Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Tu se slažem. Nama je u krvi da izbegavamo plaćanje ili da što manje platimo. Međutim, to je i posledica toga što realno nema nikoga da nas kazni. Ako zamislimo sada da je javni prevoz u Beogradu odličan, da su cene u skladu sa time i u skladu sa finansijskim mogućnostima građana, opet bi se mnogo njih švercovalo zato što nema nikoga da ih kazni, odnosno ne visi im kazna nad glavom. A ako bismo imali i one koji kažnjavaju i da su kazne visoke, onda bi sigurno bio daleko manji broj putnika koji se švercuju (i dalje smo u zamisli odličnog prevoza). A sada u realnosti, švercovanja ima svugde, ali u daleko maloj količini nego kod nas ovde. Ja sam na svojoj koži osetio visoku kaznu zbog švercovanja u inostranstvu, zato što sam bio bu**** pa verovao prijatelju da baš retko ima kontrole, pa mi je na kraju taj prijatelj platio kaznu. Posle toga se nisam usudio da se švercujem pa sam imao izbor i uzeo kartu za više dana koja važi u svakom prevozu.
I ovo kažnjavanje je tek drugi korak u smanjenju švercovanja, posle dovođenja javnog prevoza u pristojno stanje.
 
Управо тако. Лош превоз се користи као оправдање што не плаћају карту, али истина је да би проценат шверцера био исти или бе евентуално благо опао да је којим случајем превоз знатно бољи, све док не почне права контрола и кажњавање

Bax":o17rpo2f je napisao(la):
Zao mi je ali to jednostavno nije tacno. Apsolutno cela nacija se trudi da ne plati nesto, od najsitnijih stvari tipa cokolade na pijaci koje su ilegalno uvezene pa do tih ozbiljnih igraca koje ti pominjes. Koliko ljudi u ovoj zemlji nije prijavljeno na celu platu? Sta je to? Utaja poreza. Koliko ljudi nije placalo komunalije pa su reprogramirali dug tako sto su im odpisali pola. To se samo ovde veruje da dug moze da nestane, inace se samk redistribuira na sve ostale poreske obveznike. Ja ne znam ni jednog privatnika koji ne prikazuje prihod na nuli kako ne bi placao porez. To sto mi volimo da se lazemo kako je uvek neko drugi kriv, to je vec poseban problem.
Izreka kaze, riba smrdi od glave i zato ponavljam, dok se ne resi ozbiljnije svercovanje, nece ni ovo u gradskom prevozu.

Не знам на шта алудираш да није тачно, ја се са већином овога што си написао слажем, али мислим да то не оспорава мој став. Сви траже да нешто на плате, али није им свуда дозовљено.
Што се чоколаде тиче, ја је свакако не могу џаба узети али тачно је да ови што на пијацама продају исту не плаћају порез, и што се тиче тога ситуација је слична, вероватно и гора него са ГСП-ом. Претпостављам ипак да би у некој продавници продавао чоколаду "без пдв-а" а можда и "без царине" мораш ипак да се слижеш са неким а ово са непријављеним платама је велики криминал али се односи не ужи круг људи. Сами радници углавном нису обично обавештени о томе да се на њихову целокупну плату не плаћа порез, мада ако имају довољно памети свакако то могу наслутити али и проверити. У сваком случају нису они кривци јер нису они донели одлуку о пријави на мању плату. Постоји свакако кривица што многи то не пријављују, али у питању је махом уцена и страх за сопствени посао.

Да не разматрам даље поента је да и поред тога што на сваком ћошку постоје примери финансијске недисциплине ти примери нису мени доступни као што је случај са шверцовањем у ГСП-у, а кад кажем мени мислим и на већину грађана БГ. Донекле јесте изузетак ово плаћање комуналије али мислим да се не може повући паралела, јер је било случајева да људима због неплаћених рачуна одсеку струју и степен неплаћања је свакако мањи него у ГСП-у.

Ипак све ово не значи да се не слажем да треба кренути од главе јер одатле смрди риба, али ако глава већ не може да се очисти...
 
Kontrolori karata bi trebalo da budu obučeni u neku vrst radnih odela, uniformisani, a ne da izgledaju kao putnici koji skrivaju svoje aparate. Već ta pojava da su vidljivo obučeni uticala bi na mnoge da kupe kartu. …
Inače, javni prevoz u BG je sve više ispunjen reklamama. Vozila su pokretne reklame. To najčešće nije loše za videti, estetski je prihvatljivo. NO, toga ima toliko mnogo pa bi bilo interesantno videti kako sa tim stoje stvari? Koliko se novca dobija od reklame i kako se taj novac troši?
Takođe, možda bi trebalo razmisliti da se stave rampe za ulaz na stanicu ili na neke stanice, one najfrekventnije tako da se na njima ulazi i izlazi iz vozila.
 
Zaista j epitanje, ko prihoduje od reklama na vozilima?
 
Приходује онај ко рекламира. Већи део новца иде директору фирме, а радници добију неку сићу.
 
Углавном се на месту директора нађу они којима је битније улагање у џеп него у фирму.
 
MC_":5niiolqb je napisao(la):
Zaista j epitanje, ko prihoduje od reklama na vozilima?
Marketinska agencija, zakupe sve autobuse po presmesnoj ceni pa onda preprodaju za 10 puta skuplje
 
Ima tu još da se radi. Uneta su samo stajališta nekadašnjeg ITS 1 sistema, ali ne prikazuju sva stajališta koje linije ga koriste, kada se klikne na njega. To je ono što sam prvo primetio.
 
OK, ovo je prva faza sad, ali opet, ozbiljan napredak.
 
Izasla je aplikacija Bus Plus Beograd za IOS. Isprobao i radi jako lepo. Konacno su se setili!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707750#p707750:3kkbjeu6 je napisao(la):
bokili84 » Sre Feb 12, 2020 5:10 pm[/url]":3kkbjeu6]Izasla je aplikacija Bus Plus Beograd za IOS. Isprobao i radi jako lepo. Konacno su se setili!
Ja nalazim samo neke nezvanicne aplikacije koje pritom i ne rade.
 
Ovo smo dugo čekali za iOS, aplikacija je izuzetno korisna. U odnosu na Android verziju, prilično je siromašnija, za sad nema nikakvih podešavanja. Nadam se da će u sledećoj verziji dodati bar mogućnost da se sačuvaju odabrane stanice.
 
Al je bar vizuelno lepša od Android aplikacije koja je u tom segmentu smeće.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Iz GSPove knjige o trolejbusima, jedan podatak koji mi je zapao za oko:
11.jpg

Jel može neko ko se seća da mi kaže jel ovo istina? Jel ATP stvarno u jednom momentu bio deo istog tarifnog sistema kao i GSP?
 
Za ATP ne znam, ali sam se na markicu vozio do Lazarevca. Važila je u svim putničkim vozovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709377#p709377:khempcc2 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Пон Феб 17, 2020 9:02 pm[/url]":khempcc2]]
Jel može neko ko se seća da mi kaže jel ovo istina? Jel ATP stvarno u jednom momentu bio deo istog tarifnog sistema kao i GSP?
file.php

Јесте
 
Hvala. I pretpostavljam da je to obustavljeno početkom 90ih kad se sve urušilo, pa i naplata karata?
 
Izašla je prva železnica jer se sa sankcijama i nestašicom goriva naglo povećao pritisak na putničke vozove. Pali su imbprihodi, uprkos velikom povećabnju broja putnika.
Ako kondukter dođe do Lazarevca, pokažeš markicu. Ako dođe posle, kupuješ kartu od Lajkovca ili ga sačekaš u hodniku i lako se dogovorite. Prema iznosima koji su bili argument u dogovoru, siguran sam da je funkcionisalo 1994 i 1995.
 
Vrh