Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Prvi razlog real time prolaz.
Zona očitavanja taga je samo 3 metra a dužina trake do fizičke barijere je 40 metara.Dok bi kamera poslala računaru sliku ili računar u kameri poslao serveru upit a ovaj pronašao vaš korisnički nalog i vratio odgovor ne bi bilo šanse da kroz rampu prodjete sa 40.Zašto pa zato što je 36km/h=20m/s znači u sekundi bi sve to moralo da se odigra (veza kamera,sever stanice,server data centra i nazad)jer vam treba bar još sekunda da ukočite ako vas nema u bazi ili ako ima neke anomalije.

Znači da ponovim,kamere za prepoznavanje smemo bezbedno koristiti samo u free flow sistemu jer sa sistemom fizičke barijere(rampe)nema igranja i tu je tag jedino rešenje jer on već u sebi nosi informaciju da imate ugovor ili novac inače bi imalti sistem gde morate stati pa krenuti.Takozvani STOP & GO koji nažalost imaju mnogi koji je potpuna glopost.


E sada da se vratimo na free flow a zašto??? Pa jednostavno što onda na tim trakama ne bi mogle stajati rampe pa bi svako mogao tu proći a ne samo onaj ko ima korisnički nalog za takvu vrstu naplate.

Plus kamera može efikasno da prepozna vozili ali samo do trenutka dok sneg ne prekrije tablice i onda bi morali imati sisteme koji vozili snimaju i od nazad a onda softverski izdvajaju tablicu,prepoznaju je i salju dalje na obradu.Slikanje vozila od nazad iziskuje i kategorizatore jer nisu sva vozila iste dužine ili operatere koji bi sve to radili.

I tu dolazimo do još jednog razloga a to je poverenje JP u sudski sistem i stav JP da ne veruje korisniku na reč ili da se sa nesavesnim korisnicima nateže preko sudova i izvršitelja.

Jednostavno oni su zauzeli stav da je njima sigurnija varijanta sa rampom i da su pare odmah na njihovom računu a tag je sasvim dobra alternativa čekanju u redu za većinu korisnika pa im verovatno ne pada na pamet da se za manjinu njih što bi mladji rekli iscimaju.

36km/h=10m/s
Ostalo ok:D
 
Uzeo sam novi tag i prošle sedmice na više naplatnih rampi tag nije mogao biti očitan (Šimanovci, Ruma, Ub, Obrenovac). Rekli su mi da možda ne može biti očitan zbog stakla (tonirana su fabrički, ali ništa van zakonskih normi) i da kada prilazim naplatnoj rampi izbacim ruku van prozora sa tagom kako bi bio očitan.

Ako to moram da radim onda ću pokušati da vratim tag. Nema smisla to raditi.
Ja sam imao problem sa svojim TAGom. Šoferka je imala tzv solarni sloj koji je u stvari bio tanak sloj metalizirane folije koji nije propuštao IC zrake (ili u manjoj meri) ali ni radio talase tj. nije mogao da se očita TAG. I ja sam onda proturao ruku kroz prozor ili su mi dobre tete izlazile iz naplatne kućice i očitavale TAG. Tek sam kasnije saznao da na takvim šofetkama posstoji posebno označen protor (crnim tačkicama) oko mesta gde je lepljen retrovizor namenski ostavljen za takve stvari. Kada sam počeo TAG da postavljam na to mesto radio je (i danas radi) kao satić. Možda nekom pomogne. EDIT vidim sad da je @zainteresovan isto odgovorio..
 
Stranci u mojoj zemlji decenijama da "krocavaju" na autoput za koji ja a ne oni otplacuju kredit, al ako bi oni placali kredit onda ja da ne krocim. U tvojoj kalkulaciji Stranci pljackaju Srbe, a u mojoj Srbi na svojoj zemlji kao svom resursu zaradjuju od Stranaca.
stranci nisu tema, vec odnos domacih prema infrastrukturi i porezima.... i ne znam sta imas protiv glagola krociti?
 
stranci nisu tema, vec odnos domacih prema infrastrukturi i porezima.... i ne znam sta imas protiv glagola krociti?
Naravno da je tema ko će otplaćivati gradnju autoputa u Srbiji. Nama treba biti cilj da stranci skuplje i što više otplate, a mi što manje, jer je u pitanju naš resurs zemlje i položaja. Najbolje rešenje za to je kao što je bilo u Mađarskoj, primer: godišnja vinjeta 100 evra (i nju kupuju najviše Mađari jer ih svakodnevno korišćenje autoputa izađe 0,3 evra/danu), dok stranci u tranzitu kupe 10-dnevnu za 10 evra, a koriste 2 dana u odlasku i povratku, pa ih izađe 5 evra/danu. Time je pametno namešteno da otplatu mađarskih autoputeva u ovom primeru stranac plaća 0,3 x 5 = 15 puta skuplje. Ovo je samo primer, moguće da su cene sad drugačije, ali bitno da pokazuje suštinu da stranac mora više plati, tj da zemlja ne treba izjednačavati stranca i domaćeg rezidenta, tj mora se praviti ekonomska diskriminacija u dobit domaćeg stanovništva. Nažalost, kod nas je već duže neko vreme usađivan podanički nezdrav globalistički mentalitet gde se ide čak na našu štetu da mi hranimo ili plaćamo soc pomoć strancima poput Roma, migranata i sl, umesto oni nama kao u gornjem primeru plaćaju rentu za korišćenje naše zemlje, boravak i sl. Sve zdrave zemlje to rade pa tako: zemlje koje imaju naftu i gas jednu cenu imaju za domaće stanovništvo a drugu za strance, Amerika korist od dolara kao svetske valute uzima od stranaca i preliva domaćem stanovništvu, a Crna Gora čijim je građanima Srbija davala besplatno njive i imanja posle II sv rata, sada obrnuto naplaćuju boravišnu taksu građanima iz Srbije kada u nju dođu... itd itd.
 
Naravno da je tema ko će otplaćivati gradnju autoputa u Srbiji. Nama treba biti cilj da stranci skuplje i što više otplate, a mi što manje, jer je u pitanju naš resurs zemlje i položaja. Najbolje rešenje za to je kao što je bilo u Mađarskoj, primer: godišnja vinjeta 100 evra (i nju kupuju najviše Mađari jer ih svakodnevno korišćenje autoputa izađe 0,3 evra/danu), dok stranci u tranzitu kupe 10-dnevnu za 10 evra, a koriste 2 dana u odlasku i povratku, pa ih izađe 5 evra/danu. Time je pametno namešteno da otplatu mađarskih autoputeva u ovom primeru stranac plaća 0,3 x 5 = 15 puta skuplje. Ovo je samo primer, moguće da su cene sad drugačije, ali bitno da pokazuje suštinu da stranac mora više plati, tj da zemlja ne treba izjednačavati stranca i domaćeg rezidenta, tj mora se praviti ekonomska diskriminacija u dobit domaćeg stanovništva. Nažalost, kod nas je već duže neko vreme usađivan podanički nezdrav globalistički mentalitet gde se ide čak na našu štetu da mi hranimo ili plaćamo soc pomoć strancima poput Roma, migranata i sl, umesto oni nama kao u gornjem primeru plaćaju rentu za korišćenje naše zemlje, boravak i sl. Sve zdrave zemlje to rade pa tako: zemlje koje imaju naftu i gas jednu cenu imaju za domaće stanovništvo a drugu za strance, Amerika korist od dolara kao svetske valute uzima od stranaca i preliva domaćem stanovništvu, a Crna Gora čijim je građanima Srbija davala besplatno njive i imanja posle II sv rata, sada obrnuto naplaćuju boravišnu taksu građanima iz Srbije kada u nju dođu... itd itd.
putarina od stranaca je beznačajan prihod u odnosu na ukupan iznos potreban za izgradnju i održavanje puteva
 
putarina od stranaca je beznačajan prihod u odnosu na ukupan iznos potreban za izgradnju i održavanje puteva
Ne bih rekao, kad vozim K10, utiska sam da je 20% kamiona i strano, a oni plaćaju veće putarine od kola, kao i više nam zbog svoje težine raubuju puteve. Ali ti imaš preciznije cifre kad tvrdiš da je beznačajno, pa okači kolko je strano plaćanje putarina
 
Ne bih rekao, kad vozim K10, utiska sam da je 20% kamiona i strano, a oni plaćaju veće putarine od kola, kao i više nam zbog svoje težine raubuju puteve. Ali ti imaš preciznije cifre kad tvrdiš da je beznačajno, pa okači kolko je strano plaćanje putarina
Oko 230.000.000 mil eura za 2021 godinu tako da je daleko od beznacajnog to je sigurno trecina cene jednog prosecnog auto puta... Opet kazem da imate jako lepe ideje ali teske za realizovanje kod nas... Sto bi nam on uveo vinjete kad moze da nas dere ovako... Sto da platim 100 evra godisnje za sve kad moram odlaskom samo na more toliko otprilike da platim i opet se vozim i placam kao i svi drugi...
 

Prilozi

  • Screenshot_20230118_105507_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20230118_105507_com.android.chrome.jpg
    61,9 KB · Pregleda: 183
U mađarskoj je naplata putarina od stranaca skoro pola ukupne naplate i to je rezultat mera koje si spomenuo.
U 2021. naplaćena putarina u Srbiji je oko 33 mlrd din, skoro 80% su iz 1. kategorije, nema podataka koliko su platili stranci, neka je pola to je 16-17 mlrd.
Primera radi, samo u nove autoputeve i brze saobraćajnice je u 2022. uloženo preko 120 mlrd, a gde su drugi putevi i održavanje...
Inače, JP Putevi dobijaju keš iz budžeta pošto putarine ne pokrivaju ni održavanje, prošlogodišnji budžet je za to predvideo skoro 32 mlrd.
Inače. slažem se da treba uvesti sistem vinjeta kao u Mađarskoj i naterati kamione da idu autoputevima, umesto što izbegavaju putarinu i oru lokalne puteve.
 
Oko 230.000.000 mil eura za 2021 godinu tako da je daleko od beznacajnog to je sigurno trecina cene jednog prosecnog auto puta... Opet kazem da imate jako lepe ideje ali teske za realizovanje kod nas... Sto bi nam on uveo vinjete kad moze da nas dere ovako... Sto da platim 100 evra godisnje za sve kad moram odlaskom samo na more toliko otprilike da platim i opet se vozim i placam kao i svi drugi...
znači, od stranaca max 10 mlrd, to je beznačajno u odnosu na ukupne potrebe, ali se slažem da se putem vinjeta može povećati
 
Da, zanimljiva tabela ali ne pokazuje kolko su stranci platili jer neki od njih mogu plaćati i u dinarima ili turski kamiondžija može imati Tag ako tuda često prolazi. Ali sugurno da nisu mali i da bi diskriminacionim većim cenama prema strancima prihod od njih možda mogao bude godišnje 100 mil evra, čime bi za 50 godina oni isplatili gradnju većine autoputeva u Srbiji za koje krediti još nisu otplaćeni. A 50 godina je sasvim ok ako uporedimo da će CG po sadašnjim prihodima od Pg-Mateševo trebati i više od 50 godina samo to parče 40km autoputa da isplate. Eto, ne bih više o ovome sad dužio, nadam se da je dokazano ono što sam u početku tvrdio.
 
U mađarskoj je naplata putarina od stranaca skoro pola ukupne naplate i to je rezultat mera koje si spomenuo.
U 2021. naplaćena putarina u Srbiji je oko 33 mlrd din, skoro 80% su iz 1. kategorije, nema podataka koliko su platili stranci, neka je pola to je 16-17 mlrd.
Primera radi, samo u nove autoputeve i brze saobraćajnice je u 2022. uloženo preko 120 mlrd, a gde su drugi putevi i održavanje...
Inače, JP Putevi dobijaju keš iz budžeta pošto putarine ne pokrivaju ni održavanje, prošlogodišnji budžet je za to predvideo skoro 32 mlrd.
Inače. slažem se da treba uvesti sistem vinjeta kao u Mađarskoj i naterati kamione da idu autoputevima, umesto što izbegavaju putarinu i oru lokalne puteve.
Ovo sto ste napisali ako nemate kako da podkrepite nekim dokazom je teska glupost ili laz (da se razumemo ne kazem da vi lupetate vec onaj ko plasira ovakve brojke...) Kao sto se gore vidi zna se makar izmedju 80 do 90 posto kolko su uplatili stranci. Sad dal pod strance da vodimo i mase gastrabajtere!?!? Ali verujem da se ta brojka krece oko 1/4 prihoda... Dajem i prilog iz 2019 godine koje ulazi u ono sto diskutujemo i to su te brojke otprilike... To kolko uzima drzava na sve ovo, stranke i ne znam ti ja sta i ko ne moze da se kaze da se ne pokriva samo odrzavanje puteva... I sami vidite kako se to odrzava i sami znati kolko jedno prosecno krpljenje puta moze da kosta tako da nemojmo biti smesno sa ovakvim izjavama...
 

Prilozi

  • Screenshot_20230118_114309_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20230118_114309_com.android.chrome.jpg
    53,1 KB · Pregleda: 141
Sama ideja da bi trebalo strance diskriminisati je suluda. Imali smo to ranije sa duplim cenama pa je naravno moralo biti ukinuto jer su i oni krenuli da diskriminisu nas.
Putevi se prave da bi se pospesio unutrasnji promet robe i usluga, da bi se decentralizovala zemlja i ubrzala logistika. To sto stranci prolaze putevima je cist dodatni bonus za nas.
 
znači, od stranaca max 10 mlrd, to je beznačajno u odnosu na ukupne potrebe, ali se slažem da se putem vinjeta može povećati
Opet ne slazemo se nikako jer ako je ovo ta brojka (da kazemo maximalna) to je 1/3 svih prihoda puteva srbije i gledano na one brojke ovo je u stvari taj cist profit sto dobijamo (e sad kako se on koristi i na koji nacin ne vredi diskutovati...), Da nema njega tj njih bila bi cista nula ili minus...
 
Sama ideja da bi trebalo strance diskriminisati je suluda. Imali smo to ranije sa duplim cenama pa je naravno moralo biti ukinuto jer su i oni krenuli da diskriminisu nas.
Putevi se prave da bi se pospesio unutrasnji promet robe i usluga, da bi se decentralizovala zemlja i ubrzala logistika. To sto stranci prolaze putevima je cist dodatni bonus za nas.
Bonus? Karavani teskih turskih i ostalih kamiona sto nam unistavaju autoputeve, prvenstveno K10, nam prave bonus?
 
Pa čovek kaže da stavlja Tag na držač vinjete i raznih kartica na Škodi. Čini mi se da ovo ima samo Škoda.
 

Hrvatska ukida plaćanje putarine gotovinom, koristit će se mikrovalna tehnologija​


Novi sistem elektronske naplate putarine počet će sa radom najranije krajem 2024. godine, saopćilo je hrvatsko Ministarstvo mora, saobraćaja i infrastrukture.

Novi elektronski sistem naplate putarine isključuje mogućnost plaćanja putarine u gotovini i za sve kamione i motocikle uvodi obavezu korištenja uređaja u vozilu za plaćanje putarine, koji će omogućiti slobodan protok saobraćaja, bez zaustavljanja vozila zbog naplate putarine.
Naime, Hrvatska je kao članica EU dužna do 25. marta 2024. godine uskladiti nacionalnu regulativu koja uređuje područje naknada za korištenje određene infrastrukture za vozila sa Direktivom 2022/362.
Promjena koja se ostvaruje je novi sistem elektronske naplate putarine u Hrvatskoj, baziran na slobodnom saobraćaju, s mikrovalnom tehnologijom na frekvenciji 5,8 GHz i tehnologijom automatskog prepoznavanja registarskih tablica, ističu iz Ministarstva.
Najavljuju da će zakonom biti isključena mogućnost plaćanja korištenja autoputa u gotovini, što će posljedično smanjiti operativne troškove naplate putarine.


 
Како ће возила у транзиту или једноставно туристи који иду на море да плаћају? Остаће POS терминали?
 
Како ће возила у транзиту или једноставно туристи који иду на море да плаћају? Остаће POS терминали?
U zemljama koje imaju sličan sistem plaćanje je omogućeno na više načina za putnička vozila.

1.Aplikacija za mobilni ili laptop gde napravite nalog i ako ima zaduženja za vaš registarski broj to i platite obično se daje neki rok ,recimo do 72 h od obavljene vožnje.

2.Na posebnim za to predvidjenim uredjajima sličnim bankomatima koji stoje na pumpama,tržnim centrima,granicama itd gde isto unesete svoju tablicu i platite karticom.

3.Na specijalnim šalterima ili mobilnim punktovima u sezoni ili pak kao u Turskoj u mreži PTT ili nekoj drugoj sa kojom operater puta ima ugovor.

4.Klasično kao i do sada sa tagom koji možete naručiti online i dobiti na kućnu adresu.

Zajedničko za sve je da kontrola mora biti bolja,tablice raznih zemalja mogu biti identične po karakterima pa samim tip ovi sistemi moraju imati perfektne čitače tablica i dobar data centar,a kada se radi o zemljama koje nisu EU i momentalnu vezu sa graničnim prelazima.
 
Evo i novinarskog teksta na temu novog Hrvatskog sistema.Odgovori koje su dali su prilicno slicni mojim sa razlikom što pominju nekakve skenirajuće rampe za šta mislim da je greška i da misle na portale iznad autoputa...Opet nije iskljućeno da razmisljaju da ostave rampe kao meru predostroznosti ali onda su su napravali nesto sto je Frankestajn i nije pravi izvorni Free Flow.Pominju cifru od 3000 vozila na sat a nas sistem u Srbiji moze u minutu da propusti oko 15 vozila sto znaci broj od 900 vozila za sat vremena i mi imamo jedan od najbrzih sistema sa rampom...Zato mislim da je ovde u pitamju greska jer 3000 vozila za sat je 50 u minutu a tako brze rampe ne postoje plus vreme zaustavljanja.

 
Poslednja izmena:
Bolje Vinjete da platiš 100€ godišnje za neograničeno korišćenje autoputa, nego da na rampama Državi narkomanu plaćaš godišnje 10x više. Naravno, ovi što vole purarine bilo ENP, bilo u kešu, mogu Vučićevom budžetu iz ljubavi doniraju i milion evra ako vole ❤️
Ali ok to ipak nije deo ove teme jer ova deonica neće imati putarine, vozićete je besplatno tako što će hleb umesto 50 da vas košta 70 dinara, a litar goriva umesto 150 će platite 200. Al sem toga će biti besplatna
 
Niko ne voli više putarine, ali nema ni iluziju da možemo da imamo vinjete i da sistem održavanja puteva bude održiv.

Odnosno kao i u tvom primeru, možemo, ali sa litrom goriva od 250 dinara i hlebom od 100 dinara.

(Sad ide odgovor "da malo manje kradu...")
 
Vrh