Benefiti bi svakako postojali ali je pitanje da li smo tehnološki sposobni za takvo nešto.
Stranci bi bili prvi problem pa bi verovatno na granicama morao postojati umrežen sistem i naplata.
Koliko bi to u sezoni usporilo granične prelaze pitanje je?
I domaći saobraćaj bi imao problema jer se često kola ne vode na vlasnika ili su ljudi spremni da varaju sa tablicama.,onda sneg kiša i blato ali sve to može da reši i manuelna kontrola od strane operatera.
Tu je naravno bitna i tehnološka pismenost naroda i želja da prihvate aplikacije i otvaraju naloge na sajtu upravljača puta.
Za kamione i razna teretna vozila problem bi bila kategorizacija,dizanje osovine kada kamion 4 prelazi u 3 kategoriju,kombi kao kombi ili kombi kao minibus itd.
Zato Hrvati zadržavaju tag kao indetifikaciono sredstvo iako u principu i oni uvode sličan sistem. I upravo zbog toga što oprema za lasersku kategorizaciju i weight in motion sisteme košta bogatstvo pa im se na tender javile firme od 80 do 280 miliona eura...
Evo i analize RTL televizije o tom novom sustavu naplate cestarine.