају по запосленом. А колонија не може бити сама крива јер се не пита ни за шта као ни њени грађани. Колонија може бити крива само за то што је дозволила себи да буде колонија. Све након тога је логичан след догађаја.
 
Još uvek mi nije jasno kako se mogu praviti ikakvi planovi koji su suprotnosti sa GUP-om. Čemu služi onda planiranje. Jel ovde sve mora da se radi bez ikakvog plana, bez uplitanja struke, samo da bi vlastodršci mogli da se hvale pred kamerama da su otvorili nova radna mesta? Jel baš svaka odluka koja se danas donese služi samo u dnevnopolitičke svrhe, bez ikakve realne procene kakve benefite će doneti za društvo u budućnosti? Zuma je to lepo objasnio - zbog par stotina bedno plačenih radnih mesta uništiće se vodoizvorište zauvek.
 
Ista je stvar kao sa Beogradom na vodi. U pitanju je Prostorni Plan Podrucja Posebne Namene koji je iznad GUP-a. Kasnije ce verovatno i GUP biti izmenjen.
 
Obzirom na dugačku zakonsku regulativu, koliko je realno da vidimo radove na ovoj luci u toku ove decenije?
 
Ma kakvi planovi i gupovi. Sve je to u stvarnosti davno ukinuto i postoji samo kao forma. Plan je ili proizvod slobodne kritičke analize i dovoljno vremena, ili ga nema, bez obzira na privide.

A što se tiče ovog drugog. Zbog budućnosti svih nas bilo bi apsolutno neophodno da svaki Beograđanin DOBRO utuvi u glavu jednostavnu istinu koja nema veze sa nečijim slobodnim izborom, nego sa fizičkim zakonima. Ili će svako od nas u Beogradu negde imati "svoj kvadrat" zemlje bez zgrada i pod zelenilom, koji NJEMU obezbeđuju pijaću vodu, ili će umreti od žeđi. To je na duže staze stvarno toliko jednostavno.

Količina rečne i atmosferske vode koju zemlja može propustiti kroz sebe i filtirati je direktno proporcionalna njenoj SLOBODNOJ površini i vremenu, a svakome od nas za 24 časa treba određena količina vode. Tako da postoji direktna korelacija i matematička formula. Ako Beograd ima toliko i toliko stanovnika, onda MORA da bude toliko i toliko slobodnog zemljišta pod zelenilom negde uzvodno, pored obe reke. Bez zgrada. Nema tu izbora niti se iko tu nešto pita. Drugi izvor vode sem tog "zemljanog filtera" ispod grada mi nemamo. Ako broj stanovnika raste, moraju da rastu i slobodne zelene površine koje prekrivaju sloj nezagađene zemlje koji uklanja nečistoće iz atmosferske i rečne vode, a ne da se one smanjuju.
 
A ovi se problemi sa administracijom se lako mogu rešiti. Pančevo i Vojvodina zavise od Beograda i Republike na isuviše mnogo načina da se dogovor ne bi mogao postići. Uostalom sada je na vlasti ista partija na oba mesta. Jedino treba da se dogovore sami sa sobom i naprave obavezujuće ugovore. A u neverovatnom slučaju da to ipak nije moguće, novu luku je moguće napraviti maltene odmah uzvodno od Pančevačke luke pošto je administrativna granica veoma blizu Pančeva. Imaju maltene čitav potez od Pančevačkog mosta do Pančeva, i od reke do puta. Tu ima dovoljno mesta čak i bez privatnih imanja. Crna linija je granica između Pančeva i Beograda. Ovde VEĆ postoji i put i železnica i, uskoro, DVA mosta. I još dve luke mogu da se dopunjuju.

LukaPrePanceva.jpg
 
Mene jedino buni što lokacija nove luke nema železničku vezu. Da li ovo pak znači da će biti pravljen priključak za prugu negde u Krnjaču ili pruga uopšte nije potrebna za funkcionisanje luke?
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SxuhbdXzVIg[/youtube]
Luka "Dunav" Pancevo maj 2016.

и

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QNjBAk1fZLo[/youtube]
„Azotarina” luka u rukama „Srbijagasa”
 
Локација луке је за плакати од муке.
 
Razmišljam kako Mladenovac da izdvojim iu Beograda, a @Earthmoving hoće Pančevo da spoji sa Beogradom. Možda da je Srbija od Maribora do Soluna onda bi ta ideja i mogla da se razmatra, ovako ta ideja nema smisla već samo štete po Srbiju, Beograd i Pančevo.
 
Ma kakvo administrativno spajanje, tu su gluposti. Pa pola Beca spada u Donju Austriju, pa funkcionise sasvim normalno.
To sto mi ne mozemo da se dogovorimo zbog sitnih interesa je sasvim druga prica. Ali evo, sada su svuda napredni vladari, pa (da) vidimo koliko su sposobni.
 
Koliko je moguće da je ovo iznuđen potez koji ima posredne veze sa BNV? Čupanjem šina iz SA postojeća Luka Beograd gubi železničku vezu, zar ne?
A i oslobođeno priobalno zemljište sigurno dobro dođe... :kafa:
 
Mladenovac ne može da se poredi sa ovom pričom:
1. Beograd, Zemun i Pančevo su prirodno jedna celina koje razdvajaju 2 reke na 3 dela. Centri su im međusobno udaljeni svega 5-10km. Mladenovac je od centra Bg-a udaljen 40 km.
2. Pančevo je administrativno mnogo dalje Beogradu nego Mladenovac Aranđelovcu npr. Između Ml i Ar je samo opštinska linija, a između Bg i Pa je pokrajinska granica. Suživot 2 miliona ljudi iz Bg i Pa odlučuje 300.000 ljudi u NS 100km daleko.
3. Pančevo nema slobodnu volju nego je pod diktatom administracije NS-a koja je čak 100km daleko i briga ih za Pa. Slično kao i Nova Pazova gde su mi stanovnici pričali da su hteli da glasaju da li da se spoje sa Beogradom ali im NS nije dao pravo da iskažu svoju volju.
4. Masa ljudi između Bg i Pa je poslovno, ekonomski, familijarno i svakako drugačije svakodnevno povezana, ali želja NS administracija je važnija od ljudi i njihovih svakodnevnih života.
 
Vrh