StaraMo
Advanced
To je ona odluka EU o uskladjivanju i interoperabilnosti a koja je za zemlje naplatioce vinjetama propisala obavezu uvodjenja dnevne vinjete.Steta sto ce biti samo u el. obliku obzirom na rok koji ASFINAG mora da ispostuje po AT zakonu, pa se tako vinjeta moze uzeti najranije 16 dana unapred.
Naravno Austrija kao i svi ostali sem Rumunije teretnim vozilima putarinu naplaćuju na osnovu predjenog puta.
A eto na primeru koji navodiš se vidi da pokušavaju na mala vrata da zadrže nedeljnu koju će onda većina Turaka ili uopšte tranzitlija kroz AT biti prinudjena da kupi makar za neko vreme dok se informatička pismenost ne proširi u narodu.
Sama cena od 8 eura nije toliko strašna u odnosu na cenu tranzita kroz Srbiju mada su naše rute duže na tranzitnim pravcima.
Naši naravno znaju da se teretni saobraćaj mora naplaćivati po kilometru i to uvek koriste kao argument i za putnički.
Ali svako razuman se slaže da su nam putarine u odnosu na plate previsoke i tu nema spora.
Takodje nema ni popusta na količinu ili bilo kakvih ozbiljnih popusta u a i popust na tag od 6 posto je u odnosu na HR mali.
Ako bi se sagledao uticaj na bezbednost,ekologiju,uticaj na lokalne puteve i život pored njih,uticaj na poboljšanje ekonomije kao i troškove sistema ljudi i tehnike uz minimalno izdvajanje iz cene benzina od nekoliko dinara i ta neka vinjeta za vozila do 3,5t ta neka cifra koja se ubere na putničkom saobraćaju direktnom naplatom bi bila lako dostižna ako ne i premašena.
Negde sam naišao na podatak da Srbija dnevno troši 76.000 barela nafte što bi sa recimo opterećenjem od samo 3 dinara po litru i naplatu strancima na granici preko vinjete kao i domaćima već dala dve trećine ukupne ovogodišnjeg prihoda od putarine koji je iznosio 300 miliona eur .
Ostaje naravno ona primedba da autoputevi nisu svima dostupni ali ako se obistini najava da će se sve brze saobraćajnice naplaćivati onda bi u dogledno vreme i Srbija mogla da razmisli o tako nečemu a najavljene portale i kamere treba koristiti u svrhu kontrole.