Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369092#p369092:2uy7esgf je napisao(la):
laki72 » 27 Jan 2016, 11:58[/url]":2uy7esgf]Opet trolujes?

Mogli bi sami da odredjujemo pravce i nacine razvoja savskog amfiteatra da nam veliki vodja nije doveo 'svog velikog prijatelja' arapina Abara!!!

Mogli bi sami da određujemo pravce i načine razvoja Srbije, da smo država kao što nismo. I da nam nije jedina stvar koju znamo da uradimo uzeti kredit lii prodati ono što smo nekad imali. A nova vlast je uvela i smanjivanje plata i penzija. Tako da i savski amfiteatar, i glavna, i prokop se razvijaju u istom pravcu kao ostatak ove države.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369092#p369092:2s9udoau je napisao(la):
laki72 » Wed Jan 27, 2016 11:58 am[/url]":2s9udoau]Opet trolujes?
Mogli bi sami da odredjujemo pravce i nacine razvoja savskog amfiteatra da nam veliki vodja nije doveo 'svog velikog prijatelja' arapina Abara!!!

I ma koliko zamenjivao teze i pokusavao da lazima obesmislis dijalog na pojedinim temama, uvek ce se naci neko od nas da te u tome spreci!

Vidi Laki...
ti uzrok svih problema vidis u zadnje 2 godine od kako je Vucic na vlasti. Ja probleme vidim unazad 40 godina.
Meni je sadasnja Vlada samo jedan u moru "krivaca" a taj Vucic mi je totalno nezanimljiv lik. On je trenutno tu i otici ce a problemi koji su postojali i prije njega, ostace i poslije njega.

Dakle, ako samo obojica nezadovoljni trenutnim stanjem, nemoj sad da se prepiremo oko toga kad je sve pocelo. Besmisleno je. Ja se ne bavim dnevnom politikom i stvarno ne znam ko je u kojoj stranci u Srbiji.

Ti si meni jedan od najdrazih forumasa. Stvarno ne znam zasto jer me najvise napadas :D

BNV je los projekat. Za tebe mozda u potpunosti a zamene u najvaznijim elementima. Nebitno. Ni ti ni ja ne zelimo da se Beogradu desava ovo sto se desava i da stvari idu ovim tokom.

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369140#p369140:1dmsgrnf je napisao(la):
RioBL » 27 Jan 2016 16:32[/url]":1dmsgrnf] ...BNV je los projekat....
Eh...
.... loš projekat ili smo mi loši za njega....

U Bgdu uglavnom su vodili oni bez sna i vizije ( važna je samo drp pozicija)
te smatram da je i bilo kakav san bolji od nicega
Dobro je sto ce da se gradi, mada bi ja po nesto drugačije ... al to je dr. tema

Pogledaj samo Savski trg ispred železničke stanice ... satran i uništen....

Gl. žel. stanica može da zadrži svoje koloseke samo ako ih spusti koj sprat niže
sve ostalo je ružno i tužno te ako nemaju para za to, eto zgrade za razne namene
a te potrebe tj. namene ce se same pokazati završetkom projekta ,,BNHL ,,
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369185#p369185:3uwxvtv1 je napisao(la):
boca-ica » Sre Jan 27, 2016 9:53 pm[/url]":3uwxvtv1]

Pogledaj samo Savski trg ispred železničke stanice ... satran i uništen....

Danas sam tuda prosao,ono je uzas...grafiti po onoj rdji of zardinjera,pikavci koji su nabacani u tim zardinjerama u kojima nema niceg,sem zemlje trenutno....

Tuzan prizor necega sto je "renovirano" pre samo par godina.

Taj ko je napravio takav projekat,treba ga i********* zbog one metalne skalamerije koja jos vise utice na ruzan utisak ionako problematicnog prostora ispred glavne Z. stanice.
 
Tačno. Stanica propada i decenijama se namjerno ne ulaže u nju da bi se jednog dana moglo reći kako Beograd ima novu stanicu na jednom drugom mjestu a kako je ova postala "zastarjela i neuslovna". Već sad se govori kako sa nove polu-stanice vozovi idu brže 3 minute do Novog Beograda ali se naravno ne kaže da je to zbog višedecenijske zapuštenosti prilaznih kolosjeka na Glavnoj Ž.S.

Vlada će reći da je ulaganje u stanicu skupo i da se nema para, što naravno nije tačno. Pare se troše u Prokopu a za renoviranje Glavne Ž.S. pare će se naći istog trena kad bude trebalo od nje napraviti muzej. Onda će se naći pare da se popravi krov, zamjene pločice i zgrada stanice uredi za potrebe muzeja. Uređenje zgrade za potrebe željezničkog saobraćaja, zbog kog je zgrada i napravljena, jednostavno nije opcija.

Ovo (ne)finansiranje ove stanice je kao kad bi nekom živom čovjeku u naponu snage odlučili da otkidamo od usta i da ga izgladnjujemo da bi mu napravili velelepnu grobnicu, a on polako vene i umire. Možda nije slučajno što se grobnica ove stanice i pravi u mjestu koje se zove Prokop.
 
mozda sam ranije vec negde pisao svoje vidjenje, al po meni je sve u vezi zeleznickog cvora postavljeno naopako.

Kao sto vecina zna, veliki sam protivnik onih koji na prokop gledaju sa prezirom , nebitno iz kojih pobuda.
Ali isto tako me uzasno nervira zanemarivanje Beograd glavne.

Naime, meni bi cak bilo logicno da se iako je prvobitnim planovima (pre vise od 40 godina) stanica u SA trebala da bude lokalnog, a nova u prokopu medjugradska i medjunarodna, JA BIH TO OBRNUO! :D

Stanica u prokopu bi po meni mogla biti odlicna centralna stanica za gradske i prigradske zeleznicke linije.
Tuda i danas prolazi znacajan broj putnika. Ok, neko ce reci da samo mali broj (oko 5%) koriste tu stanicu, a ostali tranzitiraju.
To svakako stoji, ali to je posledica nedovrsenosti projekta, kao i ne postojanja uskladjenih sema za presedanje.

Stara Zeleznicka Stanica je sa sadasnjim, a i buducim (potencijalnim) putnicima sasvim dovoljna za medjugradske i medjunarodne polaske.
 
Laki, plus od mene :)

Djelim misljenje s tobom u velikoj mjeri.

Jedino što je, cini mi se, problem u takvom razmišljanju činjenica da je veza Glavne Ž.S. sa Novim Beogradom zaista loša.
Najveći problem je u starom željezničkom mostu na Savi koji sa svojim 1 kolosjekom i tehničkim ograničenjima stvara problem. Prevazilaženje tog problema je značajna investicija u obliku izgradnje novog mosta.

Zbog toga a i zbog hronično loše finansijske situacije sa željezničom infrastrukturom, ja bih podjelio međugradski saobraćaj na Prokop, Novi Beograd i Glavnu Ž.S. A sa ovom tvojom konstatacijom o ulozi Prokopa kao gradsko-prigradske stanice se apsolutno slažem. To bi trebala biti glavna funkcija Prokopa a ona je postignuta još prije mnogo godina, tako da su što se te funkcije tiče, dalja ulaganja u Prokop nepotrebna.
 
Mislim da je glavna zeleznicka stanica u Beogradu svoje i zivela vise tu ne vredi nista remontovati pored Prokopa.
 
Ja mislim da je Beograd svoje izivio i da u njemu vise ne vrijedi graditi pored onolike ravnice u Banatu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369377#p369377:3kwvuqz8 je napisao(la):
Kolega2357 » Пет Јан 29, 2016 3:11 am[/url]":3kwvuqz8]Mislim da je glavna zeleznicka stanica u Beogradu svoje i zivela vise tu ne vredi nista remontovati pored Prokopa.

Зашто пропустити прилику да имамо станицу за приградску железницу?
 
Zastrasujuce budzenje stare zgrade
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369579#p369579:nhwdu387 je napisao(la):
Igor » 30 Jan 2016 02:51 pm[/url]":nhwdu387]Zastrasujuce budzenje stare zgrade
...што се ради по целој Западној Европи на старим станицама. Да имам времена да више пишем и тражим, сакупио бих гомилу слика старих станица са буџењем нових садржаја, али пре свега, задржавањем и унапређењем путничког терминала. Наравно да нико не нарушава континуитет у урбаном, па и економском развоју заснован на задржавању капије даљинских кретања на истом, и баш том истом месту.
 
Karlo, moramo se pomiriti sa cinjenicom da ovde na forumu ogromna vecina forumasa ne voli glavnu pa to ti je to.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369382#p369382:1gktb2aa je napisao(la):
Дошљак » Fri Jan 29, 2016 9:07 am[/url]":1gktb2aa]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369377#p369377:1gktb2aa je napisao(la):
Kolega2357 » Пет Јан 29, 2016 3:11 am[/url]":1gktb2aa]Mislim da je glavna zeleznicka stanica u Beogradu svoje i zivela vise tu ne vredi nista remontovati pored Prokopa.

Зашто пропустити прилику да имамо станицу за приградску железницу?
Zasto bi sadasnju glavnu stanicu koristio za prigradsku zeleznicu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369627#p369627:27gpm7cv je napisao(la):
spatiotecte » Sun Jan 31, 2016 1:39 am[/url]":27gpm7cv]Karlo, moramo se pomiriti sa cinjenicom da ovde na forumu ogromna vecina forumasa ne voli glavnu pa to ti je to.

Nije bitno sta misli vecina na forumu. Bitno je sta misli vecina gradjana.
A cini mi se da vecina gradjana nema jasan stav ni po pitanju zeljeznicke stanice a ni zeljeznice uopste. Ponasaju se manje-vise pasivno i prepustaju "strucnjacima" da odlucuju u njihovo ime a politicarima da mlataraju budzetom kako im padne na pamet.

Pored ovog, cini mi se, da kod velike vecine vlada stav "bolje napraviti novo nego popraviti staro". Zbog toga sve sto je u Beogradu starije od 20 godina izgleda propalo i oronulo.

Igor":27gpm7cv je napisao(la):
Zastrasujuce budzenje stare zgrade

Mozda je ovo na ilustraciji "budzenje" zgrade ali je cinjenica da je velika vecina starih stanicnih zgrada u Evropi nadogradjena.
Osim toga, sigurno je da bi ovaj shoping centar uz stanicu bolje radio nego onaj na Prokopu. Ja da gradim shoping molove uvijek bih radije izabrao ovu lokaciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369633#p369633:bi13o0fx je napisao(la):
Kolega2357 » Нед Јан 31, 2016 3:32 am[/url]":bi13o0fx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369382#p369382:bi13o0fx je napisao(la):
Дошљак » Fri Jan 29, 2016 9:07 am[/url]":bi13o0fx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369377#p369377:bi13o0fx je napisao(la):
Kolega2357 » Пет Јан 29, 2016 3:11 am[/url]":bi13o0fx]Mislim da je glavna zeleznicka stanica u Beogradu svoje i zivela vise tu ne vredi nista remontovati pored Prokopa.

Зашто пропустити прилику да имамо станицу за приградску железницу?
Zasto bi sadasnju glavnu stanicu koristio za prigradsku zeleznicu?

Зато што је ипак и даље боље повезана са већим делом града него што ће нажалост Прокоп бити у наредних 5-10 година, зато што би доводила људе из приградских насеља тачно до места где су навикли да долазе (Ластина станица, са које ће бити протерани у блок 42 где нису навикли да долазе), зато што је греота неискористити постојећи потенцијал, и зато што је иста намена главној станици предвиђена сви старим плановима железничког чвора. И зато што мислим да би ипак Прокоп, не због себе самог, већ због пруга које воде до њега (Дедињски тунел, Сењачки тунел, Врачарски тунел) био преоптерећен са БГ возом и свим осталим поласцима, док ће пруга од Главне до Топчидера остати неискоришћена.
И исто зато што мислим да је Сајам лоше место за терминус железничких линија и да би се тим потезом преоптеретила већ преоптерећена аутобуска и трамвајска стајалишта код Сајма као и линије које пролазе туда.
 
шта може на садашњу Главну, када се све остало исели на Прокоп:
1. БГВ линија до Младеновца (1 воз/сат + експрес у шпицу) - могуће продужење до Велике Плане
2. БГВ линија до Лазаревца (1 воз/сат + експрес у шпицу) - могуће продужење до Ваљева
3. БГВ до Смедерева/Пожаревца (ако уђу у систем финансирања, 1 воз/сат, тј. на два сата до Смедерева и на два сата до Пожаревца)
4. БГВ до Аеродрома (2 воза/сат)
5. неки међународни који би се завршавали у Београду (по један воз из Беча, Будимпеште и Солуна)
6. метро линија од Раковице трасом садашње пруге (ионако имају 4 колосека од Топчидер теретне до пред Сајам) :)

за ово је потребно све укупно 7 колосека (5 терминалних за железницу + 2 пролазна за метро) у плитком рову
 
^ generalno se slazem sa ovim sto prica Johnny, osim za tacku 5 i 6. Metro trasom sadasnje pruge je neisplativ jer osim pored sajma ne prolazi pored gusto naseljenih mesta, vec pored industrije, a tramvaj 3 ide skoro istom trasom i nije ni upola popunjen. Medjunarodne vozove bi trebalo spajati, tipa Bec-Instabul ili Budimpesta-Solun, pa bi se em resursi stedeli, em bi dosla do izradjaja prolazna stanica, tj dobija svoju potvrdu. Ovo sve drugo moze komotno na 2 perona, sa intervalom sledjenja 12min (van spica) i do 3-5 min u spicu. Radi sigurnosti mogu se ostaviti 3 koloseka, nema potrebe da jedan kolosek bude za jednu linuju pa da na svakih 60min krece voz.
 
не, ти међународни су по један дневни полазак којима је Београд почетна тачка. наравно да треба форсирати да међународни буду претежно пролазни, али може да се остави по неки терминални
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369633#p369633:3bg1b1zt je napisao(la):
Kolega2357 » Sun Jan 31, 2016 3:32 am[/url]":3bg1b1zt]
Zasto bi sadasnju glavnu stanicu koristio za prigradsku zeleznicu?

Mislim da ima mnogo razloga.

Najvažniji razlog je da već postoji izgrađena infrastruktura koja bi podržala jednu ili više takvih linija. Drugim riječima, potrebno je samo na postojećoj infrastrukturi pokrenuti saobraćaj.

Naprimjer...

Pogledajte prilog 1

Plavom linijom na ovoj slici je ucrtana trasa pruge koja od glavne stanice vodi do Železnika. Na njoj već sad postoji, osim terminusa, nekoliko stajališta koje je ranije koristio BG voz ili drugi vozovi. Na toj trasi bi mogla da se otvori nova linija BG voza uz korištenje stajališta "Sajam", "Careva Ćuprija" (ili Topčider), "Košutnjak", "Rakovica" i "Železnik" s tim da bi na ove zadnje dvije moglo da se vrši presjedanje na liniju Prokop - Resnik (zeleno) kad i ta linija proradi.

STANICE PRVE FAZE:
1. Glavna ž.s. - smještena na Savskom Trgu i već dobro povezana tramvajskim i autobuskim linijama gradskog saobraćaja. U neposrednom okruženju, koje je odavno izgrađeno, nalaze se hoteli, restorani, poslovne i stambene zgrade. Uz samu staničnu zgradu planira se dalja izgradnja BNV.

2. Sajam - takođe prometna lokacija smještena uz najveći sajamski kompleks u Beogradu u čijoj neposrednoj blizini su i autobuska i tramvajska stajališta a nije daleko ni najveća saobraćajna petlja "Mostar"

3. Careva Ćuprija ili Topčider. Moguće je uz minimalna ulaganja izgraditi jedno ili oba stajališta sa betonskom platformom i nastrešnicom. Ova dva stajališta bi generisala manji broj putovanja ali u perspektivi razvoja doline Topčiderke ja ih ne bih zanemarivao.

4. Košutnjak - moguće presjedanje sa drugom linijom BG voza a i samo okruženje ima značaj kao izletničko mjesto.

5. Rakovica - U sistemu Novog ž.č. stanica Rakovica ima značajnu ulogu jer je jedna od 4 prolazne stanice na glavnoj liniji daljinskog saobraćaja koja prolazi kroz Prokop, Novi Beograd i Zemun. Tu bi bilo moguće presjedanje na međugradske i međunarodne vozove. Zapravo, vozovi za NS koji odskora polaze sa Prokopa u stvarnosti bi bili efikasniji da polaze iz Rakovice.

6. Železnik - jedno od većih i značajnih beogradskih naselja relativno izdvojeno od centra Beograda, ovom linijom bi bilo bolje povezano i sa centrom grada i sa medjugradsko-međunarodnim linijama na stanici Rakovica

Ukupna dužina ovakve linije bi bila u prvoj fazi oko 15km a u budućnosti bi linija mogla da se produži na jug do Obrenovca a na sjever ispod Terazija do stanice "Dunav". Takođe bi na trasi makiškog tunela mogla da se izgradi i podzemna stanica, kao npr. "Vukov Spomenik", koja bi pokrivala naselja Vidikovac i Cerak.

No, najvažnije, za pokretanje same linije nisu potrebna velika sredstva.

milanche":3bg1b1zt je napisao(la):
^ Metro trasom sadasnje pruge je neisplativ jer osim pored sajma ne prolazi pored gusto naseljenih mesta, vec pored industrije, a tramvaj 3 ide skoro istom trasom i nije ni upola popunjen.

Nisam siguran, jer iako trasa za sada velikim dijelom, prolazi kroz slabo naseljena mjesta, ona je u suštini izgrađena, tako da joj nisu potrebna velika ulaganja. Ako uporedimo ovu trasu sa pomenutom tramvajskom, prvo što se da uočiti je razlika u stepenu izdvojenosti trasa.



Trasa tramvajske pruge, od Savskog Trga do Kneževca ima preko 20 ukrštanja sa ostalim saobraćajnim pravcima, što je čini sporom i neefikasnom.
S druge strane, trasa željezničke pruge ima samo 3 ukrštanja obezbjeđena rampom.

Drugim riječima, da bi trasa željezničke pruge postala potpuno nezavisna, nisu potrebna velika ulaganja - samo 3 prelaza. Zapravo, najveći zahtjev za njeno denivelisanje je u prostoru Savskog Amfiteatra između glavne ž.s. i Sajma u dužini od oko 2km. To je lokacija trase koja će u budućnosti da generiše i najveći broj putovanja pa bi se tu denivelacija itekako isplatila zajedno sa još jednom ili dve metro stanice.

Medjunarodne vozove bi trebalo spajati, tipa Bec-Instabul ili Budimpesta-Solun, pa bi se em resursi stedeli, em bi dosla do izradjaja prolazna stanica, tj dobija svoju potvrdu.

Međunarodni vozovi na tako dugim relacijama se teško mogu isplatiti zbog sve konkurentnijeg avio saobraćaja. Ja jedino rješenje vidim u kraćim linijama na kojima bi Beograd bio terminus.
Linije od Beograda prema jugu bi išle pravcem Zemun - NBG - Prokop - Rakovica a prema sjeveru obrnutim redom.

S obzirom da je ta glavna trasa već prezauzeta, što gradskim što međugradskim vozovima, realno bi bilo očekivati da dio saobraćaja prema jugu ponese topčiderska pruga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369638#p369638:2txhco8i je napisao(la):
RioBL » 31 Јан 2016 07:40 am[/url]":2txhco8i]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369627#p369627:2txhco8i je napisao(la):
spatiotecte » Sun Jan 31, 2016 1:39 am[/url]":2txhco8i]Karlo, moramo se pomiriti sa cinjenicom da ovde na forumu ogromna vecina forumasa ne voli glavnu pa to ti je to.

Nije bitno sta misli vecina na forumu. Bitno je sta misli vecina gradjana.
A cini mi se da vecina gradjana nema jasan stav ni po pitanju zeljeznicke stanice a ni zeljeznice uopste.

Ту си у заблуди. Огромна већина грађана би без размишљања подржала комплетно укидање железнице у Амфитеатру. Око железнице уопштено и нема неког јасног става, али око укидања ове станице - постоји концензус.

Као последица урбаног мита о коме сам причао ...
 
Vrh