Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

Грађани су за уклањање колосека који су директно уз обалу, као и теретних колосека и колосека за путничка кола и њихово опслуживање. Погрешно је поистовећивање железничке станице са свом железничком инфраструктуром у Савском амфитеатру (контејнерски терминал, стари распали депои, стара ложионица, објекти у Савској, колосеци испод Газеле који су повађени, колосеци уз Савску где се паркирају путничка кола, извађен колосек уз обалу од Старог моста до Зарићевог моста, као и даљи колосек ка Бетонхали, тврђави и Дорћолу јесу повезани са Главном станицом, али нису неопходни за њено функционисање).
 
Kao prvo i osnovno, gradjane niko nista ni ne pita. Vlast se ponasa kao da "ona najbolje zna" sta je dobro za gradjane.

Drugo, bilo bi bitno kakvo je konkretno pitanje. Na primjer, ako bi pitali "Da li ste za pokretanje nove linije BG voza sa Savskog Trga" odgovor bi vjerovatno bio drugaciji nego da se prosto pita "Da li ste za ukidanje zeljeznicke stanice".

I trece, najnormalnije bi bilo da se prije bilo kakvog pitanja javnost informise sa realnim stanjem i opcijama.
 
Mene cudi da se do sad nikad nije razmisljalo da se uvedu linije Beo/BG:voza sa glavne a to meni deluje toliko logican korak.
 
Spatio,gde bi po tebi išle te linije beo/bg voza?
 
Mozda bi i uveli da mu netreba 30 min do rakovice
 
@Mvbg1
Pa mogle bi da idu do Barajeva, do mladenovca, do Valjeva, pa i do Indjije.
Dakle slicne linije Beovoza koje postoje danas samo sa pocetnom stanicom Beograd Glavna i usputnim stanicama Sajam i Topcider.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369627#p369627:28w07ghm je napisao(la):
spatiotecte » 31 Jan 2016, 01:39[/url]":28w07ghm]Karlo, moramo se pomiriti sa cinjenicom da ovde na forumu ogromna vecina forumasa ne voli glavnu pa to ti je to.

Velika većina forumaša, kao i građana ne voli železnicu, ili je voli, ali je ne koristi.
 
То није тачно. Исти тај народ се брзо врати железници чим постане погодна за коришћење, као у случају линија Београд - Вршац, или Београд - Нови Сад, или БГ:воза.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369766#p369766:3epzmrw7 je napisao(la):
direktor » Mon Feb 01, 2016 1:25 pm[/url]":3epzmrw7]Mozda bi i uveli da mu netreba 30 min do rakovice

Sadasnji vozovi putuju 20 minuta od Glavne do Rakovice, otprilike kao BG voz od Tosinog Bunara do Pancevackog Mosta (sa 4 stanice izmedju).
Koliko treba autobusu od Rakovice do Savskog Trga?

Mislim da bi BG voz tu bio znatno konkurentniji od autobusa.
 
Ту вози трамвај и вози доста брзо. И поново: за обнову пруге од Главне станице до Раковице (Ресника) је већ узет кредит, али се не користи (додуше, као и за Клинички центар, и за још гомилу пруга по Србији...).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369761#p369761:31rke6ek je napisao(la):
spatiotecte » 01 Feb 2016 12:28 pm[/url]":31rke6ek]Mene cudi da se do sad nikad nije razmisljalo da se uvedu linije Beo/BG:voza sa glavne a to meni deluje toliko logican korak.
Различити способни и стручни људи су већ деценијама то предлагали, само што то никада није излазило у средства масовног информисања (изузев предлога Удружења љубитеља железнице објављеног у многим медијима 2013.).

Питање да ли користити елементе старог чвора у центру града за озбиљан систем приградских железница са квалитетима регионалног метро-а је питање, желимо ли озбиљан систем брзог, поузданог, масовног, еколошког, просторно штедљивог јавног превоза, или не желимо уопште то, или желимо бајке о истом у виду економски нереалних пројеката, са мегаломанским приступом какав немају ни много јаче економије. Шта више, разуман однос таквих економија према постојећим ресурсима, поред свега коридорима старих железничких чворова, је једна од кључних разлога снаге таквих економија.
 
@Pantograf

Mogu da postoje uporedo i tramvajska linija i linija gradske zeljeznice. Ne moraju smetati jedna drugoj.

Tramvajska linija bi mogla imati 15-20 stajalista na 10km duzine a linija gradske zeljeznice 4-5.
 
Tačno tako.
Po Evropi se u poslednje vreme ne ukidaju tramvajske trase ni kad se poklapaju sa novoizgrađenim metroom (Beč).
 
Pantografe, prava je tuga sto se ne koristi kredit za obnovu pruge od Glavne do Rakovice. To bi resilo mnogo problema.
Kad bi se to uradilo voz bi postao kompetentan u odnosu na autobus na toj relaciji.
 
Upravo tako Johnny, konkurentan sam hteo reci.
Pisao sam na brzinu, nisam vodio racuna, hvala na ispravci. ;)
 
Или си мислио "компетитиван", што му дође исто што и конкурентан :wink:
 
Sta je konkretno potrebno da se obnovi na toj pruzi? Sta je obuhvaceno pomenutim kreditom?
 
Sve? To je baš poprilično :)

Meni se čini da bi u to "sve" najprije trebala ući denivelacija prilaznih kolosjeka glavnoj ž.s. (bar 2 kolosjeka, optimum 4) i denivelacija pružnih prelaza, Ukupno 3. Dva kod Sajma i jedan u Topčideru.

Eventualno bih u to "sve" ugurao i izgradnju uzdignute stanične platforme kod Sajma za bar 4 prolazna kolosjeka, ali tu je sad pitanje koliki je zaista kredit.

A ovaj "sitniš" zamjene šina, pragova, skretnice i signalizacija to ne računam :)

A ako ostane šta para od kredita onda možda dodati i još pokoje stajalište.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369819#p369819:27jz5uww je napisao(la):
RioBL » 01 Feb 2016 05:11 pm[/url]":27jz5uww]
A ovaj "sitniš" zamjene šina, pragova, skretnice i signalizacija to ne računam :)


Само за то је и уговорен кредит.
И тешко да то за нас представља "ситниш", јер, да је тако, били бисмо у стању да одржавамо пруге у пројектованом стању.
А нисмо.
 
RioBL

Nama treba ovakav denivelisani šinski sistem. CAF, Urbos 3, sa širim kolosekom. Sve su ovo CAF Urbos 3, samo je razlika u kapacitetu.

Ovaj je po kapacitetu putnika taman za naše potrebe po vozilu i bio bi dobar da saobraća podzemno i nadzemno denivelisano. Upravljačke kabine su na oba kraja. Tako da nema potrebe ostavljati železnicu u Savskom amfitatru.

caf01.jpg






maxresdefault.jpg




maxresdefault.jpg




maxresdefault.jpg




tren100_01.png


3 cars: Total capacity*: 129


tren100_03.png


5 cars: Total capacity*: 221


tren100_05.png


7 cars: Total capacity*: 306


tren100_06.png


9 cars: Total capacity*: 397
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369893#p369893:3hrisziv je napisao(la):
Mair » 02 Feb 2016 12:02 pm[/url]":3hrisziv]RioBL

Nama treba ovakav denivelisani šinski sistem. CAF, Urbos 3, sa širim kolosekom. Sve su ovo CAF Urbos 3, samo je razlika u kapacitetu.

Ovaj je po kapacitetu putnika taman za naše potrebe po vozilu i bio bi dobar da saobraća podzemno i nadzemno denivelisano. Upravljačke kabine su na oba kraja. Tako da nema potrebe ostavljati železnicu u Savskom amfitatru.

caf01.jpg






maxresdefault.jpg




maxresdefault.jpg




maxresdefault.jpg




tren100_01.png


3 cars: Total capacity*: 129


tren100_03.png


5 cars: Total capacity*: 221


tren100_05.png


7 cars: Total capacity*: 306


tren100_06.png


9 cars: Total capacity*: 397




А шта је ово, ако није железница? Хеликоптер? Ховеркрафт? Зашто овкви возови (трамваји, трамваји/возови, возови/трамваји) не би ишли кроз Савски амфитеатар??
 
Vidiš da ne možete ni ime da pogodite, ovo je dokazano najbolja cost benefit varijanta, naravno da bude denivelisana, za grad na tramavaju bez metroa kakav je Beograd danas.
Nova stvar u zadnjih 15 - 17 godina. Vidiš kako su se Mađari dobro izračunali i nabavili ove varijante.

Izgleda da ona "krilatica" tramvajem u XXI vek kod nas nije pravilno protumačena ili nije pravilno prevedena na naš jezik? :) Ona reč "tramvaj" nas je zbunila. Samo kolosek treba da bude širi (normalan).

Što se mene tiče može u Savski amfiteatar ovakvo vozilo da bude denivelisano, ali ne pitam se ja. Naravno ovo ne treba spajati sa postojećim železničkim kolosecima na Novom Beogradu ili ka Pančevu i Rakovici. Kao što sam ovde na forumu imao prlike da pročitam od nekih članova, već treba da bude nezavisan sistem da ne bi usporavao postojeću klasičnu železnicu koja ide kroz grad, a deo je Republičkih železničkih koridora kroz Srbiju.
 
Vrh