Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Da li je Putevi imati neke promotivne štandove na Sajmu kao prošle godine, popust na tagove i tako to ?
 
Mozda bude za BG Car show, ali ne bih se iznenadio i da ne bude obzirom da nije licencirani sajam automobila vec ovaj okrnjeni show
 
 
Mali apdejt u vezi pregovora sa Grcima je da će se verovatno zbog kratkih rokova do leta pregovori umesto sa Hellastronom (udruženjem koncesionara Grčkih autoputeva) koncetrisati na razgivore sa kompanijom Egnatia Odos ( državnim preduzećem preko koga je većina nas naručila tagove) i koji pokrivaju put od Aleksandrpolusa na istoku Grčke pa sve do Igumenice kod Krfa na zapadu sa nekoliko osovina ka komšijama .

E sad tu ima mali problem a to je da je Egnatia Odos predmet koncesije koja je dodeljena još 2021 konzorcijumu oko GEK Terna firme a da je pod sporom zbog žalbe Mylentnos grupe.

E u tome ima i dobrog a to je da je GEK Terna većinski koncesionar u Nea Odos i Kentraiki grupi pa bi po automatizmu bilo olakšano usvajanje dogovora o interioerabilnosti.

Ako pregovori odu u tom pravcu jedina deonica koja neće biti pokrivena je od odvajanja za Kozani i Atinu pa bi naši ljudi koji idu na Olimpijsku regiju ili Volis bili uskraćeni za uslugu.

Nadajmo se da će uspeti a u prilogu je mapa deonoca i koncesionara koja okuplja grupaciju Hellastron.
HELLASTRON_network_map.jpg
 
Tag prebacim na OB prosle godine, u nekom vremenu posle toga prodam auto ali tag zadrzim. Kupio sam nov auto, registrovao i pozovem ljude i AMSS za dalje upute. Kazu da ne moram nista sa tagom, samo da stavim u auto i vozim. Malo sam sumljicav u vezi toga ali kazu nema problema. Ne moram da upisujem nove tablice.
Garantovano je neko imao slicno iskustvo a ako je vec pisano izvinjavam se.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Tag prebacim na OB prosle godine, u nekom vremenu posle toga prodam auto ali tag zadrzim. Kupio sam nov auto, registrovao i pozovem ljude i AMSS za dalje upute. Kazu da ne moram nista sa tagom, samo da stavim u auto i vozim. Malo sam sumljicav u vezi toga ali kazu nema problema. Ne moram da upisujem nove tablice.
Garantovano je neko imao slicno iskustvo a ako je vec pisano izvinjavam se.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
Ne,za 1 kategoriju nemaš potrebe da bilo šta menjaš sem što će ti na displeju pisati uvek taj stari broj.
Moj OB tag kupljen u pošti umesto tablica ima njihov zavodni broj PP3342 pa recimo uvek pomislim da sam iz Prijepolja.

Šalu na stranu kada prolaziš trakom a nisi sačekao da prethodnik izadje, baci pogled na displej i obrati pažnju da u trenutku kada prolaziš displej na njemu svetli zeleno i da piše taj tvoj stari broj...To ti je siguran znak da si uredno očitan i da ti rampa neće pasti na vozilo.

Čest slučaj je da ljudi prate jedni druge ,ne obraćaju pažnju na displej iako su čuli bip znak taga deo sistema koji brine o kategoriji im onda spusti rampu.Ovo se odnosi na 2,3 i 4 kategoriju.
Može se desiti i prvoj kategoriji ali iz drugih tehničkih razloga.

Zanimljivo je da im Putevi onda ne uvazavaju reklamaciju i štetu jer nisu primenili uputstvo u kome piše da u ENP traku ulazite samo kada se prethodniku spustila rampa.
 
Hvala puno na informacijama. Nadam se da ce biti sve ok

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Шта је ово?
Verovatno jedan od zastupnika nekog od ovlašćenih EETS provajdera....Nisam siguran ima ih više a najpoznatiji u DkW,Telepass,UTA itd.

Razlikuju se osim po ekonomskim pogodnostima i po broju zemalja koje pokrivaju pa vi kao prevoznik dobijate 1 račun.

Sve je zamišljeno da se obavlja preko hibridnog taga koji ima mogućnost da radi kao GPS tag za zemlje poput Madjarske,Češke,Slovačke, Austrije itd a ima i u sebi DSRC modul pa može hvatati signal antena na rampama u Italiji,Francuskoj itd....

Uglavnom za Srbiju mora imati naš tag jer pa oni to posle peglaju sa Putevima pa šalju račun korisniku.
 
Tag prebacim na OB prosle godine, u nekom vremenu posle toga prodam auto ali tag zadrzim. Kupio sam nov auto, registrovao i pozovem ljude i AMSS za dalje upute. Kazu da ne moram nista sa tagom, samo da stavim u auto i vozim. Malo sam sumljicav u vezi toga ali kazu nema problema. Ne moram da upisujem nove tablice.
Garantovano je neko imao slicno iskustvo a ako je vec pisano izvinjavam se.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
Ja vozim sa tagom iz starih kola cije su tablice odjavljane pre vise od godinu dana.
Ako bas zelis mozes da promenis podatke, mene je mrzelo da se cimam.
 

ПУТЕВИ СРБИЈЕ НА МЕЂУНАРОДНОМ САЈМУ АУТОМОБИЛА​


19. март 2024.
ЈП „Путеви Србије” ће се и ове године представити на Међународном сајму аутомобила који се под називом „DDOR BG CAR SHOW“ одржава од 21. до 27.03.2024.г. под куполама Београдског сајма.
У оквиру овог престижног догађаја, у хали 2a Београдског сајма, представници Путева Србије активно ће информисати заинтересоване посетиоце о предностима Електронске наплате путарине, интегрисаном систему наплате Отворени Балкан (Open Balkan ETC), електропуњачима и кампањама које наше Предузеће спроводи у циљу подизања свести о безбедности у саобраћају - Три секунде цео живот“, „Не вози зауставном траком, не заустављај живот“, „Знак значи живот“, „Не блокирај зауставну, не заустављај живот“ и „Не уништавај саобраћајни знак, Знак значи живот“.
Електронска наплата путарине представља модерно и ефикасно решење за путнике и превознике, омогућавајући им бржи и једноставнији пролазак кроз наплатне станице широм Србије. Кроз ову иницијативу, Путеви Србије настављају да унапређују инфраструктуру и пружају савремене услуге које олакшавају путовања и доприносе ефикасности транспорта.
Поред промоције електронске наплате путарине, посебна пажња ће се посветити кампањама о безбедности у саобраћају. Свесни важности безбедности на путевима, Путеви Србије активно раде на подизању свести о ризицима и промовишу мере које доприносе смањењу саобраћајних незгода.
Посетиоце сајма сваког дана очекују промотивне акције и друга изненађења.
Радујемо се виђењу и чекамо Вас у хали 2a Београдског сајма!
 
Ja sam pre nekih godinu dana na ovoj temi pitao da li je moguće povezati stranu karticu (koja nije izdata u srbiji, u drugoj valuti) sa postpaid tagom ali niko nije imao iskustva sa tim. Ako neko bude imao isto pitanje - moguće je, ja sam dodao jednu takvu karticu na open balkan nalog i uspešno platio putarinu
 
Још само кад би Путеви Србије имали апликацију за путарину, а не онај веб портал...
 
Aplikacija bi ustvari najviše koristila pripejd korisnicima da ih upozori na vreme za dopunu i kao način da se online uplati kredit ili prenesu sredstva .

Mana kao što sam i pre pisao je onda što se tag tada pretvara u običan serijski broj a stanje računa se vodi na nekom udaljenom serveru.

Vreme provere na serveru bi sadasnji prolazak kroz traku usporilo do nivoa STOP & GO.

Grci su to rešili tako što su iskoristili mogućnost taga da se na njega upiše status kredita kao OK LOW i BAD koji se svaki put proveri i promeni pri prolasku.

Ali to je u takvim sistemima mnogo lakse izvesti jer je cena ista,tj u rasponu od 1.2 do 3 eura a kod nas bi Low kredit morao da bude 2000 dinara.

Druga stvar lično mislim da pripejd korisnici samo usporavaju prolazak jer često dolaze bez kredita,onda izlaze iz kola,trazenje novca,putanja zašto im traže minimalno 2000 da uplate a za to vreme drugi korisnici stoje u traci bez zaustavljanja.

Bez ljutnje ali ako su MTS i ostali provajderi uveli istek kredita,ne vidim razlog da to i ovde ne bude slučaj.

Istovremeno treba odobriti max popust na postpejd ali.......
 

"Jedinstven sistem naplate putarine sa Grčkom biće u funkciji od 1. juna, sa Crnom Gorom već od 15. aprila, a sa Hrvatskom od 15. maja, saznaju "Novosti". Danas će biti potpisan ugovor o zajedničkom tagu i sa Bosnom i Hercegovinom, a očekuje se da naplatni sistem bude povezan za nekoliko meseci. U toku su i pregovori sa Italijom."
 
Evo šta se meni desilo pre neki dan u Obrenovcu čini mi se. Vozim i dolazim na rampu, prilazim rampi vozeći nekih 50-ak, čujem bip, očitao je tag, krećem da dajem gas, međutim rampa se ne diže.
Bukvalno sam stao metar od nje posle dosta oštrog kočenja.
Dva minuta provere od operatera da li je tag učitan, na kraju su samo mahnuli da nastavim i otvorili rampu jer je zaista bio učitan, nisam stigao ni da pričam s njima jer sam blokirao vozila iza.
Možda sam bio prebrz, ali nikad pre mi se to nije desilo. Napominjem da je bilo lepo vreme i sve to, postpaid tag.
 
Evo šta se meni desilo pre neki dan u Obrenovcu čini mi se. Vozim i dolazim na rampu, prilazim rampi vozeći nekih 50-ak, čujem bip, očitao je tag, krećem da dajem gas, međutim rampa se ne diže.
Bukvalno sam stao metar od nje posle dosta oštrog kočenja.
Dva minuta provere od operatera da li je tag učitan, na kraju su samo mahnuli da nastavim i otvorili rampu jer je zaista bio učitan, nisam stigao ni da pričam s njima jer sam blokirao vozila iza.
Možda sam bio prebrz, ali nikad pre mi se to nije desilo. Napominjem da je bilo lepo vreme i sve to, postpaid tag.
Dešava se,ne tako često ali svaki korisnik se bar jedanput u nekoliko godina suoči sa tim.
Razlozi su mnogobrojni i vrlo često tehničke prirode ili sticajem okolnosti u kombinaciji sa loše postavljenim tagom i češći.

U principu kao i uvek preporuka je neka brzina od 25 do 30kmh i po mogućnosti traka koja ima spuštenu rampu,tj da je prethodnik prošao.
 
Vrh