Šta je novo?

Nova Luka Beograd

položaj luke po planu sa ove slike je sigurno bolji nego kod Pupinovog Mosta, ali ostaje i dalje tvrdnja da BG uopšte ne treba da gradi luku kad može da koristi luku Pančevo. Bar je tako s ekonomske tačke gledišta. Međutim kako "stf" reče, Beograd ne može sebi da dozvoli da prebaci lučke poslove u Vojvodinu :(
 
Индустрија и логистика за тешки теретни саобраћај у Београду и треба да се развијају на потезима Панчевачки мост-Панчево, Земун-Батајница-Пазова-Инђија и Сурчин-Добановци-Шимановци, у солидне саобраћајне инфраструктуре, са СМТ-ом и будућом потпуном обилазницом да повезују те зоне, као и аеродромима, железницом и лукама. Треба одустати од сулуде идеје о индустријској зони у Чукарици и Београд јужно од Саве и Дунава поштедети оптерећењем индустријом и теретним саобраћајем до завршетка пуне обилазнице.
 
Beograd i Pančevo su se sada opasno približili a za 50 godina će sigurno da funkcionišu kao jedan grad. Pošto se luke grade sa dugim vremenom eksploatacije, diletantski bi bilo praviti luku u Beogradu pošto će Beograd imati luku u Pančevu.
Hteli-ne hteli gradovi rastu i spajaju se, prave se aglomeracije i tako je svuda u svetu, to su diletanti sa Megatrenda trebali da uče na prvim godinama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366797#p366797:12fky5t8 je napisao(la):
stf » 14 Jan 2016 12:54 pm[/url]":12fky5t8]Postoji vrlo jednostavan razlog. Pančevo nije Beograd, nego Vojvodina, i Beograd ne bi dozvolio da prebaci lučke poslove drugom gradu, a vojvođanski autonomaši nikad neće dozvoliti da se Pančevo pripoji administrativno Beogradu. Bio bi momentalni referendum za otcepljenje pokrajine.

Recimo da bi gotovo nemoguće bilo recimo i pomeriti luku nizvodno tj. lučke poslove prebaciti sa Palilule u Grocku jer Palilula to nikad ne bi dozvolila.

U svakom slučaju, Srbija ima sve najgore odlike centralizovane države, i sve najgore odlike decentralizovane države u istom momentu.
To se slažem. Politički gledano skoro nećemo gledati taj film.

Što se tiče navedenog memoranduma sa kinezima sa početka 2015. godine, on postoji na zvaničnom sajtu ministarstva, ali ga nigde nema u informatoru ministarstva?

http://www.mgsi.gov.rs/cir/aktuelnosti/ ... u-beogradu

https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q= ... wReT7rzFDg

Grad trenutno usvaja plan luke u Krnjači, te mislim da će minstarstvo da promeni stavi dozvoli gradnju u Krnjači, verujem to će to biti najbolje međurešenje osim nedostatka železničke infrastrukture koju Karlo pominje.
 
Vucko valjda nece doci ni do plana kamoli do gradnje
 
Ako neko smatra da ima smisla razmatranje kupovine luke Bar, onda je svakako moguć i ugovor o proširenju, eksploataciji i uzimanju prihoda od luke u Pančevu. Postoji gomila mogućnosti da se takav ugovor sastavi, pa da i Beograd ubira prihode ili upravlja lukom, iako je Pančevo u Vojvodini. Grad Pančevo je jedno, a njegova luka može biti nešto sasvim drugo.

Druga stvar je da je luci NEOPHODNA železnica, a kod Pupinovog mosta je nema, dok nizvodno od Beograda ona već postoji. Ovo je već razlog koji dovoljan i sam za sebe.

Treće, luka ne može živeti samo od neke buduće i još uvek nepostojeće industrijske zone koja je odmah pored nje, kod Pupinovog mosta. Gde god ona bila, daleko najveći deo njene robe će se ionako transportovati na veća rastojanja, po čitavom Beogradu i dobrom delu Srbije. Pošto je polukružni put na levoj obali Dunava već napravljen, a u nekom trenutku će se završiti i novi most na Dunavu i SMT do auto puta, sa stanovišta prosečne dužine transporta robe uopšte nije toliko kritično gde je tačno luka, pa bi onda sasvim lepo mogla biti i nizvodno od grada.

Pančevo je najbolje i najekonomičnije rešenje. Međutim, ako to zbog administrativnih problema zaista nije moguće, opet je daleko bolje novu Beogradsku luku graditi negde u blizini budućeg mosta preko Dunava, recimo na Adi Huju (ili dalje nizvodno, iza Višnjice). Ili još bolje na levoj obali Dunava, naspram Ade Huje. Tu će biti i novi most i SMT, a već je u blizini i železnica, auto put ka jugu i severu nije daleko, i na levoj obali Dunava brz i kratak kružni put do buduće industrijske zone kod Pupinovog mosta. Upravo će taj deo Beograda biti njegovo glavno i najbolje povezano robno saobraćajno čvorište (južna Srbija, Pančevo, leva obala Dunava...). Kako god da se pogleda, nizvodno od Beograda je za luku daleko bolja lokacija.

I na kraju, zbog vodosnabdevanja, turizma (vidikovac Gardoš, Zemunski Kej, staro jezgro Zemuna), i opšte bezbednosti grada (industrijske havarije, ratovi, terorizam), nova luka ionako NE SME biti locirana uzvodno od 2 milona ljudi i maltene u sred starog Zemuna.
 
Кладово - Турну Северин
000-par7626487.jpg
 
Da, oni možda imaju to, i tako izgledaju njihove plaže. A naše plaže izgledaju ovako, i mi imamo ovo.

I sad, po običaju, ovo naše treba uništiti da bi se napravilo nešto što ionako ne bi smelo biti na ovom mestu, samo da bi partija na vlasti sebi napunila džepove.

Evo jednog sasvim nasumičnog izbora fotografija o tome kako izgleda leva obala Dunava kod Zemuna, šta ona znači ljudima, i kakav ambijent stvara na raznim tačkama onog dela reke koji oni toliko žarko žele da zabetoniraju i zagade.

IMG_4387_resize.jpg

IMG_4391_resize.jpg

IMG_6301_resize.jpg

IMG_6304_resize.jpg

IMG_6305_resize.jpg

IMG_6307_resize.jpg

IMG_6311_resize.jpg

IMG_6335_resize.jpg

IMG_6339_resize.jpg

IMG_3676_resize.jpg

IMG_3681_resize.jpg

IMG_5879_resize.jpg

IMG_6623_resize.jpg

IMG_6258_resize.jpg

IMG_6667_resize.jpg

IMG_7662_resize.jpg

IMG_5716_resize.jpg

IMG_2147_resize.jpg

IMG_2148_resize.jpg

IMG_2149_resize.jpg

IMG_2150_resize.jpg

IMG_2151_resize.jpg

IMG_2152_resize.jpg

IMG_2272_resize.jpg

IMG_2711_resize.jpg

IMG_2724_resize.jpg

IMG_2713_resize.jpg

IMG_7335_resize.jpg

IMG_7336_resize.jpg

IMG_7349_resize.jpg

IMG_7810_resize.jpg


I na kraju dve koje mi se zaista dopadaju, jer imam utisak da nekako sažimaju duh ovih prethodnih. Pokušavam da se setim kako sam video svet kad sam bio njihovih godina, pošto je sigurno tu negde koren onog podsvesnog doživljaja zbog koga nam neki tipovi pejsaža ostanu urezani u pamćenje, i kasnije uvek imaju posebnu boju i vrednost. Takva vrsta percepcije, dok je svet još uvek sasvim nov, okupan jarkim bojama i posebnom svetlošću, sigurno je u osnovi mnogih kasnijih izbora, pa imam utisak da je upravo to i koren posebnog načina na koji Zemunci, i ne samo oni, posmatraju pejsaž kao što je ovaj, i šta osećaju kad neko želi da ga uništi.

IMG_3710_resize.jpg


Ono što ovi klinci ovde stvarno vide bi možda moglo izgledati otprilike ovako:

IMG_6203_resize.jpg
 
И то треба очувати по свако меру. Пошумљене обале и брда која се виде из густих урбаних средина су одлична слика која се урезује у ум човека да је он део природе.
 
Svako vidi ono sto zeli, ja vidim prirodu koju hoce da zamene lepotama iz Hamburga i Kladova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367385#p367385:y9lungcs je napisao(la):
direktor » Нед Јан 17, 2016 2:14 pm[/url]":y9lungcs]Opet sojenice

Te сојенице су Рио најмањи проблем. И из личног искуства знам да проблем праве скоројевићи који од викендица праве вилетине од неколико стотина квадрата и ограђују их са бедемима 3-4 метра уз добермане који чувају хацијенду коју газда обиђе 8 пута годишње.
 
Rio? Sto ja? :D

P.S.
ruku na srce i ja sam pomislio isto sto i direktor kad sam vidio ove slike :wink:
 
Taakoooo jeee! Nova luka Beograd nema alternativu! :bash:

Od cele price vezane za novu luku Beograd najvaznije su sojenice o kojima sam vec pisao:
viewtopic.php?f=22&t=287&p=329699#p329699 .
Nesto sto se sredi za par dana i sa dva buldozera a kosta par hiljada evra je veoma znacajno za ovaj genijalni projekat.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367514#p367514:1qjeom1h je napisao(la):
RioBL » Пон Јан 18, 2016 11:14 am[/url]":1qjeom1h]Rio? Sto ja? :D

P.S.
ruku na srce i ja sam pomislio isto sto i direktor kad sam vidio ove slike :wink:
Извини Рио, није било намерно :oops:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367219#p367219:2j14tt8z je napisao(la):
Zuma » Sat Jan 16, 2016 4:07 am[/url]":2j14tt8z]
............

Pančevo je najbolje i najekonomičnije rešenje. Međutim, ako to zbog administrativnih problema zaista nije moguće, opet je daleko bolje novu Beogradsku luku graditi negde u blizini budućeg mosta preko Dunava, recimo na Adi Huju (ili dalje nizvodno, iza Višnjice). Ili još bolje na levoj obali Dunava, naspram Ade Huje. Tu će biti i novi most i SMT, a već je u blizini i železnica, auto put ka jugu i severu nije daleko, i na levoj obali Dunava brz i kratak kružni put do buduće industrijske zone kod Pupinovog mosta. Upravo će taj deo Beograda biti njegovo glavno i najbolje povezano robno saobraćajno čvorište (južna Srbija, Pančevo, leva obala Dunava...). Kako god da se pogleda, nizvodno od Beograda je za luku daleko bolja lokacija.

...........
Zuma, kao što stavih, tu se i nalazi u GUPu.
 
I ta pozicija u Krnjaci je isto zanimljiva buduci da se nalazi "cak" 3 km uzvodno od luke u Pancevu. :D
 
Kao што рекох, један од праваца на којем треба да се развија индустријско-логистички део Београда, уз Панчевачки пут.
 
Sve je to u redu ali smatram da trenutno ima mnogo potrebnijih stvari Beogradu i Srbiji na koje mogu da se potrose pare nego sto je to nova luka. Gore na karti sam oznacio blizinu koju bi imale te dve luke ako se ova nova bude gradila.
 
Jos preciznije oznacena pozicija u predlogu novog gupa. Po meni solidno resenje ako vec nece biti u Pancevu. SMT je tu kao i veza sa zeleznicom kao mozda i najbitnija stavka.
 
Odlicno. Sve dok jednog dana neko ne smisli projekat Ovča na Vodi pa kaze kako luka sprecava silazak Ovče na Dunav i kako ju treba izmjestiti.
 
stvarno bi bilo besmisleno praviti novu luku par kilometara od postojece, narocito sto je ta postojeca (pancevo) na odlicnom mestu.

ako dobro razumem najveci problem je administrativno-geografske prirode, tj pancevo je u vojvodini a bg u centralnoj srbiji. moze li mi neko objasniti kakva su onad ovca, borca i krnjca delovi bg-a a ne naselja u vojvodini? pretpostavljam da je povucena neka administrativna granica izmedju ovce i panceva. ako je tako ta granica se moze lako promeniti. umesto da se novac ulozi u izgradnju nove luke bg moze "kupiti" od panceva taj priobalni deo do luke. pare ostaju "u kuci" uz ocigledan benefit sto nece biti dve luke koje bi pravile konkurenciju jedna drugoj (sto bi vremenom dovelo do propasti jedne od njih)
 
Vrh