Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Tamo negde daleko ima jedno ostrvo i ono ima jedno preduzeće koje radi samo ono što mora i koliko mora.Kada bi stvarno postojala želja za inovacijama to bi bilo lako i efikasno sprovedeno.Parola je ne talasaj previše jer ko zna našta sve to može izaći i razmišljanja na logičnoj osnovi i odredjivanja prema tome su u najmanju ruku smešna.Kupili vi tag ili ne neće ni u kom slučaju uticati na onaj radio što svira.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: sev
Неко ко вози кола није социјални случај па да му је 2000 динара страшан издатак, ја ипак мислим да је то пре лењост него до цене. Али и за такве има ефикасан механизам - чекај у гужвама и милуј ту новчаницу од 2000 динара што си уштедео...
 
Šta god da je razlog za takvo razmišljanje ili postupanje ljudi koji ne koriste tag ovakvi komentari su baš degutantni i ultra kontraproduktivni.
 
Ево ајмо логично.

Тај ко користи ретко аутопут (ал га ипак користи) како би отишао на летовање, зимовање, одмор негде... Све те активности подразумевају одређену цифру, дакле, тај и пре него што се запутио рачуна на одређене трошкове који нису мали. Просто ме не можеш убедити да неко може да исфинансира све то али не може таг, јер просто нема логике економисати на тагу али не економисати на свим тим другим ставкама које путовање подразумева ако се већ гледа на сваки динар.

Дакле, нису у питању паре сигурно. Да ли трошак тага иритира? Иритира сигурно али буди поштен и реци нећу да платим јер нећу из принципа/не треба ми а не јер се нема (генерално кажем, не мислим конкретно на тебе).
 
U krajnjem slučaju treba prihvatiti odluku druge osobe da ako nešto prosto ne želi, ne mora da ima. Barem smo slobodni po pitanju ovoga i možemo sopstvenu odluku da donesemo. Nemojte filozofirati oko toga. :ROFLMAO:

Da upravljač auto-puteva to može mnogo bolje da organizuje, može, ali to je skroz druga priča.
 
Ево ајмо логично.

Тај ко користи ретко аутопут (ал га ипак користи) како би отишао на летовање, зимовање, одмор негде... Све те активности подразумевају одређену цифру, дакле, тај и пре него што се запутио рачуна на одређене трошкове који нису мали. Просто ме не можеш убедити да неко може да исфинансира све то али не може таг, јер просто нема логике економисати на тагу али не економисати на свим тим другим ставкама које путовање подразумева ако се већ гледа на сваки динар.

Дакле, нису у питању паре сигурно. Да ли трошак тага иритира? Иритира сигурно али буди поштен и реци нећу да платим јер нећу из принципа/не треба ми а не јер се нема (генерално кажем, не мислим конкретно на тебе).

Ајмо опет логично: као неко ко је до сад једноцифрен број пута годишње користио аутопут и чекање на наплатним рампама ми је увек било око минут два на изласку и углавном 15 секунди на уласку, никад нисам ни размишљао да узмем таг јер немам буквално ништа од њега осим трошка. Кад и ако будем користио аутопут чешће, вероватно ћу почети да размишљам да га набавим, а то ће вероватно бити кад буде нека од тих акција за 1000 дин и кредитом, јер ме тих минут два чекања не дотиче превише, осим ако се чекање не буде превише пречесто и превише продужило и ћефне ми се да узмем за 2000 дин и без кредита.

Дакле, нема ту никаквих принципа, него тренутно расположење. ;)

П.С. иначе, видим да је НП Копаоник увео да се на улазу у НП не стаје него се очита таблица и улазак у НП плати на изласку или платном картицом на сајту, са 100 дин попуста. АП Србије би свакако требали ићи ка систему читања таблица и полако укидати наплатне рампе, тагове и остале бакраче.
 
Ајмо опет логично: као неко ко је до сад једноцифрен број пута годишње користио аутопут и чекање на наплатним рампама ми је увек било око минут два на изласку и углавном 15 секунди на уласку, никад нисам ни размишљао да узмем таг јер немам буквално ништа од њега осим трошка. Кад и ако будем користио аутопут чешће, вероватно ћу почети да размишљам да га набавим, а то ће вероватно бити кад буде нека од тих акција за 1000 дин и кредитом, јер ме тих минут два чекања не дотиче превише, осим ако се чекање не буде превише пречесто и превише продужило и ћефне ми се да узмем за 2000 дин и без кредита.

Дакле, нема ту никаквих принципа, него тренутно расположење. ;)

П.С. иначе, видим да је НП Копаоник увео да се на улазу у НП не стаје него се очита таблица и улазак у НП плати на изласку или платном картицом на сајту, са 100 дин попуста. АП Србије би свакако требали ићи ка систему читања таблица и полако укидати наплатне рампе, тагове и остале бакраче.
Ја сам зато и навео разлог “не треба ми” што је сасвим легитимно, само оспоравам аргумент цене и коштања тага јер не пије воду.
 
@vratonja
Mislim da nije jer vlada nije dala saglasnost.

Ono što je interesantno je da su raspisali tender za izdradnju rampi Ćićevac,KŠ I i KŠ Z.

Drugi tender koji su raspisali je projektovanje sistema naplate šlepera na magistralnim putevima.
Како је могуће да се те наплатне станице не изводе у пројекту Моравског Коридора него се праве посебни тендери. Наплатне станице су саставни делови аутопута. Једино ако тендер није у склопу пројекта Моравског и финансира се из истих средстава..Ако није, онда нас поново лерају са правом ценом изградње пута.
 
Како је могуће да се те наплатне станице не изводе у пројекту Моравског Коридора него се праве посебни тендери. Наплатне станице су саставни делови аутопута. Једино ако тендер није у склопу пројекта Моравског и финансира се из истих средстава..Ако није, онда нас поново лерају са правом ценом изградње пута.
Sad pokušavam da se setim ali mi se čini da je uvek bilo dodatno tenderisano,nekada samo asflatiran plato,nekad do nivoa onih betonskih stubova,nekad do nivoa nadstrešnice ali uvek čini mi se dodatno.Onda obavezno bude problem sa strujom ,Epsom itd.
 
Jel uspeo neko da doda ENP tag na ovaj sistem openbalkan-etc?
Dobijam grešku da registracija i serijski broj nisu dobri, a ni ne znam šta je verifikacioni kod (gore u zaglavlju piše "registracija")

1673430230348.png
 
Jel uspeo neko da doda ENP tag na ovaj sistem openbalkan-etc?
Dobijam grešku da registracija i serijski broj nisu dobri, a ni ne znam šta je verifikacioni kod (gore u zaglavlju piše "registracija")

Pogledajte prilog 152227

“Vozači praktično samo treba da dođu na pumpu i da traže da im tag uređaj bude “OPEN BALKAN”.

Ne mora da se kupuje novi. Mozes da prekonfigurises postojeci TAG u "Open Balkan" i vezes ga za karticu.
 
Treba uzet u obzir ok 2k al baterije u uredjaju imaju rok i kad crknu mora novi uredjaj a to hoce li god 2 ili 5 je lutrija. Nije cifra zamijenit ga nakon 5 god novim al svejedno, ja cu lemit baterju novu jer sam bu**** xD
 
Ne mora da se kupuje novi. Mozes da prekonfigurises postojeci TAG u "Open Balkan" i vezes ga za karticu.
U suštini mi kažeš da ja ne mogu samostalno da preregistrujem tag sa ENP na "Open Balkan" preko openbalkan-etc.com stranice već moram peške na neko prodajno mesto?
Čemu im onda služi ova registraciona forma na njihovom sajtu...
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: zzz
"Ne mora da se kupuje novi. Mozes da prekonfigurises postojeci TAG u "Open Balkan" i vezes ga za karticu.
U suštini mi kažeš da ja ne mogu samostalno da preregistrujem tag sa ENP na "Open Balkan" preko openbalkan-etc.com stranice već moram peške na neko prodajno mesto?
Čemu im onda služi ova registraciona forma na njihovom sajtu..."

I mene ovo interesuje. U početku mi je tag bio pripejd, a kasnije sam ga vezao za karticu. Nažalost, morao sam lično da ga odnesem jer nije bilo moguće to uraditi putem neta.

Da li to znači da na isti način (odlaskom kod njih) mogu tag povezati na Open Balkan? Odnosno, da li postpejd tag može putem aplikacije a pripejd ne može?

Nisam probao sa sopstvenim tagom.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: zzz
Sad cu da ih kontaktiram,

moje pitanje je izvorno bilo 'da li sam ja usamljen slučaj?' i ne mogu da registrujem tag preko njihove forme, tj. da li je neko od forumaša to uradio lagano.

javicu ako bude neki smislen odgovor.
 
Иако ретко возим аутопутем, у суштини тренутно ретко возим ауто, купио сам таг када је био на акцији и повезао га са кредитним картицом и не морам да се цимам око путарине. Милина за вожњу.
 
Evo dobih odogovor, koji sličan onome što je napisao @Gazi Bengazi

ПОТРЕБНО ЈЕ ДА ДОНЕСЕТЕ УРЕЂАЈ У УСТАНИЧКУ 64/5 ДА СЕ ПРЕКОНФИГУРИШЕ ТАГ И ОНДА ЋЕТЕ МОЋИ ИЗВРШИТИ РЕГИСТРАЦИЈУ.

...srpska administracija & poslovnost, ako ništa, mora im se odati priznanje da su brzo odgovorili...

1673528239365.png
 
Sad mi tek nije jasno. Da li ovo važi samo za tagove koji su na prepaid ili i za tagove koji su na EnPay?
 
Ja sam na post-paid (EnPay app) od starta, možda ako je neko od forumaša sa pre-paid pokušao ovu registraciju mogao da podeli iskustava sa nama...
 
Dobih identičan mejl. Pohvale za komunikaciju.
Sad mi tek nije jasno. Da li ovo važi samo za tagove koji su na prepaid ili i za tagove koji su na EnPay?
Misljenja sam da je neophodno da tag bude postpaid, jer naplata putarine se vrsi u različitim valutama, pa pretpostavljam da se kroz bankovni racun vrsi konverzija.
 
Već sam vam pisao o tome kako tag komunicira sa antenom itd.

Ukratko da ponovim u prvim koracima komunikacije kada se antena i tag upoznaju,naziv tj konfiguracija taga igra najvažniju ulogu i ako se upare proces ide dalje.Domaći tag(nebitno dal je pripejd,postpejd,enppay ili neki specijani ima identične ključeve i zato ga antena prihvata i čita.Kad naidje makedonski tag sistem će ga prepoznati kao tag ali pošto nema ključ za njega proces ne ide dalje i zato se ne mora skidati tag kada prilazite kroz Makedoniju i obrnuto.

E sad je dodata još jedna kategorija OpenBalkan i antene sve tri zemlje će taj tag prepoznavati jer su ključevi razmenjeni i memorisani.Dalja naplata posle ide ka postpejdu,tj banci itd da vas ne smaram.

Promena tog podatka je moguća samo na specijalnom uredjau koji poseduju Putevi i zbog toga svi stari tagovi moraju biti fizički odneti na uredjaj.Sto se Enppay tiče pratite njihov sajt ili im pišite direktno.
 
Vrh