Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Dao ja sestri HR tag kad je išla tamo. Rampa na ulazu na AP joj se nije podigla, da li se ona nije nešto snašla ili je antena taga (ili šta već) za manje od godinu dana značajno oslabila, pa je na ulazu uzela karticu, a na izlazu rekla da joj naplate sa taga. Dala radniku tag, on skinuo pare sa taga. Bez problema su joj to isto uradili nekoliko puta tokom tih nekoliko dana.

Nemam još naš tag, da li i kod nas može ovako ili se iz nekog razloga to "kažnjava"?
U modernom informacionom dobu sve može naravno,ali u našoj javnoj upravi postoji fetiš zvani FTP (fali ti jedan papir) i opšta bol u u donjem delu da neko proveri kameru sa ulaza i uporedi je sa izlazom odmah ili kasnije i time pokaže brigu o korisniku.

Koliko su naši javni organi nezainteresovani za svoj posao ima jedna anegtoda sa početka uvodjenja tagova ,tamo neke 2011/12 bilo je zabranjeno dopuniti tag sa više od 2.000 dinara a sledeća naredba posle te je bila da je zabranjeno dopuniti tag sa manje od 2,000 dinara....Nzm kako bih to nazvao.
 
To se inače zove inflacija. Toliko se obezvredilo tih 2000k.
 
Можда некоме помогне

Kako se poručuje grčki TAG uređaj na adresu u Srbiji
Grčki TAG uređaj za elektronsko plaćanje putarine na grčkim auto-putevima može se potpuno besplatno poručiti i iz Srbije. Uslugu pruža kompanija “Egnatia Odos S.A.”, koja šalje TAG uređaj na adresu u Srbiji i plaća troškove slanja.
https://nikana.gr/sr/blog/5666/kako-se-porucuje-grcki-tag-uredaj-na-adresu-u-srbiji
 
Ima li neki info hoce li prosiriti sistem i za 2 kategoriju?
Treba da važi za sve 4 kategorije,makar mislim da bi trebalo jedino ako ima neka začkoljica ,pravno iki fizičko lice pošto Makedonski kamioni imaju OB tagove.
Screenshot_2024-05-27-23-18-13-653_com.android.chrome-edit.jpg
 
Poslednja izmena:
На шта тачно мислите?
Мени се у Србији није подигла рампа када сам закачио приколицу. Каже погрешна категорија. Наивно сам мислио да ће ме категоризатор препознати и одговарајуће ми наплатити. Али изгледа да је мој таг само за једну категорију
 
Можда некоме помогне

Kako se poručuje grčki TAG uređaj na adresu u Srbiji
Grčki TAG uređaj za elektronsko plaćanje putarine na grčkim auto-putevima može se potpuno besplatno poručiti i iz Srbije. Uslugu pruža kompanija “Egnatia Odos S.A.”, koja šalje TAG uređaj na adresu u Srbiji i plaća troškove slanja.
https://nikana.gr/sr/blog/5666/kako-se-porucuje-grcki-tag-uredaj-na-adresu-u-srbiji

Ja sam juče za 10 min zamenio tablice preko njihove aplikacije, kontaktirao sam ih i rekao da su mi tablice promenjene obzirom da sam kupio novo vozilo.

Poslali su mi popunjen obrazac na mejl i zahtevali samo da ga potpišem i vratim na mejl.

Sve pohvale još jednom.

Ps išle su neke komšije i menjale tag za vozila u istoj kategoriji, nisu imali problema ali sam ja hteo da to uradim pogotovo što je procedura krajnje jednostavna.

Moja preporuka je da ko hoće da naruči Grčki tag to radi ovih dana posle će sigurno ući u gužvu i neće toliko ažurno odgovarati na mejlove.
 
На шта тачно мислите?
Мени се у Србији није подигла рампа када сам закачио приколицу. Каже погрешна категорија. Наивно сам мислио да ће ме категоризатор препознати и одговарајуће ми наплатити. Али изгледа да је мој таг само за једну категорију
Tag se pri kupovini konfiguriše za određenu kategoriju vozila, odnosno može biti prekonfigurisan. Tagovi koji nisu u 1. kategoriji se mogu koristiti samo za vozilo za koje je konfigurisano.
 
Bio sam u petak u AMS da mi prekonfigurišu tag uređaj ali sistem nije radio. Elem, imao sam nekih 500-600din i kada sam pitao ženu koja tamo radi šta se dešava sa tim novcem, rekla mi je da svi čekaju da im ostane 100-200din pa onda prekonfigurišu a ako baš insistiram može i ovako ali onda moram da pišem zahtev Putevima Srbije da mi vrate novac. Zna li neko je l' ovo stvarno ovako funkcioniše?
 
Da, to sam zaključio, nego kada priđeš rampi sistem svakako zna kojoj kategoriji vozila pripadaš, može i da skine odgovarajući iznos. Ima li razloga da su ograničili ovu mogućnost?
Tag se pri kupovini konfiguriše za određenu kategoriju vozila, odnosno može biti prekonfigurisan. Tagovi koji nisu u 1. kategoriji se mogu koristiti samo za vozilo za koje je konfigurisano.

Moj tag jeste za I kategoriju, a probao sam da prođem kao druga, sa prikolicom
 
Da, to sam zaključio, nego kada priđeš rampi sistem svakako zna kojoj kategoriji vozila pripadaš, može i da skine odgovarajući iznos. Ima li razloga da su ograničili ovu mogućnost?


Moj tag jeste za I kategoriju, a probao sam da prođem kao druga, sa prikolicom
Mislio sam drugim vozilom iste kategorije. Da bi se prekonfigurisao tag mora se otići u neku od poslovnica. Ili se skine tag kad se vozi sa prikolicom (ukoliko to nije često slučaj).
Nažalost tako je, da li postoji neki razlog ne znam.
 
Bio sam u petak u AMS da mi prekonfigurišu tag uređaj ali sistem nije radio. Elem, imao sam nekih 500-600din i kada sam pitao ženu koja tamo radi šta se dešava sa tim novcem, rekla mi je da svi čekaju da im ostane 100-200din pa onda prekonfigurišu a ako baš insistiram može i ovako ali onda moram da pišem zahtev Putevima Srbije da mi vrate novac. Zna li neko je l' ovo stvarno ovako funkcioniše?
U AMSS treba da ti daju potvrdu koliko imaš para na TAG-u i onda kad registruješ tag na open balkan i uloguješ se na svoj nalog imaš opciju za povraćaj para. Uneseš tu cifru sa tog papira i tekući račun i vrate ti novac na račun. Meni su vratili nakon 20 dana.
 
Ima li razloga da su ograničili ovu mogućnost?
Ima a zove se red vozila koji sistem kontroliše.
Da bi se taj sistem o kome pričate realizovao svako ali svako vozilo bi moralo biti nepogrešivo prepoznato,izmereno,stavljeno u red i onda naplaćeno.

Nažalost kategorizacija je takva da je recimo Mercedes Vito 1 kategorija ,a VW t5 2 kategorija.Razloka ta dva kombija je 3 centumetra a visina može varirati i zbog tereta,guma,kočenja,opruga ,nagiba trake,spojlera,gepeka itd itd
U tom redu se katkad pojavi motocikl koga sistem ne može pravilno da kategoriše zbog trenutnog načina prepoznavanja istog ,zatim pričao sam već ljudi mešaju trake,greše vraćaju se nazad pa napred u sred zone senzora i često se desi da tada taj red vozila bude poremećen a onda bi došlo do pogrešnog zaduživanja korisničkog računa.

Sve to plus radi u realnom vremenu i nemoguće je ispoštovati sve zahteve za obradu vizila u tako kratkom vremenu.

Zato se svaki od vendora sistema za naplatu putarine služi poštapalicama u sistemu da bi lakše isplivao iz problema a da korisnik putuje brzo i jednostavno.

Kod nas su znači na tag upisane kategorije i zbog toga nije moguće da vam se sa taga skine iznios koji vam ne pripada

U Makedoniji se dešava da korisniku bude skinut veći iznos jer upravo radi tako što na osnovu izmerene kategorije naplaćuje automatski i kad se sistem zbuni dolazi do žalbi korisnika ili se neko lice u kontroli naolate bavi praćenjem što iziskuje ogromno Pritom Grcka i Mkd imaju samo 4 cene a kod jas 444 cene jer svaka od mogućih relacija ide puta kategorija

Grci na primer imaju one statuse Bad,Good kresit da bi lakse i brže obradjivali tagove ali zato nemate mogućnost da na ekranu vidite koliko vam je kredita preostalio.

Ukratko to su performanse sistema koje stručnjaci u toj oblasti na osnovu prakse razumeju i odlučuju šta bi po njima bilo najbolje da primene.
 
jedno pitanje @StaraMo ukoliko imaš saznanja, čemu onoliko betona na prilazu naplatnim stanicama. Npr u Vrčinu
1716967971011.png


Da li je ovo moglo i samo sa ovim čeličnim sistemom absorbera udara ili mora zbog nečega i ovaj "naletni zid" ili kako se već zove?
 
jedno pitanje @StaraMo ukoliko imaš saznanja, čemu onoliko betona na prilazu naplatnim stanicama. Npr u Vrčinu
Pogledajte prilog 199847

Da li je ovo moglo i samo sa ovim čeličnim sistemom absorbera udara ili mora zbog nečega i ovaj "naletni zid" ili kako se već zove?
Obično su uži a taj na slici je na ostrvu koje ima stepenice pa je zato toliko širok.Na Vrčinu konkretno su 4 takva široka.

Nemam tačnu informaciju koja je referenca i proračun takvog zaštitnog stuba a ono što znam je da je ovo što vidiß samo trećina betonske konstrukcije.Dole u zemlji je stopa duga 6 metara široka 2 metra i visoka 1 metar.
Vidjao sam u svetu i da su te stope dole u zemlji povezane medjusobno sa susednim trakama.

Verovatno su se vodili maksimalnom težinom kamiona od 44 t puta brzina.

Malo manji zastitni stub je i kod stuba nadstrešnice i on je u zemlji na stopi od armiranog betona takodje a ujedno štiti i kabinu.


Opet nekako kroz praksu sam vidjao da kamion iki vozilo prodje zaštitno stub i istumba se u okviru trake.

Naravno dosta njih udari u ove apsorbere ali dosta njih i proleti kroz traku.
Magla je najveći strah ljudi koji rade na čeonim rampama.
Jednom sam lično video vozilo koje je bočno naletolo na ivičnjak pa na ovaj naletno stub i uzletelo nekoliko metara i srećom po sve završilo na pravcu u traci.

Na starom Bubanj Potoku su ljudi često udarali u treptač na vrhu ostrva a po rečima policajaca koji su tada radili uvidjaje kažu da je čest slučaj da u magli čovek nesvesno ide ka nekoj tački jer telo želi da se zaustavi.
 
Obično su uži a taj na slici je na ostrvu koje ima stepenice pa je zato toliko širok.Na Vrčinu konkretno su 4 takva široka.

Nemam tačnu informaciju koja je referenca i proračun takvog zaštitnog stuba a ono što znam je da je ovo što vidiß samo trećina betonske konstrukcije.Dole u zemlji je stopa duga 6 metara široka 2 metra i visoka 1 metar.
Vidjao sam u svetu i da su te stope dole u zemlji povezane medjusobno sa susednim trakama.

Verovatno su se vodili maksimalnom težinom kamiona od 44 t puta brzina.

Malo manji zastitni stub je i kod stuba nadstrešnice i on je u zemlji na stopi od armiranog betona takodje a ujedno štiti i kabinu.


Opet nekako kroz praksu sam vidjao da kamion iki vozilo prodje zaštitno stub i istumba se u okviru trake.

Naravno dosta njih udari u ove apsorbere ali dosta njih i proleti kroz traku.
Magla je najveći strah ljudi koji rade na čeonim rampama.
Jednom sam lično video vozilo koje je bočno naletolo na ivičnjak pa na ovaj naletno stub i uzletelo nekoliko metara i srećom po sve završilo na pravcu u traci.

Na starom Bubanj Potoku su ljudi često udarali u treptač na vrhu ostrva a po rečima policajaca koji su tada radili uvidjaje kažu da je čest slučaj da u magli čovek nesvesno ide ka nekoj tački jer telo želi da se zaustavi.
Ma sve je jasno. Al reko nijedan stub mosta ili nadvožnjaka ne štite ovoliko ko naplatnu stanicu. A pritom je taj beton zeznut sa aspekta bezbednosti saobraćaja. No videh da je u većem delu Evrope slično rešenje kao kod nas, ali ima i izuzetaka u Italiji. npr. https://www.google.com/maps/@45.863...qLY2uExq3Q!2e0!7i16384!8i8192?hl=sr&entry=ttu
 
Ma sve je jasno. Al reko nijedan stub mosta ili nadvožnjaka ne štite ovoliko ko naplatnu stanicu. A pritom je taj beton zeznut sa aspekta bezbednosti saobraćaja. No videh da je u većem delu Evrope slično rešenje kao kod nas, ali ima i izuzetaka u Italiji. npr. https://www.google.com/maps/@45.863...qLY2uExq3Q!2e0!7i16384!8i8192?hl=sr&entry=ttu
Puno je snimaka na YT sa ljudima koji uleću u kolone na rampama.

Još jedan od razloga za kupovinu taga i što bržu evakuaciju iz zone rampe.

 
Puno je snimaka na YT sa ljudima koji uleću u kolone na rampama.

Još jedan od razloga za kupovinu taga i što bržu evakuaciju iz zone rampe.

Ma ludaka ima uvek, ali za ovakva sranja ugroženije su čeone NS, dok na bočnim NS opet postoji neki put do njih na kome je brzina redukovana. I Babićev slučaj je na čeonoj naplatnoj stanici.
 
Vrh