[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369633#p369633:3bg1b1zt je napisao(la):
Kolega2357 » Sun Jan 31, 2016 3:32 am[/url]":3bg1b1zt]
Zasto bi sadasnju glavnu stanicu koristio za prigradsku zeleznicu?
Mislim da ima mnogo razloga.
Najvažniji razlog je da
već postoji izgrađena infrastruktura koja bi podržala jednu ili više takvih linija. Drugim riječima, potrebno je samo na postojećoj infrastrukturi pokrenuti saobraćaj.
Naprimjer...
Pogledajte prilog 1
Plavom linijom na ovoj slici je ucrtana trasa pruge koja od glavne stanice vodi do Železnika. Na njoj već sad postoji, osim terminusa, nekoliko stajališta koje je ranije koristio BG voz ili drugi vozovi. Na toj trasi bi mogla da se otvori nova linija BG voza uz korištenje stajališta "Sajam", "Careva Ćuprija" (ili Topčider), "Košutnjak", "Rakovica" i "Železnik" s tim da bi na ove zadnje dvije moglo da se vrši presjedanje na liniju Prokop - Resnik (zeleno) kad i ta linija proradi.
STANICE PRVE FAZE:
1. Glavna ž.s. - smještena na Savskom Trgu i
već dobro povezana tramvajskim i autobuskim linijama gradskog saobraćaja. U neposrednom okruženju, koje je odavno izgrađeno, nalaze se hoteli, restorani, poslovne i stambene zgrade. Uz samu staničnu zgradu planira se dalja izgradnja BNV.
2. Sajam - takođe prometna lokacija smještena uz najveći sajamski kompleks u Beogradu u čijoj neposrednoj blizini su i autobuska i tramvajska stajališta a nije daleko ni najveća saobraćajna petlja "Mostar"
3. Careva Ćuprija ili Topčider. Moguće je uz minimalna ulaganja izgraditi jedno ili oba stajališta sa betonskom platformom i nastrešnicom. Ova dva stajališta bi generisala manji broj putovanja ali u perspektivi razvoja doline Topčiderke ja ih ne bih zanemarivao.
4. Košutnjak - moguće presjedanje sa drugom linijom BG voza a i samo okruženje ima značaj kao izletničko mjesto.
5. Rakovica - U sistemu Novog ž.č. stanica Rakovica ima značajnu ulogu jer je jedna od 4 prolazne stanice na glavnoj liniji daljinskog saobraćaja koja prolazi kroz Prokop, Novi Beograd i Zemun. Tu bi bilo moguće presjedanje na međugradske i međunarodne vozove. Zapravo, vozovi za NS koji odskora polaze sa Prokopa u stvarnosti bi bili efikasniji da polaze iz Rakovice.
6. Železnik - jedno od većih i značajnih beogradskih naselja relativno izdvojeno od centra Beograda, ovom linijom bi bilo bolje povezano i sa centrom grada i sa medjugradsko-međunarodnim linijama na stanici Rakovica
Ukupna dužina ovakve linije bi bila u prvoj fazi oko 15km a u budućnosti bi linija mogla da se produži na jug do Obrenovca a na sjever ispod Terazija do stanice "Dunav". Takođe bi na trasi makiškog tunela mogla da se izgradi i podzemna stanica, kao npr. "Vukov Spomenik", koja bi pokrivala naselja Vidikovac i Cerak.
No, najvažnije, za pokretanje same linije
nisu potrebna velika sredstva.
milanche":3bg1b1zt je napisao(la):
^ Metro trasom sadasnje pruge je neisplativ jer osim pored sajma ne prolazi pored gusto naseljenih mesta, vec pored industrije, a tramvaj 3 ide skoro istom trasom i nije ni upola popunjen.
Nisam siguran, jer iako trasa za sada velikim dijelom, prolazi kroz slabo naseljena mjesta, ona je u suštini izgrađena, tako da joj nisu potrebna velika ulaganja. Ako uporedimo ovu trasu sa pomenutom tramvajskom, prvo što se da uočiti je razlika u stepenu izdvojenosti trasa.
Trasa tramvajske pruge, od Savskog Trga do Kneževca ima preko 20 ukrštanja sa ostalim saobraćajnim pravcima, što je čini sporom i neefikasnom.
S druge strane, trasa željezničke pruge ima samo 3 ukrštanja obezbjeđena rampom.
Drugim riječima, da bi trasa željezničke pruge postala potpuno nezavisna, nisu potrebna velika ulaganja - samo 3 prelaza. Zapravo, najveći zahtjev za njeno denivelisanje je u prostoru Savskog Amfiteatra između glavne ž.s. i Sajma u dužini od oko 2km. To je lokacija trase koja će u budućnosti da generiše i najveći broj putovanja pa bi se tu denivelacija itekako isplatila zajedno sa još jednom ili dve metro stanice.
Medjunarodne vozove bi trebalo spajati, tipa Bec-Instabul ili Budimpesta-Solun, pa bi se em resursi stedeli, em bi dosla do izradjaja prolazna stanica, tj dobija svoju potvrdu.
Međunarodni vozovi na tako dugim relacijama se teško mogu isplatiti zbog sve konkurentnijeg avio saobraćaja. Ja jedino rješenje vidim u kraćim linijama na kojima bi Beograd bio terminus.
Linije od Beograda prema jugu bi išle pravcem Zemun - NBG - Prokop - Rakovica a prema sjeveru obrnutim redom.
S obzirom da je ta glavna trasa već prezauzeta, što gradskim što međugradskim vozovima, realno bi bilo očekivati da dio saobraćaja prema jugu ponese topčiderska pruga.