Šta je novo?

Neostvareni Beograd

Ovo je jedna od stvari koje je rat sprečio i možda je bolje što je tako:

25hh20h.jpg


Projekat za Olimpijski stadion u Donjem gradu na Kalemegdanu, kojem se pristupilo pošto je Jugoslovenski olimpijski odbor na kongresu Međunarodnog olimpijskog odbora, održanog za vreme XI Olimpijade u Berlinu 1936. godine, podneo predlog da se Olimpijada 1948. održi u Beogradu. Projekat Olimpijskog stadiona izradio je nemački arhitekt Verner Marh, graditelj Olimpijskog stadiona u Berlinu i zgrade Jugoslovenskog poslanstva u Berlinu (1938-1940).
 
^^^Konačan Marhov projekat kalemegdanskog kompleksa iz 1940. godine je, pored Sportskog polja u Donjem gradu, obuhvatao i izgradnju Panteona, Etnografskog muzeja i drugih objekata u Gornjem gradu kao i uvođenja saobraćaja u prostor Kalemegdana
 
vrlo nazi. podseca na sperove planove za berlin.

edit: ako nekog zanima ta bivsa jugoslovenska ambasada u berlinu, delo doticnog marha, na nemackoj vikipediji ima fenomenalno detaljan
clanak: http://de.wikipedia.org/wiki/Gebäude_der_Jugoslawischen_Gesandtschaft_in_Berlin.

zanimljiva zgrada, deluje kao 'jugoslovenski' (zapravo neki dalmatinski primorski) folklorni stil propusten kroz vizuru naci arhitekture.
 
Havarija, izgleda ko neka napuštena planeta iz SciFi filmova 70-ih.
 
hm, na tom sajtu ima jos i ovo od .neostvarenog beograda'... katolicka katedrala sv. josifa:
JK%20120,002.jpg
JK%20120,001.jpg


ne pise ni gde ni kad je trebalo da se gradi, ali sudeci po stilu i godinama arhitekte (johannes franziskus klomp, 1865-1946), pretpostavljam da je prva polovina XX veka. poprilicno kicasta kombinacija istocnog i zapadnog, aja sofija sa gigantskom pripratom i tim tornjevima... ruzno mi je jednako koliko i hram sv. save.
 
Interesantno je da je Rimski Beograd bio veoma slican ovom projektu, samo je stadion/hipodrom/ bio sa druge strane tvrdjave...
 
Mene je ovo bacilo u težak bedak.Sada prvi put vidim ovaj nazi plan za kalemegdan i pomisao da nas je neko mogao ostaviti BEZ KALIŠA mi jako teško pada.Zbog takvih stvari borba za lepši Beograd ima veliki smisao.Da sledećim generacijama ostavimo najlepše od prošlosti i da damo sve od sebe da ulepšamo sadašnjost i budućnost našeg Beograda.
:grand:
 
Das ist fantastich!
Po mom misljenju, pobednici iz 1945 su u talasu osude nacizma neopravdano ocrnili i okicharili Speerove arhitektonske vizije. Meni se tzv Natzi klasicizam kao arhitektonski pravac veoma dopada. Njegove kasnije polusestre kao sto je soc-realizam, je uglavnom odvratan , kao i brutalizam koji je nastupio nesto kasnije, recimo 70-tih.
Jeste bedak sto bi Kalish prestao da bude park, ali ova vizija gore je fantasticna. Voleo bi da to imamo u gradu, makar na Visnjici ...
 
Jedino mi se svidja sto nema pruge oko Kališa i što je ostala Dorćolska marina na Ušću sve sa kafanom :kk:

Ostalo - neka hvala.
 
Cisto malo da ozivim temu jednim pitanjem koje je bilo na pocetku teme, a to je, koliko bi bilo moguce zavrsiti taj tunel u gavrila principa i gde bi tacno uspeli da ga izbace na povrsinu u bulevaru.

Evo neke moje slike kako sam to zamisljao sa sve ulicom koja bi ulazila u savski amfiteatar i prilazima iz karadjordjeve.



Koliko bi ovakav poduhvat mogao da kosta danas i da li je uopste moguce napraviti tunel sa tolikim padom, narocito sto vec u startu mora da ide ispod podzemnih prolaza na terazijama?

Dajte jos neke fotke, price o neostvarenom beogradu :D
 
Shmeksi, postoji samo jedan deo tunela u jednom pravcu, a i on je mnogo uzan za današnji saobraćaj. Morala bi da se kopaju dva nova tunela. Ne verujem da će se pored planova za metro graditi tunel za drumski saobraćaj.
 
Na stranu tehnička izvodljivost kopanja tunela pod uglom, ali pravac se jako lepo uklapa i lepo je što bi Terazijski plato bio povezan za Karađorđevom. Međutim izlaz iz tunela bi zatvorio prolaz iz Bulevara na Terazije, što je loše. Isto, Stari Savski most bi bio previše uzak za saobraćaj koji bi mu taj tunel doveo, čini mi se?

Big Vlado, koja je trasa prokopanog dela tunela?
 
video sam fotografiju u knjizi Beograd ispod Beograda, tunel nije dug, ima mesta za dve trake i kao što smo već više puta govorili, tu je sada perionica. Deo tunela je pregrađen. Nemam pojma gde je trebao da izlazi.
 
Mislim da je to onaj tramvajski koji je trebalo po "novijim" planovima kod 29. novembra, a po starijim na Bulevar kod trga N. Pašića, a pošto je tramvaj, onda ne bi imao problema ni sa većim nagibom.
 
Da se razumemo oko jedne stvari. Goldstein je prikazao dve ilustracije iz knjige Lj. Blagojevic, Osporeni modernizam..., medjutim, nije ukazano da Marh nije bio nacista ali je radio za naciste. Nije bio u partiji ali moglo mu se da gradi kule i gradove sto je i cinio. Sper je bio i clan partije a kasnije i ministar naoruzanja i dr. Ali vazno je sledece, Marh je u Beogradu boravio, ziveo, preko godinu i po dana aktivno saradjujuci sa jednim nasim istaknutim arhitektom - Dragisom Brasovanom. Osim sto znam i sam za ovaj podatak, on je pedantno izlozen i u knjizi Lj. Blagojevic. Brasovan je trebao da projektuje dokove i pristaniste na Savi kao jednu vrstu predprostora ili prilazne rampe kompleksu sportskih terena V. Marha. Zbog cele ujidurme, pobunila se i komora arhitekata i inženjera Srbije i Beograda koja je javno apelovala dzyavi da se obustavi ''dodela posla tako velika jednome strancu, kao da u nasoj zemlji nema dovoljno obrazovanih za ovakav posao''! Hocu da kazem da smo MI zvali Vernera Marha i da je on kao profesionalac izlozio svoje resenje koje je usvojeno a potom odbaceno u Ministarstvu gradjevina. Ali to je svakako tema za sebe.
 
shmeksi":318zlf05 je napisao(la):
Cisto malo da ozivim temu jednim pitanjem koje je bilo na pocetku teme, a to je, koliko bi bilo moguce zavrsiti taj tunel u gavrila principa i gde bi tacno uspeli da ga izbace na povrsinu u bulevaru.

Evo neke moje slike kako sam to zamisljao sa sve ulicom koja bi ulazila u savski amfiteatar i prilazima iz karadjordjeve.

[url]http://img33.picoodle.com/img/img33/3/12/12/f_2m_cf0adbf.jpg[/url]

Koliko bi ovakav poduhvat mogao da kosta danas i da li je uopste moguce napraviti tunel sa tolikim padom, narocito sto vec u startu mora da ide ispod podzemnih prolaza na terazijama?

Dajte jos neke fotke, price o neostvarenom beogradu :D
Sve se moze kad se hoce. Tuneli bi definitivno znacajno rasteretili saobracaj iz centra i, kako stvari stoje, jedino su resenje. Ono sto mi bode oci je stari savski most koji je potpuno suvisan. Treba ga demontirati i na tom mestu napraviti pravi gradski most.
 
Зашто сувишан? Тај мост, ма колико мали био, значајно доприноси растерећењу Бранковог моста и Газеле. Ако бисмо већ правили нови мост, онда треба и Стари савски да остане. Од вишка мостова ништа неће да нам фали. Могао би и да буде само трамвајски, пешачки, небитно, али рушити га је тотална бесмислица.
Уосталом, леп је на неки свој начин, и даје неки посебан печат Београду...
 
Stari savski most je montazno privremeno resenje koje su Nemci tu stavili cisto da prebace vojsku i tenkove. Pored cinjenice da je ogavan, takodje ima malu propustnu moc. Ova poslednja rekonstrukcija je izvrsena kako bi most mogao da izdrzi deo saobracaja koji ce tuda prolaziti kada Gazela bude zatvorena. Treba cuvati simbole grada, ali samo one koji taj grad oslikavaju u pozitivnom svetlu. Tako mozemo reci i da karton siti daje neki specifican pecat Beoradu...
 
vrachar":3d8f8unn je napisao(la):
Stari savski most je montazno privremeno resenje koje su Nemci tu stavili cisto da prebace vojsku i tenkove. Pored cinjenice da je ogavan, takodje ima malu propustnu moc. Ova poslednja rekonstrukcija je izvrsena kako bi most mogao da izdrzi deo saobracaja koji ce tuda prolaziti kada Gazela bude zatvorena. Treba cuvati simbole grada, ali samo one koji taj grad oslikavaju u pozitivnom svetlu. Tako mozemo reci i da karton siti daje neki specifican pecat Beoradu...
Recimo da si u pravu, osim epiteta "ogavan". U neko drugom gradu, u nekoj drugoj zemlji bi se taj most očas posla demontirao i na iste stubove bi se pmontirao drugi.

Kapiram da ćemo jednog dana imati još jedan most izmedju Tramvajskog i Gazele i tada će Tramvaski biti stvarno sporedan pravac...jednog dana kad dočekamo Prokop...
 
Vrh