Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Поштовани,
Поводом питања које сте упутили Корисничком центру ЈП „Путеви Србије“ , обавештавамо Вас о следећем:
1. Потребно да уређај реконфигуришете, односно вратите га у припејд стање у пословницама овлашћеног дистрибутера „ALLYES“ , и затим одете у пословницу ЈП „Путеви Србије“ , у Устаничкој 64/5спрат, у Београду, како би се исти конфигурисао за портал „Open Balkan“.
2. Рачун се обрачунава у динарској валути.
3. „Open Balkan“ од 28.12.2022. године, тренутно је доступан само у Републици Србији, и важи за физичка лица и возила 1. Категорије. Цене путарине можете наћи на званичној интернет презентацији ЈП „Путеви Србије“ , на следећем линку https://www.putevi-srbije.rs/index.php/sr/kategorizacija-vozila-cenovnik-putarine , као и путем бесплатне мобилне апликације „Putevi Srbjie“ .
 
Poslednja izmena:
Zahvaljujem se na brzom odgovoru.

Ako sam dobro shvatio, posle aktiviranja Open Balkan prestajemoda budemo korisnici platforme EnPay? Koja se onda aplikacija koristi za praćenje troškova u domaćem saobraćaju.



Поштовани,

Не можете користити један уређај за апликацију „ENPay“ и портал „Оpen Balkan“. Или да постојећи преконфигуришете или да узмете још један за поратл „Open Balkan“.

Потрал „Open Balkan“ користите за праћење трошкова у домаћем саобраћају.
 
Tako je, EnPay je firma koja je nezavisna od Puteva Srbije, i takvu firmu je mogao da otvori bilo ko, tvoj tag je sad u vlasnistvu EnPay firme, naravno u ugovoru stoji da mozes svoj tag da vratis da bude tvoj ili ti da je na fizicko lice, kad prebacis tag na fizicko lice ili ti raskines ugovor sa EnPay firmom, onda mozes da ga registrujes na Open Balkan.
 
Dok pošaljem poštom tag na enpay, pa ga vrate, pa onda nosim u Puteve srbije.... Jeftinije da kupim još jedan :D
 
Kakva birokratija, užas...
i umesto da ti kaže, nemamo (još uvek) app za mobilni telefon, on ti kaže, možeš da kupiš još jedan tag (za OpenBalkan), pa ti nastavi da koristiš EnPay app...
kao da mi kupujemo Tagove da bi koristili aplikaciju, a ne da bi prolazili kroz naplatnu rampu...

Ne znam koji su benefiti openbalkan-etc u odnosu na enpay sad dok još to nije profunkcionisalo van Srbije?
 
Dok pošaljem poštom tag na enpay, pa ga vrate, pa onda nosim u Puteve srbije.... Jeftinije da kupim još jedan :D
Moze i u poslovnicama AMSS (doduse ne svim) da se "raskin" ugovor ili ti da se prekonfigurise uredjaj da vise nije u sistemu EnPay firme vec na fizicko lice.
Ima na sajtu EnPay-a prodajna mesta gde moze to da se odradi.
 
Jel ima nekih novosti po pitanju izdavanja taga za motocikle ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Do daljeg ga neće biti. Poslednji put sam ih pitao pre oko 6 meseci, tj. informacija je toliko stara.
 
Uzeo sam novi tag i prošle sedmice na više naplatnih rampi tag nije mogao biti očitan (Šimanovci, Ruma, Ub, Obrenovac). Rekli su mi da možda ne može biti očitan zbog stakla (tonirana su fabrički, ali ništa van zakonskih normi) i da kada prilazim naplatnoj rampi izbacim ruku van prozora sa tagom kako bi bio očitan.

Ako to moram da radim onda ću pokušati da vratim tag. Nema smisla to raditi.
 
Ne znam kakve veze ima tonirano staklo, TAG nije optički već elektronski sistem. Nije mi jasno.



A evo ga ENpayov odgovor, pošto sam poslao mejl i putevima i njima u istom trenutku.
1673868335543.png
 
Uzeo sam novi tag i prošle sedmice na više naplatnih rampi tag nije mogao biti očitan (Šimanovci, Ruma, Ub, Obrenovac). Rekli su mi da možda ne može biti očitan zbog stakla (tonirana su fabrički, ali ništa van zakonskih normi) i da kada prilazim naplatnoj rampi izbacim ruku van prozora sa tagom kako bi bio očitan.

Ako to moram da radim onda ću pokušati da vratim tag. Nema smisla to raditi.
Bezveze, generalno ne razumem to što sve naplatne stanice ionako rade OCR očitavanje tablica da bi bilo ionako lakše na online portalu puteva registrovati svoje tablice i ostaviti broj računa. Onda rampa samo uporedi tablice sa bazom podataka online i po tome otvara rampu po potrebi / skida novac sa računa.

Da tablice mogu biti prljave, ali isto su vozači u obavezi da drže iste čistima.
 
Uzeo sam novi tag i prošle sedmice na više naplatnih rampi tag nije mogao biti očitan (Šimanovci, Ruma, Ub, Obrenovac). Rekli su mi da možda ne može biti očitan zbog stakla (tonirana su fabrički, ali ništa van zakonskih normi) i da kada prilazim naplatnoj rampi izbacim ruku van prozora sa tagom kako bi bio očitan.

Ako to moram da radim onda ću pokušati da vratim tag. Nema smisla to raditi.
Ne znam da li ima veze, Pre-paid, EnPay ili OpenBalkanEtc?
 
Uzeo sam novi tag i prošle sedmice na više naplatnih rampi tag nije mogao biti očitan (Šimanovci, Ruma, Ub, Obrenovac). Rekli su mi da možda ne može biti očitan zbog stakla (tonirana su fabrički, ali ništa van zakonskih normi) i da kada prilazim naplatnoj rampi izbacim ruku van prozora sa tagom kako bi bio očitan.

Ako to moram da radim onda ću pokušati da vratim tag. Nema smisla to raditi.
Mozda imas staklo sa metalnom folijom. Onda tag zalepis iza retrovizora, u onom prostoru gde je "tackasta" struktura stakla. Bela strana taga ide ka spolja.
1.jpg
 
Ne znam kakve veze ima tonirano staklo, TAG nije optički već elektronski sistem. Nije mi jasno.



A evo ga ENpayov odgovor, pošto sam poslao mejl i putevima i njima u istom trenutku.
Pogledajte prilog 152519
Misli se na metal shield šoferku ili šoferku sa ugradjenim grejačima stakla i stakla koja imaju UV zaštitu.

Pisao sam već nekolko puta ali nije zgoreg da ponovim.

Mi koristimo antene koje su po poslednjim standardima što se tiče snage jonizujućeg zračenja i kao takve su jako osetljive na prepreke i sam način postavljanja.
Sam proizvodjač bi u uputstvu za upotrebu morao da pokaže mesto gde se rfid tag može postaviti,tj mala površina gde zaštita nije aplicirana.

Proizvodjač tagova za takva vozila nudi tehničko rešenje koje se sastoji od još jednog taga koji se spolja zalepi vakumom na mesto gde iznutra već stoji tag i na taj način poveća domet da tako kažem.Nažalost naš operater ga nema u ponudi.

Koju vrstu stakla imate možete otkriti ako gledate iz kola prema suncu ili spolja sa polarizovanim naočarima po sunčanom danu pa na taj način možete otkriti prekide u zaštiti.
I nisu samo pogodjeni novi automobili.Najviše muka ima stara Citroen Xsara ili Opel Insigniia itd.

IR-Windsheild-devices-S-Class-768x416.jpg


heated-windshield-768x514.jpg
 
Bezveze, generalno ne razumem to što sve naplatne stanice ionako rade OCR očitavanje tablica da bi bilo ionako lakše na online portalu puteva registrovati svoje tablice i ostaviti broj računa. Onda rampa samo uporedi tablice sa bazom podataka online i po tome otvara rampu po potrebi / skida novac sa računa.

Da tablice mogu biti prljave, ali isto su vozači u obavezi da drže iste čistima.
Prvi razlog real time prolaz.
Zona očitavanja taga je samo 3 metra a dužina trake do fizičke barijere je 40 metara.Dok bi kamera poslala računaru sliku ili računar u kameri poslao serveru upit a ovaj pronašao vaš korisnički nalog i vratio odgovor ne bi bilo šanse da kroz rampu prodjete sa 40.Zašto pa zato što je 36km/h=20m/s znači u sekundi bi sve to moralo da se odigra (veza kamera,sever stanice,server data centra i nazad)jer vam treba bar još sekunda da ukočite ako vas nema u bazi ili ako ima neke anomalije.

Znači da ponovim,kamere za prepoznavanje smemo bezbedno koristiti samo u free flow sistemu jer sa sistemom fizičke barijere(rampe)nema igranja i tu je tag jedino rešenje jer on već u sebi nosi informaciju da imate ugovor ili novac inače bi imalti sistem gde morate stati pa krenuti.Takozvani STOP & GO koji nažalost imaju mnogi koji je potpuna glopost.


E sada da se vratimo na free flow a zašto??? Pa jednostavno što onda na tim trakama ne bi mogle stajati rampe pa bi svako mogao tu proći a ne samo onaj ko ima korisnički nalog za takvu vrstu naplate.

Plus kamera može efikasno da prepozna vozili ali samo do trenutka dok sneg ne prekrije tablice i onda bi morali imati sisteme koji vozili snimaju i od nazad a onda softverski izdvajaju tablicu,prepoznaju je i salju dalje na obradu.Slikanje vozila od nazad iziskuje i kategorizatore jer nisu sva vozila iste dužine ili operatere koji bi sve to radili.

I tu dolazimo do još jednog razloga a to je poverenje JP u sudski sistem i stav JP da ne veruje korisniku na reč ili da se sa nesavesnim korisnicima nateže preko sudova i izvršitelja.

Jednostavno oni su zauzeli stav da je njima sigurnija varijanta sa rampom i da su pare odmah na njihovom računu a tag je sasvim dobra alternativa čekanju u redu za većinu korisnika pa im verovatno ne pada na pamet da se za manjinu njih što bi mladji rekli iscimaju.
 
Poslednja izmena:
Misli se na metal shield šoferku ili šoferku sa ugradjenim grejačima stakla i stakla koja imaju UV zaštitu.

Pisao sam već nekolko puta ali nije zgoreg da ponovim.

Mi koristimo antene koje su po poslednjim standardima što se tiče snage jonizujućeg zračenja i kao takve su jako osetljive na prepreke i sam način postavljanja.
Sam proizvodjač bi u uputstvu za upotrebu morao da pokaže mesto gde se rfid tag može postaviti,tj mala površina gde zaštita nije aplicirana.

Proizvodjač tagova za takva vozila nudi tehničko rešenje koje se sastoji od još jednog taga koji se spolja zalepi vakumom na mesto gde iznutra već stoji tag i na taj način poveća domet da tako kažem.Nažalost naš operater ga nema u ponudi.

Koju vrstu stakla imate možete otkriti ako gledate iz kola prema suncu ili spolja sa polarizovanim naočarima po sunčanom danu pa na taj način možete otkriti prekide u zaštiti.
I nisu samo pogodjeni novi automobili.Najviše muka ima stara Citroen Xsara ili Opel Insigniia itd.
Treba da se uradi kako je zainteresovan iznad napisao - zalepiti tag na tačkasti prostor oko nosača retrovizora. To je mesto predviđeno za takve slučajeve, gde nema smetnji koje postoje na ostalom delu vetrobranskog stakla. Na automobilu koji koristim postoji vetrobransko staklo sa ugrađenim grejačima i uv zaštitom i tag savršeno funkcioniše zalepljen na tačkastu površinu.
 
Moje iskustvo sa tagom je da ponekad bude registrovan cak i kada nije na staklu, vec u fioci/kaseti ispred suvozackog sedista. To podrazumeva prolazak zracenja kroz (minimum) haubu automobila, instalaciju i nekoliko slojeva plastike. Ovo se ne desava uvek, vec samo na odredjenim rampama. Tako da sam siguran da postoje razlicite varijante osetljivosti uredjaja na obe strane (antena na rampi, i tag u kolima). Posto ja imam potrebu da koristim tag samo kada zelim, stalno nosim onu njihovu aluminijumsku foliju u kojoj cuvam tag kada ne zelim da ga koristim.
I da, prilikom kupovine, radnici iz PS su mi savetovali da uredjaj zalepim na ovoj tackastoj povrsini ispred retrovizora, zbog refleksije koja se ugradjuje na pojedina stakla.
 
Moje iskustvo sa tagom je da ponekad bude registrovan cak i kada nije na staklu, vec u fioci/kaseti ispred suvozackog sedista. To podrazumeva prolazak zracenja kroz (minimum) haubu automobila, instalaciju i nekoliko slojeva plastike. Ovo se ne desava uvek, vec samo na odredjenim rampama. Tako da sam siguran da postoje razlicite varijante osetljivosti uredjaja na obe strane (antena na rampi, i tag u kolima). Posto ja imam potrebu da koristim tag samo kada zelim, stalno nosim onu njihovu aluminijumsku foliju u kojoj cuvam tag kada ne zelim da ga koristim.
I da, prilikom kupovine, radnici iz PS su mi savetovali da uredjaj zalepim na ovoj tackastoj povrsini ispred retrovizora, zbog refleksije koja se ugradjuje na pojedina stakla.
Ima nekoliko rampi koje koriste prethodnu generaciju antena a svakako radio talase nije moguće precizno usmeriti a mogu se i odbijati o predmete i površine pa mnogi ljudi kažu upravo to što i vi da im tag bude i u kaseti očitan.Većinu tagova kod vozila sistem prepozna ali ne prodje sve korake komunikacije pa onda i ne čujete bip signal kad vam je u kaseti.Nije kod svih auta ni ista instrument tabla,polozaj kasete,airbag paket,kablovi itd.

Pošto je rec o uredjaju koji radi na na principu radio talasa moja preporuka je da se drži u aluminijumskoj foliji kada ga ne koristite a kada ga koristite da bude na tačkastom delu šoferke naravno i belom stranom okrenut ka anteni koja je na 5,5 metara visine iznad trake jer često ljudi pomisle da je kamera sa leve strane senzor.

Snop zračenja je 3m u prečniku i naravno najači je u centru pa tag mora biti na sredini vozila a vozilo na sredini trake.

Često ljudima koji tag izbacuju kroz prozor i drže ga u levoj ruci tag ne bude očitan jer su na ivici snopa.

U tom slučaju trebaju ići više udesno.
 
to bi moglo tako kad ti ne bi nikad krocio i koristio taj isti autoput....
Stranci u mojoj zemlji decenijama da "krocavaju" na autoput za koji ja a ne oni otplacuju kredit, al ako bi oni placali kredit onda ja da ne krocim. U tvojoj kalkulaciji Stranci pljackaju Srbe, a u mojoj Srbi na svojoj zemlji kao svom resursu zaradjuju od Stranaca.
 
Stranci u mojoj zemlji decenijama da "krocavaju" na autoput za koji ja a ne oni otplacuju kredit, al ako bi oni placali kredit onda ja da ne krocim. U tvojoj kalkulaciji Stranci pljackaju Srbe, a u mojoj Srbi na svojoj zemlji kao svom resursu zaradjuju od Stranaca.
Vi ste mozda i u pravu ali rezonujete ko dete od 3 godine iskreno... Sve ove autoputeve ko ustvari vi mislite da gradi tj finansira i zbog cega? Na ovoj ili onaj nacin sve vam ovo skoro kreditiraju stranci iz nekih njihovih potreba a mi se tu uglavljujemo sa nekim nasim interesima kolko je moguce... Srbija je kolonija na medjunardnom nivou (i banana na domacem nivou) investicija i to je tako. Pa nije neko finansirao Grdelicku klisuru da bi Srbi mogli lakse i brze na more u Grcku zar ne...
To sto biste vi ili ja hteli mislim da se ne podudara bas sa medjunarodnim investicionim politikom ili fondovima...
Ono sto se najbolje vidi u gradnji (a to verovatno i sama vlast zna...) su ti putevi i mostovi... Dok nije postojao most na Adi putovao sam blizu sat vremena na posao... Sada oko 15 minuta... Dok nije postojao Pupinov most putovao sam do sela blizu dva sata sad nesto vise od sat... Tako da ako se nesto i kreditira bolje da se ti putevi i mostovi kreditiraju da taj narod gde god u Srbiji da je nek zivne malo. Da moze sa sela da putuje u gradove da radi a ujedno i da selo se razvija njihovim ostankom i ulaganjem u ista, a ne da se samo dosaljeva u Gradove... Pa ja prvi da mi naprave ovaj auto put Bg-ZR i da mogu da ispod sat vremena stignem na posao pa nema me ovde u Bg vise a putovacu isto ko pre mosta na Adi na posao... Odoh ja sada vec mnogo mnogo daleko 😂😂😂 ali verujem da je poenta recena... Sve najbolje vam zelim😉
 
Ima nekoliko rampi koje koriste prethodnu generaciju antena a svakako radio talase nije moguće precizno usmeriti a mogu se i odbijati o predmete i površine pa mnogi ljudi kažu upravo to što i vi da im tag bude i u kaseti očitan.Većinu tagova kod vozila sistem prepozna ali ne prodje sve korake komunikacije pa onda i ne čujete bip signal kad vam je u kaseti.Nije kod svih auta ni ista instrument tabla,polozaj kasete,airbag paket,kablovi itd.

Pošto je rec o uredjaju koji radi na na principu radio talasa moja preporuka je da se drži u aluminijumskoj foliji kada ga ne koristite a kada ga koristite da bude na tačkastom delu šoferke naravno i belom stranom okrenut ka anteni koja je na 5,5 metara visine iznad trake jer često ljudi pomisle da je kamera sa leve strane senzor.

Snop zračenja je 3m u prečniku i naravno najači je u centru pa tag mora biti na sredini vozila a vozilo na sredini trake.

Često ljudima koji tag izbacuju kroz prozor i drže ga u levoj ruci tag ne bude očitan jer su na ivici snopa.

U tom slučaju trebaju ići više udesno.
Ja kačim TAG na nosač kod Škode već godinama i nikad nije bilo problema, ni sada sa grejanom šoferšajbnom.
ticket-holder-353x353-1.jpg
 
Iskustva su stvarno različita.Na službenoj Škodi mi je stajao na istom mestu a tag koristim od 2008 i broj neuspešnih transakcija sa ovim novim je manji od 10.

Ali na ličnom primeru kada sam prijatelju pozajmio privatni tag na putu do Kovilja i Novog Sada od 6 prolazaka 5 puta mu nije bio očitan tag.
Naravno držao ga je u ruci i zato kažem najbolje je je fiksno ga montirati na za to predviđenim mestima.
 
Vrh