Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

Koлико видим те куле су биле ту и након 2. светског рата, у ком је задњи пут тешко оштећена зграда главне станице.
 
Kule su srusene 70 tih prilikom neke rekonstrukcije valjda su imale lose temelje uglavnom stanica je poslije svakog sredjivanja postajala ruznija
 
Баш штета, било би добро да се реконструишу при првом следећем сређивању станице.
 
Na zalost, planovi vode upravo u suprotnom smjeru. Ka zatvaranju a ne ka rekonstrukciji. Tako da kako stvari sada stoje, prvo sljedece sredjivanje ce biti jednom za svagda. :(
 
20151016_141522.jpg


20151016_142153.jpg


20151016_142814.jpg


Obratite paznju na vezu nadstresnice i zgrade stanice i stklene panele :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366180#p366180:1ihvh7xr je napisao(la):
RioBL » Нед Јан 10, 2016 1:58 pm[/url]":1ihvh7xr]Na zalost, planovi vode upravo u suprotnom smjeru. Ka zatvaranju a ne ka rekonstrukciji. Tako da kako stvari sada stoje, prvo sljedece sredjivanje ce biti jednom za svagda. :(
Па може се зграда реконструисати и након затварања. =)
 
Moze. Samo ne moze dok sluzi svojoj svrsi zbog koje je i izgradjena.
Dok god je to zgrada zeljeznicke stanice - "nema para" za rekonstrukciju. A cim se zatvori naci ce se pare za sredjivanje.
 
Нажалост тако стоје ствари код нас. И бетонски брод Сип је "срећен" тек након што су га приватизовали и преуредили у ресторан.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368687#p368687:292j96zp je napisao(la):
dove » Mon Jan 25, 2016 11:42 am[/url]":292j96zp]Vučić sutra otvara "Prokop", izmeštanje železničke stanice trajaće godinu dana
http://www.blic.rs/vesti/ekonomija/vuci ... na/n1r7w7x
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... ma-putnike

Veliki je posao premeštanja stanice u Prokop, sad krećemo ka drugoj fazi, sigurno će nam trebati godinu dana da bismo je razmestili, ali razmestićemo je - rekla je Mihajlovićeva za TV Pink, uoči sutrašnjeg otvaranja te stanice posle 40 godina.

Tuzna vijest ako se pokaze tacna. A jos tuznija sto ju javnost pozdravlja i s nestrpljenjem iscekuje :(
 
To су само њихови снови Рио, докле год не заврше TПС Земун не могу без Главне станице. A за сада нисам чуо да ту има икаквих радова.
 
Mozda.
Ja se bojim da ce ako ne budu mogli kroz novi cvor ostvariti saobracaj u zeljenom obimu, poceti graditi i stanicu Sajam, samo da maknu vozove sa Savskog Trga. Sifra: sjeti se GUP-a
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368725#p368725:2hpyfow5 je napisao(la):
Дошљак » Mon Jan 25, 2016 3:25 pm[/url]":2hpyfow5]To су само њихови снови Рио, докле год не заврше TПС Земун не могу без Главне станице. A за сада нисам чуо да ту има икаквих радова.
Mozda Zeleznice Srbije mogu da organizuju saobracaj i bez TPS Zemun.Upuceniji u stanje na zeleznici znaju da se poslednjih nekoliko godina vozna sredstva na mrezi ZS bukvalno ne odrzavaju.Nema remonta voznih sredstava,jeftinije je kasirati sve sto bi trebalo odrzavati.Imamo nove EMV i DMV,njima trenutno nije potrebno gotovo nikakvo odrzavanje,a kad dodje vreme za remont...pa naravno,kasiracemo ih.Bogata je ovo drzava i jaka je zeleznica.Nazalost,sve to placa ovaj jadni narod...
 
Nije samo u pitanju remont vozova vec i svakodnevno odrzavanje, ciscenje vozova poslije svakog putovanja i priprema za naredno. Ne znam kakvo je stanje na TPS Zemun ali negdje moraju odrzavati vozila. Za to sigurno nema uslova na Prokopu pa ce morati negdje usmjeravati vozove. Ali sto rece,... jaka drzava sve moze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368746#p368746:29hlk0sv je napisao(la):
JS 026 » Пон Јан 25, 2016 6:25 pm[/url]":29hlk0sv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368725#p368725:29hlk0sv je napisao(la):
Дошљак » Mon Jan 25, 2016 3:25 pm[/url]":29hlk0sv]To су само њихови снови Рио, докле год не заврше TПС Земун не могу без Главне станице. A за сада нисам чуо да ту има икаквих радова.
Mozda Zeleznice Srbije mogu da organizuju saobracaj i bez TPS Zemun.Upuceniji u stanje na zeleznici znaju da se poslednjih nekoliko godina vozna sredstva na mrezi ZS bukvalno ne odrzavaju.Nema remonta voznih sredstava,jeftinije je kasirati sve sto bi trebalo odrzavati.Imamo nove EMV i DMV,njima trenutno nije potrebno gotovo nikakvo odrzavanje,a kad dodje vreme za remont...pa naravno,kasiracemo ih.Bogata je ovo drzava i jaka je zeleznica.Nazalost,sve to placa ovaj jadni narod...

Без обзира на функцију Главне железничке станице као путничке станице, ту имамо гомилу колосека за паркирање путничких кола, па и често нових Штадлер гарнитура и ти колосеци тренутно од постојеће железничке инфраструктуре у Савском амфитеатру заузимају највећу површину.
 
Naravno.
Glavna Ž.S. pored funkcije prevoza putnika ima čitav niz pratećih funkcija od kolosjeka za održavanje kola do teretnih i pretovarnih stajališta za sve vrste tereta.

Svakako da je potrebna jedna ozbiljna reorganizacija i racionalizacija staničnog prostora i postepeno izmještanje svih kapaciteta koji nisu neophodni za neki umjeren putnički saobraćaj.

Kad razmišljam o mogućnostima rekonstrukcije ove stanice, pada mi na pamet stanica Fenchurch Street u Londonu, jedna od 18 čeonih stanica u londonskom centru a koja ima samo 4 terminalna kolosjeka i ostvareni saobraćaj od skoro 18 miliona putnika godišnje. Na stanici saobraćaju samo dvije linije koje povezuju centar Londona sa naseljima istočno od grada udaljenim oko 50-60km. Znači nešto kao prigradska željeznica.

Po podacima sa wikipedie sa stanice saobraća 8 vozova na sat a u špicu se to penje na 20!

https://en.wikipedia.org/wiki/Fenchurch_Street_railway_station

A ovako izgledaju ta 4 kolosjeka u staničnoj zgradi...



Na google street view snimljena je i unutršnjost stanične zgrade pa koga zanima detaljnije može da pregleda čitavu zgradu.

Mislim da bi ovo otprilike bio neki minimum s kojim bi glavna Ž.S. trebala da ide.

Njeno potpuno uklanjanje iz saobraćajnog sistema je svakako nešto što je sasvim nepotrebno pa čak i izrazito štetno i po razvoj grada i njegovo funkcionisanje u saobraćajnom smislu.
 
Подржавам идеју Рио. Нека оставе главну станицу само за нпр. линије према Младеновцу и Лазаревцу.
 
у теми о БГВ-у има моја графика где се возови за Лазаревац, Младеновац и Пожаревац/Смедерево завршавају на Главној, то је три пара возова на сат, а у шпицу 6 пари
 
Uopste ne bi kostalo mnogo para da se osavremeni Glavna i da se osposobi za par medjugradskih linija.
 
Naravno. Pare će se čak i naći.
Samo, kako stvari stoje, u Glavnu Ž.S. neće ulagati ministarstvo saobraćaja i infrastrukture, već ministarstvo kulture u svrhu izgradnje muzeja.
Tako da priče "nema se para" uopšte ne stoje. Nema se samo volje i želje.
 
Moже да се направи и функционална станица-музеј. Ја имам утисак да и данас пола зграде нема неку намену и зврји празно или су ту неке канцеларије које се могу преселити на Прокоп. Сигурно има простора за неколико већих галерија. А од 11 перона, 4-6 може да користи приградска железнице (поласци и одласци за/из Младеновца, Лазаревца и Смедерева), а 4 могу да користе музејске композиције (Плави воз и три композиције Романтике).
 
највећа инвестиција је чупање колосека, јер је довољно оставити само колосеке 1-5. е сад, ако се иде на укопавање (за шта сам ја лично), то је онда скроз друга прича
 
U zadnjih 20 godina u Prokop je ulozeno oko 50 miliona dolara, na izgradnju betonskog sarkofaga i njegovo uredjenje.
S tim novcem su se mogli ukopati kolosjeci u savskom amfiteatru i renovirati glavna zeljeznicka stanica.

Da je to uradjeno, danas bi imali Prokop sa istim funkcijama i renoviranu glavnu zeljeznicku stanicu pa bi mogli sami da odredjujemo pravce i nacine razvoja savskog amfiteatra (a ne da nam Abar nesto diktira) ili da pocnemo da ulazemo u metro.

Ovako, za 20 godina i 50 miliona dolara, Prokop je funkcionalno isti a glavna z.s. je jos vise propala. A metro jednako daleko kao i pre 20 godina.
 
Opet trolujes?

Mogli bi sami da odredjujemo pravce i nacine razvoja savskog amfiteatra da nam veliki vodja nije doveo 'svog velikog prijatelja' arapina Abara!!!

I ma koliko zamenjivao teze i pokusavao da lazima obesmislis dijalog na pojedinim temama, uvek ce se naci neko od nas da te u tome spreci!

- Abara je doveo Vucic.

- Zbog Abara je SNS i SPS doneo poseban zakon za prostor SA

- zbog sto veceg broja Abarovih kvadrata u SA necemo imati lep pojas javne povrsine uz reku.

- iz istog razloga necemo imati most preko Save tamo gde se decenijama zna da treba da bude.

- iz potpuno istok razloga, samo ce u Beogradu 'shopingcity' nositi pridev centar, dok u vecini normalnih drzava nose prideve strana sveta!!!

- i zbog istog tog Abara (vodjinog prijatelja), Glavna zeleznicka ce (p)ostati objekat nepoznate namene u "polukruznom" toku, a prostor SA ce imati veci broj slepih ulica, sa jednim jedinim bulevarom koji ce po svoj prilici 'udarati' u zgradu nekadasnjeg BIGZ-a!

Prema tome, nemoj lagati ljude da je Prokop zacementirao sudbinu Beograd Glavne, jer da je to bio cilj moglo se uraditi i 1996 godine!

Zacementirala je aktuelna vlast!
 
Vrh