Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692153#p692153:3f1egq5m je napisao(la):
branik » Uto Dec 24, 2019 5:15 pm[/url]":3f1egq5m]Onda i takva zadržavanja moraju da budu planirana u turaži.

Nisu što je najgore, pa se onda juri , kasni i ostale gluposti.
A scenario kad se čeka 5 min i taman da kreneš vidiš bus u retrovizoru i mora da ga sačekaš. A on stane malo dalje da bi mogao da se izvuče i onda se ovi gegaju do prednjih vrata i jedan po jedan ulaze. Srećom tu uglavnom svi imaju karte. I to zakašnjenje je 7-8 min u startu pa i više. A onda se žale ovi što presedaju na francuski bus je u tom slučaju ne stižu. ebe lud zbunjenog pa u krug.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692158#p692158:3f1egq5m je napisao(la):
solecar » Uto Dec 24, 2019 5:34 pm[/url]":3f1egq5m]A onda i povećanje broja vozila i vozača, osim ukoliko ne želimo da nam red vožnje bude proređen...

Baš to, dužina obrta se drastično povećava time i interval na istom broju vozila. I ostaje da se ubacuju vozila kojih nema a i da ima nema ko da vozi.

Rešenje sadašnje situacije, nemanje vozila/vozača je da se prorede tj ukinu nepotrebna stajališta. Time se dobija puno, manje vozila, manje vozača, vozilo manje troši gorivo, manje se troše kočnice i sve ostalo. Na godišnjem nivou velika ušteda.
Uvesti žute trake, semafore koji se otvaraju kad naiđu vozila JGPa i maksimalno ubrzati saobraćaj.
 
Da bi sistem propisno funkcionisao, treba para, ali i znanja u planiranju i upravljanju.
 
Cena jednog litra dizela koliko staje? 160 valjda običan, a aditivirani oko 170 dinara.
Колико бензина, амортизације, административних трошкова, одржавања система кошта мене као купца услуге превозника када идем 4 станице једном недељно? Ако идемо тржишно, јефтиније ми је да за 170 динара купим 1 литар бензина и да се возим 15 км по граду него да идем 4 станице за 89 динара. Цена ГСП-а тренутно није реална. Обзиром на плате. Обзиром на услугу.
ГСП је јавно предузеће у власништву државе, стога оно "не плаћа" пуну цену горива већ има и субвенцију на количину и пре свега држава анулира акцизе које су преко 70 динара. Дакле, град Београд и државу бензин не кошта 170 динар већ реалних 60-90 динара. Када је такво стање, изволте смањите цену, биће више пара у буџету.
Да се смањењем цена постиже већи приход и промет а самим тим и већа могућност за задуживањем и унапређивањем и врапци на грани знају. Основ целе савремене економије. Кад нешто не иде, смањи цену.
 
Kako bre očekuješ povećanje prihoda sa tolikim smanjenjem cene, kada se u najgorem slučaju švercuje 30% putnika??? Ako uspeš da objasniš tu tvoju računicu Nobelova nagrada iz ekonomije ti ne gine
 
Ako se švercuje "svega" 30% putnika, a nema se dovoljno sredstvara za normalno funkcionisanje, onda ne preostaje ništa drugo nego da se povećaju cene karata.
 
solecar":2t8gxm80 je napisao(la):
Ako se švercuje "svega" 30% putnika, a nema se dovoljno sredstvara za normalno funkcionisanje, onda ne preostaje ništa drugo nego da se povećaju cene karata.

Ne moraju da se povećavaju cene karata Sole, a koliki je tačno procenat švercera ne možemo znati, al sigurno da ne iznosi 50% kako se u javnosti predstavlja. Kad bi procenat išao preko, ili oko 90%, i kad bi neke povlašćene kategorije, na prvom mestu penzioneri, plaćale bar nešto simbolično, tipa 500 dinara mesečno, prihodi bi svakako bili daleko veći nego što su sada. Neka budem iskritikovan zbog ovoga što sam napisao, ali zaista ne vidim ni jedan jedini razlog da penzioneri plaćaju svega 400 dinara na godišnjem nivou. Na kraju krajeva, ili neka plaćaju bar nešto na mesečnom nivou, ili neka im ukinu i tih 400 dinara.

oplatnatehnika":2t8gxm80 je napisao(la):
Cena jednog litra dizela koliko staje? 160 valjda običan, a aditivirani oko 170 dinara.
Колико бензина, амортизације, административних трошкова, одржавања система кошта мене као купца услуге превозника када идем 4 станице једном недељно? Ако идемо тржишно, јефтиније ми је да за 170 динара купим 1 литар бензина и да се возим 15 км по граду него да идем 4 станице за 89 динара. Цена ГСП-а тренутно није реална. Обзиром на плате. Обзиром на услугу.
ГСП је јавно предузеће у власништву државе, стога оно "не плаћа" пуну цену горива већ има и субвенцију на количину и пре свега држава анулира акцизе које су преко 70 динара. Дакле, град Београд и државу бензин не кошта 170 динар већ реалних 60-90 динара. Када је такво стање, изволте смањите цену, биће више пара у буџету.
Да се смањењем цена постиже већи приход и промет а самим тим и већа могућност за задуживањем и унапређивањем и врапци на грани знају. Основ целе савремене економије. Кад нешто не иде, смањи цену.

Uopšte ne trebamo raspravljati o javnom prevozu kao vidu tržišne ekonomije, al ne može se ići ni tako daleko da se cena karata potpuno obesmisli iznosima tipa 25 ili 30 dinara. Nema nikakvog smisla niti računice. Takođe, ne znam zašto se hvataš GSP-a kad isti niti formira cene karata, niti je jedini vršilac usluge prevoza putnika u javnom saobraćaju? Jedinstveni tarifni sistem je na snazi koliko godina već? Možeš tražiti još vremenskih karata, za šta bi imao i moju podršku. Recimo da imamo vremenske od 30 i 60 minuta, ali i one ne mogu koštati 25 dinara. Koliko se sam GSP oslobađa akciza na gorivo, ako se uopšte i oslobađa, ne znam niti me mnogo zanima pravo da ti kažem, al to opet nije razlog za skidanje cene karata na predložene iznose. Kažeš da koristiš prevoz svega jednom nedeljno, i to za četiri stanice samo. Opet, to je trošak od svega 89 dinara nedeljno, što zaista nije vredno pomena po mom mišljenju, a ako ti je to toliki problem, nemoj ga plaćati i kraj. Kupi litar benzina kao što kažeš, ili ide peške, jer ipak to nije neka relacija koju moraš preći, sem ako nije prigrad u pitanju. Meni se prevoz i te kako isplati i po ovim cenama, pa sve da mi poslodavac i ne plaća prevoz, pošto dosta putujem. Prelazim oko 1000 kilometara mesečno kolima, i znam koliko me to košta na godišnjem nivou, a ta kilometraža je u nekom proseku kod nas.

Već sam onoliko puta pisao da i šverceri i gradska vlast imaju dobro, ali i izlizano opravdanje za sadašnje stanje u kom se celokupan sistem javnog prevoza nalazi. Treba da se plaća, ali se i usluga mora podići na mnogo viši nivo. Same cene karata su po mom mišljenju najmanji problem, tim pre što bi one najskuplje pretplatne karte trebao pokriti poslodavac. Potreban je veći izbor karata, što ne bi trebao biti problem kad već imamo solidan sistem elektronike naplate. Povećanje prometa putnika, eventualnim spuštanjem cena karata, traži i povećanje kapaciteta, angažovanje dodatne radne snage itd, a sve to donosi i veće troškove. Iskreno, ne znam dal bi neko pojeftinjenje karata kod nas uopšte i dovelo do povećanja broja putnika. Većina koja je navikla na stalnu upotrebu automobila, verujem isti neće zameniti javnim prevozom, ako mu finansijska situacija to dozvoljava. Do toga bi moglo doći kad bi se prevoz doveo na mnogo viši nivo po pitanju organizacije i funkcionalnosti, ili kad bi se protok automobila kroz grad ograničio određenim merama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692242#p692242:2lnh62v0 je napisao(la):
Dart » Sre Dec 25, 2019 12:04 am[/url]":2lnh62v0]Kako bre očekuješ povećanje prihoda sa tolikim smanjenjem cene, kada se u najgorem slučaju švercuje 30% putnika??? Ako uspeš da objasniš tu tvoju računicu Nobelova nagrada iz ekonomije ti ne gine

Znači ako, recimo, neko iz tima McDonaldsa u Srbiji kaže da dva obroka ne koštaju 1150din nego 850din, i to stavi da može da kupi ko hoće i kad hoće, on je lud? Jer upravo to je fora godinama uz besplatne kupone. A to je 300 dinara po kupcu manje, neću ni da mislim koliko je to dnevno stotina hiljada na nivou BG. Jel i on treba Nobelovu nagradu za ekonomiju?
 
Tvoje pitanje za mek treba da glasi, da li će ljudi koji su krali obrok od 1150 dinara početi da ga plaćaju ako bude 850 dinara?
 
Mek je smehotres.
Ko ima Xiaomi može da pravi neograničen broj puta nalog (preko second space) i da ima kupone koji mogu da se aktiviraju za Double Cheeseburger, Mcchicken ili Filet o Fish za 100 dinara.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Mislim da prethodni post govori mnogo toga o tome koliko je narod spreman da placa prevoz ako ima mogucnost da ne plati :).

Da je karta 25 dinara, vecini bi izgovor bio "ma daj, to je samo 25 dinara nece propasti zbog mene..".
 
Snađi se pa živi je kod nas dugo prva opcija..

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692341#p692341:1f7un3aw je napisao(la):
wexy » Sre Dec 25, 2019 11:23 am[/url]":1f7un3aw]Mislim da prethodni post govori mnogo toga o tome koliko je narod spreman da placa prevoz ako ima mogucnost da ne plati :).

Da je karta 25 dinara, vecini bi izgovor bio "ma daj, to je samo 25 dinara nece propasti zbog mene..".

A posle kukaju kako su autobusi propali, stari i kako takvi ne dolaze.

Prevoz se koliko tolko i popravio posle 2000 kada je došao i veliki broj novih nekvalitetnih vozila. Japanci su popravili stanje ali opet na određenom broju linija.
Što se tiče naplate uvek je bila nedovoljna pa je grad morao da dotira ogromne količine para umesto ta kupuje nova vozila i tako unapredi uslugu.
Kako su našli dobro rešenje za njih a to je smanjenje plata vozačima, održavanju uz samo njima povećanje radnog vremena bez obzira što ta radna mesta prave veliki broj invalida rada i što sve ranije studije govore da su to radna mesta sa izrazito nepovoljnim uslovima za rad. Sad imaju veliki problem nedostatka kvalitetnih vozača pa zapošljavaju ljude pred penziju (i ako je ranije bila granica 35 godina) ili klince koji nemaju para da plate polaganje pa samo čekaju da rade par meseci kako bi naučili da voze i momentalno put Nemačke, Slovačke, Slovenije pa i Hrvatske. A za vreme učenja vožnje ili uslova za penziju oni unište vozni park. Tužno je što opet na duže staze znači još veću degradaciju usluge.
Zato samo u GSP-u od svih komunalnih preduzeća postoji veliki priliv nekvalitetnih i još veći odliv iskusnih vozača i radnika održavanja. A oni su nosioci posla.

Okretnica Vidikovac (sliku mi je poslao prijatelj), radni dan bez ijednog vozila a tu se okreću 4 linije u uvek je bilo bar 4-5 vozila.



To govori snalazite se i uložite pare u kvalitetnu obuću.
 
Da je karta 25 dinara, vecini bi izgovor bio "ma daj, to je samo 25 dinara nece propasti zbog mene..".
Па и није баш већини. Да, делимично се слажем, неки би сигурно наставили, али опет то није већина. Мислим да сам већ рекао да би се тада искристалисало ко се шверцовао (пре тога) из сиромаштва, а ко би се и даље шверцуовао из обести.
Sumnjam da je veći od 30, eventualno 40%.
Потписујем. :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692336#p692336:1rruk8i3 je napisao(la):
Dart » Sre Dec 25, 2019 12:15 pm[/url]":1rruk8i3]Tvoje pitanje za mek treba da glasi, da li će ljudi koji su krali obrok od 1150 dinara početi da ga plaćaju ako bude 850 dinara?

Netacno. Tvrdnja je da ce ljudi koji su placali to sad jos vise placati, a oni koji nisu - postoji mnogo veca sansa da sad hoce. Economics 101
 
Retko se vozim prevozom ali kada se vozim, vrlo često su kontrole. Barem jednom u 5 vožnji. I nikada nisam video da nekom naplate kaznu. Ili kontrola ne radi svoj posao tj. ignoriše ljude koji ne pokažu kartu ili svi imaju karte.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692573#p692573:2r8yku8j je napisao(la):
Dzejms » Sre Dec 25, 2019 11:46 pm[/url]":2r8yku8j]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692336#p692336:2r8yku8j je napisao(la):
Dart » Sre Dec 25, 2019 12:15 pm[/url]":2r8yku8j]Tvoje pitanje za mek treba da glasi, da li će ljudi koji su krali obrok od 1150 dinara početi da ga plaćaju ako bude 850 dinara?

Netacno. Tvrdnja je da ce ljudi koji su placali to sad jos vise placati, a oni koji nisu - postoji mnogo veca sansa da sad hoce. Economics 101


1. Kako to mislis "ljudi koji su placali to sad jos vise placati"? Kupovace dve mesecne markice, ili dve karte za jednu voznju?
2. Neka apsolutno svi koji nisu placali pocnu da placaju. Koliko treba da ih bude, pa da ukupna kolicina prikupljenih para bude makar jednaka onoj koja se sad prikupi, a kamoli da bude nesto veca? Bilo bi dobro da svako ko predlaze (drasticno) spustanje cene izvede ovakvu racunicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692586#p692586:x9xr5nso je napisao(la):
roger34 » Čet Dec 26, 2019 12:48 am[/url]":x9xr5nso]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692573#p692573:x9xr5nso je napisao(la):
Dzejms » Sre Dec 25, 2019 11:46 pm[/url]":x9xr5nso]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692336#p692336:x9xr5nso je napisao(la):
Dart » Sre Dec 25, 2019 12:15 pm[/url]":x9xr5nso]Tvoje pitanje za mek treba da glasi, da li će ljudi koji su krali obrok od 1150 dinara početi da ga plaćaju ako bude 850 dinara?

Netacno. Tvrdnja je da ce ljudi koji su placali to sad jos vise placati, a oni koji nisu - postoji mnogo veca sansa da sad hoce. Economics 101


1. Kako to mislis "ljudi koji su placali to sad jos vise placati"? Kupovace dve mesecne markice, ili dve karte za jednu voznju?
2. Neka apsolutno svi koji nisu placali pocnu da placaju. Koliko treba da ih bude, pa da ukupna kolicina prikupljenih para bude makar jednaka onoj koja se sad prikupi, a kamoli da bude nesto veca? Bilo bi dobro da svako ko predlaze (drasticno) spustanje cene izvede ovakvu racunicu.

1. Znaci oni koji su placali, sad ce biti jos zadovoljniji i svakako ce nastaviti da placaju
2. Ne znam. Pre svega jer ne znam koliko je kostao softver. I koliko kosta odrzavanje softvera. I koliko kosta jedan uredjaj. I odrzavanje uredjaja. I kolika je plata sekretarice u BusPlusu. Ili odrzavanje cistih stolova u njihovim kancelarijama. Ali eto, kad bismo se toga resili, bilo bi drasticno bolje. Bilo bi dobro da svako ko predlaze da se nastavi sa ovim sistemom kaze taksativno na koje sve besmislice idu basnoslovne pare.
 
Znaci ipak resenje za finansiranje GSPa nema nikakve veze sa cenom karte, i takvo spustanje cene nece ni na koji nacin da pomogne, vec samo odmogne skupljanju dovoljne sume novca?

A pravo resenje treba da se trazi u racionalizaciji? (koja sama po sebi ne mora da bude sporna, al daj da jednom penzionisemo tu ideju "drasticno oboriti cenu karte i para ce biti, posto ce se karte bolje prodavati")
 
A da resimo misteriju sa svercovanjem. Svercovanje ce da prestane kad prestane svercovanje i za ostale stvari, placanje poreza, doprinosa, struje, vode i to sve pod izgovorom a sta je meni drzava dala, samo mi otima. Stim sto je svercovanje u gradskom prevozu sica u odnosu na ovo drugo.
 
Шверцовање може да престане само са озбиљнијим контролама али и реалнијим ценама. Дати онолики проценат просечне плате за јавни превоз, поготову ако је у питању вишечлана породица (муж, жена без примања, деца средњошколског-факултетског узраста). Колико је то реално?
 
Не плаћање пореза је привилегија појединаца блиских властима или неким чиновницима, сигуран сам када би прошло пар година да ја не плаћам на пример порез за стан да би стигли утеривачи дугова. Што се тиче рачуна за струју и воду и то би на крају морао да платим, могуће да би био неки програм отплате дугова без камате тако да се та работа исплати некима са челичним живцима.
Са превозом је другачије, уз мало малтретирања од стране контролора и недостатка блама сви могу да се шверцују, сад је ствар личног морала или става да ли ћемо се шверцовати или не. Стога за стање са шверцовањем никад не бих кривио превасходно шверцере већ ове што толерију такво стање. Да ли ће се превоз плаћати или не, колика ће цена карти бити и слично једна је ствар и никада се нећемо сви сложити око тога. Али када се одлука донесе, она мора да се поштује и истерује, а не овако донесе се одлука а онда се остави путницима на вољу да је не поштују или поштују и жаргонски речено испадну будале.
Мене не погађа ово јер се не возим често превозом али када се возим онда се прикључујем овим "будалама"
 
Zao mi je ali to jednostavno nije tacno. Apsolutno cela nacija se trudi da ne plati nesto, od najsitnijih stvari tipa cokolade na pijaci koje su ilegalno uvezene pa do tih ozbiljnih igraca koje ti pominjes. Koliko ljudi u ovoj zemlji nije prijavljeno na celu platu? Sta je to? Utaja poreza. Koliko ljudi nije placalo komunalije pa su reprogramirali dug tako sto su im odpisali pola. To se samo ovde veruje da dug moze da nestane, inace se samk redistribuira na sve ostale poreske obveznike. Ja ne znam ni jednog privatnika koji ne prikazuje prihod na nuli kako ne bi placao porez. To sto mi volimo da se lazemo kako je uvek neko drugi kriv, to je vec poseban problem.
Izreka kaze, riba smrdi od glave i zato ponavljam, dok se ne resi ozbiljnije svercovanje, nece ni ovo u gradskom prevozu.
 
Kod tog reprogramiranja duga za komunalne usluge uvek treba voditi računa je l' dug zastareo. Za sve komunalne usluge potraživanja zastarevaju nakon godinu dana. Obično ta reprogramiranje gde "izlaze u susret građanima" pa im otpišu pola duga i tsl. rade kad je dug već nenaplativ sa stanovišta da je naplata podržana prinudom država.

Tada je dug naplativ samo i samo ako želiš da daš novac.

Tako da je najbolje pisanim putem im poslati prigovor zastarelosti (da, tačno je da dug postoji, ali ja nisam dužan da ga platim) i zamoliti ih da te po istom osnovu više ne uznemiravaju.

A evazija poreza će uvek postojati, u većoj ili manjoj meri, od individualnih potrošača i korisnika usluga, više me brine lopovluk na veliko...

Meni je recimo grejanje katastrofalno, poslednji sam sprat, gde prvo opada pritisak u radijatoru, žalio sam se i reklamirao hiljadu puta, da se isključiš sa sistema ne možeš, tj. jedva da možeš ali plaćaš i dalje tzv. posredno grejanje... Smrzavam se a plaćam cele godine... Sami pišu pravila, nude ti gotove ugovore, ništa se ne pitaš i ništa ne možeš da menjaš... I je l' njih briga?

Ako zastari samo koristi svoje pravo i zabole te ona stvar za moralisanje pojedinaca... To kako oni vide pravedniji sistem koji funkcioniše tako da se sve slama na običnom čoveku, nema veze s mozgom...
 
Vrh