Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Kod nas je prednost što je razdaljina od očitavanja taga do same rampe dovoljna za reagovanje u slučaju da se iz nekog razloga rampa ne podigne (poštujući propisane brzine, pa i malo iznad)
Ali u Grčkoj bukvalno mora da se stane (ne bas bukvalno, ali ako je gužva stvara se kolona) jer se tag očitava neposredno ispred rampe. Msm da je kod njih ograničenje 20km/h.
 
Pre sat vremena gužva ispred naplatne rampe Mali Požarevac skoro do Eko pumpe.

Vozila čekaju u
zaustavnoj traci,pojedinci se ubacuju i blokiraju srednju traku neposredno ugrožavajući bezbednost i svoju i ostalih.
Svima su puna usta bezbednosti

Kako smešno zvuče danas sve ove medijske priče o zajedničkom tagu da Makedonijom,Grčkom,Hrvatskom,Bosnom i ostalima.

Koja svrha je imati uredjaj za naplatu bez zaustavljanja kada čekaš u koloni 10 do 15 minuta.

Sme li ijedan novinar da pita prosto pitanje u vezi datuma proširenja jefne od najačih stanica u Srbiji
 
A na povratku iz Mladenovca vas sačeka gužva takodje dok vozila i dalje stoje na autoputu prema Mladenovcu.

IMG_20240330_134446.jpg


IMG_20240330_134808.jpg


IMG_20240330_134912.jpg
 
U principu kao i uvek preporuka je neka brzina od 25 do 30kmh i po mogućnosti traka koja ima spuštenu rampu,tj da je prethodnik prošao.
Brzina manje više, ali je ovo drugo ključno. Mora par sekundi da prođe od trenutka kad se spusti rampa, da ponovo može sistem da čita.
U svakom slučaju oko 30km/h je ok.

...inače, hronična je gužva na rampama Mali Požarevac i Jagodina. Čeka se i 15 minuta
 
Uvece, guzva na pravcu ka Beogradu skoro do restorana Vetrenjaca, ali i dalje samo dve kucice otvorene za taj smer a tri za suprotan, iz koga ide bar 10 puta manje vozila. id***. tom

Sent from my SM-G990B2 using Tapatalk
Tačno a razlog je upravo taj što se od 2018 priča o famoznom proširenju pa se ne ulaže ni dinar u renoviranje i opremanje još jedne trake za ulaz
a lopta je prebačena u tudje dvorište
Da skratim treba krajnje desno dodati još jednu ENP traku desno na mestu one zgradice a zgradicu u vidu kontejnera prebaciti uz tu traku i ta tvoja ideja da se ta srednja opremi da može da primi saobracaj iz MLD.

Tako bi ovaj izlaz prodisao i sačekao rasplet oko Vožda Karadjordja a ljudi bi kako tako prolazili bez zastoja,napeto ali ipakk bi prolazili.
 
Pozitivna je stvar što će izgleda stvarno zaživeti jedan tag za većinu država regiona, ali mi je smešno što su morali da rebrendiraju naziv "Open Balkan" u "Toll 4 All" jer kapiram da neke države imaju averziju na samo pominjanje naziva balkan.
 
Šta će bi ti sa platformom Open Balkan? Da li se ponovo registrujemo na novu platformu ili ?


Sad sam proverio: sa platforme Toll 4 all me preusmerava na Open Balkan :D
 
300 miliona Eura čak i sa inflacijom i svim ovim gužvama nam je izgleda još nedostižno.



A te davne 2013 je delovalo tako lako,samo da se završi koridor 10 i eto nama 300 miliona.


 
Bar piše tekuće godine.
Davno sam pisao o tome,ponavlja se situacija kao sa MKD.

Većinom su integratori sistema strane kompanije kod kojih retko šta ide po sistemu "može li ovo da nam bude za juče gotovo".

Ostaje nam bar uteha da tim odeljenja naplate u JP i naše integratore mogu svi potapšati po ramenu....
 
Voleo bih znati a poučen iskustvom sa autoputeva na koji se način vrši takva naplata,ko kontroliše ta vozila,koji uredjaji vrše kategorizaciju.

Samo na mahinacijama sa kategorijom vozila neko može zaraditi basnoslovno.

Posle afere u Putevima 2006 i hapšenja drumske mafije uveden je sistem u kome se snima i glas i primanje novca i kamera koja vidi serijski broj novčani e i brojanje vozila i za sve postiji nekoliko nivoa kontrole,terenska kontrola,kontrola prijema i transporta novca.

Ko je dozvolio nekome da na državnim putevima naplaćuje putarinu a da to nisu Putevi Srbije.

Jel su nacionalni parkovi privatna svojina i privatan put.

Iz kog budzeta se ti putevi održavaju,čiste i izgradjuju.
 
Na Kotromanu putarinu naplaćuje preduzeće koje upravlja Mokrom Gorom. Nema nikakve aparature za kategorizaciju, sve radi inkasant na licu mesta na fiskalnoj kasi. Putarina važi 24h. Često se ni ne naplaćuje lokalcima, ako je rampa podignuta možeš i da projuriš ;)

U tekstu stoji da se naplaćuje po zakonu o nacionalnim parkovima. To zapravo nije putarina već taksa za ulazak u zonu.
 
Jutros je počela naplata, ali i pobuna.
Za sada, lokalcima neće biti naplaćivano. Kao i u Mokroj Gori, naplate neće biti ni za UE tablice.
 
Nije mi jasno ovo za crnogorski tag. Ovo mi stoji u sistemu:
1715169454164.png


Kada odem na opciju dodaj tag, dobijam ovu gresku, sa sve miksom latinice i cirilice:
Tag već pripada drugom korisniku. Molimo vas da proverite serijski broj taga.,Уређај са датим серијским бројем не постоји

Naravno, pokusavam da dodam isti, moj tag koji mi vec radi za Srbiju i Makedoniju. Vidim da je receno da srpski tag i dalje ne radi u Crnog Gori, ali ako je to razlog trebala bi i greska da bude odgvarajuca, a ne ovo djubre.
 
Najbolje da sačekamo taj neki datum kada će objaviti da je sistem funkcionalan.

Pošto sistem za Srbiju zvanično ne radi ne može se dobiti ni podrška u vezi istog jer ako ste pratili ministar preti da će neko u Putevima dobiti otkaz a iz Puteva se ne oglašavaju o napretku ili bilo čemu vezanim za tag.

U medjuvrememu iz Crne Gore su se oglasili akcijom tag za 10 eura i napomenuli da isti tag koji kupe za pripejd mogu koristiti za T4All bez prekonfiguracije kakvu smo mi svi ovde morali da odradimo a Enpay je kasnije ušao u program bez prekonfiguracije.

Suviše su zamrsili priču a 15 Maja im je rok za Hrvatsku,pa za Grčku Jun i za Bosnu kraj Juna.

Šta će od svega biti....
 
Vrh