Šta je novo?

Nova Luka Beograd

Кинези граде луку од 300 милиона долара
М. Л. Ј. | 16. јун 2016. 17:31 | Коментара: 1

Уговори о oбјекту на Дунаву и деоници Сурчин - Обреновац биће потписани током посете кинеског председника Си Ђинпинга. Нови пут који ће спајати коридоре 10 и 11 коштаће 210 милиона евра

ПОСЕТА кинеског председника Си Ђинпинга Србији донеће сигурне парафе на два битна инфраструктурна пројекта - луку на Дунаву и путну деоницу Сурчин - Обреновац. Две земље ће, према сазнањима "Новости", потписати меморандум о изградњи стратешке луке у близини моста "Михајло Пупин" вредне 300 милиона долара. Сигурно је да ће бити потписан и комерцијални уговор са кинеском банком за деоницу која ће спојити коридоре 10 и 11, а који ће бити вредан 210 милиона евра.

Велика кинеска компанија, која се бави лучким пословима инвестираће у изградњу луке код Панчева, за коју су Кинези још раније показивали интересовање. Стратешки је лука значајна због близине моста Земун - Борча, али и посебне погодности за транспортни саобраћај јер је у непосредној близини планирана и изградња велике индустријске зоне.

И потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић је јуче најавила да ће током посете председника Кине Си Ђинпинга Србији бити потписан комерцијални уговор за градњу деонице Коридора 11 од Сурчина до Обреновца. Деоница Сурчин - Обрановац је део ауто-пута од Београда до Чачка и једина је деоница на том правцу чија градња још није обезбеђена уговором. Очекује се да ће се овај договор данас наћи и на седници владе.

- Током посете кинеског председника очекује се потписивање између 18 и 22 споразума и протокола, који ће се односити на индустријску зону, здравство, културу и образовање, као и инфраструктуру - рекла је Зорана Михајловић.

Министарка грађевинарства водиће и први састанак Савета за инфраструктуру, који ће бити формиран за време посете првог човека Кине, а очекује се да ће бити заказан крајем јула. Наша земља ће тако добити на значају, јер ће се на овим састанцима, који ће бити у Београду, одлучивати о свим пројектима које ће Кина разматрати за улагање у Европу и осталих 16 земаља Старог континента.


СИГУРНО У ЖЕЛЕЗАРИ

Први човек Кине сигурно ће посетити и једну од највећих инвестиција из његове земље у Европи - Железару Смедерево. Кинески "Хестил" купио је српску фабрику челика 18. априла за 46 милиона, а у њу ће уложити око 300 милиона долара. Ова компанија "мерка" још најмање три фирме у нашој земљи, међу којима је и РТБ "Бор".

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... ona-dolara
 
Jel ono peconi kupio luku pancevo i nece da je proda kinezima nego ce ovi da prave od nule
 
Ja ove ništa ne razumem, u svakoj vesti kažu hoće da prave luku nizvodno od Pupinovog mosta, a onda pomenu i Pančevo? Kao da ne znaju da postoji još jedan most između i da je luka planirana nizvodno od pančevca!
 
Ваљда ћемо сазнати праву вест током дана, буде ли потписан споразум везан за луку. Нажалост, сумњам да Пецони неће искористити прилику да тражи превисоку цену за луку Панчево:
Kompanija “Al Dahra” iz UAE, pored potpisivanja memoranduma o dokapitalizaciji Jugoslovenskog rečnog brodarstva, sporazuma o prodaji zemljišta i izgradnji Luke Pančevo, vodi pregovore i s “Lukom Dunav AD” Pančevo, koja je u vlasništvu “INVEJ holdinga”, čiji je vlasnik Predrag Ranković Peconi, oko otkupa i zakupa luke.
 
Najpametnije je da se iskoristi Luka pancevo za novu Beogradsku luku , jer ovoj stvarno nije mesto na kilometar od Trga Republike.
 
Ineresantno je pitanje koje telo je odredilo da se pravi nova luka. Koje telo je odredilo lokaciju kod pupinovog mosta. I kako je moguce da za to niko ne zna, da nema javne rasprave, misljenja strucnjaka. A ugovor vec podpisuju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392656#p392656:31sjaeq7 je napisao(la):
dosen » 17 Jun 2016 09:23 pm[/url]":31sjaeq7]Ineresantno je pitanje koje telo je odredilo da se pravi nova luka. Koje telo je odredilo lokaciju kod pupinovog mosta. I kako je moguce da za to niko ne zna, da nema javne rasprave, misljenja strucnjaka. A ugovor vec podpisuju.
Ово тело

01_1000x0.jpg


Заправо, луку ако буду градили, градиће је поред постојеће панчевачке луке што је мање зло од градње узводно од панчевачког моста али исто ирационално имајући у виду да је још у време градње панчевачке луке за њено проширење сачувано 120 хектара околног земљишта.
 
На жалост Делија, грешиш. Да ће се градити поред моста Михајла Пупина је потврђено у данашњем дневнику РТС-a (на линку је видео прилог):

http://www.rts.rs/page/stories/ci/s...-na-dunavu-ceka-se-studija-izvodljivosti.html

Све сам се некако надао да је у питању новинарска грешка, али се испоставило да заиста планирају луку на наведеној локацији.
 
Онда само могу да закључим да је континуитет велеиздајничких пројеката на штету развоја Београда и целе Србије настављен и да гази 6 деценију.

И тако ћемо у ужем подручју града Београда имати три луке на најпловнијем речном европском путу од којих је свака бескорисна а које су нас до сада коштале вероватно више милијарди, што у изградњи, што због лоше локације, или просте запостављености (лука у Панчеву). А секундарна и терцијална штета је вишеструка.
 
А ми смо, мукице мале, опет решили да силујемо сопствени ГУП, који луку на том месту не предвиђа.

Овог Игњатовића из ЦИП-а кад видим, две недеље среће немам.
 
Mozda je neko napisao vec luka Pancevo je privatna tako da prosto preseljenje tamo nije tako jeftino i lako ostvarivo plus sporovi oko nadleznosti Republike i Vojvodine.... a graditi luku na prvo navedenom mestu kod mosta M. Pupina bez zeleznicke infrastrukture je suludo. Videcemo vec rasplet.

Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока
 
Kada je za njih prepreku predstavljao ikakav plan... Koji su to štakori, plan predviđa nizvodno, postoji luka Pančevo, ali ne, cepaju novu, ima slobodno parče obale..
Luka Pančevo Peconijeva, pa neka je kupe, kakav je to razlog protiv, nego ne, daj džaba zemljište, a naćiće se već neki id*** da plati infrastrukturu (čitaj država).

Ali sve verujem da je ovo ipak jedan od onih planova koji će zauvek ostati na papiru.
 
Ja и даље верујем да политичари и новинари знају само Пупинов мост као одредницу са те стране Дунава и да им је Котеж исто близина Пупиновог моста.
 
Ipak je uzvodno od Pupinovog mosta lokacija. Nije novinarska greska. Na rts u je u okviru 3odnevne srece sa emisijama uzivo prikazano graficki i mesto i petlja koja ce se spustati ka novoj luci.
 
Наставак колонијалне економске политике у Србији. Служећи се елементарном логиком закључак укратко гласи:

Лука узводно од Пупиновог моста служиће за увоз бофл робе из ЕУ или за увоз робе за чији транспорт бисмо плаћали ЕУ фирмама, лука низводно од Панчевачког моста би могла да служи за трговину са читавим светом и извоз наше робе.
 
Значи планирају луку негде код Ковилова? А каква је петља? Да неће можда да ураде и неки крак од ње ка Борчи?
 
Кинеска лука на Дунаву, чека се студија изводљивости
петак, 17. јун 2016, 11:47 -> 13:02

Један од уговора који ће бити потписан у присуству српског и кинеског председника тиче се и кинеске луке на Дунаву. Тиме би се конкретније дефинисале намере кинеских партнера да улажу у тај део Београда.

Нова лука требало би да се гради узводно од Пупиновог моста на левој обали Дунава. Пре годину дана са кинеском фирмом "ЦИЕ Холдингс" потписан је меморандум који је омогућио израду студије оправданости тако да ће ускоро бити познато који капацитети су потребни, колико је средстава потребно за реализацију пројекта и колико нових радних места.

http://www.rts.rs/upload/storyBoxFileDa ... 170616.mp4 (video prilog)

"Чим буде готова студија изводљивости кренуће се у израду просторног плана, који ће бити основ за друге планске акте, радиће се пројектна документација и ја се надам да ће и физичка градња на терену кренути у наредних неколико година. У сваком случају није идеја да се кроз кредите гради овакав објекат, већ да се користе сви модели који су примењиви у развијеним земљама и да се тако објекат заврши и да се тако ефикасно и газдује таквим објектом", рекао је Раде Обрадовић из Министарства грађевинарства.

"ЦИЕ холдингс" је компанија из Хонгконга, специјализавана за развој пројеката, инвестиције, и решења у области заштите животне средине и обновљивих извора енергије.

Улажу и у истраживања и производњу нафте, изградњу електрана. На пројекат изградње луке немају ексклузивно право, тако да, с обзиром на жељу Кинеза да појефтине и олакшају превоз робе до европских земаља, не изненађује интересовање и других фирми за изградњу Луке.

Милутин Игњатовић из ЦИП-а каже да је кинеској страни интересантно да ЦИП испројектује и прилаз од Београда до Земуна. "Направили бисмо петљу којом би се скретало испод ауто-пута и долазило до луке, а са друге стране направио би се одељак и прелазио би се мост Земиун-Борча", објаснио је Игњатовић.

Изградњом Пупиновог моста скраћено је време путовања, а лука ће додатно допринети развоју инфраструктуре и привући нове инвеститоре у овај део Београда.

"Предности су што ће доласком луке бити изграђена инфраструктура, и још неке приступне саобраћајнице. Нека мана је што ћемо приобаље, које може да се искористи на други начин искористити за то", истиче Никола Јовановић из Удружења Лева обала Дунава.

Дунавом се годишње превезе близу 50 милиона тона робе од чега је око једна петина из Србије и то ће се повећавати у наредним годинама, зато се планира и изградња терминала за претовар шљунка, песка и сличних материјала код Крњаче а уколико се укаже потреба разматраће се и изградња таквог терминала на обали Саве.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... vosti.html
 
Iz video priloga u prethodnoj vesti. Štap sa crvenim vrhom pokazuje mesto buduće luke, ili preciznije, pristupnog puta koji treba izgraditi od dela Pupinovog mosta na levoj obali Dunava do te lokacije.

NovaLukaBeogradLok.jpg
 
Prava sansa da se ozivi i rekonstruise pruga za padinsku skelu.
 
Pošto sad najzad znamo koju lokaciju imaju na umu, moguća je i neka preliminarna analiza prednosti i mana. Kada se pogleda na mapu, jasno je da se granice luke približno poklapaju sa izdvojenim delom forlanda (prostorom između nasipa i reke) uzvodno od Pupinovog mosta, na mestu gde nasip pravi luk, odnosno nekom vrstom velikog ostrva koje se tu pojavljuje pri višem vodostaju. U pitanju je ovaj deo

NBgLuka01.jpg


Šta su prednosti, odnosno razlozi zašto je ovaj deo predložen?

Prvo, što ustvari i nije prava prednost, ali svejedno treba napomenuti da je ova lokacija ipak bolja od one odmah nizvodno od Pupinovog mosta, naspram Zemuna, kao što su mediji uporno ponavljali ranije.

Osnovni razlog je prlično očigledan. To je pokušaj da se ideja nove industrijske zone na levoj obali Dunava učini privlačnijom. Ako bi odmah pored budućih fabrika i magacina postajala i luka, to bi bilo privlačno mnogima čija je proizvodnja masovna ili kabasta, i zavisi od jeftinog transporta.

Drugi razlog ima veze sa Kinezima. Oni su jedni od retkih koji trenutno istovremeno imaju i ogromne količine para i plan da ih investiraju u ovom delu Evrope. Pošto smo mi njima interesantni samo kao baza za izvoz u Evropu, njima je najzanimljiviji pre svega put ka severu. Tako da je u tom smislu luka severno od grada takođe u prednosti pošto ne mora da se prolazi kroz ili oko Beograda.

Nažalost mane ovog predloga su ozbiljnije i mnogobrojnije.

Naprimer, prva spomenuta prednost nije tako značajna kao što izgleda. Čak i kada bi luka bila ovde, roba iz raznih fabrika i magacina razbacanih po celoj industrijskoj zoni ionako mora da se prvo natovari u kamione da bi se prevezla do luke. A ako se već mora ulagati trud da se kamioni prvo tovare, a posle istovaruju, nije preterano bitno da li ti kamioni putuju do ove, obližnje luke, ili do Pančevačke luke. Put do Pančeva je sada veoma dobar, pa je u pitanju samo dvadesetak minuta više. To je beznačajna promena u odnosu na ukupne transportne troškove.

Isto je i sa drugom spomenutom prednošću. Iako je severni put ka Evropi važniji, tuda će ići gotova roba, ali zato sirovine za proizvodnju takođe moraju odnekle stići. A to bi moglo biti recimo iz Kine, preko Crnog mora, pa Dunavom uzvodno do Pančeva. Tako da njima i južna pozicija luke u odnosu na Beograd ima svojih prednosti.

Zatim postoji veoma ozbiljan problem da se nove luke više nigde ne prave uzvodno od velikog grada, nego samo nizvodno. I zbog neizbežnog zagađenja voda, i zbog industrijskih nesreća, havarija, sabotaža, ratova, sudara brodova i ko zna još kakvih nepredviđenih događaja. Zamislite da se ko zna koliko litara sirove nafte iz nekog teretnog broda ili tankera (ili neke još gore hemikalije) izlije u Dunav i kompletno zalije Beograd i sve njegove obale? Koja bi to katastrofa bila (milion ljudi, vodoizvorišta, agresivna isparenja, instalcije...)!

Ili da neki ogroman, natovaren i veoma težak brod, zbog sudara i uvek problematičnog manevrisanja i skretanja ispred luke (Dunavska struja je VEOMA snažna), izgubi sposobnost upravljanja, počne da se kovitla niz Dunav, udari u stub nekog mosta i ošteti ga? Šta bi bilo sa saobraćajem u gradu? Luke se prosto više ne pozicioniraju uzvodno od velikog grada.

Zatim postoji problem što ovde nema pruge, a luka se bez pruge ne može zamisiliti. Pa onda, za industrijsku zonu koja je toliko velika da joj treba obližnja luka, nije dovoljna obična pruga. Potrebna je i nova ranžirno-teretna železnička stanica. Ko će to da plati?

Pa onda imamo po meni najozbiljniji problem. Ovo je druga od dve zaštićene zone vodoizvorišta u Beogradu. Od tri stepena zaštite, ovo je onaj najviši, "uža zona sanitarne zaštite". To je pogotovo nezgodan problem za današnji i budući Beograd pošto se zone vodoizvorišta sistematski uništavaju i sužavaju. Pogledajte mapu zona zaštite.

08.gif


Makišku užu zonu sanitarne zaštite na desnoj obali Save su već prepolovili. Ona je ranije bila ovolika, kao na gornjoj mapi (tamno plava boja). Ona i mora da bude tolika jer je na baš tolikoj površini raspoređeno lako propusno zemljište koje je nekada redovno plavila Sava, pa je to u stvari rastresiti rečni mulj i pesak. Na ovoj staroj mapi vidite da su tačno tu i bile granice podvodnog zemljišta.

Makis1930.jpg


Međutim upravo su tu zamislili novu industrijsku zonu, ranžirno-teretnu železničku stanicu, i novu kontejnersku stanicu koju će iseliti iz Beograda na vodi. To će zauzimati ovu površinu

bg-kinezi2.jpg


Druga od dve zone izvorišta je uzvodni deo Dunava, a sada planiraju POTPUNO uništenje čitave te druge zone (izvorište se naravno produžava i izvan granice plana na drugoj slici u ovoj poruci). Na jugoistočnom delu vodoizvorišta, uz Dunav, će biti buduće elitne, obalske stambene i poslovne zgrade. Na severnom delu će biti industrijska zona, a u forlandu, pored obale, luka. A baš taj forland je izvor najkvalitetnije vode za piće zato što nikada nije obrađivan i zagađivan pesticidima kao njive iza obalskog nasipa. Pa šta ćemo pobogu da pijemo kad Beograd bude imao 2 miliona ljudi, a mi kompletno uništimo jedno od dva izvorišta, a prepolovimo drugo? I baš na njima napravimo niz fabrika, industrijskih zona, dve tovarno-ranžirne železničke stanice (na svakom izvorištu po jedna stanica i jedna industrijska zona), i jednu luku od 600 hektara, tako da zagadimo i onu vodu koju budemo mogli da crpemo? Pa kakvom su genijalnošću uspeli da ubodu baš ovaj koncept? Nije li luka nizvodno od grada IPAK bolja ideja?

Na kraju, ovaj deo Dunavskog probalja je jednostavno lep. Čak sam čuo i da je bio na dobrom putu da dobije međunarodnu zaštitu kao oaza prirode. Još jedan biser Beograda koji bi trebalo da nestane pre nego smo i shvatili da postoji, i kakve sve potencijale pruža. Evo male zbirke slika, čisto da vidite kako taj deo ustvari izgleda.

NBgLuka02.jpg

NBgLuka03.jpg

NBgLuka04.jpg

NBgLuka05.jpg

NBgLuka06.jpg

NBgLuka08.jpg

NBgLuka09.jpg

NBgLuka10.jpg

NBgLuka11.jpg

NBgLuka12.jpg

NBgLuka13.jpg

NBgLuka14.jpg

NBgLuka15.jpg

NBgLuka16.jpg

NBgLuka17.jpg

IMG_6125.jpg
 
Nadajmo se da ce studja pokazati da je jeftinije da se plati pancevacka luka peconiju idiotu
 
Лука низводно од града и лука Панчево су дефинитивно најбоље опције. Проблем је што су се мајмуни политичарски ухватили ко пијан плота Пупиновог моста како би му као још додали на значају, а заборављају на мост код Винче који исто треба да граде кинези и који има стварну улогу теретне обилазнице, и друмске и железничке. Притом бих ја кинезима понудио и аеродром Панчево, да ураде асфалтну ПСС и у Панчеву заокруже свој логистички центар са потпуном друмском, железничком, лучком и ваздухопловном инфраструктуром.
 
Koliko sam uspela da pohvatam informacije, za luku nista nije potpisano? Stvarno je nelogicno mesto gde je planiraju, treba insitirati na toj pancevackoj luci, a vlasnistvo resiti u sns stilu.
 
Vrh