Šta je novo?

Nova Luka Beograd

Ствари не функционишу тек тако. Транспортна логистика је озбиљна наука а луке су нешто што се стратешки развија буквално вековима. Ка лукама се оријентишу читаве државе, њихове економије, привреде, градови, ресурси, људи... Не можеш тек тако увалити негде луку и очекивати да ће роба сама да се појави у њој. Највећи проблем за развој нових лука је инертност целог транспортног система, односно логистике. Што је промет робе у једној луци већи то је она јефтиније и логичније решење за транспорт великих количина разноврсне робе. Поврх свега, постојеће транспортне руте и видови транспорта се врло ретко мењају без озбиљних, драстичних побољшања, економских и политичких промена, појефтињења транспорта и рационализације трошкова. Сад се лепо запитајте шта трећа лука у једном граду средње величине у земљи која економски и демографски одумире може да промени? Зато сам готово сигуран да су Кинези само параван за одузимање земљишта и/или уништење/отимање водоизворишта.

Ево шта нам поручује светска банка:

"Takođe, Srbija nije najsiromašnija u regionu, a ima jednu od najnižih cena vode", rekao je Mišod dodajući da se Subotica najviše približila ekonomskoj ceni, ali i da tamo trošak za vodu iznosi svega dva odsto prihoda domaćinstva.
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... skupi.html
Да се човек запита да ли им смета што нисмо најсиромашнији у најсиромашнијем региону Европе (а питање је да ли нисмо) или је проблем што нас тако сиромашне не деру и за сопствену воду?

Поводом, донесене стратегије домаћи издајници из владе су изјавили да је стартешки циљ да се подигне цена воде коју ћемо плаћати. Уништавање водоизворишта и њихова продаја странцима је логичан начин да се до тога и дође

Са друге стране, комплетирање железничке и друмске обилазнице, елеминисање панчевца као препеке за речно-морске бродове и оријентисање српске привреде на луку у Панчеву би заиста могло нешто да промени, за почетак, нашу зависност од ријечке луке.
 
Novosti
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... enih-vrsta

Luka u gnezdu ugroženih vrsta
N. VUKIĆ | 15. septembar 2016. 22:15 | Komentara: 1
Izgradnja novog pristaništa na levoj obali Dunava, kod Pupinovog mosta, ugrožava deo eko-mreže

Kinezi bi da grade luku kod Pupinovog mosta

Bez ovih životinja bismo mogli da ostanemo do kraja godine

STOTINE autohtonih biljnih vrsta, raznih sisara, ptica i insekata ustupiće svoj dom lučkim bedemima, pristaništu, kontejnerima i skladištima. Naravno, pod pritiskom profita koji će Beogradu doneti izgradnja novog pristaništa na levoj obali Dunava, uzvodno od Pupinovog mosta. Iako je sporni prostor deo ekološke mreže od međunarodnog značaja, koji štite međunarodne konvencije i domaći propisi, budućnost ovog prirodnog bogatstva zavisi od toga da li će prevladati - ekološki ili ekonomski interesi.

Ekolozi smatraju da bi izgradnja luke mogla da napravi nenadoknadive ekološke gubitke. Sekretarijat za zaštitu životne sredine i Zavod za zaštitu prirode Srbije smatraju da luku ne treba graditi na ovom mestu, već da ovaj prostor treba da se zaštiti kao predeo izuzetnih odlika u skladu sa Zakonom o zaštiti prirode.

U Sekretarijatu objašnjavaju da je Zavod za zaštitu prirode Srbije pre tri godine napravio Studiju zaštite "Forlanda leve obale Dunava kod Beograda" - druga faza, na osnovu koje su započeli postupak zaštite ovog područja. U pripremljenom nacrtu rešenja, koje još nije doneto, navodi se da "Forland Beograda" obuhvata ritove, ade, plavne šume i druga vlažna staništa i predstavlja značajno područje za ptice.

- Zbog tehničke greške katastarskih parcela i granica, Studija je vraćana za dodatnu izmenu i doradu. Poslednja verzija dostavljena je 21. aprila 2015. godine i prihvaćena sa svim izmenama - dodaju u Sekretarijatu. - Predlog akta o zaštiti "Forland Beograd" prosledili smo Ministarstvu poljoprivrede i zaštite životne sredine. I još čekamo njihovu saglasnost.

U međuvremenu je Zavod od Sekretarijata tražio da se napravi izmena i dopuna granice predviđenog područja za zaštitu. Kao razlog su naveli Sporazum o ekonomskoj i tehničkoj saradnji u oblasti infrastrukture između Vlada Republike Srbije i Narodne Republike Kine i izgradnju nove luke.

- Postupili smo po zahtevu Zavoda za zaštitu prirode i o tome obavestili i Ministarstvo poljoprivrede, ali do danas nismo dobili korigovanu verziju studije, kako bismo nastavili započetu proceduru - dodaju u Sekretarijatu. - Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, nadležno za ovaj projekat, obavestilo nas je da će u narednom periodu dostaviti zahtev za izdavanje uslova za potrebe izrade predmetnog prostornog plana.

Studija izvodljivosti za novu luku na Dunavu je urađena, čime su ispunjeni uslovi za izradu prostornog plana posebne namene. U slučaju uspešnih pregovora sa potencijalnim investitorima i dodeljivanja lučke koncesije, izgradnja bi mogla da započne krajem 2017. godine ili početkom građevinske sezone u 2018. godini.

Nova luka biće sedam puta veća od postojeće Luke Beograd. Područje posebne namene prostiraće se na 873 hektara, od čega će lučka i privredna zona zauzimati ukupno 562 hektara. Koliko je projekat ambiciozan vidi se tek kada se uporedi površina koju zauzima današnja Luka Beogad - 90 hektara. Zagovornici njene izradnje tvrde da će doprineti razvoju rečnog transporta i logističkih usluga.

BELOREPAN, CRNA RODA I NjORKA

PLAVNE površine uz Dunav i Savu predstavljaju izuzetno važna područja sa aspekta zaštite biodiverziteta i prirodnih vrednosti. Na levoj obali Dunava u Beogradu nalaze se dve prostrane plavne zone Crvenka i Kožara, ispresecane rukavcima, barama i mrtvajama. Predloženo područje za zaštitu obuhvata 1.858 hektara, uglavnom je prekriveno šumama - galerijskim šumama vrbe i topole i plantažama kanadske topole. A ovde se gnezde i retke i ugrožene vrste ptica - orao belorepan, crna roda i patka njorka. Vodena i vlažna staništa na ovim lokalitetima su važna i kao reproduktivni centri za vodozemce i gmizavce i kao plodište više vrsta rečnih riba.
 
Prilikom posete kineskog ambasadora i Vučića Smederevskoj železari spomenuta je nova luka na Dunavu ali ne znam da li se odnosi na ovu beogradsku ili neku smederevsku? : "...Akcenat je stavljen na završetak infrastrukture neophodne za dalji napredak u razvoju poslovanja Železare u Smederevu, koji uključuje izgradnju nove pruge i luke na Dunavu, navedeno je u saopštenju."
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1192106
 
Bilo bi dobro da se odnosi na Smederevo. Tamo bi bas trebalo luku i zeljeznicku prugu maknuti dalje od tvrdjave.
 
Овде је реч о Смедереву. Руда за Железару стиже преко ње, а готови производи и њом и железницом (ако направе тих неколико километара).

Иначе, Смедерево је последња узводна тачка на Дунаву до које могу стићи морски бродови, зато је Железара и прављена у овом граду.
 
Сизифе тај податак ти није тачан. Последња узводна тачка за морске, односно речно-морске бродове је управо Београд. Заправо, званичан статус Луке Београд је речно-морска лука.
 
Stim sto je za zeljezaru kopan i kanal kako bi koks sa broda isao direkt u zeljezaru ali nije zavrseno neko malo parce a kanal zapusten itd
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414337#p414337:pbq67iku je napisao(la):
Delija » 03 Нов 2016, 18:06[/url]":pbq67iku]Сизифе тај податак ти није тачан. Последња узводна тачка за морске, односно речно-морске бродове је управо Београд. Заправо, званичан статус Луке Београд је речно-морска лука.

Можда си у праву, али знам да сам ову информацију више пута чуо пре неколико година када је била актуелна прича да ће америчка компанија Комико оил направити рафинерију у Смедереву. Наводно, избор Смедерева је био управо због ове чињенице. И тада их нико није демантовао.

Наравно, немам разлога да сумњам у информацију којом ти располажеш и моја је грешка што сам ову информацију прихватио здраво за готово.

У сваком случају, убеђен сам да се у конкретном случају ради о Луци Смедерево.
 
Прилично поуздано знам да Лука Београд има тај статус. Нашао сам негде на нету а и на ССЦ-у имамо постове на ту тему форумаша Фрактуратор-а, који је ваљда бродски капетан. Поред тога, тај податак ми је рекао пре пар година и лично пројектант Луке Београд. Дубина и ширина пловног пута на Дунаву је од преводница на Ђердапу па до Београда мање-више иста(низводно је дубина још већа). Оно што ограничава пловидбу и знатно већих речно-морских бродова су управо те преводнице. Прва следећа већа препрека је управо Панчевачки мост и то само због висине. Просечна дубина дунавског пловног пута до Београда је за метар-два већа од дубине панамског канала нпр.

Е сад, класични морски бродови јесу друга прича. Можда се мислило на тај податак. Но опет, имамо нпр бродоградилишта у БГ-у и Зрењанину која су до сада изградили вероватно на десетине морских бродова мање величине. Но, то су углавном била само корита, без кабине.

Све у свему, приоритет свих приоритета би требало да буду проширење преводница на Ђердапу (мислим и да имамо пројекте за то), изградња жел моста код Винче а потом усмеравање целе српске привреде на луку Панчево.
 
DANUBEPARKS is the Network of Protected Areas along the Danube River, working together since 2009. It currently consists of 17 Protected Areas from 9 Danube countries, all hotspots for biodiversity. We improve consistency of nature protection activities and strengthen our voice on European level. Our main fields of work include restoration of dynamic river habitats, floodplain forest & meadow management, protection and monitoring of rare species, and nature tourism.

http://www.danubeparks.org/
http://www.danubeparks.org/files/2132_D ... ersion.pdf
http://www.danubeparks.org/files/2047_D ... rt_web.pdf
 
Ne, stvarno, bolje da su za lokaciju izabrali dole nizvodno niz Dunav kod deponije Vinča, tamo je već ionako priroda deponijom i okolnom divljom gradnjom oštećena a: kamioni, curenje ulja, viljuškari, mehanizacije, dizalice, kontejneri... bi se bolje tamo uklopili nego da se uništava ova lepa zelena oaza.
 
Fantom iz Savamale se pohvalio da je potpisao memorandum sa Kinezima za industrijski park kod Pupinovog mosta. Ne pominju luku, ali verujem da je u sklopu ove priče. Naravno najveći u ovom delu Evrope....
 
Borča na vodi :D



Imate ceo snimak na Tanjugu.

Još samo kada bi neko ljudima u Srbiji objasnio da protokoli i memorandumi ne znače ama baš ništa. To je samo obična potpisana izjava o nameri da se nešto radi.
 
на оној мапи на беоланду већ може да се нађе да је један део леве обале одма јужно од пупиновог моста узед да се прави план, и чик погоди, наложилац лука Београд

А најбоље би било код Великог Села или Винче јер је низводно а и приморало би се уређивање свега тога
 
Dovoljna mi luka dunav pancevo neka joj dodaju sta treba moze i tabla luka beograd
 
Само да преселе 9 кранова из постојеће луке у луку Дунав.
 
To uopste nije tako velik posao kao sto izgleda sve se moze kad se hoce
 
Ti memoranduni ne znače ništa , ako su potpisnici neozbiljni.
Ako su ozbiljni, onda pismo o namerama i memorandum o izgradnji auto puta, postane auto put.
Ako su ozbiljni, memorandum o mostu na Dunavu, postane most na Dunavu.
Memorandum o preuzimanju željezare postane i prodaja željezare i investiranje da ta propast postane čeličana.
U ovom slučaju, poučeni dosadašnjim iskustvom , memorandum o izgradnji Luke i industrijsko komercijalnog centra u Borči, postaće nova Luka i industrijsko komercijalni centar. U Borči.
III Beograd? Tražili smo, gledajmo ...
crbc_sporazum_1405.jpg
 
... samo što Luku više niko ne pominje, ovo je samo protokol o Industrijskom parku.

I sve to što si naveo je samo deo mnogobrojnih kineskih investicija koje se već godinama najavljuju u Srbiji. Isto tako, period od potpisivanja memoranduma do potpisivanja ugovora može da potraje po više godina.

Npr. pokušaj da nađeš kada je prvi put pomenuto da će Kinezi praviti Fruškogorski Koridor ili put Pojate - Preljina. Ni za jedan od dva pomenuta projekta nije potpisan ugovor. Slično je sa prugom do Budimpešte koja evo već tri godine "počinje da se modernizuje, samo što nije".

A neke druge SF kineske projekte poput kanala do Soluna ili Zvezdinog stadiona i Karićevog Tesla grada (za poslednja dva navedena su takođe potpisani memorandumi), bolje da ne pominjemo.

Ne širim defetizam, samo je malo dosadna ta mantra o milijardama koje će doći i spasiti nas iz blata. Verujem da će se i ovaj park na kraju izgraditi, ali prvo ćemo videti dva, tri metalna hangara u kojima će se prepakivati kinseke čarape, a ovo sa rendera ko zna kada će.
 
Može link o ranijem potpisivanju memoranduma sa Kinezima oko Preljina-Pojate i Fruškogorskog koridora? Kolko se sećam Kalanovićka je pre 5 godina pričala da se o tome pregovara ali ne sećam se da je išta potpisano za razliku od sad?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451367#p451367:2fumq1oy je napisao(la):
Дошљак » Mon May 15, 2017 7:44 am[/url]":2fumq1oy]Само да преселе 9 кранова из постојеће луке у луку Дунав.

To nije moguce. To bi onda bilo "preko crte", u drugoj "drzavi"...Vojvodini. Ocito da je cilj planera izgradnje luke, da BEOGRAD treba da ima luku. Tako je to kad se planira kroz političku prizmu.

p.s.
sjetite se terminalne željezničke stanice Ovča.
 
Када је лова у питању, све је могуће. Лука Београд је ипак приватно власништво, као Лука Дунав :D
 
Izgleda da nizvodno od Kineskog mosta je počelo krčenje šume za gradjevinski put
obaraju se stabla - ako nije šumska kradja , onda su krenuli sa mrtve tačke .....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451411#p451411:ifgerjpm je napisao(la):
Homer Jay » 15 May 2017 01:48 pm[/url]":ifgerjpm]... period od potpisivanja memoranduma do potpisivanja ugovora može da potraje po više godina.
Da, uglavnom je tako... dok se nesteknu svi uslovi za potpisivanje ugovora.

Inače, nismo mi nudili kinezima izgradnju luke i ind.parka, već su oni to tražili.
Isto tako ni nama, ni mađarima nije padalo napamet da gradimo brzu prugu
već su to kinezi ponudili, pa su počeli neki pregovori između ove tri države.

Oni su veliki svetski igrači na duge staze i trebalo bi ih shvatiti vrlo ozbiljno
kao i "Protokol o saradnji na razvoju Kinesko-srpskog industrijskog parka".
http://tanjug.rs/full-view.aspx?izb=330644
 
Vrh