[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691960#p691960:1qcfysr1 je napisao(la):
Dart » Uto Dec 24, 2019 12:49 am[/url]":1qcfysr1]Matematika vam je slabija strana.
Trenutno se švercuje oko 20-30% putnika, a predlažete da se cene smanje 2-3 puta (200-300%)= još veći gubitak.
Tako ne biste naplatili ni polovinu sadašnjih prihoda.
Ni meni vala nije jasna matematika pojedinaca, a nije da o tome već nisam pisao. Možeš misliti, cene karata za jednu vožnju 25 dinara, a mesečna pretplata 1500 dinara. Lepo zvuči, al totalno nerealno. Pa šta ima da se kupi za 25 dinara, pa i za tih 200 dinara koje bi penzioneri odvajali mesečno, a i 500 dinara je sića u svakom smislu. Cena jednog litra dizela koliko staje? 160 valjda običan, a aditivirani oko 170 dinara. Iako ga i sam koristim, iskreno ne gledam toliko cene u dinar, s obzirom da za 3000 do 4000 dinara dobijam sličnu količinu goriva već neko vreme. Očekivati da te neko ceo mesec vozi po ceni malo iznad jedne litre goriva, ili u slučaju predloga za studentske povlastice, za malo iznad cene tri litra dizela, smešno je u najmanju ruku. Ne znam i zašto bi uopšte penzioneri u tolikoj meri bili povlašćeni. Kod njih je mnogo važnije da dobijaju lekove, na primer, za što je moguće manje novca, a verujem da i kod njih većina može izdvojiti oko 500 dinara mesečno za prevoz, ako je već predviđeno da ga plaćaju.
Na stranu kvalitet pružene usluge. Trenutno se priča o ceni prevoza. Nije mi, takođe, jasno zašto se samo od usluge javnog prevoza očekuje da u tolikoj meri prati životni standard. Jer se može kupiti hleb za 15, mleko za 30 ili litar goriva za 50 dinara? Kad se nešto već plaća, to onda mora imati neku kako tako ekonomsku cenu da tako kažem. Mogao bi prevoz biti nešto jeftiniji, al ne tako drastično kako se predlaže, tim pre što procenat onih što se švercuje nije baš toliki kakvim se, neretko, u javnosti predstavlja. Sumnjam da je veći od 30, eventualno 40%. Potpuno besplatna usluga javnog prevoza u gradu kakav je Beograd, verujem da nije ostvariva, a i takvih primera još uvek nema ako se ne varam. Obično su to gradovi sa ne tako kompleksnim sistemom javnog prevoza, odnosno sa znatno manjim brojem putnika ili ti stanovnika.
Što se samog Bus plus sistema tiče, uopšte nije loš u osnovi i svakako da je mnogo bolje rešenje od prastarog sistema sa overom papirnih karata. Takođe, mogućnost direktnog praćenja stanja na terenu od velike je koristi, a i nama kao putnicima znači što možemo videti gde se autobusi nalaze, pa se shodno tome možemo organizovati. Istina, aplikacija je loša i često ne radi u smislu da ne očita uvek poziciju, pa je na momente beskorisna, a i ne postoji za IOS. Mesta unapređenju svakako ima, al sama osnova uopšte nije loša po meni. Kondukteri nikako nisu potrebni u 21. veku. Ulazak samo na prednja vrata, takođe, nije preporučljiv za naše uslove. Realno, ne vidim kako bi to doprinelo naplati u našem slučaju. Prevelike bi se gužve stvarale da se svako mora čekirati isključivo na prvim vratima, mada bi to u nekoj meri doprinelo kretanju putnika u samom vozilu, pod uslovom da se ljudi pomeraju dalje odmah po ulasku. Elem, čak i kad bi se ostala vrata otvarala na zahtev samo iz vozila, opet bi to mnogi koristili kao priliku da na brzinu ulete, što bi, opet, stvaralo dodatne probleme i gužve. Mnogo je tu stvari koje otežavaju implementaciju takvog sistema. Od opremanja samih vozila, do uređenja stajališta, preko edukacije krajnjih korisnika, pa s toga verujem da se u to ne treba upuštati, jer mi ipak nismo jedini koji u vozila javnog prevoza ulaze na sva vrata. Kontroli s druge strane moraju postojati, kao što ih u istom ili sličnom obliku ima svuda po svetu. Naplata se mora sprovoditi određenim instrumentom, a kod nas se, na prvom mestu, zakonodavac ne bavi problemom naplate prevoza, al da se po tom pitanju ne ponavljam više.