[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=401932#p401932:150k69o7 je napisao(la):
bgexplorer » 24 Aug 2016 02:52 pm[/url]":150k69o7]Ja sam razgovarao sa dosta ljudi iz struke i ispada da posle zavrsene javne rasprave i potpisanog međunarodnog sporazuma mozemo samo da gledamo kako se gradi luka. U Pancevackoj kazu da su spremni da prihvate rado sve investicije ali napominju da se njihov plan razvoja oslanja na dalji razvoj hemijske i naftne industrije i da su pre svega orjentisani na te sektore. Iz BVK da je vodoizvoriste jos jedno nepotrebno ?! i da je bilo u planovima kad je procena broja stanovnika bila progresivnija a da sadasnji kapaciteti uz Makis 1 i 2 zadovoljavaju potrebe Beograda za buducnost. Nista zvanicno naravno. Ekolozi sa kojima sam razgovarao su svi do jednog "zaprepasceni" idejom.
Najbolje mesto je ono koje je i bilo predviđeno, leva obala Dunava između Pančevačkog mosta i Pančeva.
To što u vodovodu sada kažu da im ne treba drugo izvorište je bezvredno uzevši u obzir sveprisutne partijske kadrove i opštu klimu stroge političke kontrole svih javnih preduzeća. Da vidimo studiju kojom je to utvrđeno. Čak ni oni ne mogu napamet da kažu tako nešto, moraju imati istraživanja i studije koje to potvrđuju. Dakle, ko to kaže, na osnovu ćega, i gde je zvanični potpis na zvaničnom dokumentu koji sadrži sve neophodne podatke. Takav zaključak je krajnje sumnjiv, čak i ako se čovek oslanja samo na običan zdrav razum. Kako je moguće da je ranije bila toliko veća procena broja stanovika kad se praktično čitava Srbija polako prazni zato što ljudi prelaze u Beograd i Novi Sad? Isto tako, privreda i usluge se koncentrišu oko velikih gradova, a ne po celoj Srbiji, kao što se ranije mislilo da će biti slučaj. A što se tiče demografskog trenda, to se jednostavno MORA preokrenuti vrlo brzo, pa je besmisleno računati da neće biti tako, pogotovo u dugoročnim projekcijama koje obuhvataju više od sledećih 100 godina. Zatim, ranije nije računato sa globalnim otopljavanjem, što će drastično povećati potrošnju vode, a nije nemoguće da se ISTOVREMENO smanji dotok vode, tj da klima postane suvlja. I još je potrebno obezbediti redundantnost izvora vode, da sistemi koji je proizvode postoje na bar dva razdvojena mesta. Dakle bezbednosni faktor. Tako da je tu procenu neko prosto lupio i ostao živ.
A što se tiče ugovora i Kineza, koliko znam posednja vest pre posete Kineskog predsednika je bila da se čeka studija izvodljivosti. Znači da nikakve obaveze još nisu preuzete. Dok vesti posle njegove posetu čak sugeriše da se cela ideja negde zaglavila. Pročitajte ovaj deo članka iz Politike:
Упадљиво је, ипак, да се на списку потписаних докумената налази
само један комерцијални уговор. Реч је о пројекту изградње аутопута Е-763, конкретно о деоници Сурчин–Обреновац. Уговор су потписали министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић и Лу Шан, директор компаније „Чајна комјуникејшн констракшн компани”. Како је саопштено, вредност овог посла је 233,69 милиона долара. Иначе, Законом о буџету планиран је пројектни програмски зајам за ову деоницу коју је одобрила „Експорт импорт” банка у износу од 250 милиона долара.
Иако је председник Томислав Николић истакао да за нас „посебан значај има модернизација пруге Београд–Будимпешта”, када је о овом послу реч ниједан документ није потписан. Како сазнајемо, анекс споразума који није обавезујућ се на иницијативу кинеске стране припремао последњих шест месеци, али због немогућности да се у правном смислу усклади с регулативом Европске уније – није потписан.
Председник Томислав Николић је споменуо још неколико пројеката за чију реализацију
нису потписани никакви папири. Први је кинеска индустријска зона која би се налазила у непосредној близини моста „Михајло Пупин”, који су изградили Кинези. И у овом послу, како сазнајемо, проблем је то што Брисел не гледа благонаклоно на слободне царинске зоне, где су фирме које у њима позициониране обично ослобођене плаћања неких пореза и царина. Званични став Европске уније је да то ремети конкуренцију на тржишту.
Изостало је и потписивање меморандума о разумевању о изградњи стратешке луке на Дунаву. Тај пројекат везан је за индустријску зону, а Кинези су заинтересовани да инвестирају 300 милиона евра у потпуно нову луку с мултимодалним транспортним центром.
http://www.politika.rs/scc/clanak/35742 ... n-u-Srbiji